Tisztelt BKV-figyelő!
Sokan azt mondják, hogy a BKV színvonala Magyarország egyik legjelentősebb unikuma. Pedig a németeknek is van mi miatt szégyenkezniük.
Egy átlag 17 éves szolnoki srác vagyok, akinek volt szerencséje német barátnőjével eltölteni egy hetet Oberhausenben (Dortmundtól kb. 100 km-re lévő Debrecen méretű város). Ottartózkodásom idejére kaptam egy 4 napos gyűjtőjegyet, amit a városban elszórt automatákban lehet vásárolni. Az ára 20 euró körül volt ami még elfogadható a 2,10 eurós menetjegyekhez képest.
Egy étteremből utaztunk hazafelé egy helyi járaton, amikor kiszúrt engem 2 StoAG ellenőr (oberhauseni BKV). Jöttek a szokásos jegyeket bérleteket szöveggel, én pedig mit sem sejtően odaadtam nekik a gyűjtőjegyem, amit pont azon a napon érvényesíthettem utoljára. Kb. 10 percig nézegették, majd többszöri kérésre végre ki tudták nyögni, hogy "Rosszul érvényesítettem". Én erre azzal reagáltam, hogy hogy lehet egy gyűjtőjegyet rosszul érvényesíteni. Ők elmagyarázták nekem tőmondatokkal, hogy nem szabad a jegy ugyanazon a részén 2x érvényesíteni (náluk nem lyukasztó van, hanem egy dátumot a jegyre bélyegző szerkezet). A gyűjtőjegyen semmilyen tájékoztató jellegű szöveg nem volt, tehát erről én nem is tudhattam. Mondtam nekik, hogy külföldi vagyok, mire elvették a személyimet, majd 5 perc bogarászás után (nem tudták leolvasni a születési dátumomat) barátnőmét is. Majd azzal az indokkal, hogy a barátnőmnek ezt tudnia kellett volna, meg akartak bírságolni. Mellékesen megjegyezném, hogy barátnőm a diákigazolványa mellé éves buszbérletet kap, tehát neki is kb. annyi ismerete volt a jegyekről mint nekem. Ezt elmagyaráztam nekik, de őket ez teljesen hidegen hagyta. Látszott, hogy ezek direkt arra mentek, hogy meglegyen a napi kvóta, és látva az egyik ellenőr ellenséges fellépését velem szemben, rögtön meg is értettem. 10 perc pötyögés után kaptam egy cetlit arról, hogy hol kell fizetnem, illetve a végösszegről is kaptam egyet. 40 eurós bírságot kaptam (kb. 10k forint), amit legszívesebben az ellenőrök torkán dugtam volna le.
Ezek után vettem 4 darab menetjegyet, hogy legyen elég a maradék 2 napra. Persze arról nem szólt senki , hogy a menetjegyek 90 percig érvényesek a vétel után. A jegyen sem szerepelt semmi. Én pedig futhattam a 8 euróm után.
Megelégelve ezt az egészet megnéztem a StoAG honlapját, ahol SEMMI nem szerepelt a jegyeket illetően. 20 perc böngészés után még mindig csak az árakat tudtam meg. Egy szemernyi információt sem találtam a jegyek érvényességét, érvényesítését illetően! Egy mezei turista hogy a fenébe tudna egy ilyen honlapon a jegyekről tájékozódni?! Hát sehogy. Szinte Budapesten éreztem magam.
Történetem azzal végződött, hogy a barátnőm édesanyja elment a StoAG központjába, ahol udvariasan elküldték őt a jó francba, mondván hogy már megtörtént a dolog és semmit sem tudnak/akarnak tenni. Ennyit a turistákkal való jó bánásmódról.
Végezetül ha valaki Németországban a "drága jó" tömegközlekedést szeretné használni, tegye a következőt a "félreértések" elkerüléséért:
- vegyünk pályaudvaron jegyet, mert az információs pultoknál 2 agysejtnél többel rendelkező droidok posztolnak.
- ugyanitt érdemes a különböző árzónákról tájékozódni. A belvárosra érvényes jegyek rendszerint olcsóbbak mint az egész városra érvényesek.
- ha nem találunk információs pultot, és csak automata van, akkor inkább a buszvezetőnél vegyünk 1(!) darab jegyet. Az automaták komplexitása néha az egeket veri, és csak perfekt némettudással lehet őket kezelni.
- ha az automata nem működik érdemes arra hivatkozni és jobbik esetben kapunk egy ingyen menetet. Roszabbik esetben menetjegyet kell váltani.
- ha ellenőrbe botlunk érdemes odamenni hozzá, vagy a buszvezetőhöz és minimum háromszor megkérdezni a lehető legrosszabb németséggel, hogy jó-e a jegy
Üdvözlettel: H.Martin
Az élet a németeknél sem fenékig tejfel
Budapest: Mit lát egy turista?
Kedden rátaláltam egy weblapra, ahol Budapest új nevezetességeit gyűjtik össze. Képekkel próbálják bemutatni azt, mit lát egy turista, ha letér a kijelölt útvonalról, és a Budai váron és az Országházon kívül megnézik a belvárost, Kőbányát, vagy Újpestet. Néhány képet kigyűjtöttünk nektek ide, a többit megtaláljátok a szerző weboldalán, csak kattintsatok ide!
Tudom, hogy a téma csak részben BKV-s, de mivel a blog olvasóinak egy része nem budapesti, meg kell nekik is mutatni a város egyes „szépségeit”. Persze ettől függetlenül vannak szép helyek a városban, csak kár, hogy néha a fentebb látható kép fogad.
Kitálalt a BKV-s, ezért kirúgták
Elbocsátotta a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Molnár Ferenc buszsofőrt hétfőn, amiért a férfi a vállalat engedélye nélkül nyilatkozott és segített újságíróknak, hogy a nyilvánosság valós képet kaphasson a BKV valós helyzetéről.
hvg: Miért bocsátották el a BKV-tól?
Molnár Ferenc: Van egy vezérigazgatói utasítás, miszerint a BKV alkalmazottai semmiféle információt nem adhatnak ki a cégről, de azoknak, akiknek kötelessége lenne tájékoztatni az utazóközönséget arról, hogy mi folyik a vállalatnál, hallgatnak, mert be vannak fenyítve. Csak egy példa: a TV2 egyik riportere forgatási engedélyt kért a buszgarázsomba. Megkapta az engedélyt, de valószínűleg közben rájöttek, hogy ebben vannak a legrosszabb buszok, ezért úgy döntöttek, hogy csak a kelenföldi garázsba kap engedélyt, mert ott vannak a legjobb buszok. Odamehetett kísérővel. Amikor a szóvivőnek felvetette, hogy a téma a buszok rossz állapota lenne, ő azt felelte, hogy úgyis csak arról fog beszélni, hogy jó állapotban vannak. Amikor a tévések erre azt mondták, hogy ez így nem jó, a szóvivő egyeztetett a vezetéssel, ahol azt mondták neki, hogy száz buszt bevallhat. Tiszta „pártállam” van a BKV-nál. Nem tudnak, vagy nem akarnak elszámolni, hogy mire megy el a pénz. A buszok karbantartása a béka segge alatt van, nem foglalkoznak a buszokkal, s ez az utasok biztonságát is veszélyezteti. Először a paraméter-könyv bemutatójakor emeltem fel a hangom, ami után lejegyzőkönyveztek, és aláírtam, hogy tudomásul vettem, ha még egyszer merek szólni, akkor a legsúlyosabb felelősségre vonás lesz. Tehát emiatt rúgtak ki. Ez munkaügyileg rendben is van, de az nincs rendben, hogy a nyilvánosság előtt elhallgatják a tényeket.
hvg: A BKV pénzhiányra hivatkozik.
M.F: Ez sem igaz. A szentendrei HÉV vonalára csináltak egy utastájékoztató rendszert 150 millió forintért, ami 30 fok felett nem működik, mert nem bírja a meleget. Dobják ki a milliókat, de a buszhoz nincs egy kapcsoló, egy hűtőt nem tudnak venni.
hvg: A szakszervezet nem elég hatékony?
M.F: Nem. Van huszonegynéhány szervezet, ebből az egy kezemen meg tudom számolni azokat, akik szóba álltak velem. A többiek nem foglalkoztak velem. A BKV-tól kapják a pénzüket, miért mennének szembe a vezetéssel?
hvg: Mi a legégetőbb probléma Ön szerint a BKV-nál?
M.F: A fő probléma, hogy a régi típusú buszoknál nem lehet tudni, hogy egyáltalán végig tudja-e dolgozni a műszakot. Sokadszor robban le a busz ugyanazzal a hibával! A szerencsétlen utas kilyukasztja a jegyét, de nem tud utazni. Leszáll, de egy másik buszban már nem érvényes a jegye. Száz ilyen eset van Budapesten! Nem a paraméter-könyvekkel kellene foglalkozni, hanem ezzel a problémával.
Forrás: HVG.hu
Mint a kommunizmusban
A BKV vezetése, marketing osztálya jó 18 évet lemaradt, és még mindig a kommunizmusban érzi magát. Nem szokásom reklámokba belekötni, főleg nem piti dolgok miatt, de utálom, ha hülyének nézik az embereket. Utálom, ha hülyének nézik a hatóságokat, az ügyfeleket és mindenkit, belehazudnak az emberek arcába. Hazudnak össze-vissza. Elsőként az ülések cseréjéről, majd a hibás buszokról, és még ki tudja miről, ami sosem fog kiderülni.
A BKV hamarosan bevezeti a Paraméterkönyv első részét. Járatcsökkentések, ritkítások, átszervezések lesznek, amelyekről a cég jelenlegi reklámjában hallgat. Az utasok felé csak azt tolmácsolja, hogy átszámozások lesznek, és könnyebb lesz majd átszállni. A kiadványban a „ritkábban közlekedik” szavakat is a „menetrendje kissé módosul” szavakkal pótolták.
Szopnak az utasok az új bérlet miatt
Ritkán publikálok két levelet egyszerre, de összefüggésük miatt muszáj így kitennem. Első olvasónk arra panaszkodik, hogy kézzel töltik ki a bérleteket, és elmosódik. Második utasunk arra, hogy elmosódott a bérlete, amit az ellenőr elvett tőle, mert szerint hamis. Az utasnak közel 3 ezer forintos kára keletkezett. Persze a BKV új bérletével minden rendben van, minden tökéletes.
Tisztelt BKV!
Év elején elkövették azt a hibát, hogy a bérletekre kézzel írtatták rá a pénztárosokkal a dátumot, ami sokszor vitára adott okot, olvashatatlanság miatt! Később az utasok nyomására bélyegzővel látták el a pénztárosokat!
Most (nyilván jól járt ezzel is valaki, talán utána kellene nézni ki a cég tulajdonosa!), kiadták alvállalkozóknak a bérletárusítást! Miért nem volt feltétel a pályázatnál (ha volt ilyen!), hogy bélyegzővel kelljen rendelkezniük? Ugyanis most megint kézzel írják rá a dátumot a bódékban vett bérletekre, így az ellenőrzéseknél megint viták várhatók!
Maguknál senki nem gondolkozik?!! Kérem kötelezzék az alvállalkozót a bélyegző használatra!
Üdvözlettel: Magyar Éva
Tisztelt BKV!
Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy a mai napon (2008.július 30-án) 17 h körül a 4-es villamoson a Rákóczi tér és a Király utca közötti szakaszon az alábbi megalázó és vagyoni kárt is okozó inzultus ért az Önök 217-es számú ellenőre részéről:
A jegyellenőrzés során, miután felmutattam az érvényes bérletemet, annak átadásra szólítottak fel, hosszú ideig ketten is nézegették, majd azzal a váddal illettek, hogy a bérlet érvényességét én átjavítottam filctollal, és ugyan saját többszöri megállapításuk szerint sem kivehető, hogy másik dátum van a filctoll alatt, a bérletet magukhoz vették.
Közben telefonon felhívták a főnöküket és megkérdezték, hogy ilyenkor mi a teendő, majd közölték velem, hogy a főnökük azt mondta, fizettessenek velem helyszíni bírságként 6000,- Ft-ot, vagy menjek be az Akácfa utcába elrendezni a többit.
Én hiába mondtam többször is, hogy a bérletre én csak az igazolványom számát írtam, ahogy szabályos, a tól-ig érvényességet a BKV pénztáros írta rá, akitől vettem, nem voltak hajlandóak elhinni és csalással gyalusítottak továbbra is, természetesen a többi utas előtt.
Hiába kértem vissza többször is a még 10 napig érvényes bérletemet, nem voltak hajlandóak visszaadni, én meg teljesen felháborodtam a nem létező vád miatt, és amiatt, hogy azért, mert egy dolgozójuk nem tudja, milyen tollal lehet érvényesíteni a bérletszelvényt, ennek is az issza meg a levét , aki tisztességesen minden hónapban megveszi a havi bérletet.
Mivel sokfelé járok a városban, sajnos nem emlékszem, hol vettem a szelvényt, de arra emlékszem, hogy még csodálkoztam is, hogy már nem kézzel írott nyugtát adnak, hanem pénztári blokkot, amit sajnos jóhiszeműen nem őriztem meg. Ezek után meg fogom őrizni, felkészülve arra, hogy újabb inzultus ne érjen más hibája miatt.
Erkölcsi kártérítést tudom, hogy hiába várok Önöktől, ellenben a bérletigazolványom érvényessége 2013-ig szólt, július 9-én vettem meg ezt a havi bérletet és július 10-től kértem a pénztárostól az érvényesítését, amely így augusztus 9-ig volt érvényes. A vagyoni károm időarányosan: 2661 Ft + 200 Ft lesz az új bérletem ára + a fénykép ára (kb.500 Ft)! Arról nem is beszélve, hogy a havi fizetésemet csak jövő héten fogom megkapni, így hó végén igazán "kellemes" kiadás lesz az új havi bérlet ára is.
Kérem, hogy a fentiek ismeretében szíveskedjenek mielőbb reagálni panaszomra.
Utolsó kommentek