Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Legalább a buszok ne legyenek komcsik

Eltüntetni a BKV lejáratott nevét, elsorvasztani a posztkommunista vállalatot, és megpróbálni újra hitelt szerezni a totálisan eladósodott tömegközlekedésnek - ez lenne a BKV megszüntetésének, illetve felosztásának célja és értelme a cég ügyeire rálátók szerint. Ha sikerül jó üzletet kötni, akkor olcsóbban megússzák a tömegközlekedés fenntartását, de lehet, hogy az utasoknak kell majd megfizetniük a spórolást.

"Az utasok ebből csak annyit fognak látni, hogy jajj, de szép új buszok járnak" - kommentálta a BKV átszervezéséről, illetve megszüntetéséről szóló híreket az [origo] kérdésére több, a BKV ügyeit jól ismerő forrás is. Az átszervezés még a terveket ellenzők szerint sem okoz majd a mindennapokban változást, legfeljebb, ha jól csinálják, sikerül majd új buszokat beszerezni, amire a BKV-nak jelenleg szinte semmi esélye sincs.

A Fővárosi Közgyűlés két hete fogadta el a György István és Bagdy Gábor főpolgármester-helyettesek által jegyzett koncepciót, amely a mai formájában megszüntetné a BKV-t. A tervezet két lehetőséget vetett fel az átalakításra: a buszágazat kiválását (ebben az esetben a kötöttpályás ágazatok üzemeltetésére a BKV cégjogi értelemben fennmaradna), vagy két új - egy buszos és egy kötöttpályás - közlekedési társaság létrehozását. A létrejövő vállalat vagy vállalatok pedig szintén fővárosi tulajdonban lennének, a vagyonkezelő a Budapesti Közlekedési Központ lenne.

Cégjogi, illetve technikai kérdésnek tartja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója, hogy két új társaságra bomlik-e a BKV, vagy csak a buszágazat válik ki belőle. Vitézy Dávid az [origo]-nak azt mondta, főként a procedúra időigényétől és a finanszírozókkal való megállapodástól függ, hogy melyik megoldást választják végül, a cél azonban azonos: a fővárosi tömegközlekedés olcsóbb és hatékonyabb működtetése.

A cikk folytatása az Origón olvasható! ›››

6 Tovább

47 fokot mértek a Volvo busz utasterében

A fent látható képeket olvasónk, Molnár Péter osztotta meg a Facebook oldalunkon. Ahogy az a felvételen is látható, az FLR-717-es forgali rendszámú Volvo buszon a klímaberendezés nem üzemelt, emiatt a busz belső hőmérője szerint 47 fok volt az utastérben.

Mivel a BKV-figyelő szerkesztői egyre több Volvo buszon tapasztalnak hasonlót, az esettel kapcsolatban megkerestük a Budapesti Közlekedési Központot, tőlük későbbre várjuk a tájékoztatást. Addig is ha ti is tapasztaltok hasonlót, rendszámmal együtt írjátok meg nekünk a kommentek között, vagy e-mailben!

16 Tovább

Nem az esővíz csorog a Kossuth téri metróállomáson

A fenti videó ma az Indexen jelent meg azzal a szöveggel, hogy a Kossuth téri metróállomásra ömlik be az esővíz. Aki helyismerettel rendelkezik az tudja, hogy az állomás ezen része egy irodaház földszintén található, tehát gyakorlatilag lehetetlen, hogy ilyen mennyiségű esővíz jegykezelőkhöz és a mozgólépcsőkhöz bejusson. Sokkal inkább csőtörésre vagy más hasonló hiába gyanakszunk, főleg a víz mennyisége miatt, tehát a probléma nagyobb lehet, mint azt előre gondolták.

0 Tovább

Kirúgta Bócsa Viktort a BKV

Megvált az utasokat szórakoztató buszvezetőjétől a BKV, tudta meg BKV-s forrásokból a BKV-figyelő. Úgy tudjuk, hogy a közlekedési társaság azért vált meg Bócsa Viktortól, mert "senki sem szerette amit csinált, és nagyon zavarta az utasokat". A BKK szerint azonban nem erről van szó. Szerintük a buszvezető több szabálytalanságot is vétett, és ezt már nem tudták tolerálni.

A BKV áprilisban egyszer már megpróbálta kirúgni a buszvezetőt, de a blogunk által kirobbantott médiavisszhangnak köszönhetően letettek az ötletről. Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója akkor azt írta, hogy a járművezető elbocsátása túlzó és indokolatlan mértékű munkáltatói intézkedés lenne amivel nem tud egyetérteni és ilyen intézkedésre szerinte nem is kerülhet sor.

A közlekedési központ szerint a buszvezető több szabálytalanságokat is vétett, ezért nem hosszabbították meg a szerződését. A BKK reakciója ide kattintva olvasható el!

Naponta frissülő menetrend és élő forgalomfigyelő.
Ez a BKV-figyelő Mobil!

http://m.bkvfigyelo.hu

23 Tovább

Eltávolították a szolgálati helyéről a gyerekekkel keménykedő biztonsági őrt

Olvasónk, P.M. májusban amiatt írt nekünk illetve a BKK-nak panaszt, mert a fiát és kísérőjét a Fogaskerekűre nem akarták felengedni. A Városmajornál ellenőrzést végző biztonsági őr szerint ugyanis a díjmentes utazást biztosító MÁK igazolvány nem azért van, hogy ők ide-oda utazgassanak vele. A BKK kivizsgálta a panaszt, és az őrt eltávolították az adott szolgálati területről:

Tisztelt P. M!

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2012. május 8-án érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy az abban leírt panasz kivizsgálása megtörtént.

A vizsgálat során megállapításra került, hogy az ügyben érintett biztonsági őr a munkavégzése során szakszerűtlenül járt el, mivel a szolgálati szabályzattal összeférhetetlen módon magánvéleménynek adott hangot, ezért vele szemben a munkáltatói jogkörgyakorló vezetője szigorú szankciót alkalmazott, és eltávolította az adott szolgálati területről.

A jegyellenőrzésben részt vevő munkatársaktól minden esetben határozott fellépést, és szabályos munkavégzést várunk el az érvényes rendeletek betartásával. A Társaságunktól elvárt viselkedési normáknak nem megfelelő munkavállalói magatartást szigorúan szankcionáljuk, mint azt a fentiek is mutatják.

Az okozott kellemetlenségért szíves elnézését, egyben tájékoztatásunk elfogadását kérjük. 

Budapest, 2012. június 11.

3 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek