A talajsüllyedés és a talajvíz szivárgásának megállítása érdekében októberben utasítást kapott a kivitelező az alagutak falazatépítésének felgyorsítására, a talajmozgás és a szivárgás mára csökkent.
Beszivárog a talajvíz az épülő Gellért téri metróállomásba, adta hírül a Napi Ász című lap. A DBR Metró projektigazgatóság az Indexnek elküldött közleményében arról számolt be, hogy néhány centiméteres felszíni süllyedés és a talajvízszivárgás minden mélyépítési munka természetes velejárója. Ennek az állomásbelsőben alig vannak látható jelei, és a munkálatok felgyorsításával lecsillapodott, de most is folyamatos kísérőjelenség.Fotó: Németh András
A DBR szerint felszíni épületek állagmegóvása és az állomásba szivárgó talajvíz megállítása érdekében még tavaly októberben utasították a Szent Gellért téri állomást kivitelező Bamco-t az állomás és a hozzá kapcsolódó peronalagutak belső falazatépítésének mielőbbi befejezésére. Itt tehát még zajlik a háromrétegű falazat utolsó, belső héjának az építése. A felszínmozgás, illetve a talajvízszivárgás ennek köszönhetően időközben lecsillapodott.
A belső falazatépítés várhatóan március végén, április elején fejeződik be, a kivitelező ezt követően tolhatja majd be a pajzsokat az állomásba. Az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartást követően kezdődhet majd meg a Duna alatti alagútépítés, ami előreláthatólag négy-hat hétig tart.
Az alagutakból mintegy 7,6 kilométer készült el. A déli pajzs március első felében „törhet be” a Szent Gellért téri állomásra, az északi már januárban megérkezett. A pajzsok behúzása az állomásba azonban csak a belső falazatépítési munkálatok befejezését követően történhet meg, a teljes körű tervezést és kivitelezést vállalt állomásépítőnek kötelessége ugyanis gondoskodni a munkálatok által érintett környezet maximális biztonságáról.
(Index)
Szivárog a víz a Gellért téri metróalagútba
Zéró toleranciát hirdetett a BKV
A Dr. Kocsis István vezette BKV egy átláthatóbb, elszámoltatható vállalat megteremtésén dolgozik. A cég 2008. szeptember 1-jével kinevezett vezérigazgatója nem a levegőbe beszélt: a szigorúbb belső ellenőrzésnek és a tisztességes BKV-alkalmazottaknak köszönhetően máris több eredménye van ennek a munkának.
Néhány napja a cég azonnal felmondott az utasokat megkárosító négy jegyellenőrnek, most pedig fennakadt a vállalat belső ellenőrzési rendszerén egy irodai dolgozó, aki fiktív nevekre jogtalanul vett fel különböző összegeket. A társaság őt is rendkívüli felmondással, azonnali hatállyal távolította el. Ügyében a BKV rendőrségi feljelentést is tett.
A Budapesti Közlekedési Zrt. tanult a korábbi hibákból, ezért átláthatóbb működésre törekszik, az utasok és az adófizetők pénzével pontosan elszámol. Dr. Kocsis István, a cég vezérigazgatója ezzel kapcsolatban kijelentette: zéró toleranciát hirdet a vállalat pénzét elherdálókkal szemben, de következetesen kiáll a tisztességes alkalmazottak mellett.
2009. március 2.
BKV Zrt.
Látogatás a Credo autóbuszgyárban
Néhány hete meghívást kaptam a Kravtex Kft. győri gyárába, ahol a Credo márkájú magyar buszokat szerelik össze. Az üzemlátogatáson elvileg csak Index fórumosok vehettek részt, de szerencsére nekem és egy ismerősömnek is találtak még helyet, így én is láthattam, hogyan is készülnek az új magyar autóbuszok. A gyárlátogatásra február 27-én került sor. Az üzembejárást a győri gyáregységben kezdtük. Itt három csoportra osztottak bennünket, és a cég vezetői vezettek minket végig előbb az összeszerelő, majd a szerviz csarnokban.
A győri egységben a mosonmagyaróvári Kühne-ből szállított vázra szerelik össze az autóbuszt. Itt szerelik be például az ablakokat, az üléseket, a motort és minden mást, ami a messziről jött vázról hiányzik. A gyár végében a nemrég érkezett vázak voltak. Innen haladtunk a gyár eleje, és az szervizegység felé. Láthattuk a motor szerelését, ülések és a padló elhelyezését, valamint az ablakok behelyezését is. Utóbbi azért volt érdekes, mert az ablakot nem mindenki teheti be a buszba. Nagy hozzáértés kell hozzá, hisz a Credo buszok ablakainál kívül nincs takarólemez, a ragasztásnak tökéletesnek kell lenni.
A szervezők rendesek voltak, hagytak időt mindenkinek még a továbbindulás előtt, hogy bóklásszon egy kicsit, végignézze a gyárat, nem kellett a csoporttal tartani. Bóklászás közben elszaladt az idő, indulni kellett, várt a busz, indultunk tovább. (folytatás a cégtörténet alatt).
Visszahozta a buszvezető az elkóborolt nagymamát
Olvasónk nagymamája vasárnap délután elment otthonról. Újságot ment venni, de órák múlva sem tért haza. Utasunk már a rendőrségen is bejelentette mamája eltűnését, a szomszádok a környéken keresték az elveszett hölgyet. Végül egy BKV-s találta meg, aki felhívta a családot, és segített hazajutni a mamának:
Tisztelt BKV figyelő!
Egy nagyon pozitív dolgot szeretnék elmesélni. És ez úton is köszönetet mondani az emberségéért annak a 96A buszsofőrnek aki 22-én 17:05-kor visszahozta a mamámat.
február 22-én szombaton fél egykor történt, hogy az édesanyám lement újságért és eltűnt, már a rendőrségre is bejelentettem. Óránként hívtam a mentőket. A szomszédok mind járták a környéket és keresték. 16:50-kor szólt a telefonom, és egy buszsofőr telefonált, hogy a Megyeri útnál felszállt egy nénike haza akar menni, most a cérnagyári végállomáson van és ezt a számot adta oda neki, hogy hívja fel. Kérdezte ott tudok e lenni az újpesti uszoda megállójában 17:05-kor. Még szép mondtam és nagyon örültem a kedvességének. Tehát vannak azért kedves rendes dolgozók is a BKV-nál.
És mielőtt bárki megróna elmondom, hogy ez volt az első elkóborlása a mamámnak azóta nem mehet felügyelet nélkül az utcára.
Antonia
Érvényes jeggyel rendelkezőt büntetett az ellenőr?
A 220-as buszon hétfőn megbüntettek egy utast, amiért 270 forintos vonaljeggyel utazott. Az ellenőr szerint a jegy nem volt érvényes, azonban a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy a jegyet korlátlan ideig elfogadják, és erre fel is hívták az ellenőrök figyelmét.
Hétfő reggel a 220-as buszon az ellenőrök megbüntették az egyik utast azért, mert 270 forintos vonaljegye volt. Az utas tájékoztatása szerint azt mondta neki az ellenőr hölgy: „Nem képzeli, hogy február végén még elfogadjuk?” Ráadásul el is akarta venni a jegyet, nehogy tudja bizonyítani az ártatlanságát. Az illető egy nappal később befizette a 6 ezer forintos büntetést. A BKV ügyfélszolgálata szerint korlátlan ideig elfogadják a 270 forintos jegyet, és erre felhívták az ellenőrök figyelmét is. Azt ajánlották, hogy az illető tegyen panaszt, de persze fizesse be a büntetést, mert sokáig tarthat a kivizsgálás.
Az MNO érdeklődésére a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy valóban korlátlan ideig érvényes az ezüstcsíkkal ellátott 270 forintos jegy. A cég szerint konkrétan tudni kéne, hogy az ellenőr miért büntetett, elképzelhető, hogy sérült volt a jegy, vagy már korábban érvényesítették. (Olvasónk szerint egyik sem!)
(MNO)
Utolsó kommentek