Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem ért sokat a szmogriadó

Tegnap reggel figyeltem az autók rendszámát a forgalmasabb utakon. Páros-páros-páros-páratlan, valahogy így jöttek sorba. Meglepett, mert vasárnap egyenlő számban láttam páros-páratlan rendszámú kocsikat, pedig már akkor is élt a riadó, csak senkit nem érdekelt. Az autók fürkészése közben elgondolkodtam azon, hogy a páratlan rendszámú autósok, akik nem tették le a kocsit, ennyire nem tudják nélkülözni az autót?

Budán délután összefutottam egy páratlan rendszámú autóssal, aki éppen parkolóhelyet keresett. Szóba elegyedtem vele egy rövid bemutatkozás után, majd kérdezősködtem kicsit, mégis miért nem tette le az autóját? Válasza rövid volt és tömör: „Csak”. Rövid válaszát persze kifejtette. Panaszkodott a szmogriadó rendszerére, és a BKV-ra is (kevés a hely, lassú, koszos stb.) És hát miért is ülne BKV-ra, ha nem büntetik meg, csak figyelmeztetik? BKV-ra egyébként is jegyet kell venni. „Szar az egész rendszer, ahogy van” (mondta). És igazat kell adnom neki.

 



Ez az egész szmogriadó egy oltári nagy hiszti. Eddig is volt ilyen rossz minőségű levegő, csak senkit nem érdekelt. Az EU megkérte hazánkat, hogy változtasson a határértékeken, melynek eleget is tettek. Tehát a levegő nem szennyezettebb, mint máskor csak a határértékek lettek alacsonyabbak. Ezzel a lépéssel, és apró látszatintézkedésekkel a zöldek száját is nagyon jól be lehetett tömni, akik naivan elhitték a városvezetésnek, hogy szmogriadó esetén ténylegesen ki lesznek tiltva az autók a városból.

A BKV vasárnap bejelentette, hogy 10%-kal több járművet állít majd forgalomba az autósok miatt, akik mégis a tömegközlekedést választják majd (fontos nekik az egészségük, és a város), ám csak a MÁV mert ingyenes utazást felkínálni az autósoknak. Mégis, miért válasszák a drágább, kényelmetlenebb tömegközlekedést?

Más európai nagyvárosokban megszokott, hogy hasonló intézkedések esetén, amikor autóval nem, vagy csak részben hajthatunk be a városba, a városi tömegközlekedés az autósok számára díjtalan. A városvezetés közleménye szerint ezt a megoldást azért nem vették át a nagyvárosoktól, mert igazságtalan lenne a fizető BKV utasokkal szemben. Véleményem szerint hasonló „katasztrófahelyzetben” meg kellene adni ezt a lehetőséget az autósoknak, mert így nagyobb eséllyel tennék le az autót a város szélén, nagy hagynák otthon. Ez után lehetne megbüntetni őket, ha behajtanak a városba.

Ahogy én látom, a szmogriadó feltételei nincsenek megteremtve. A hatóság nem büntet, a tömegközlekedés rossz, és még fizetni is kell érte. Attól, hogy a kormányfő villamosra száll, (még ha csak egy kép erejéig is), nem fogják a városlakók letenni az autót. Szabályok kellenek és kedvezmények, hogy a város levegője tisztább legyen. Amíg nincs elkészített szmogriadó terv, nincsenek szabályok, addig az egész egy felesleges hiszti marad. Ha másra nem is volt ez jó, elterelte az emberek figyelmét az orosz gáz körüli balhéról. Pont kapóra jött.

281 Tovább

Feldarabolják a BKV-t

Elsőként a Budapesti HÉV Zrt. létrehozását javasolja a BKV vezetése, amelyben a BKV mellett a Máv-Start és a Volán is részt venne, áll abban a javaslatban, amelyet a város vezetése hétfői ülésén megtárgyalt. A terveket kocsis István, a BKV vezérigazgatója ismertette.

A BKV 2008-as költségszerkezetét ismertetve Kocsis István vezérigazgató a kabinet hétfői ülésén elmondta, hogy a tavaly kiadott 130 milliárd forint 44 százaléka bérre, 16 százaléka üzemanyagra, 12 százaléka az értékcsökkenés pénzügyi leírására (azaz amortizációra), 5 százaléka pedig kamatkiadásokra ment el.

Ez azt jelenti, hogy - ezen nehezen befolyásolható tételeken túl - a költségek egyötöde az, ahol valamilyen módon költségmegtakarítást lehet elérni. Ilyen takarékossági intézkedés lehet a cégstruktúra átalakítása, kisebb költséggel működő, holdingszerkezetű szervezetté.

Az átalakítási javaslatot a Közlekedéstudományi Intézet, a Corvinus Egyetem, a Műegyetem, szakértő cégek és civil szervezetek bevonásával készítette elő a társaság. A holdingrendszer kialakításának célja a legkisebb költség elvének érvényesítése, a társaság által végzett közel ezer résztevékenység újragondolása.

A vezérigazgató jelentősen, 350 fővel csökkenteni kívánja a mintegy 850 fős központi szervezet létszámát is. A holdingcéghez tartozó leányvállalatok önálló jogi személyek lennének, feladatuk az egyes közlekedési eszközök üzemeltetése, karbantartása.

Elsőként a Budapesti HÉV Zrt. létrehozását javasolja a BKV vezetése, amelyben a BKV mellett a Máv-Start és a Volán is részt venne. Emellett a BKV Autóbusz Zrt., a BKV Kötöttpálya Zrt., a BKV Metró Zrt., a BKV Trade Zrt., a BKV Felújítási Zrt. és a közlekedésszervezésért felelős BKV Szolgáltató Központ Zrt. létrehozását tartalmazza a javaslat.

Kocsis István szerint a folyamatok újraszervezésével évi 4-5 milliárd forint költség takarítható meg, és átláthatóbb, gyorsabb reagálóképességű szervezet alakítható ki. A leginkább elöregedett buszok cseréjére is javaslatot tett a vezérigazgató, ehhez hosszú távú bérleti konstrukciót dolgoznának ki.

A Főpolgármesteri Kabinet első olvasatban tárgyalt a beszámolóról, és a bemutatott konstrukció előzetes, elsősorban pénzügyi vizsgálatára tett javaslatot. Elhangzott: ebben a kérdésben kulcsfontosságú lehet a Főváros hitelminősítését végző nemzetközi auditorcégek véleménye. A szükséges döntéseket a 2009-es üzleti terv elkészítéséig kell meghozni. A kabinet várhatóan két-három hét múlva tárgyal újra az átalakítási tervekről.

(Index)

35 Tovább

Kitakarították a Bocskai úti aluljárót

Ismét egy kis siker. 2008. december 29-én írt „Szarban úszik a Bocskai úti aluljáró” című postom szerencsére eljutott a megfelelő helyekre. A Bocskai úti aluljárót az FKF kitakarította, kifertőtlenítette, a takarításról az ÁNTSZ jegyzőkönyvet vett fel, az üzleteket lezárják:

Tisztelt BKV-figyelő!

Az Ön által vázolt helyzet sajnos nem egyedi eset a főváros aluljáróiban az FKF Zrt. munkatársai nap mint nap találkoznak ezzel a problémával. Sajnos nem rendelkezünk hatósági jogkörrel így, csak megkérhetjük az aluljárókban életvitelszerűen tartózkodókat, hogy amíg a takarítást elvégezzük, addig fáradjanak odébb. Nem kevés pénz és energiát fordítunk az aluljárók tisztán tartására, de sajnos az Ön által is ismert okoknál fogva ennek, sok esetben semmilyen látszata nincsen.

A Bocskai úti aluljárót a mai napon a kollégáim kitakarították és fertőtlenítették, melyről az ÁNTSZ jegyzőkönyvet vett fel. Az elkövetkező napokban, pedig igyekszünk egy olyan megoldást kialakítani az üzletek lezárására, ami megakadályozza, hogy oda ismét beköltözzenek. Így reméljük, hogy elejét vehetjük, hogy ezek állapotok ismét kialakuljanak.

Üdvözlettel:

Horti Zsófia
szóvivő

23 Tovább

BKV-bérlet automatából?

Tegnap a Kelenföldi pályaudvaron lévő MÁV pénztárban megvettem a szuperszónikus, mindenre érvényes Budapest-bérletemet. Amikor kezemben vettem meglepődtem, hisz ezt a bérletet is ugyan olyan papírra nyomtatták, mint a MÁV-jegyeket. Először azt hittem valami átverés. Elfogadja ezt az ellenőr? Mit csinál majd az ork, ha meglátja? Ezek a kérdések fogalmazódtak meg bennem először, majd az jutott eszembe, hogy ha a BKV-nak mindegy, hogyan néz ki a bérlete, miért nem árul hasonló minőségű bérletet az automatákból? (Másik két kérdésre ma megkapom a választ a metrónál)

115 Tovább

Demszky: Tarlós nem lesz nehéz ellenfél

A tegnapi Tarlós interjú után, ma Demszky interjút olvashattak az érdeklődők az Index címoldalán. Mivel Tenczer Gábor az Index újságírója a 4-es metróról is sokat kérdezett, úgy hiszem helye van az interjúnak a BKV-figyelőn is:

Csak ideiglenes állapot, hogy most többen szavaznának a Jobbikra, mint az SZDSZ-re, mondja Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere. Még keresik az utódját, bár tud olyan önjelöltről is, aki már a névjegykártyákat is kinyomtatta. Az új metrókocsik egy létra miatt késnek már több hónapja.


Mit szól ahhoz, hogy a friss közvélemény-kutatások szerint a Jobbik megelőzte az SZDSZ-t a biztos szavazók körében?


Nem közvélemény-kutatást kell nyerni, hanem választást. A Jobbik nem fogja megelőzni az SZDSZ-t a választásokon. Az, hogy az SZDSZ igazából hogy áll, majd az uniós választásokon fog eldőlni. Én magam most elég kritikus vagyok a pártommal. Alapvetően az volt a véleményem, hogy sem Fodor Gábornak, sem Kóka Jánosnak nem kellett volna indulnia a parlamenti frakcióvezetőségért. Egy mindkét oldal számára elfogadható jelöltet kellett volna találni a nyilvános harc helyett.

Ez az oka a mostani rossz szereplésnek?

Ha a választóink helyett saját magunkkal foglalkozunk, annak ilyen következményei vannak.

A fővárosban hogy áll az SZDSZ? Biztosan vannak erről belső közvélemény-kutatási eredmények.

Jól. Az SZDSZ azért működik egyáltalán, mert a fővárosban jól áll. És ez összefügg azzal, hogy a liberális elvek következetes képviselete miatt a főváros minden mutatóban jól teljesít, ilyen a GDP, a munkanélküliség kicsi aránya vagy a vállalkozások száma. Ennek és a város nyitott, multikulturális jellegének is köszönhető, hogy 2006-ban ötödszörre választottak liberális főpolgármestert Budapesten.

De csak van valamilyen szám a jelenlegi támogatottságról.

Nincs idei budapesti felmérés külön. A 2009. júniusi uniós választásig viszont ki kell találni valamilyen stratégiát. Véleményem szerint két dologra kell koncentrálnunk: az európai életérzésre és arra, hogy mit hozott és mit hoz még az unió a városlakóknak és konkrétan a fővárosnak. Én azt hiszem, hogy ezzel egy mandátumot biztosan szerez az SZDSZ.

Azt mondta 2008 elején, hogy idén befejeződik a Szabadság híd felújítása, átadják a Megyeri hidat, megépítik, illetve szélesítik a külső Váci utat, légkondicionálják a Combino villamosokat, befejeződik az állatkert rekonstrukciójának második üteme, és megérkeznek az első új Alstom típusú szerelvények a felújított 2-es metró vonalára. Mit lehet kipipálni?

Az összeset ki lehet pipálni a metrókocsikat kivéve.

Én azért nem mondanám a Szabadság hídra se, hogy készen van, ha az autók nem közlekedhetnek rajta még öt hónapig.

35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek