Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Gyors statisztika

A blog lassan egy éves lesz. Nagyon sokan érdeklődtetek a statisztika felől, így az eddig elkészült összesítést itt közzéteszem. Részletes statisztika, grafikonokkal június elején várható!

A blog indulása óta 1.062.859 ember látogatott el hozzánk. Ők összesen 2.289.116 oldalt töltöttek le, azaz minden látogató átlagosan 2 oldalt néz meg. Budapest lakosságát nézve, minden második ember ellátogatott már a BKV-figyelőre. A blogon eddig 719 post/cikk jelent meg, ezekhez 36038 komment/hozzászólás érkezett, azaz minden bejegyzéshez átlagosan 50 hozzászólás érkezik. Leglátogatottabb nap: 2008. április 6. (17116 fő) Leglátogatottabb óra: 2008. április 22. 13.00 (3685 fő).

Akit ennél részletesebb statisztika is érdekel, az keressen meg a bkvfigyelo@index.hu címen!

22 Tovább

Ti küldtétek, eredményhirdetés

Nagyjából egy hónapja tettem közzé egy felhívást. Arra kértelek titeket, hogy küldjetek saját készítésű, BKV-val kapcsolatos képeket. A felhívásnak nagyon sokat eleget is tettek, a rengeteg szép, dekoratív kép sajnos csak egy készítője nyerhetett UV bögrét. A három legjobb képet lapozás után megnézheted.



1. Nyertes


20 Tovább

A szabályzatból csemegézünk

A jegyellenőri feladat ellátásával kapcsolatos szolgálati utasítás című füzet teljesen korrekten és pontosan kimondja, az adott helyzetben mit kell cselekedni az ellenőrnek. Mit büntethet meg és mikor. Hogy kell bánni a külföldiekkel, milyennek kell lenni a megjelenésnek, stb. Minden le van írva, mit szegnek meg az ellenőrök.

Egyik nap a Deákon büntettek meg két külföldit annak ellenére, hogy a kezükben volt két darab érvényesítetlen jegy, már akkor tudtam, hogy ma írnom kell. Amikor az biztonsági őr előtt meglebegtettem a számára már ismert tanfolyami füzetecskét egy nagyot mosolygott, majd megköszönte a bérletem és mutatta az irányt előre, jelezve ezzel, hogy ne merjek belepofázni a munkájába, mert megjárom. Persze az ilyen eseményekről számtalan cikk szólt már. Hiába járt el az ellenőr szabálytalanul, mindig az utas volt a hülye a BKV szerint, még akkor is, mikor az ellenőrön azonosító szám/jelvény sem volt.

Kezdjük azzal, hogy sok biztonságinak a modorán kívül az öltözéke sem a legmegfelelőbb. Egy villamosvezető ismerős mesélte, hogy sokszor a Hungária kocsiszínnél alszanak lefektetett kartonlapokon, mint a hajléktalanok, majd fürdés és átöltözés nélkül jelentkeznek másnap szolgálatra. A szabályzat kimondja, hogy az ellenőrzést végző személynek rendszeresen tisztálkodni kell, és kerülni kell a szélsőséges öltözéket is. A metró területén lévő biztonságiak többnyire bomber dzsekit viselnek, mely engem az őszi zavargásokra emlékeztet, de valószínűleg én vagyok kötekedős kedvemben, így ezt most kihagyom.

A szabályzat kimondja, hogy ha a külföldi utasnál van jegy, de nem érvényesítette mert esetleg tájékozatlan, nem szabad megbüntetni. El kell kérni a jegyét, majd fel kell rá vezetni az ellenőrző személy számát, és az ellenőrzés helyszínét. Szabályzatban az is feketén-fehéren benne van, hogy tilos mutogatni a külföldinek, és tilos velük szemben nyomdafestéket nem tűrő szavakat használni (magyarral szemben szabad? kérdem én…)

Sajnos a szabályzatban leírtaknak csak az ellenkezőjét tapasztalom. Ez is olyan mint a menetrend, tájékoztató jellegű.

Itt van ajándékba néhány fénykép, a fent említett szabályzatból:


48 Tovább

Átalakul a BKV-figyelő

Rövidtávú elképzelésem az, hogy a BKV-figyelő végleg elhagyja a pitiáner „cigizett a buszvezető” minőségű cikkeit, és nagyobb szakmai hátteret kap. Szeretném elérni, hogy a blog ne egy egyszerű oldal legyen, ahová bárki bármikor írhat, ha atrocitásba került, hanem szakmai vitákat is folytathassunk. Nagyobb teret szeretnék adni a BKV dolgozóknak is, mert sajnos őket is szinte napi rendszerességgel bántalmazzák úgy testileg, mint lelkileg. Persze az oldal ezek után is a beérkezett észrevételekre és az információkra fog építkezni, az oldal stílusa megmarad, a pitiáner feljelentgetős (cigizik, eszik, beszélget) cikkeket  azonban elhagyjuk.

A szakmai hátteret elképzeléseim szerint BKV dolgozók fogják adni. Az elmúlt hétvégéken buszvezetőkkel, ellenőrökkel, villamos és metróvezetőkkel vettem fel a kapcsolatot, személyes találkozóra invitáltam őket, melynek eleget is tettek. Úgy gondolom, hogy ők sokkal több kérdésre választ tudnak majd nektek adni, mint én, vagy a többi szerkesztő. Előre tudom, hogy a BKV ebben sem fog támogatni, és azt sem fogja jó szemmel nézni, hogy BKV dolgozók segítik az oldal működését, ezért nekik egyelőre anonimitást biztosítok. Magam is meglepődtem azon, hogy a BKV-figyelőt a dolgozók nagyobb része támogatja, még annak ellenére is, hogy olykor kemény kritikával illetjük őket. Örömmel vettem tudomásul, hogy egyre több BKV-s olvas minket, és szól hozzá a cikkekhez.

A villamos kisiklás óta a blog olvasottsága jelentősen megnőtt, hisz az országos médiában napokig jelen volt. A BKV az előző sztrájkkor nem megfelelően tájékoztatta az utasokat, ezt a blog statisztikája is kimutatta. A sztrájkot megelőző nap majdnem 20 ezer ember látogatott meg minket, az oldalletöltés száma aznap bőven meghaladta a 40 ezret. A számok alapján hetek kérdése, hogy minden második budapesti ismerni fogja a blogot. Egy év alatt egymillió olvasót generálni nem kis teljesítmény, természetesen az Index segítsége nélkül nem sikerült volna. A jelenlegi adatok azt mutatják, hogy szükség van a blogra, hisz több ezren olvassák minden nap. Többek között ezek ösztönöztek arra, hogy átalakítsam a blog működését.

Várom olyan BKV-sok jelentkezését, akik segítenék a blog működését, szakmai hátteret adnának, hogy velük együtt még több sikert tudhassunk magunk mögött. Nyugodtan jelentkezhet bárki, aki a blogot vagy annak szerkesztőit bármilyen formában, de segíteni tudja.  Nem múlik el nap, sajtómegkeresés nélkül, így egy szóvivőre is szükség lesz. Jelentkezni a bkvfigyelo@index.hu címen lehet.
67 Tovább

Helyreigazítás

A délelőtti „Családias közlekedés” című postra, és a blogot ért támadásokra szeretnék néhány sorban reagálni, és utólag elnézést kérni.

A BKV-figyelő egy magán blog. Ezen a blogon bárki elmondhatja véleményét a BKV-ról, utasokról és dolgozókról is egyaránt. A véleménynyilvánításnak jelenleg három formája van. Cikk beküldése, hozzászólás írása, és egyes postoknál a szavazás. Cikknek való anyagot (szöveg, kép, videó) bárki küldhet be. A beérkezett leveleket elolvassuk, értékeljük, majd ha arra alkalmasnak találjuk, közzétesszük. Természetesen a beküldő és a szerkesztők véleménye nem mindig lehet azonos, és nagyon egyoldalú lenne az oldal, ha csak azokat a leveleket tennénk közzé, melyekkel egyetértünk.

A tárgyban szereplő cikk is épp ilyen volt. Mi megértjük, hogy a gyereknek enni kell, ha épp a villamoson, akkor ott. Véleményünk szerint még mindig jobb, mintha a gyerek végigsírná az egész, utat. A cikk beküldője másképp gondolta. Nem szokta még meg, a mellüket mutogató anyukákat a közlekedésben. A levelet mégis publikáltuk, mert kíváncsiak voltunk a ti véleményetekre is.

Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a BKV-figyelőre kitett cikkek számottevő része beérkezett észrevétel. Nem szoktunk a cikkekhez bevezetőt írni, nem tudjuk mindenki figyelmét felhívni arra, hogy jelenleg egy utas levelét, véleményét olvassa. Az ilyen cikkeket a szaggatott keret különbözteti meg az általunk írottaktól.

A cikk vitaindítónak tökéletes volt. Megtudhattuk, hogy a többséget nem zavarják a szoptató anyukák a villamoson. Akit a cikk bármilyen módon is sértett, attól ezúton kérünk bocsánatot.
47 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek