Közel két éve járok minden nap a Soroksári úton, a Boráros tér és Perterzsébet között. Amikor eleinte erre jártam, és a busz elhaladt az Illatos út előtt, összeszorult a gyomrom. Tudtam, hogy odabent a menhelyen most is sok kutyus vár gazdára, szeretne egy második esélyt kapni, és sajnos nem kap mindegyikűk.
Az Illatos úti telepen most ismét teltház van. Ha nem sikerül a kutyák többségét örökbe adni, el kell altatni őket, helyhiány miatt. A telepen ezért örökbefogadó napot tartanak, augusztus 10-én, vasárnap.
Az örökbefogadott kutyák, a védőoltás és az országkódos mikrochip mellé a szponzorok jóvoltából nyakörvet, pórázt, ajándékcsomagot, ízesített féreghajtó tablettát, négyszeres védelmet nyújtó (bolha és kullancs ellen is védő) cseppet, az örökbefogadók pedig az Állati áruházba szóló ajándékutalványt kapnak ajándékba.
Ő is gazdát keres
Az Illatos úton (hivatalos nevén Ebrendészeti Telepen) jelenleg 94 férőhelyen helyezik el valamennyi, Budapest területén befogott vagy tulajdonosa által magára hagyott kutyát. Évente közel 3 000 állat kerül be a telepre ily módon. A befogott ebeket 2 hétig csak gazdáik vihetik haza, magukra hagyott társaik ellenben már leadásuk napján örökbe fogadhatók. Azokat az állatokat, akiket nem fogadnak örökbe és nem viszik további gondoskodásra állatvédő szervezetek, helyhiány miatt el kell altatni.
Az utóbbi néhány évben óriási munka indult a Telepen "raboskodó" kutyák örökbefogadási és ezzel életben maradási esélyeinek növelésére, melyben az Illatos úti dolgozók munkáját állatvédő szervezetek, állategészségügyi gyógyszereket forgalmazó vállalkozások segítették.
A BKV-figyelő is segíteni szeretne, ezért a népszerűségünket, és a blog látogatottságát kihasználva egy bannert helyzetük el a fejléc alatt, melyre rákattintva az ebtelep hivatalos weboldalára jutnak olvasóink. A weblapon minden fontos információt megtalálhattok az örökbefogadó napról, és a telepről.
Véleményünk szerint, ha egy kutyusnak sikerül családot találnunk, már megérte a banner kihelyezése. Az offtopicért minden olvasótól elnézést kérünk.
BKV-figyelő: Örökbefogadó nap az Illatos úton
„Gyorsabban, pontosabban, takarékosabban…”
Változások Budapest tömegközlekedésében
Naponta kapok leveleket, amikben leírjátok, hogy a BKV weboldalán elérhető, és a pénztárakban meg is szerezhető az a kis füzet, melyben nagyoltan leírja a BKV, hogy milyen változások várhatóak, és mikor.
A Paraméterkönyvet többszöri nekifutásra fogadta el a főváros. A változásokat két ütemben vezetik majd be, augusztus 21-én és szeptember 6-án. Szinte minden vonalat érint a változás, ezért aki BKV-val utazik, az olvasóim kb. 99%-a, annak megéri tájékozódni, hogy ne érje meglepetés.
Sokan kíváncsiak voltatok a saját véleményemre is, kérdeztétek, én mit gondolok a Paraméterkönyvről. Több napja lapozgatom a füzetet, nézem a nyilvános adatokat, de sajnos én sem látok még ebből többet, mint ti. Vannak benne jó ötletek, megvalósítható, megvalósításra váló kiváló ötletek, és nagy hülyeségek is. Erről majd csak akkor tudok részletesen nyilatkozni, és véleményt formálni, ha a saját bőrömön tapasztalom a változások következményeit. Gondolom abban egyetértünk, hogy ez a Paraméterkönyv sokkal elfogadhatóbb, mint az első, összecsapott változata.
Kommentek formájában írjátok le, hogy melyik általatok használt járat módosul, és írják le a véleményeteket is.
A stockholmi tömegközlekedés
Magam ritkán járok külföldön, így a személyes tapasztalatom is kevés arról, hogy más nagyvárosokban milyen a tömegközlekedés. Kommentek között sűrűn olvashatók külföldön élő magyarok észrevételei, tapasztalatai, amiknek én nagyon örülök. Rékuc, a blog másik szerkesztője jelenleg Stockholmban él, és írt egy szép kis beszámolót nektek.
Mint újdonsült stockholmi lakos, érdeklődve figyelem a tömegközlekedést és folyamatosan párhuzamokat vonok a BKV-val. Ez nem mindig lehetséges, mert bár Stockholmban is kb. 2 millióan élnek, egészen más a város felépítése: egy része kemény sziklára, másik része apró szigetekre épült, ezáltal a kiterjedése is nagy és egészen különleges kihívásokkal kellett megküzdenie a közlekedési vállalatnak, amikor a múlt század során kiépítették a tömegközlekedési rendszert.
A közlekedés két nagy tengelyen folyik: metró és autóbusz. Ezen kívül megemlítendő még a helyi vasút, amelyből többfajta is van, és a hajózás azokra a szigetekre, ahova nem vezet híd. De a legtöbben metróval és/vagy autóbusszal utaznak nap mint nap.
A metró
Három fő metróvonal van: a piros, a zöld és a kék. Mindhárom vonal több ágra bomlik a külvárosokban, ami nagyon praktikus megoldás, hiszen ha csak a belső részeken mozgunk, akkor bármelyik zöld (vagy kék vagy piros) szerelvényre felülhetünk csak a külső állomásokon kell ügyelni, hogy melyik zöld vonalon utazunk.
Metrószerelvény az Universitetet állomáson
A metróban beléptetőkapu üzemel, jegyet és bérletet automatákban, trafikokban és az ügyfélközpontban lehet vásárolni. Nagy pozitívum, hogy sem az állomásokat, sem a szerelvényeket nem pakolták tele óriásplakátokkal és egyéb reklámmal az elviselhetetlenség határáig. A padló is reklámmentes.
A buszokról
Sokféle busz közlekedik a hatalmas kiterjedésű városban: piros 'normál' és kék expressz buszok. Eddig Volvo, MAN és Scania gyártmányút láttam. Nagyon kényelmes, komfortos szekerek, az ülések rendesen párnázottak. Gyönyörű tisztaság uralkodik, a nap ellen védő függönyöket sem tépték le, nem koszolták össze. Annak ellenére, hogy a buszok nem járnak gyakran (csúcsidőben 10 perc a követési ideje a leggyakoribb járatoknak), soha nincs tömeg a buszjáratokon. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a vonalakat a budapesti 7es buszcsaládhoz hasonlóan osztották be: egy-egy területre sok járat megy, csak az utolsó néhány megálló és a végállomás van eltérő helyen. Ezzel a legyezőszerű hálózattal sikeresen megszüntették a tülekedést. Még csúcsidőben sem látni álló embert a buszon. Ami érdekes, hogy a svéd közbiztonság nem a legfantasztikusabb: nagyon magas a fiatalok körében elkövetett bűnözés: vandalizmus, kisebb rablások, verekedés. Ezért minden buszon dómkamerák figyelnek a rendre, és a sofőr kis LCD képernyőn figyelheti, hogy mi történik a buszon. Az SL teljes területén videofelvétel készül az utasokról, pardon nincs. De nem is tüntetnek ellene; az utasok belátják, hogy saját védelmük érdekében történik mindez.
SL Volvo busz
Jegyek, bérletek
A metróhálózat egészére érvényes 1 órás jegy 30 korona (720 forint). Ez a városhatáron belül a buszokra és helyi vasutakra is érvényes. Bérletből 1 napos (2700ft), 3, 7 és 30 napos létezik, utóbbi 18.630 forintba kerül* és az egész városra érvényes. A bérlet egy kis kartonfecni, hátán mágnescsíkkal, ezt a beléptetőkapuban nyíló kis résen kell lehúzni és nyílik is. A bérlet elejére a lejárati dátumot nyomtatják, ezt felszálláskor a buszsofőrnek kell felmutatni. Érvényes jegy és bérlet nélkül tehát sehol nem lehet utazni. A buszokra ezért csak elsőajtós felszállás van, ismétlem: kb. a budapestivel azonos lakossszám mellett ez nagyon jól működik. Minden állomáson van egy peronőr, akitől lehet jegyet vásárolni, valamint ha sok poggyásszal érkezel, megsérült a bérleted stb, segít kézzel kinyitni a kaput és beenged.
Az ÁNTSZ-t és a BKV-figyelőt is hülyének nézi a BKV
Tisztelt Hagyó Miklós Úr! Tisztelt ÁNTSZ!
Bizonyára önök is tudják, néhány hete az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálatot (továbbiakban ÁNTSZ) e-mailben kerestem meg, melyben a BKV-nál lévő Volvo buszok üléseire tettem panaszt.
Az ÁNTSZ a BKV megbízott vezérigazgatójától azt kérte, hogy a járművek higiéniás helyzetének javítás érdekében a szükséges lépéseket tegye meg, és arról tájékoztassák a Tisztiorvosi szolgálatot és a BKV-figyelő blog szerkesztőit is.
A BKV Zrt. 2008. július 31-én, csütörtökön 14:30-kor, az alábbi e-mail küldte a BKV-figyelő számára, a bkvfigyelo@gmail.com címre:
Tisztelt G. Mihály!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
Felülvizsgáltuk heti ellenőrzés keretén belül a járművek üléseit, a nem megfelelő állapotú üléshuzatokat kicseréltük, illetve lehetőség szerint tisztítottuk.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2008. július 31.
Üdvözlettel: BKV Zrt.
Tegnapi napon ismét felszálltam három, szúrópróbaszerűen kiválasztott Volvo buszra, a 7-es és a 73-as vonalon, és nem csalódtam. A BKV Zrt. által levélben írt takarításból semmit nem tapasztaltam. A buszokon ugyan azok az a régi, vizeletfolyásos ülések voltak, amik eddig. Ezekről időbélyeggel ellátott fényképeket is készítettem, bizonyításképpen. A fotókat levelem mellé csatoltan küldöm.
Kérem Hagyó Mikós Urat, kezdeményezzen, kezdeményeztessen azonnali vizsgálatot, és keresse meg azt az embert, aki megpróbálta félrevezetni a BKV-figyelő olvasóit, szerkesztőit, illetve a Tisztiorvosi Szolgálat vezetőit.
Elfogathatatlannak tartom, hogy a BKV-nál bárki, felelősségre vonás nélkül, valótlan információt állítson, és félrevezessen bennünket. Elegem van továbbá abból is, hogy a BKV az érdemi bejelentéseinkkel csak akkor foglalkozik, ha a hatóságokon keresztül keressük meg őket, az írott levelekre nem válaszolnak, esetenként sablon üzeneteket küldenek. Sajnos már a hatóságokon keresztül is felesleges megkeresnünk a BKV Ügyfélszolgálatát, mert félrevezetnek minket.
Mint azt Hagyó Úr is elmondta, egy ekkora cégnek foglalkoznia kell az utasészrevételekkel, foglalkoznia kell egy olyan weboldallal, amely utasészrevételeket közöl, továbbít a közvélemény és a vezetőség felé. Kérem önt, szólítsa fel a BKV Ügyfélszolgálatát, hogy a blogon megjelent összes érdemi bejelentést vizsgálják ki, az eljárás végén küldjenek tájékoztatást.
Az olvasóim, az utasok nevében kijelenthetem, hogy elegünk van a félrevezetésből, és abból, hogy semmibe vesznek bennünket. Kérem önt, hogy a levelem végén található telefonszámom személyesen keressen meg, hogy egyeztetni tudjunk egy kötetlen, személyes találkozót, ahol elmondhatom önnek négyszemközt sérelmeimet.
Levelemre a válaszukat várom!
Tisztelettel: G. Mihály, BKV-figyelő blog szerk.
Kapcsolódó cikkek:
Az ÁNTSZ-nél jelentettem be a BKV-t
Nesze semmi: Az ÁNTSZ válaszolt
Levél mellé csatolt képek:
Nesze semmi: Az ÁNTSZ rászólt a BKV-ra
Nem szeretnék kötekedni, csak ismerem ezeket a helyzeteket. Ha egy állami cég figyelmeztet egy állami céget, abból sosem lesz semmi. Biztos emlékeztek még rá, mikor a Volvo buszok koszos üléseiről képet küldtem nekik, és a BKV-nak, és kértem a Volvo buszok hátsó ülésének cseréjét. Az ÁNTSZ válasza alant.
Tisztelt G. Mihály!
Az ÁNTSZ Közép-magyarországi Regionális Intézetéhez küldött panaszbejelentését a BKV Zrt. Vezérigazgatójának megküldtem, hogy a járművek higiénés helyzetének javítása érdekében a szükséges intézkedéseket tegye meg, és erről tájékoztassa Önt és Intézetünket.
Budapest, 2008. július 25.
Tisztelettel: dr. G. I., osztályvezető főorvos
Utolsó kommentek