Tegnapi postom, és a zónás rendszer tervezete nagy vitákat generált, sajnos a kommentelők 80%-a félreértette a javaslatot és a mondanivalómat, ezért torkollott majdnem anyázásba a beszélgetés.
Egész délután azon voltam, hogy megértessem a kommentelőkkel, miért nem jó a BKV-bérlet megszüntetése. Írtam a kommenteket, ütöttem a billentyűket rendesen, de sajnos mindig félreértés lett a beszélgetés vége, így sok értelme nem volt egész délután itt ülnöm. Most, ebben a postban még egyszer, utoljára leírom, mi a bajom a „BEBesítéssel”.
Mindenekelőtt leszögezem, hogy örülök, hogy olcsóbb lesz a bérlet jövőre azoknak, akik eddig is BEB-et használtak, magam is ezzel a bérlettel járok 2006 óta. Annak nem örülök, hogy olyannak is egyesített bérletet kell majd venni, akinek semmi szüksége nincs erre.
Jelenleg a BKV és a BEB bérlet között 800 forint eltérés van. Ebből a 800 forintból kap valamennyit a MÁV és a Volán azért, hogy a bérlettel az ő járataikon is utazom, Budapest határain belül. Jövőre viszont csak BEB bérlet lesz Hagyó Miklós elképzelései szerint. Jövőre a BEB olcsóbb lesz, 150 forinttal, viszont drágább lesz, mint a BKV 6-700 forinttal. Én megértem, hogy ezzel a 7,8%-os emeléssel a BKV utas, most többet kap, és ezzel semmi probléma nincs. Azzal van a bajom, hogy azt is erre a bérletre kötelezik, akinek semmi szüksége nincs rá, mert sem a MÁV, sem a Volán nem esik neki útba, nem is jár arra, amerre ők laknak.
Nem a kedvezményes bérletet venném el, hanem meghagynám a BKV bérletet is, annyival olcsóbban, amennyit a Volánnak és a MÁV-nak fizetnek. (Információim szerint ez havi 100 forint). Nem sok pénz, évi 1200 Ft megtakarítás fejenként, de 9 hónap alatt nekem pl. egy nyári Volán bérletem árát jelenti ez. Tehát kevés ez az 1200 forint, de az ember még ennyit sem fizet szívesen azért, amit nem használ. Ezért nem értem, miért nem lehet az egyesített bérlet mellett meghagyni a BKV bérletet is, azoknak akik annyira szarrágóak, mint én. Miért fizettetnétek ki velük ezt a pénzt?
Leszögezem, itt nem a ti kedvezményeteket venném el, örülök az olcsóbb bérletnek, nem vagyok hülye. Csak az újabb, igazságtalan rendszerrel nem értek egyet. Miért dőltök be az újabb kampánydumának? (Az áremelés mellé, többet kapsz).
Az utasok nagyobb része, 80-90%-a semmivel nem kap többet, csak többet fizet. És tudjátok miért? Mert szarban van a Volán, és a MÁV is. Így akarják a két céget több pénzhez juttatni. Már azzal is kifizettetik a viteldíjat, aki nem is használja a szolgáltatást, még csak köze sincs hozzá. Jó húzás ez, politikusaink szeretnek ilyennel játszani. Mindig a becsületes, fizető emberek szopnak. Ez az élet rendje.
Véleményem az egyesített bérletről
Jön az egy órás metrójegy, és a kerékpárbérlet
Számos változás várható a jövő év január 1-jén hatályba lépő új BKV-tarifarendszerben, tudta meg az Index. A cég felügyelőbizottsága a változtatások zömét jóváhagyta, a végső szót a fővárosi közgyűlés mondja ki.
Hatvan perces időalapú metrójegy lesz, megszűnik a drágább éjszakai jegy, olcsóbb lesz a napijegy, kiegészítő kerékpárbérletet lehet majd váltani - ilyen változtatási javaslatokról tárgyalt legutóbbi ülésén a BKV felügyelő bizottsága. A javaslatok jelentős részét a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nyújtotta be.
Jóváhagyták a tervezett 7,9 százalékos tarifaemelést, így tehát a vonaljegy 290 forint, a dolgozó bérlet 8900 forint, a diák-nyugdíjas bérlet pedig 3500 forint lesz, ha a fővárosi közgyűlés november végi ülésén jóváhagyja az előterjesztést.
A legfontosabb változás az lesz, hogy bevezetik a 60 perces metrójegyet. Ez azt jelenti, hogy a jegylyukasztástól számított egy órában bármerre mehet, bárhol átszállhat az utas (vissza is fordulhat), nem kell új jegyet vásárolni. A BKV tervei szerint később a felszíni közlekedésben is be lehet vezetni az órás jegyet, de ehhez több busz jegykezelő automatáját időpecsétessé kell alakítani (ami rányomtatja a jegyre a kezelés időpontját). A 60 perces menetjegy ára annyi lesz, mint egy sima menetjegyé, azaz 290 forintba fog kerülni.
Hajtás Pajtás tojik a KRESZ-re
Kamikáze bicikliseket könnyű találni Budapesten. Többük narancssárga táskát visel, és a Hajtás Pajtás futárszolgálatnál dolgozik. Nem érdekli őket a KRESZ, és tojnak a szabályokra. Életük árán is kiviszik a rájuk bízott csomagot. Keresztül hajtanak a piroson, elfoglalják a buszsávot, és szívatják a buszvezetőket:
Kedves BKV-figyelő!
Bár észrevételem csak részben BKV-s, nem ismerek más blogot ahová elküldhetném, ezért nektek küldöm. A történet szeplője egy Hajtás Pajtás kerékpáros futár, néhány busz és több tucat autó, Helyszín az Astoria kereszteződés, és a Keleti felé vezető útszakasz.
Tegnap (nov. 11) du. a 7-es busszal utaztam a Keleti felé, amit a megállóknál folyton egy biciklis előzött meg, össze-vissza szabálytalanul. Kacsázott az autók és a sávok között, hol a busznak kialakított sávban szakított, hogy az autók között. Több gyors 7-est is veszélyesen megközelített, volt olyan, amikor a biciklis a busz mögött alig 1-2 méterre hajtott. (mondanom sem kell, hogy egy hirtelen fékezéskor mi lett volna a biciklivel). Hátán egy táskát viselt „kiszállás 60 perc alatt” (vagy hasonló) úgy látszik a futár és a cége számára fontosabb a gyorsaság, mint a biztonság és a szabályok.
A Ferenciek terénél a keresztforgalom miatt pirosat kaptunk, de a biciklist ez sem érdekelte. Itt is behajtott a busz elé, majd stop vonalon átgurult, az egyértelmű tilos jelzés ellenére. Mi még álltunk a lámpánál, így a buszsávban ismét előnyt szerzett.
Valahol a Szép utca környékén értük utol, ahol a buszvezető egy gyengét rádudált, mert középen ment a mi sávunkban, így akadályozta a busz közlekedését. Nem reagált semmit majd a busz ismét rádudált, ekkor már hosszabban. (Többen anyázták már a buszon a biciklist), majd a biciklis megállt anyázni kezdte a buszvezetőt. Félrehúzódott, majd otthagytuk.
A Vas utca és a Gyulai Pál utca között ért minket utol, ahol a zebránál álltunk (nekünk ismét piros volt a lámpa), a legszélső sávban. Egyszer csak az első ajtó mellett megjelent a biciklis, közel 20 centis helyen behajtott a busz mellé.
Ezen a rövid, 2-3 megállós távon (sima 7-esen ültem), több gyorsjáratot, autóst és különjáratos buszt megszívatott a biciklis azzal, hogy tett a szabályokra, semmibe vette a KRESZ-t. Nem érzitek úgy, hogy az ilyen futárokat kötelezni kellene a jogosítvány megszerzésére?
Üdv: Attila
Visszafejlesztik a jegyértékesítést
Hetek óta egyre kevesebb jegyautomatát látok azon a rövid útvonalon, amin minden nap közlekedem. Az elmúlt hónapokban a BKV sok bérletpénztárát zárt be, hogy teret adjon a kutyaól pénztáraknak. De vajon miért? Ha nincs jegyértékesítés, hol vegyen az utas jegyet? Ha nem lehet jegyet venni, akkor az ellenőr jogosan kér? Joggal büntet meg, ha nem tudtam jegyet venni? Ezekre a kérdésekre keresem a választ:
Tisztelt BKV! Tisztelt Ombudsman!
Hónapok óta figyelemmel kísérem a BKV leépítését, mely néhány hete egy új fázisába lépett. A BKV vezetése úgy gondolta, hogy utasaiknak jegyautomatákra nincs szükségük, ezért több megállóból leszerelték azokat. Több automata eltűnt a körútról, és pl. a Kosztolányi Dezső térről is. A cég jegyértékesítési rendszere eddig is kritikán aluli volt ezért állok értetlenül a visszafejlesztés előtt. Az egész érdekessége az, hogy tapasztalatim szerint sokkal több jegyellenőr dolgozik ezeken a vonalakon, ahol az utasok nem tudnak jegyet venni. Véleményem szerint, itt az utasok szándékos szívatásáról van szó, és egyszerű bevételnövelésről.
Cégük évek óta harcol a bliccelés ellen, és a cég összes hibáját a bliccelőkre keni. Menetrendszerűen kiadnak félévente egy közleményt, hogy az utasaiknak 30%-a bliccel, és ebből 100-nál több új autóbuszt lehetne venni. Ezekbe a közleményekbe miért nem írják bele, hogy a lebuktatott bliccelők hány százaléka fizetett volna a szolgáltatásért, ha lett volna rá lehetősége? Nem minden utasuk budapesti, és a budapestiek körül sem mindenki engedheti meg magának, hogy gyűjtőjegyet hordjon magánál. (Nem tud minden budapesti előre felkészülni az utazásra). Véleményem szerint Önöknek kellene lehetőséget biztosítani a jegyvásárlásra a megállókban, a főbb csomópontokon, esetleg a járműveken. A jegyértékesítő rendszer fejlesztése helyett önök már évek óta visszafejlesztenek. Leszerelik az automatákat, csökkentik a jegyet értékesítő autóbuszvezetők számát, és bezárják a pénztárakat, melyek helyett néhol rosszabb szolgáltatást nyújtó, rendszeresen zárva tartó „kutyaól” pénztárakat üzemeltetésére adnak engedélyt, alvállalkozóknak.
Önök szerint igazságos a jelenlegi értékesítési rendszer? Mégis hol vásároljon jegyet az utasuk, egy külvárosi megállóban, ha se jegyautomata se bérletpénztár nincs a közelben? Jegyet sem a járművezetők, sem az ellenőrök nem árulnak, így aki egyszeri utasuk, nem készült az utazásra, jegy nélkül kénytelen utazni, egy esetleges ellenőrzéskor pedig 12000 forintra bírságolják az Önök fejetlensége miatt. Kérdem én: Szabályos eljárás ez? Mégis milyen jogon követelnek jegyet az ellenőreik, ha annak megváltására nincs lehetőség? Ha a bliccelés visszaszorításán dolgoznak, miért kényszerítik az utasokat bliccelésre?
Kérem Önöket, hogy a fent feltett kérdésekre válaszoljanak. A levéllel kapcsolatosan az ombudsman állásfoglalását és reakcióját is várom!
Tisztelettel: XY, szerk.
BKV: Rendőrkézen a veszélyeztető
Vasárnap este az észak-déli metróvonal (M3) Deák téri állomásán - utasaink közreműködésének köszönhetően - sikerült átadni a biztonsági szolgálatának azt a fiatalkorú elkövetőt, aki az utas- és forgalombiztonságot veszélyeztette azzal, hogy a metrószerelvények között próbált utazni. A biztonsági szolgálat azonnal értesítette az illetékes V. kerületi Rendőrkapitányságot, a fiatalkorú ellen szabálysértési eljárás indult.
Társaságunk továbbra is minden hasonló jellegű cselekményt rendkívül balesetveszélyesnek tart, akár a villamos-, vagy metróütközőn, akár a szerelvények között utazik a potyautas. Ráadásul ilyen esetben az elkövető - a saját testi épségén kívül - a megbízható és biztonságos közlekedést is veszélyezteti. A „tujázás” enyhébb esetben szabálysértési eljárásnak, súlyosabb esetben bűncselekménynek minősül.
Sajnos, járművezetőink az ilyen esetek nagy részében tehetetlenek, hiszen a potyautasok pont azt használják ki, hogy tettük a közlekedő jármű visszapillantó tükréből közvetlenül nem észrevehető. Ezért Társaságunk ezúton is köszöni utasaink segítő közbelépését. Mivel valamennyi utasunk számára a biztonságos közösségi közlekedés fenntartása, biztosítása Társaságunk legfontosabb feladata, ezért utasainkat a jövőben is arra kérjük, hogy hasonló eset észlelése esetén közvetlenül a járművezetőt értesítsék, hogy még idejében megelőzhető legyen a baleset.
2008. november 11.
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Utolsó kommentek