Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ombudsman, jó reggelt! Videokamera kell a metróba!

Az osztrák kollégák nem töketlenek, és a rendőrségük is hatékonyan dolgozott. A metróikat összefirkáló magyar fiatalokról videofelvétel készült az állomás területén, ami nálunk ugye lehetetlen, mert a kamera nem rögzít. A magyar fiatalok a bécsi közlekedési társaság kocsiszínébe is betörtek, ahol a metrókat kidekorálták. A rendőrség ezekről is képet készített, majd ezeket összehasonlították a videón látható fiatalok „kéznyomával”. A firkálókat végül a Kelenföldi pályaudvaron kapták el a rendőrök.

Úgy néz ki szomszédjaink egyáltalán nem tűrik a firkákat sem a metrókon, sem a vonatokon. Mindent megtesznek azért, hogy visszaszorítsák a rongálásokat. Sajnos amíg nálunk a jogszabályok a rongálót védik, addig a metró területén lévő kamerák sem rögzíthetnek, és marad az összefirkált metró, és az összefestett város. Örök hála a BKV és az ombudsman jeles együttműködésének!


Az RTL Híradó beszámolója:


Nem indul a videó? Kattints ide!

66 Tovább

"Cél, hogy a tanácsadói díjak csökkenjenek"

A Felügyelő Bizottság következő ülésén hoz döntést a beszámolóról

A BKV Zrt. Felügyelő Bizottsága mai ülésén tárgyalta a tanácsadói szerződésekről szóló beszámolót, majd az erről szóló döntést elnapolva a következő ülésére kérte az anyag - DBR Metró Projekt Igazgatóság által kötött tanácsadói szerződésekkel történő - kiegészítését. A szakmai anyag szerint 2007. évhez képest a Társaság tanácsadói szerződésekre jóval kevesebbet fordít; 2008-ban a tavaly előtti szintnek közel 50%-ára csökkentek a díjak, és továbbra is arra törekszik a Társaság vezetése, hogy csak olyan megbízásokat adjon ki, amelyek a BKV számára megtérülnek. A beszámolóból kiderül az is, hogy a megfelelő partnerrel kötött tanácsadói szerződések révén akár 1 milliárd forinttal csökkenthető az anyagköltség és az egyéb szolgáltatások ára a BKV Zrt. üzemi eredményében.

12 Tovább

Biciklis: Pofátlanul hazudik a BKV!

Március 20-án megjelent itt a BKV-figyelőn is az Index újságírójának a panasza, amiben leírta, hogy a buszvezető mikért hágta át a KRESZ-szabályait, és kezdett előzésbe. A biciklis lefényképezte a szabálysértő buszt és annak vezetőjét, aki kiszállt és adott a fényképező srácnak egy pofont. A BKV szerint ez nem így történt. A buszvezető és a biciklis a busz mellett kulturáltan a személyiségi jogokról diskuráltak, és a buszvezető keze sem járt el. Az újságíró szerint a buszvezető magyarázata életszerűtlen. Részletek alant:

Múlt héten beszámoltunk róla, hogy egy buszvezető több száz méteren át életveszélyesen előzött egy kocsisort, kis híján elütötte a szabályosan haladó újságírónkat, e sorok szerzőjét, majd mikor az újságíró, azaz én egy közeli megállóban lefotóztam a buszt és a rendszámát, megütött és kilökött a szemközti sávba.

Kísérletképpen, hogy lássuk, hogyan védi a BKV a jogot, levelet írtunk az esetről a közlekedési vállalatnak.

A társaság példásan gyorsan válaszolt, megállapítva: a megvert és szemből majdnem elütött kerékpáros hazudott. A buszvezető viszont előzékeny volt, és csak azért szállt le a buszról, hogy udvariasan diskuráljon a kerékpárossal. Életszerű helyzet. Ahogy az is, hogy a buszvezető a műszak végén két tanút is hozott, akik igazolták a történetét. El tudnak képzelni olyan utast, aki hajlandó nyolc órával egy reggeli utazás után befáradni valami BKV-s irodába, hogy egy hivatalnoknak tollba mondjon egy olyan esetet, amelynek legalább az egyik momentumát utasként nem is láthatta?

A BKV levelére természetesen válaszolunk, hiszen kíváncsiak vagyunk, tényleg kontroll nélkül engedik vezetőiket garázdálkodni az utakon. Segítségünkre van, hogy a buszvezető magyarázata is életszerűtlen.

37 Tovább

A városvezetés és az állam miatt drága a BKV

Tudtad,


...hogy a BKV az üzemi bevételeinek 47 százalékát a jegybevételekből fedezi? Ez körülbelül 14 százalékkal több, mint az európai átlag.

...hogy Budapesten azért drága a tömegközlekedés, mert kevés az állami és az önkormányzati támogatás?

...hogy a főváros és a kormány évről-évre csökkenti a BKV-nak adott támogatásokat, ezért a cég a kiesést kénytelen az utasoktól beszedni?

...hogy más európai nagyvárosok tömegközlekedési cégeinek bevételeit 33 százalékban az utasok, 33 százalékban az állam és 33 százalékban az önkormányzat fizeti?

A BKV rossz helyzetéről nem csak a cégvezetés, az önkormányzat és az állam is tehet. A jegyárakat a cég kénytelen az inflációnál nagyobb mértékben emelni, hogy a működéshez szükséges minimális bevétel meglegyen. Ha a városvezetés és az állam a megfelelő mértékű támogatásokat megadná a BKV-nak az utasok számára a cég jobb szolgáltatást nyújthatna, olcsóbban.

27 Tovább

Miért dohányzik a járművezető?

Nemdohányzó utasként rendkívül zavar, amikor a BKV egyes alkalmazottai az utasokat semmibe véve dohányozni kezdenek vezetés közben. Főleg egy olyan járművön, aminek a vezetőállása és az utastere nincs is rendesen elkülönítve. Más országokban már a kocsmákból is kitiltották a dohányosokat, nálunk még csak különböző szabályzások vannak, hogy mikor, hol lehet dohányozni. BKV járműveken nem lehet, és ebbe a vezetőfülke is beletartozik. Akkor mégis miért dohányoznak a járművezetők? Megértem, hogy kevés a pihenő idő, de ez nem felhatalmazás arra, hogy bármilyen jogszabályt felrúgjanak, és károsítsák az utasok egészségét.

Tisztelt BKV!

Mai napon (2009.03.27.) utaztam a 1557-es számú 3-as (esetleg 62-es, az adott szakaszon mindkettő jár, és mindkettő hannoveri típusú) villamoson Zugló irányába (Kőbánya felől, a jármű 9:25 körül állt be az Örs Vezér tere Kőbányai oldal (Árkád) megállóba). A fülke közelében álltam, amikor is erőteljes cigaretta-szag csapta meg az orromat és ruházatomat. A zsúfoltság miatt nem tudtam elmenni a fülke közeléből sem, illetve a sofőrnek sem tudtam szólni, hogy legyen kedves eloltani. Mindemellett hallottam, amint hangosan telefonált is, de attól legalább nem lett büdös a ruhám.

Javítsanak ki, de úgy érzem - és nem csak a ruhám szagán, mely a cigarettától büdös lett -, sofőrjeik igazán fittyet hánynak azokra az emberekre, akiket szállítanak, egyfelől nem tisztelik őket, másfelől az egészségük és a BKV szabályzata sem jelent semmit számukra. A leírt esetet gyakran tapasztaltam az 1-es villamos vonalán is, ott szintén gyakori a vezetőfülkéből kiáramló cigarettabűz.

62 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek