Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kiugrott a 7-es busz ablakán

Ritkán írok postot a saját blogomra, de tegnap délután olyat láttam a 7E buszon, amit ha nem a saját szememmel látok, biztos, hogy nem hiszem el. (Pontos időpontot és a jármű számát feljegyeztem, direkt nem írom ki, nem szeretném, ha az ártatlan buszvezetőt hurcolnák meg, más hülyesége miatt.)

Egy kb. 12 éves 170 cm magas, hosszú hajú gyerek a barátjával utazott az Etele tértől a Szent Imre kórházig. Kelenföld városközpontnál felálltak, és egy nyitott ablakhoz mentek a 2. ajtó és a csukló között. A hosszú hajú gyerek kidugta a fejét az ablakon, többen ránéztünk erősen, majd visszahúzta. Az Ikarus buszok egyetlen hátránya, hogy nagy ablak van, és a hülyék szeretnek vele szórakozni. A kihajolás szinte minden napos, na de ami ez után következett:

A Szent Imre kórház előtt a lámpánál megállt a busz, álltunk, majd az egyik gyerek a busz mellett sétált. Az utasok többsége köpni-nyelni nem tudott, többek között a buszvezető sem, akinek elkerekedett a szeme, szerintem még ő sem látott ilyet. Pont az ablak felé néztem, amikor láttam, hogy a 12 éves gyerek az ülésen áll, és rakja ki a lábát az ablakon, majd kiugrik. Társa is követte volna, de addigra már annyian nézték őket, hogy inkább az ajtónál szállt le a következő megállóban. Közben a busz is elindult.

A gyerek ugrása és a busz indulása között alig telt el néhány másodperc. Ideges lettem, mert ha nem tudja kirakni idejében a lábait a hülye, és elindul a busz, nagyot esett volna, legrosszabb esetben a busz alá keveredett volna. Ki lett volna a hibás? Természetesen a buszvezető. Nekem miért nem jutottak eszembe 12 évesen ilyen baromságok? Miért nem veszélyeztettem mások állását? Miért nem nevelik meg a szüleik ez ilyen gyerekeket?

Elgondolkodtam, hogy leszállok a haverjával együtt a korháznál és nagyon megverem a gyereket, de aki az utcán volt, nem sokat látott, és nem tisztem 12 éves gyerekeket bántani, de ha senki nem neveli meg, valakinek meg kell neki tanítani, hogy ez nem játék. Végül nem szálltam le, nem avatkozom bele a természetes szelekcióba.

A tujázás és a metró sínfutás után ez lesz az újabb hülyeség?

BKV-figyelő

119 Tovább

21 busznyi tanács

1,263,516,000 forint. Ennyit fizetett a BKV 2006 és 2008 között tanácsokra. Amikor ezt tegnap olvastam, egyből kinyílt a bicska a zsebemben. Egy veszteséggel üzemelő cégnek, ami Budapesten lassan közutálatnak örvend, honnan van ennyi pénze tanácsadásra?

Hétfőn megint a BKV-val és a vigyorgó szóvivőasszonnyal volt tele a média. Büszkélkedtek a Moszkva téri ellenőrzéssel és a sikerével. Mennyivel több jegy fogy, mennyivel több a bevétel, és mennyivel kevesebben bliccelnek már, mert üldözik őket. Felmerült bennem a kérdés: Talán nem a közpénzeket meglovasító menedzsmenti tagokat kellene üldözni? Szemét dolog a bliccelés, de ha az utasok által befizetett pénzeket is elherdálják, akkor ne csodálkozzanak, hogy üres a kassza, nincs pénz buszokra és takarításra.

Ha bliccelőkről van szó, akkor a BKV mindig egy példát hoz fel. Ha senki nem bliccelne, évente kb. 150 új autóbuszt lehetne venni. Persze csak akkor, ha a beszerzést nem az Alfabusz és Antal Attila intézi, akkor jóval kevesebbet.

Ezzel a kampánnyal a BKV azt szeretné elérni, hogy véres szemmel nézzünk a bliccelőkre, hogy utáljuk meg őket. Meglopnak minket és miattuk kell 20 éves, soha fel nem újított buszokon utaznunk. Nemes a cél, de é inkább nézem véres szemmel imádott politikusainkat, és a menedzsment tagjait, akik valószínűleg jobban megkárosítják a céget, mint az a néhány szerencsétlen bliccelő.

Felmerült már benned a kérdés, hogy az alvállalkozóknak kifizetett, tanácsadásokra elherdált, zsebekbe csúsztatott pénzekből évente hány új buszt lehetne venni? Ha a drágábbik fajtát nézzük, és csak a tanácsadást számoljuk (hisz erről van most pontos adatunk) ez évente legalább 21 új csuklós, klímás busz lenne. És ez csak a tanácsadás!

De ezt a pénzt nem kell buszokra fordítani. Lehetne belőle hálózatot fejleszteni, felújítani járműveket, korszerűsíteni, növelhetnénk belőle a fizető utasok komfortérzetét, de még takarításra is jutna belőle. Persze csak akkor, ha a pénz nem fontosabb, mint az utas.

A biztonsági őrök miért nem az Akácfa utcából kijövő alkalmazottak zsebeit ellenőrzik, a mi bérletünk helyett?

100 Tovább

Válasz az OBH-tól

Vasárnap publikált, OBH-nak címzett kritikámra meg is érkezett az első reakció, amit Dr. Szabó Máté ombudsman írt. Fogadjátok szeretettel:

29 Tovább

Új bérletrendszert a budapestieknek!

7,9%-kal drágul a BKV jövőre

Európai nagyvárosokat nézve a BKV szolgáltatása jelenleg elavult, a szolgáltatás minőségét nézve drága. Jövőre még drágább lesz.

Jelenlegi információk szerint a BKV jövőre 7,9%-kal többet kérne a jegyekért és a bérletekért, ami annyit tesz, hogy a 270 forintos jegy ára 290 a 8250 forintos 8900 forint lenne. Arról jelenleg nincs információnk, hogy a BKV ezért az árért, miként növelné az utazás színvonalát (gondolom sehogy) így kénytelen leszek jövő tavasztól télig BKV helyett autóval, vagy kerékpárral közlekedni a városban, ha az áremelés végbemegy.

Elgondolkodtatok már azon, hogy miért fizetitek ki a bérlet teljes árát? Ha a BKV nyitna az utasok felé, bevezetne külön busz, illetve kötöttpályás bérleteket azért, hogy az utas jóval olcsóbban utazhasson, és csak azért fizessen, amit ténylegesen használ. Ha nagyon utasbarát lenne a cég, a kötöttpályát is szétosztaná villamos és metróra, ezzel még inkább csökkenthetné a tarifákat.

A külön megvásárolható bérletek teljes ára megegyezne a diákbérlet jelenlegi árával, tehát egy buszbérlet 3550 forint lenne. Ha busszal és metróval utazol, akkor jelen esetben két bérletet veszel, ami még így is olcsóbban kijön, mint a jelenlegi "összvonalas" bérlet.

Tetszene egy új bérletrendszer? Szavazz!

164 Tovább

Több mint száz évről mesél a Földalatti Vasúti Múzeum

1975. október 28-án, azaz napra pontosan 33 éve nyitotta meg kapuit a kontinens első földalattijának emléket állító Budapesti Vasúti Múzeum, a Deák téren. Külön érdekességnek számít, hogy a kiállítási hely önmagában is műszaki emléknek tekinthető, hiszen a millenniumi földalatti vasút egy eredeti alagútszakaszán lett kialakítva a kiállítási terület, amelyet az 1955. évi vonalkiegyenlítési munkálatok során véglegesítettek.
 
A BKV 1996-ban, a teljes vonal rekonstrukciós munkálatai során, a múzeumot is felújította, de az eredeti táblák, feliratok megmaradtak. Az előtérbe lépve az egykori végállomás eredeti felirata, a „Gizella tér” fogadja a látogatókat. Itt látható az az emléktábla is, mely arról tanúskodik, hogy az ezredfordulói ünnepségekre Budapestre látogató Ferenc József 1896. május 8-án utazott a földalattin, és "legkegyelmesebben megengedte", hogy a vasút felvegye az ő nevét. Így lett az addigi Budapesti Földalatti Villamos Közúti Vasútból Ferencz József Földalatti Villamos Vasút Rt. A múzeum bejáratától jobbra a földalatti vasút három kocsija sorakozik: a 19-es, az 1-es és a 81-es pályaszámúak. Érdekesség, hogy a kiállított járműveket 1975-ben, a nyitott födémrészen keresztül, daruval emelték a vágányokra. A kocsikkal szemközti vitrinsorban eredeti dokumentumok, fényképek, modellek és tárgyi eszközök mutatják be a földalatti vasút történetét az építéstől, napjainkig.
 
A múzeum - hétfő kivételével - egész évben várja a látogatókat, 10-17 óra között, felnőttek számára 270, gyermekeknek 220 forintos belépővel, jelenleg a „Városi közlekedés bélyegeken” című kiállítás látogatható.
 
2008. október 28.

BKV Zrt.

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek