Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Képek, beszámolók a BKV-figyelő busztakarító akciójáról

Több hónapos ötletelés és több hetes szervezés után végre tegnap sikerült letakarítanunk néhány autóbuszt a cinkotai garázsban. A takarító akció célja az volt, hogy felhívjuk a figyelmet a BKV járműveinek állapotára, és a takarítás problémáira.

A cinkotai garázsban 350 buszra NÉGY takarító jut. Ennek a négy embernek kellene este az összes buszt kitakarítania. Már itt látni lehet, hogy a mai állapotokhoz az vezetett, hogy nincs elég ember. Négy ember erre a munkára kevés, és az állapotokat elnézve talán még nyolc is kevés lenne. A másik probléma, hogy a graffiti (tag) takarítás nem rendszeres, tehát a firkák összegyűlnek, és azokat egyszerre akarják kitakarítani, erre pedig nincs idő.

Véleményem szerint az lenne a legjobb, ha a firkák takarítása folyamatos lenne, tehát a tag-ek kevesebb, mint egy nap alatt eltűnnének. Nyilván, ez a garázsban nem kivitelezhető, a legjobb az lenne, ha a buszvezetők vennék át ezt a feladatot, plusz juttatás fejében. Minden fülkében elfér egy kis adag tisztítószer, egy gumikesztyű és egy szivacs, amivel végig lehet szaladni a buszon a végállomáson, vagy a járművek leadása előtt a garázsban (ez esetben nem kellene minden fülkébe tisztítószer), így napi 5-10 perc elég lenne az aznapi firkák eltakarítására és minden buszra jutna legalább 1 ember, a takarítók pedig több időt fordíthatnának az ülések, a kapaszkodók, a padló, és a vezetőfülke kitakarítására. Biztos vagyok benne, hogy egy idő után a tag-elők megunnák a rongálást (ahogy már többek között New York-ban is megunták), hisz a művük szinte azonnal eltűnik a járművekről, és értelmét veszti a tagelés.

Egy busz takarítása 4-5 embernek körülbelül 30 perc volt. Ez nem azt jelenti, hogy fél óra alatt teljesen kitakarítottuk a buszt, hanem azt, hogy a rendelkezésre álló vegyszerekkel eltávolítható tag-eket eltávolítottuk. Voltak olyan firkák, amik nagyon könnyel lejöttek. Elég volt fújni rájuk a vegyszerből és már el is kezdtek folyni, utána egy sima ronggyal letöröltük őket. Ilyen a képen látható is:


Voltak kicsit makacsabbak, amiket már dörzsölni is kellett:


Voltak olyanok is, amikhez egy teljes szivacsot el kellett használni, hogy lejöjjenek. Két féle vegyszert kellett rátenni, és a szivacsot is jól oda kellett nyomni, de 10 perc alatt ez is maradék nélkül lejött:


A tag-ek eltávolítása talán az ülések hátoldaláról volt a legnehezebb. Ezzel a felülettel az a baj, hogy egyszer már lefestették őket, emiatt a vegyszer nem csak a filc nyomát, a festékréteget is eltávolítják, ami alatt szintén tagek vannak. Ezeket nem is érdemes vegyszeresen takarítani, ha van rá mód, akkor újra szokták őket festeni egy azonnal száradó spray-vel, valahogy így:


Talán a matricák eltávolítása volt a legegyszerűbb. Ezeket egyedül Domonkos (Közlekes) takarította, mégpedig úgy, hogy vizes ruhával átitatta őket, majd egy pengével másodpercek alatt levakarta:


Összességében azt kell, hogy mondtam, tanulságos, és hasznos volt ez a néhány óra a garázsban. Remélem, hogy a BKV-nak is tanulságos volt, és elkezdenek majd gondolkodni azon, hogy miként alakítsák át a takarítás rendszerét. Én továbbra is azt mondom, hogy a firkálókkal fel lehet venni a harcot, és azt meg is lehet ezt nyerni, minden csak szervezés kérdése.

Az olvasóknak köszönöm a részvételt, a BKV-nak köszönöm a szervezést, a garázsmestereknek pedig köszönöm az információkat és a segítséget. Találkozunk legközelebb! :)

Végezetül álljon itt Közlekes élménybeszámolója:

Tisztelt BKV-figyelő! Tisztelt BKV-sok!

A pénteki busztakarítást két szóban összefoglalva: Vicces volt. Naivan azt hittem, hogy ha odamegyünk kiderül, hogy ad1: Nem jók a vegyszerek, és találunk valami jót, ad2. Ha meg jók, akkor a takarítók hol csinálják rosszul.

Igen újdonsült dolog volt, hogy a 350 buszra jut 4 db BKV-s takarító. Nyilvánvaló, hogy ennyi embernek nem lehet kitakarítani ennyi buszt.

Kérdés 1. Akkor miért nem lehet embereket felvenni takarításra? BKV-s kommunikáció az utasok felé a tiszta buszokkal? Nem lenne jobb, mint a blicceléssel való kampányolás?

Második meglepetés. Két buszt idén újítottak fel, és ezeket is takarítottuk. Előttünk valószínűleg fel is takarítottak benne, mert tiszta volt, azt a néhány firkát és matricát leszámítva.
U
tána a másik meglepetés. A firkára volt professzionális takarítószerek. Jó drágák, de lejönnek. Akkor miért vannak fent? Azt mondták, hogy szedik, ahogy lehet, de nem lehet győzni, de rendszeresen szedik le.

Volt amit sokáig kapartunk, de lejött. Volt ami nem jött le, de max a 10%-a. Akkor miért látok félig leszedett firkákat? Amiket nem takarítottak le teljesen? Most is volt, hogy valaki után odamentem, kapartam 2 percig, és sokkal jobb lett. Akkor miért is nem fizetnek rendesen a takarításért?

Kérdés 2. És mi van a matricákkal?

Konkrétan. A matricák nem jönnek le mosószerrel, azt le kell kaparni. Mégis miért van ott a tavaszi választások egyik reklámmatricája még a buszokon? Pedig azóta párszor már át volt takarítva. Nem jött le? Nem takarították le! Én fogtam egy spaklit, bevizeztem a matricát, és finoman lekapartam fél perc alatt! De furcsa mód, matricákkal nap mint nap lehet találkozni, mert nem szedik le. Pedig lejön.

És a legviccesebb. Ugye a 2 buszt idén újították fel, az egyiket februárban, a másikat pár hónapja. Volt olyan beltéri elem, amin még a forgalmazó által ráragasztott termék megnevezés és vonalkód rajta volt. Azt nem kellett volna leszedni, miután felújították? Az nem ma került oda, pillanatok alatt lejött. Akkor miért nem szedték le? Erre válaszoljon nekem, aki érti az egészet.

Kérdés 3, Ha a BKV-nál SAP vállalatirányítási rendszer működik, és hatékonyan minden munka be van vezetve, minden hiba észre van véve, akkor hogyhogy a buszok kigyulladnak, beesik az ajtó, törött a padlólemez, befolyik a víz, lerobban, elfogy a levegő stb?

Üdv: Közlekes

3 Tovább

Jövő héten BKV-sztrájk?

Jövő hét csütörtökön tartanák félnapos munkabeszüntetésüket a BKV sztrájkot jelentő szakszervezetei, ha addig, pontosabban december 15-ig nem sikerül megegyezni a cég vezetőségével.

Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője elmondta, ugyan érkeztek bíztató hírek arról, hogy a BKV vezetőségének sikerül forrásokat találnia a jelentős hiánnyal küzdő cég finanszírozására, de ha december 15-ig nem szolgálnak konkrétumokkal, akkor a sztrájkot megtartják.

A szóvivő elmondta 30 milliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése.

Nemes Gábor kitért arra, hogy a BKV-t előbb elérheti a műszaki-, mint az anyagi csőd: a vállalat járműparkja nagyon elöregedett; a naponta forgalomba kerülő 1200 buszból átlagosan 300 meghibásodik, ezek közül pedig mintegy harmincat nem is lehet a helyszínen megjavítani, azokat be kell vontatni a telephelyre.

A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a 2007-es adatokkal összehasonlítva idén 40 százalékkal több járatkimaradást regisztráltak.

A szakszervezetek öt pontban foglalták össze követeléseiket: szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére, az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működését, a főváros vállalja át a BKV 80 milliárdos tartozásából keletkezett kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését.

A követelések között az is megfogalmazódott, hogy a főváros ne a jegyárak növelésével pótolja a cég működéséhez hiányzó költségeket, hanem hozzon létre külön alapot, amely fedezetül szolgálhatna a BKV működéséhez.

(FigyelőNet, MTI)

32 Tovább

Jön az egy órás metrójegy, és a kerékpárbérlet

Számos változás várható a jövő év január 1-jén hatályba lépő új BKV-tarifarendszerben, tudta meg az Index. A cég felügyelőbizottsága a változtatások zömét jóváhagyta, a végső szót a fővárosi közgyűlés mondja ki.

Hatvan perces időalapú metrójegy lesz, megszűnik a drágább éjszakai jegy, olcsóbb lesz a napijegy, kiegészítő kerékpárbérletet lehet majd váltani - ilyen változtatási javaslatokról tárgyalt legutóbbi ülésén a BKV felügyelő bizottsága. A javaslatok jelentős részét a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nyújtotta be.

Jóváhagyták a tervezett 7,9 százalékos tarifaemelést, így tehát a vonaljegy 290 forint, a dolgozó bérlet 8900 forint, a diák-nyugdíjas bérlet pedig 3500 forint lesz, ha a fővárosi közgyűlés november végi ülésén jóváhagyja az előterjesztést.

A legfontosabb változás az lesz, hogy bevezetik a 60 perces metrójegyet. Ez azt jelenti, hogy a jegylyukasztástól számított egy órában bármerre mehet, bárhol átszállhat az utas (vissza is fordulhat), nem kell új jegyet vásárolni. A BKV tervei szerint később a felszíni közlekedésben is be lehet vezetni az órás jegyet, de ehhez több busz jegykezelő automatáját időpecsétessé kell alakítani (ami rányomtatja a jegyre a kezelés időpontját). A 60 perces menetjegy ára annyi lesz, mint egy sima menetjegyé, azaz 290 forintba fog kerülni.

61 Tovább

Mi lesz a 106-os busszal?

Tisztelt BKV vezetőség!

Remélem (bár-e remény hiú) eljut önökhöz a levelem amiben pár kérdést tennék fel önöknek.

Miért nincsen benne a 2008-as III. Kerületi kisokosban a 106-os busz menetrendje? Tán meg akarják szüntetni? Mert ez igen nagy sületlenség lenne a részülkről. Tájékoztatnám önöket (ha nem tudnák), hogy ez a busz szinte mindig tömve van (képekkel tudom dokumentálni, ha kérik elküldöm a képeket is). Mentesíti az 1-es villamost és a hévet amire reggel így is lehetetlenség felszállni (szinten alátámaszthatom ezt képekkel). Összeszedi az Aquincumi lakótelep lakosait, ja és itt van ugye az Auchan is amit naponta többezren látogatnak, és ezzel a busszal mennek oda vagy haza. Nem mindenkinek telik autóra és a busz az öregeknek nagy segítség, hogy ne kelljen átmászniuk a lakótelep egyik végéről a másikra. Ez az egyetlen busz ami átmegy az Árpád hídon.

Nagyon remélem, hogy csak véletlenül maradt ki a menetrend a kisokosból és nem szüntetik meg ezt a járatot, főleg nem úgy, hogy minket, akik nap mint nap használjuk nem is értesítenek róla, mert ha mégis ezt tennék akkor nem egy rendszeres bérlet vásárlótól fognak elköszönni. A bérlet így is drága, legalább tudok majd rendesen reggelizni. Persze ha az a cél, hogy megszűnjön a cég akkor rajta!

Tisztelettel: Kádár Anna

BKV-válasza:

Tisztelt Kádár Anna!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Tájékoztatjuk, hogy nem tervezzük a 106-os busz megszüntetését. Azt, hogy a menetrend miért maradt ki az Ön által említett kiadványból nem tudjuk, ebbe az ügyben kérjük, keresse meg a kiadvány szerkesztőjét vagy a kiadót.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. január 14.

Most érkezett:

27 Tovább

BKV válasz

Sokan kíváncsiak voltak arra, hogy a BKV kivizsgálja-e a blogon leírt történeteket, és azokat mennyire veszik komolyan. Néhány hete levélben tettem fel a BKV-nak ezeket a kérdéseket, és örömömre szolgál, hogy egy igen tartalmas levelet küldtek a napokban, úgy hiszem minden kérdésre megadták a választ. A legfontosabb kérdéseket és a legnagyobb problémákat eddig is elküldtük a BKV-nak, és ezek után sem lesz másképp, reméljük tudunk segíteni.
Tisztelt Gál Mihály!
 
Köszönjük Regőczi úr részére írt észrevételeit és köszönjük azt is, hogy bérlettel veszi igénybe szolgáltatásainkat.

Társaságunkkal folytatott minden egyes levelezés során szakterületeink segítségével próbáljuk orvosolni a felvetett problémákat. Sajnos nem minden bejelentés alapján van lehetőségünk egy-egy járművezető elmarasztalására, vagy éppen a teljes járműparkunk cseréjére. (Példaként szolgáljon, hogy egy-egy járművezetői panasz esetén felvettük a kapcsolatot a bejelentővel, annak érdekében, hogy elmarasztalás esetén a bíróságon álljon ki Társaságunk, mint munkáltató mellett, de sajnos nem vezetett sikerre.).
 
Kitűzött céljaink a fejlődés irányába mutatnak és törekvéseinket sokszor elismerés is kíséri. Vannak olyan bejelentőink, akik pozitív tapasztalataikat is megosztják velünk, s ez az, ami bennünket is ösztönöz a még jobb teljesítmény, eredmény elérése felé.
Úgy véljük, egyetért velünk abban, hogy minden egyes utasunk vagy bejelentőnk elvárásának megfelelni nem tudunk, annak ellenére, hogy utasokkal foglalkozó munkatársaink kiemelt figyelmet fordítanak az utasokkal való kapcsolatok ápolására.
Tekintve, hogy emberek vagyunk, hibázhatunk, de úgy gondoljuk, Önök sem azt szeretnék elérni a „figyelő” oldallal, hogy minden egyes munkavállalónknak szégyen legyen, hogy BKV-s. Ha minden embert/munkatársat egy kalap alá veszünk, akkor azon munkavállalóink, akik becsületesen dolgoznak (s ez a többség), kárt szenvedhetnek.

Egyetértünk Önökkel abban, hogy a fejlődés kell, s abban is, hogy sokat kell még ezért tennünk, azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy eddig is milyen lépéseket tettünk a szolgáltatás fejlesztése érdekében. Csak gondoljunk az alacsonypadlós autóbusz, trolibusz, villamos beszerzésekre, az éjszakai közlekedés reformjára, a járatcsatlakozások megvalósítására. Reális terveink között szerepel a tarifarendszer átdolgozása, mely a kor elvárásainak megfelelő díjszabás bevezetését is jelenti egyben.

Az éves szinten közel 60.000 utasészrevétel kezelése során nem utasaink visszautasítása, nem is a panaszok számának csökkentése a célunk, hiszen az utasészrevételek segítenek abban, hogy szolgáltatásunkon javítani tudjunk.

Üdvözlettel: BKV Zrt.
65 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek