Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Miért nem hangolják össze a menetrendeket?

A tegnapi -Volán és BKV járatok összehangolásáról szóló- bejegyzésünkre megérkezett a Budapesti Közlekedési Szövetés (BKSZ) és a Közlekedéstudományi Intézet reakciója. Levelükből kiderül, hogy miért nem lehet összehangolni a buszok menetrendjét, és, hogy milyen fejlesztések várhatók:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV 272-es (Bp, Kosztolányi Dezső tér-Törökbálint), illetve a Volánbusz 734, 735 és 736 számú (Bp, Etele tér-Érd, aut. áll.) járatai közötti, a Budaörs, benzinkút megállóhelyen kifogásolt csatlakozásokat illetően az alábbi tájékoztatást adjuk.

A járatok egymáshoz hangolására vonatkozó kérés eddig nem érkezett hozzánk. Annál is inkább, mert a Sasadi úttól Érd, Bem térre a délutáni csúcsidőszakban félóránként-óránként indulnak közvetlen autóbuszok is, 731 jelzéssel. Amennyiben ilyen közvetlen járat nem áll rendelkezésre, a Sasadi úttól 10-12 perces sétával elérhető az Etele téri autóbusz-állomás, ahol közvetlenül fel lehet szállni az Érd felé közlekedő autóbuszokra.

29 Tovább

Hagyó ránk erőlteti az egyesített bérletet?

A napokban a BKV-figyelőn is megjelent egy hír, miszerint a BKV jövőre is emeli a tarifáit, ez az emelés 7,8% lenne. Mára kiderült, hogy nem drágább lesz, hanem olcsóbb, méghozzá egy egyesített bérlet (továbbiakban BEB), akik eddig BKV bérletet használtak, számukra lesz tarifaemelés, és nagyobb szívás.


Hagyó Miklós javaslata szerint jövőre teljesen megszűnne a BKV bérlet, és a pénztárakban csak BEB bérletet forgalmaznának, ami Budapest közigazgatási határain belül, érvényes BKV-ra, MÁV-ra és Volánra, tehát aki az agglomerációban él, nem csak a BKV-t használja, az ezzel a bérlettel csak nyerhet. Aki viszont csak BKV-zik, az ismét szív, mert drágábban fog utazni.


A BKV utasnak jelenleg nincs választása. Fizet a villamosért, fizet a metróért és fizet a buszért is, ha bérletet vesz, ugyanis nincs bontott bérlet. Ha én busszal utazom csak, akkor is meg kell vennem a bérletet, ugyan úgy, mint annak, aki egész nap közlekedik BKV-n, föld alatt, és föld felett. Most már nem csak ezért fogtok fizetni, hanem a vasútért és a Volánért is, mert Hagyó úr ezt szeretné.


Többször javasoltam már, hogy a BKV bérlet legyen ágazatokra, vagy zónákra bontva, és csak azért fizessünk, amit használunk. Így jóval olcsóbb lehetne a bérlet, és talán az is megvenné, aki eddig bliccelt. Hagyó úr ehelyett azokkal is fizettetné a MÁV-ot és a Volánt, aki nem is használja.


Véleményem szerint, akinek praktikus az egyesített bérlet, az 2006-óta már használja, akinek nincs szüksége rá, az megveszi a sima bérletet. Miért kell ezt is kényszerrel ráerőltetni a budapestiekre?


Egy olvasónk javaslata a zónásított rendszerről:

224 Tovább

Visszaváltanád a bérleted? Megszívtad!

Vakond a munkahelyétől kapja a bérletét minden hónapban. A cégnek jelezte, hogy a BKV bérlet helyett neki gazdaságosabb lenne az egyesített bérlet (BEB), ezért beváltja az Akácfa utcában. Eddig minden rendben ment, most viszont született egy új rendelet:

BEBorult az ég

 

A történet főhőse minden hónapban havibérletet kap a munkáltatójától, juttatásként. Eddig ez szép és dícséretes dolog, csak az a baj, hogy főhősnek Rákosborzasztóról vonattal egy óra az út, míg símán BKV-val majd másfél - nem beszélve a kényelmi faktorról. Cégnél tehát főhős megkísérli meggyőzni az Aktuális Gazdasági Vezetést, hogy ugyan legyen már egyesített bérlet az a havibérlet, de ez a fejezet kudarccal zárul. Marad a havibérlet.

 

Szerencsére a mesében is létezik kiskapu: főhős a bérletszelvény kézhez vétele után besétál az Akácfa utcába, és 1000 Ft ráfizetése mellett becseréli egy BEB (egyesített) bérletre a havibérletet. Az új bérletszelvényre - ahogyan a régin is volt - rábélyegzik a "NEM VISSZAVÁLTHATÓ" feliratot, és ezzel minden rendben. (Rosszmájú olvasók kedvéért főhős nem pénzt kíván a bérletéért kapni, mert az adóügyileg kifogásolható lenne...) Happy end.

 

Igen ám, de született új rendelkezés. A bérlet hátuljára mostantól azt pecsételik, hogy "SZÁMLA KIADVA", és ettől új világ kezdődik. Főhős mit sem sejtve besétál az Akácfába, ahol kedvesen (tényleg!) közlik vele, hogy ez most kérem, nem megy, mert ugye a cseréhez kell a számla is, ha már egyszer kiadták.

 

Ha kell, hát kell, a mesében is három próbát kell kiállni, főhős tehát nem lepődik meg. A munkáltatójánál előkeresteti a számlát, ez a folyamat már csak a cég méretét tekintve sem egyszerű dolog, és baljós gondolatokkal visszatér a központi pénztárba, hogy ugye, akkor most már mehet a csere? Az előérzetek beigazolódása gyanánt kiderül, hogy hiába számla, mert a fizetés átutalással történt, ennek okán csak a cég kezdeményezhetné a cserét. Az a cég ugye, aki egyszer már nem kívánt főhősnek egyesített bérletet fizetni.

 

A sárkány saját farkába, a főhős a fűbe harap. Hiába, ilyen film is kell. Tanulság? A Cég 1000 forinttal gazdagabb, a BKV ugyanennyivel szegényebb, főhős pedig jól megszívatva, mert amennyiből egy hónapig vonatjegyet vesz, annyiból bőven kap egy vadi új BEB bérletet is. Vagy nyomorog a csigabuszon. Vagy mehet kerékpárral.

 

Végül is kit érdekel?

 

vakond

37 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek