Egy éven belül ezer új buszt állíthat forgalomba a BKV, ha sikerül megteremteni az ehhez szükséges feltételeket - mondta el a közlekedési vállalat vezérigazgatója.
Kocsis István az InfoRádió Aréna című műsorában kijelentette: az elfogadható 6-8 helyett jelenleg 15 év a járművek átlagéletkora. Hangsúlyozta: válság idején nehéz előre tervezni, de egy év elég lenne a buszpark megújításához.
Hozzátette: a tervek megvalósításához hosszú távú finanszírozási jogszabály elfogadására is szükség lenne. Szólt arról is, hogy a BKV jövő évi üzleti tervében nullszaldó szerepel.
A vezérigazgató hangsúlyozta: ehhez mindenképpen szükség van állami támogatásra is, mert a vállalat költségvetésének mintegy fele bérkiadás, a többi - mintegy 20 milliárd forint kivételével - működési költség, amit kizárólag menetdíjbevételből nem lehet finanszírozni.
Kocsis István szólt az elővárosi közlekedési vállalat megalakításáról is, amelybe - mint mondta - az állam valószínűleg egy cégén keresztül 30 milliárd forinttal, míg a közlekedési vállalat a HÉV vagyonelemeivel szállna be. Hozzátette: a holding megalakítása 4-5 milliárd forint megtakarítást eredményezne.
(inforadio.hu)
Nagyratörő BKV-terv: ezer új busz 2009-ben
Feljelenti a BKV a metrón tujázó fiatalt
Budapest — Ez már több, mint diákcsíny! Saját testi épségét veszélybe sodorva kétszer is tujázott, azaz a két kocsi között utazott a metrón Péter (15).
Balszerencséjére egyik társa mobiltelefonjával videóra vette ténykedését, ami aztán kikerült a BKV Figyelő blogra. A felvételen a fiú derűsen mosolyog, és pózol a kamerának. Aztán vélhetően szerepet cserélt a társával, mivel a felvétel egy másik fiú tujázásával folytatódik; ő pedig még rá is gyújt.
A Blikk megkereste Pétert, hogy adjon magyarázatot a történtekre.
– Nem tujázok, és életemben kétszer utaztam ott, utoljára nyáron csináltam – mondta el saját védelmében a fiú. A sajátos poénért azonban nagy árat kell fizetnie, a BKV ugyanis feljelenti őt és barátját.
– A metró hátsó ütközőjére felkapaszkodni vagy a szerelvények között utazni olyan, mint például villanydróton kötéltáncolni: az ilyen utazásnak minden másodperce életveszélyes. Ráadásul ilyen esetben az elkövető a megbízható és biztonságos közlekedést is veszélyezteti – mondták el kérdésünkre a BKV Zrt. sajtóosztályán. A fiatalok körében ennek ellenére egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tujázás. Az utolsó eset október 28-án történt, amikor két fiú a Combino villamos hátsó ütközőjére felkapaszkodva utazott. Ők sértetlenül úszták meg a mutatványt, ám június 20-án egy másik fiú kis híján az életét vesztette. A 10 éves gyerek súlyos sérüléseket szenvedett, miután leesett a 14-es villamos ütközőjéről.
– Sajnos járművezetőink az ilyen esetek nagy részében tehetetlenek, hiszen a potyautasok pont azt használják ki, hogy tettük a jármű visszapillantó tükréből közvetlenül nem észrevehető – tette hozzá a sajtóügyeletes. A BKV ezért azt kérni, ha utasaik ilyen esetet látnak, jelezzék azt a járművezetőnek.
K. P. (Blikk)
Elmarad a csütörtöki BKV-sztrájk
Mégsem sztrájkolnak csütörtökön a BKV-s buszvezetők. Miután szerdai ülésén a kormány a BKV 40 milliárd forintos támogatásáról döntött, rendeződött a cég helyzete, ezzel okafogyottá vált a munkabeszüntetés.
Elmarad a BKV zömében buszos szakszervezetei által csütörtökre időzített félnapos munkabeszüntetés, jelentette be Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerdán Budapesten a közlekedési vállalat vezetésével folytatott tárgyalás után.
A buszvezetők azért akartak sztrájkolni, mert a BKV vezetése nem tudta megszerezni a kívánt garanciákat a társaság anyagi gondjainak megoldására. A sztrájk hétfői bejelentése után azonban felgyorsultak az események. A keddi sajtóhírek még arról szóltak, hogy a BKV, ha a kívánt harmincmilliárd forintos garanciavállalást nem is, de tízmilliárd forintot kaphat.
Szerdán viszont még ennél is kedvezőbb döntés született a vállalat szempontjából. A kormányülésen úgy döntöttek, hogy a BKV 10+30 milliárd forintot kap az államtól, így a buszvezetők sztrájkja okafogyottá vált.
A szerdai döntés értelmében a vállalat 10 milliárdot (hitelkivásárlásra) valószínűleg idén már megkap, 30 milliárdot pedig jövőre.
(Index)
Életveszélyes utazás a metrón
S. Péter (14) alias SPI az internet új sztárja. Egy olvasónk küldte el YouTubeos videóit, amin a fiatalember látható a 2-es metró vonalán, ahogy két kocsi között utazik néhány állomáson keresztül. A fiatalembert a videó megosztó weblapján többen sztárnak nevezik, ezzel buzdítják őt az újabb hülyeségekre. SPI nem csak a videós oldalon ismert. Egy közösségi oldalnak is tagja.
Nem szeretnék az útjába állni, ezért a BKV-figyelő olvasóinak is bemutatom SPI-t, az internet sztárját. SPI állítása szerint Mendén lakik, sokat szokott piálni, képei alapján szereti öngyújtó gázt szívni, és egy bizonyos „vicces füsttől” bevörösödik a szeme. Ezt a vicces füstöt a köznyelv hívja még „zöldnek” is, legismertebb nevén „fű”. Szereti az extrém sportokat is:
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Ő tehát SPI, aki saját életét, mások munkáját, és Budapest közlekedését veszélyezteti. Hol van ilyenkor a rendőrség? Hol vannak a BKV biztonsági emberei? A képekkel, és az adatokkal együtt (remélhetőleg a BKV-n keresztül) a rendőrségen feljelentést teszek.
500 forint lesz az SMS-jegy
Lassan egy hónapja annak, hogy a szlovák fővárosban bevezették az SMS-jegyet 220 forintért, (24 korona) ami 70 percig érvényes az összes tömegközlekedési eszközön, korlátlan átszállással.
A BKV is ígért már SMS-jegyet a Pestieknek, amit, ha a városvezetés megszavaz, 2009-től igénybe is vehetünk. A BKV-s villanyjegy 499 forint (+1 SMS ára) lesz, amivel egy órát utazhatunk majd, korlátlan átszállással. Az SMS-jegy előnye, hogy gyorsan, bárhonnan beszerezhető, és átszállásra is feljogosít. Hátránya, hogy Európai viszonylatban rettentő drága, és amennyiben az utas 1 vonalon utazik, átszállás nélkül egyáltalán nem éri meg neki megvenni, hisz az átszállójegy is olcsóbb, mint az SMS-jegy.
Arra, hogy a BKV miért nem vezet be külön egyvonalas, és átszálló SMS-jegyet, eddig nem kaptunk választ.
Utolsó kommentek