Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

60 millió forint lehet Antal Attila végkielégítése

Hétfőn tárgyal Demszky Gábor és kabinetje Antal Attila leköszönt BKV-vezér végkielégítéséről és a 2008-as paraméterkönyv új változatáról. Egy nagy bank osztályezetője is többet kapna, mint a BKV-vezér, állítja Somlyódi Csaba fővárosi képviselő.

Minimum 60 millió forintos végkielégítés illeti meg Antal Attilát jogi szakértők szerint, közölte vasárnap Somlyódi Csaba (MSZP) fővárosi képviselő az MTI-vel.

Antal Attila BKV vezérigazgató közös megegyezéssel való távozásáról, végkielégítésének fedezetéről és a cég idei paraméterkönyvéről, összmenetrendjéről is tárgyal hétfőn a főpolgármesteri kabinet.

Ha perelne, 100 milliót kapna

Az önkormányzat gazdasági társaságai feletti tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági bizottság elnöke szakértőkkel egyeztetett a vezérigazgató távozási szándékának bejelentése után.

 Szerintük a 2011 áprilisáig szóló munkaszerződése és a januártól érvényes 1,5 millió forintos havi fizetése és a prémiuma alapján Antal Attilát többféle jogcímen, minimum 60 millió forintos végkielégítés illeti meg jogszerűen.

Ennél a 60 millió forintnál sokkal nagyobb összeggel távozhatna Antall Attila az önkormányzat egyoldalú, rendkívüli felmondása esetén. Ennek ugyanis három súlyos feltételei van, amelyeknek egyidejűleg kell fennállniuk.

Egy bírósági perben a szakértő szerint csak akkor nyerhetne a fővárosi önkormányzat, ha bizonyítani tudná, hogy Antal Attila valamilyen ügyben szándékosan, vétkesen kárt okozott. Somlyódy Csaba megjegyezte, hogy a nagy vitát kiváltó használtbusz-tender kapcsán sem állapítható ez meg. Így ha az önkormányzat egyoldalúan felmondana, a vezérigazgató a bírósági eljárás végén több mint 100 millió forinthoz jutna.

Nyáron lehet új vezérigazgató

Ha a főpolgármesteri kabinet is egyetért azzal, hogy Antal Attila munkaviszonya közös megegyezéssel szűnjön meg, a gazdasági bizottság kedden meghozza a döntést. A megbízott vezérigazgató posztjára Balogh Zsolt a legesélyesebb.

A kabinet álláspontjának ismeretében várhatóan áprilisban a szakbizottság pályázatot ír ki a BKV vezérigazgatói posztjára, s ez alapján legkorábban júliustól lehet új vezérigazgatója a cégnek.

Egy osztályvezető többet érdemelne

Somlyódy Csaba elmondta azt is, hogy egy nagy bank osztályvezetője hasonló esetben nemcsak ennél több pénzzel, hanem egyéb juttatásokkal, például a részére biztosított gépkocsi 10 százalékos áron történő megvásárlási lehetőségével távozna posztjáról. Antal Attila viszont semmilyen más juttatást nem kap távozásakor.

A 2006 decemberében ugyancsak közös megegyezéssel, 26 év után távozó Aba Botond, Antal Attila elődje 35 millió forintos végkielégítést kapott a fővárostól, és 9 millió forint járandóságot a BKV-tól is.

Antal Attilát pályázat nélkül, Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes javaslatára 2006 decemberében a kormánypártok és több ellenzéki képviselő szavazatával nevezte ki a Fővárosi Közgyűlés 2007. január 1-jétől a BKV vezérigazgatójának.

A Főpolgármesteri Kabinet múlt kedden határozott arról, hogy a BKV paraméterkönyvét, összmenetrendjét egy ütemben, 3 milliárd forint hiánycsökkentéssel módosítják. A korábban ez ügyben felmerült 6 milliárd forintos hiánycsökkentés 10 százalék körüli járatritkítást eredményezett volna. A BKV vezetése üzleti titoknak nyilvánított konkrét paraméterkönyv javaslatát pénteken juttatta el a Városházára.

Index/MTI

Kapcsolódó cikk:

79 Tovább

Nyomravezetői díj a rongálók felderítésére

A graffity-mentes BKV-ért!

A BKV Zrt. 100.000 forint jutalmat ajánl fel azoknak, akik érdemi és hasznosítható információval hozzájárulnak a Társaság járműveit rongálók utáni nyomozás sikerességéhez. Az ilyen esetek felderítésének hatékonysága érdekében az a szemtanú, aki segíteni szeretne ebben a kérdésben, bejelentést tehet a közlekedési társaság e célból létrehozott e-mail címén is, a graffitimentesbkv@bkv.hu-n.

Március 20-án este 21.00 óra után ismeretlenek kisiklatták és megrongálták az egyik 56-os jelzésű villamost a Fehérvári úton, mint arról már korábban tájékoztatást adtunk. A jármű utasokat szállított, de szerencsére személyi sérülés nem történt. Az eset után a Társaság helyszínelői és a rendőrség is megvizsgálta a helyszínt. A BKV Zrt. ismeretlen tettesek ellen feljelentést tett a XI. kerületi rendőrkapitányságon.

Társaságunkra különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk. Ezeknek a helyreállítására évente átlagosan 100-120 millió forintot költ a BKV.

A tetten ért személyek, vagy ismeretlenek ellen természetesen minden esetben feljelentést tesz a Társaság. Ezúton köszönjük meg a közreműködését, segítségét mindenkinek, aki hozzájárult az elmúlt időszakban a bűncselekmények tetteseinek könnyebb azonosításához.

Kérjük tisztelt utasainkat, hogy amennyiben ilyen esetet észlelnek, hívják a rendőrséget, vagy a BKV Zrt.-t a 06-80-40-66-88-as ingyenes zöld számon, valamint küldhetnek e-mailt is a graffitimentesbkv@bkv.hu címre.

Aki hiteles, nyomravezető információval szolgál a rendőrségnek és a Társaságnak, 100.000 forint jutalomban részesül. Összefogásra van szükség annak érdekében, hogy felelőtlen rongálók ne veszélyeztethessék az utasok épségét, és ne okozhassanak kárt a közösségi közlekedésnek.

Budapest, 2008. március 28.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Csak emlékeztetésként összegyűjtöttem azokat a cikkeket, amik bizonyító erejűek lehetnek:


Vizsgálat a kisiklott villamos miatt
„A faszse gondolta volna, hogy kisiklik”
Megvan az egyik firkáló?
Kisiklott egy villamos a Fehérvári úton


Mindenesetre a BKV figyelmét ismételten felhívom ezekre a postokra. Amennyiben napokon belül érdemi válasz nem érkezik, ismételten a média felé kell fordulnom. A közleményért köszönet az Indexnek, a BKV ismét elfeledkezett rólunk.
26 Tovább

A riporter kérdez, a buszvezető válaszol

Több pozitív visszajelzést is kaptam az

előző ellenőrös interjú után, többen követelték a folytatást. Felhívásomra több BKV dolgozó is jelentkezett, közülük választottam ki a mostani riportalanyt.

Kicsit óvatosabb voltam, és kevesebbet is kérdeztem, mert az előző interjú igen hosszúra, terjedelmesre sikerült. Amennyiben az olvasók igénylik, megbeszélek a riportalannyal egy folytatást, reméljük ugyan ilyen segítőkész lesz! Ezúton is köszönöm neki az együttműködést!


Kezdjük is akkor talán a legfontosabb kérdéssel: Miért lesz valaki buszvezető?


Kell egy kis megszállottság hozzá, hogy valaki buszvezető legyen. És hogy szeressen vezetni. Mert aki egy kis csepp undorral csinálja ezt, az hosszú távon nem marad meg ennél a foglalkozásnál, szerintem. Engem mindig a nagy járművek érdekeltek, ezek közül is inkább a buszok. Autószerelő végzettségemet is a BKV-nál szereztem meg, így már elég korán testközeli kapcsolatba kerültem a buszokkal. És azért pont a BKV-nál, mert egy viszonylagosan biztos, stabil és kiszámítható munkahely.


Mikor kerültél a BKV-hoz? Dolgoztál előtte máshol?


Mint az előbbi válaszomba is mondtam, a szakmámat a BKV-nál szereztem és a szakközép után is a megszűnt Mező garázsban dolgoztam még három évig. Utána egy hirtelen ötlettől vezérelve és egy jó lehetőséggel élve váltottam, és egy kft-nél helyezkedtem el operátorként, ami két évig remekül ment, mígnem a kis cégekre jellemzően be nem csődőlt. Ekkor munkanélküliként jelentkeztem BKV-nál trolibuszvezetői tanfolyamra (busz ágazatnál nem volt felvétel), sikereses vizsgák után 3 és fél évig troliztam. 2000-ben mikor buszok kerültek a troli garázsba lehetőségem adódott a szakmámban vonalszerelőként dolgozgatni. Három év után anyagi megfontolásból átkértem magam vissza buszvezetőnek. 2003 óta tehát buszozok azon belül két éve állandó éjszaka.


Szeretsz a BKV-nál dolgozni?


Mikor a Héven, metrón, villamoson megbámulnak, mint a "véres" húst, mikor dolgozni megyek nem szeretek a BKV-nál dolgozni. Mikor karácsonykor, szenteste, szilveszterkor, ünnepnap dolgozni kell menni nem szeretek. De hát ezt vállaltam, ezt el kell viselni, ezzel jár ez a munkakör. De még mindig ez az egyik biztos pont az életemben.


Mi a véleményed a mostani, és az előző "Aba féle" vezetésről?

A mostani vezetés egy év alatt sikeresen véghez vitt egy olyan rombolást, amit az előző vezetéseknek hosszú idő alatt nem sikerült. De hát ez már politika, sokkal magasabb érdekeltek diktálják a feltételeket. Az utolsó szempont mindig az az ember akiről szól az egész: utasok, dolgozók.


Sofőrök között van kedveltebb és kevésbé kedveltebb vonalak?


175 Tovább

Hogyan tovább?

Az országos médiavisszhangot kiváltó „villamosos” eset jó példa volt. Végre megmutattuk, hogy egy éves munkánk nem volt felesleges. Felépítettünk egy olyan közösséget, amely összetart, segít a másikon, és teljes erejével azon dolgozik, hogy a budapesti tömegközlekedés még élhetőbb, még használhatóbb legyen, még akkor is, ha a BKV ezt a közösséget semmibe veszi. Sajnos örömünket beárnyékolja, hogy a blog indítása óta a BKV sajtóosztálya csak is egyszer keresett fel minket. Akkor válaszoltam nekik, de azóta sem tudtunk egy jó kommunikációs csatornát kialakítani, úgy vélem, nem a mi hibánkból. De hagyjuk is ezt.

Hogyan tovább? A kérdésre a válasz egyszerű. Folytatjuk azt az utat, amit elkezdünk. Úgy gondolom, jó úton haladunk, megmutattuk az országnak, hogy egy ilyen összetartó csapat sok mindenre képes. Holnaptól újra nagy figyelmet fordítunk az utasészrevételekre, bízva abban, hogy a levelekben megfogalmazott problémákra egyszer megoldás születik. Ismételten meg kell köszönnöm minden olvasónak a segítséget és a támogatást, valamint az Index szerkesztőinek is a szakadatlan bizalmat, amit a blog indulása óta kapok. Köszi mindenkinek:)

Továbbra is várjuk az észrevételeket, képeket és videókat a bkvfigyelo@index.hu címre.
70 Tovább

„A faszse gondolta volna, hogy kisiklik”

Mindenki előtt világos, hogy 2008. március 20-án este kisiklott egy villamos a Fehérvári úton, a Bocskai út megállóhely után. Egy szemfüles olvasónk videóra vette a kisiklást követő eseményeket, melyen jól látható, hogy fiatalok a kisiklott villamos oldalát összefirkálják. Az esemény akkora port kavart, hogy többen is jelentkeztek, olyan fénykép/videó van a birtokukban, mely bizonyítja, hogy kik firkálták össze a kisiklott villamost. Egy neve elhallgatását kérő illető iwiw adatlapra mutató linket is küldött.

Természetesen már itt gyanús volt minden. Az említett ember törölte magát a közösségi oldalról, a fényképeit is leszedte a fotolog-ról és a gportalos oldalát is szünetelteti jelenleg. Egyszer sem keresett meg e-mailben, pedig tudta, hogy ezek a cikkek róla szólnak. Mitől fél ennyire, ha alaptalanok a vádak?

A fiatalember a graffitis életben a Sniki nevet használta. Ezt támasztja alá az iwiw-es beceneve, és a graffitikon is ez olvasható, melyek a weblapjára voltak feltöltve. Ma rátaláltam egy graffitis fórumra, melyen szintén ezt a nevet használta „valaki”. Elmeséli, hogy Ő nem gondolta volna, hogy kisiklik egy köteg újságtól a villamos, és ha már kisiklott, miért ne „írta volna össze”.  Az összes írásából teljesen levehető, hogy ott volt, hisz cselekedetét többször is vandalizmusnak nevezi. (A graffitis fórumon készült képek ITT és ITT tekinthetők meg.) Szerencsére minden olyan adatot lementettünk, mely bizonyíték lehet. Abban is biztosak vagyunk, hogy nem egyedüliként követte el a tettét.



Szeretném megköszönni az olvasóinknak a kutatómunkát, a fáradtságot és a rengeteg segítséget. Ha a villamos kisiklásért felelős emberek közmunkára/börtönre lesznek ítélve, már megérte megcsinálni a blogot. Csak a szerencsének köszönhető, hogy az utcán és a villamoson lévők közül senki sem sérült meg komolyabban. Örülnénk, ha a médiában nagyobb helyet kapna az ügy, a hasonló életfelfogású emberek kétszer meggondolnák mit tesznek.
UPDATE1: Levelet kaptam lájf!
Üdv!

Végig nyomon követtem a villamos kisiklásával foglalkozó részt a bkvfigyelon-n és a harmlessmag.hu oldalon is elolvastam a kommenteket és szeretnék segíteni hogy elkapják ezeket az elmebeteg állatokat...vagyis még az állatok is különböznek ezektől na mind1 szóval az iwiw-en megtalált ember (sniki) az FHS csapatban van és a teg neve (amit firkál, fest) az hogy: SNIK ez egy leginkább újpesti mozgású csoport és ők verték szét azt a villamost is aminek a képét a harmlessmag fórumára "tibi" belinkelt a fotologról. aazt a villamost az FVF crew-val verték szét.

nem vagyok és nem is akarok spicli lenni de azért az már túlzás amit ezek műveltek/nek és NEM MINDEN GRAFFITIS ILYEN VANDÁL!!! remélem ezzel segítek valamit. azért erre a levélre kérek valami reagálást és felőlem a bkvfigyelőre is fölkerülhet ez a levél vagy a lényege. így név nélkül írok mert jobban érzem így magam, a mail címem is ezért csináltam külön.

na písz
UPDATE2: Ma este sikerült beszélnem snik-el. Ő az egyetlen olyan ember, akiről sikerült kiderítenünk, hogy ott volt 20-án a Fehérvári úton, és szemtanúja volt az eseményeknek. Az előző postban is említettem, hogy nyilván nem egyedül volt, kár lenne őt egyedül felelősségre vonni a történtek miatt. El szerette volna mondani, hogy látta ő az eseményeket, és ki is a felelős azért, mert kisiklott a villamos. Ismételten felhívnám a figyelmet, hogy a fiatalember sosem volt meggyanúsítva azzal, hogy a villamos kisiklásáért ő lenne a felelős, csupán a beérkezett levelek alapán felhívtuk a figyelmet arra, hogy szemtanúja volt az eseményeknek, hisz egy ismerőse "jóvoltából" került a köteg újság a sínekre.

324 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek