Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miskolcon bevételt hoztak a forgalomszervezési intézkedések

Miskolcon tavaly év elején és május elején két lépcsőben vezették be a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. forgalomszervezési intézkedéseit. A társaság szakemberei által folytatott vizsgálatok és utasszámlálási adatok ismeretében több járat menetrendje változott, megállóhelyeket helyeztek át, úgynevezett rásegítőjáratokat állítottak forgalomba. A program része volt Miskolc megyei jogú város 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó városfejlesztési stratégiájának.

Miskolcon a forgalomszervezési intézkedésekre azért volt szükség, mert a tavalyi évet megelőzően nem működött hatékonyan a megyeszékhely közlekedési vállalata, folyamatos volt az utasvesztés, a menetjegy- és bérletértékesítésből származó bevételek pedig egyre csökkentek. A menetrend átalakításának, valamint a jegyellenőrzési rendszer szigorításának köszönhetően nőtt a fizető utasok száma, és a vállalat bevétele. Az üzemeltetési költség közel 11%-kal csökkent a forgalomszervezési változások hatására.

Hasonló racionalizációs, hatékonyságjavító intézkedések a 2007-es esztendőben Budapesten is megindultak. A BKV Zrt. a blicceléssel szembeni fokozott fellépést 2007. márciusában kezdte meg. A tavalyi év eleje óta szigorított jegyellenőrzéshez kapcsolódó intézkedésnek köszönhetően napi mintegy 8 millió forinttal nőtt a Társaság bevétele. A budapesti közösségi közlekedést meghatározó 2008. évi Paraméterkönyv előkészítése még tavaly ősszel kezdődött meg, végleges kialakításával kapcsolatos egyeztető tárgyalások pedig - valamennyi érintett bevonásával - jelenleg is zajlanak.

2008. március 20.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
28 Tovább

Bérletet az elővárosiaknak!

Sokat gondolkodtam már azon, miért nem vezet a BKV olyan bérleteket, amik az utasok igényeihez alkalmazkodik. Bérletet a biciklistáknak, a kismamáknak és olcsóbb bérletet a rászorulóknak, és az ingázóknak.

Az elővárosiak számára a BKV bevezethetne egy „kétvonalas bérletet”. Ez a bérletfajta csak két –szabadon választott- járaton lenne használható, a vonal teljes hosszán, átszállási lehetőséggel a másik megjelölt járatra. Hogy nézne ez ki a gyakorlatban?

Géza, Martonvásári lakos, és a Nyugati pályaudvaron dolgozik. Megveszi a Kétvonalas havibérletét, mely a 19-es és a 6-os villamosra érvényes (Ez a bérletén V19 és V6 számmal van feltüntetve). Mivel Géza ezeken a járatokon kívül nem használ másikat, így felesleges lenne számára megvenni az a jelenlegi havibérletet, ha ugyan azt az utat olcsóbban, kétvonalas bérletten is megoldhatja. Ha Géza eddig a magas bérletár miatt bliccelt, elgondolkodik azon, hogy megkockáztatja-e a több ezer forintos büntetést, vagy megváltja-e az új bérletét, 4125 forintért (ez lehetne az új bérlet teljes ára).

Mondjátok el véleményeteket, adjatok ötleteket, gyúrjunk össze együtt egy új bérletet. A javaslatokból egy összeállítást készítünk, melyet továbbítunk a BKV és az Önkormányzat felé.
83 Tovább

Hagyó Miklós elmenekült a civilek elől

Nem számított ekkora érdeklődésre, ezért a vita felénél elhagyta a BKV által szervezett, a tervezett járatritkításokról szóló társadalmi egyeztetés helyszínét a szocialista közlekedésügyi főpolgármester-helyettes. A BKV eközben nem tudta megvédeni a járatritkítás szükségességét, sőt bevallotta: zajjal, szennyezéssel és több balesettel, zsúfoltsággal jár az átalakítás. Ha a 4-es metró 500 milliárdba kerül, miért kell 6 milliárdért csökkenteni a hálózat teljesítményét?

Legalább 150-en voltak kíváncsiak a BKV 2008-as hálózat-átalakításáról tartott társadalmi vitán a budapesti műszaki egyetemen.

A kétórás fórumon nyilvánvalóvá vált: hiába bújnak a fővárosi politikusok a BKV háta mögé, a közlekedési cég nem tud válaszolni arra a mindenkit érdeklő kérdésre, miért van szükség a 10 százalékos járatritkításra.

A Greenpeace tisztább levegőt és több BKV-járatot szeretne

Ekkora érdeklődésre a vitát szervező BKV, illetve a járatritkítás atyának tekinthető Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes sem számított, utóbbi többször kifejtette, túlzottnak tartja a társadalmi vita nyilvánosságát, közlekedésszakmai egyeztetésre gondolt. Miután a vita helyszínéül választott szemináriumi terembe alig fért be kéttucat ember, és a többi érdeklődő kint maradt, sikerült szerezni egy egyetemi előadót, ahol végre elkezdődött a fórum.

A pulpituson a BKV vezérkara foglalt csak helyet. Antal Attila nemrégiben lemondott vezérigazgató hiánya ugyan nem keltett feltűnést, de nem jelent meg a társadalmi egyeztetésen Regőczi Miklós kommunikációs vezérigazgató-helyettes sem. A közlekedésügyi városvezető, Hagyó Miklós a hallgatók között foglalt helyet, ahogy szinte az összes megjelent fővárosi politikus, csak Dancs Gábor (SZDSZ) közlekedésügyi tanácsnok merészkedett a hallgatók látómezejébe.

A cikk az Indexen folytatódik!

Tovább! >>>

25 Tovább

Szeretsz nyerni?

A nagy sikerre való tekintettel ismét nyeremény akciót hirdetünk! Nem csak a beküldött BKV-s képeket, hanem a BKV-s észrevételeket is jutalmazzuk.

Mindenki, aki észrevételt küld a BKV-figyelőnek 2008. március 13. és április 14. között, és az észrevétele kikerül a blogra, egy sorsoláson vesz részt. A legszerencsésebb beküldő egy tetszőleges ajándékot választhat a BKV ajándéktárgyai közül. A sorsoláson csak a Blog-szabályzatnak megfelelő írások vesznek részt.

Bővebb információ kérhető a blog e-mail címén, vagy a kommentek között!
13 Tovább

Nyilvános fórum

MEGHÍVÓ!
NYILVÁNOS FÓRUM A JÁRATRITKÍTÁSOKRÓL!


A BKV a honlapján közzétett Paraméterkönyv tervezetről szóló nyilvános, társadalmi vitát rendez 2008. március 13-án, csütörtökön, 15:30-tól, a Budapesti Műszaki Egyetem Informatikai Épületében (BME I épület, B 017-es terem) Cím: 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2. (a 4/6-os villamosok Petőfi híd budai hídfői megállójától 5 perces séta).

Itt a lehetőség, hogy minden budapesti elmondhassa a véleményét a tervezett járatritkításokról és járatmegszüntetésekről. Legyünk ott minél többen és tegyük nyilvánvalóvá: a budapestiek nemet mondanak a járatritkításokra!

Adjuk tovább ezt a meghívót, ahány érintettnek csak lehet!
Az üzenetet a VEKE küldte

25 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek