Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Oktatásban részesíti a BKV az utast rángató, fenyegető ellenőrt

"Beb@szlak a villamos alá! -kiabálta az ellenőr" címmel augusztusban megjelent bejegyzésünkre megérkezett a BKV válasza. Az ellenőrt -aki megfenyegetett egy utast- kihallgatták, de mindent tagad, a BKV mégis oktatásra küldi, és a továbbiakban jobban ellenőrzik majd a munkáját:

Tisztelt Novák Zsuzsa!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

A jelzett esettel kapcsolatban vizsgálatot folytattunk. A vizsgálat során az érintett 182-es karszalagszámú jegyellenőrt, akik a kérdéses időpontban 2009. augusztus 26-án az 1-es jelzésű villamoson dolgozott, jegyzőkönyvileg hallgattuk meg a bejelentéssel kapcsolatban.

A 182-es karszalag számú jegyellenőrünk az esettel kapcsolatban elmondta, hogy már régebben olvasta az interneten azt a megnyilvánulást, amely róla - állítása szerint - névtelenül és valótlan dolgokat állítva megjelent. Elmondta, hogy a történetben szereplő polgárőr, halálos fenyegetéssel és testi sértéssel vádolja. Állítása szerint amennyiben ez így volt, a polgárőr súlyos hibát követett el, miszerint ezeket valamilyen módon nem akadályozta meg, illetve nem intézkedett. A megírt molesztálást, fizikai erőszakkal történő utassal szembeni intézkedését visszautasította, tagadta. Ragaszkodott azon állításához, hogy munkavégzése a meghatározott előírások szerint történt, már a villamoson közölte az utassal, hogy mivel iratai nincsenek, bemondás alapján felveszi adatait. Kijelentette, nem tanúsított az utassal, sem az intézkedésébe beleavatkozókkal szemben durva, bántó magatartást.

27 Tovább

Katasztrofális állapot fogadja a turistákat

A Budai Vár ma Budapest leghíresebb és egyik leglátogatottabb turisztikai nevezetessége és nem mellesleg a világörökség része. Olvasónk éppen ezért nem érti, hogy a főváros és a BKV vezetői miért nem figyelnek oda jobban a várba járó buszokra, a megállókra és az utastájékoztatásra.

Sok megállóban nincs váró, így az utasok a szabad ég alatt várnak a késő buszokra. (Ez esőben, szélben, fagyban különösen kellemes.) A buszvezetők többsége nem beszél angolul, így késés, vagy forgalmi zavar esetén semmilyen tájékoztatást nem kapnak a turisták. De már az is csoda, hogy a rossz állapotban lévő buszok fel tudnak menni a hegyre, nem esnek szét menet közben. A BKV ígért új buszokat, de azokból se lett semmi.

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi észrevétellel fordulnék Önökhöz, remélem a BKV olvassa a blogot, és lesz valami pozitív változás az ügyben.

Az I. kerületben a várban lakom. Szeretek itt lakni, a tömegközlekedés is - viszonylag - jó, és a környezet is pozitívan befolyásolja az embert. Mindazonáltal egyszerűen értetlenül állok azelőtt, hogy Budapest turisztikai szempontból egyik legfrekventáltabb területén milyen gagyi tömegközlekedést sikerült drága jó városatyáinknak, és a BKV vezetésnek kitalálni. Azon túlmenően, hogy évek óta szégyenkezve látom, hogy az iderendelt sofőrök java része a legalapvetőbb idegennyelv tudással sem rendelkeznek, és a gépjárműpark is katasztrófális (esetenként csoda, hogy fel tud jönni a hegyre a busz...). A várba - most éppen - két irányból lehet feljutni a Deák Ferenc térről, illetve a Moszkva térről. A 16-os autóbusz a Deák Ferenc tér és a Moszkva tér között jár.

78 Tovább

Két ellenőrt is megtámadtak kedden

Egyiküket a ráckevei Héven, a másikat egy buszmegállóban támadták meg. Mindketten kórházba kerültek, egyikük agyrázkódást kapott.

Az egyik ellenőrt kedden egy 19-20 éves fiatalember támadta meg. Bliccelt és lebukott. Leszálltak a buszról, amikor az utas megpróbálta elvenni azt papírt, amit előzőleg aláírt. Ekkor a fiatalember megrúgta, megütötte az ellenőrt, majd elmenekült - a BKV-snak senki sem segített. Az ellenőr kórházba került, de már kiengedték.

A másik helyszínen, Szigetcsépen a HÉV már bennállt a megállóban, amikor az egyik kiabáló utast a kalauz felszólította, hogy szálljon le. A férfi erre többször arcon ütötte, majd besétált a közeli kocsmába, ahonnan végül elvezették a rendőrök. Az ellenőr azóta is kórházban van agyrázkódással.

A BKV szerint az ilyen támadásokat csak egy úgy lehetne megelőzni, hogy a járművekre kamerás megfigyelő rendszert telepítenek, aminek visszatartó ereje lenne. A cég adatai szerint tavaly egész évben 67-szer támadtak a dolgozóikra, idén 10 hónap alatt már 76 alkalommal.

(FH - Hírszerző)

99 Tovább

Olcsóbb és jobb a prágai tömegközlekedés

Olvasónk az elmúlt héten Prágában járt, ahol sokat tömegközlekedett. Alant található írásában a prágai és a budapesti tömegközlekedést hasonlítja össze. A cseh fővárosban olcsóbb közlekedni, ám az idegen nyelvű tájékoztatás rosszabb, mint Budapesten. A metró tiszta, viszont a buszok száma kevés, ugyanis Prága a villamosok városa:

Kedves BKV-figyelő!

Manapság divatos a különböző médiumokban összehasonlítani a BKV-t és a prágai tömegközlekedési modellt. Mivel elmúlt héten volt szerencsém eltölteni a cseh fővárosban pár napot így megtapasztalhattam a különbségeket, amit megosztanék veletek is. Természetesen ez csak egy szubjektív összehasonlító írás, nem célom egyik felet sem dicsőíteni/sárba tiporni.

Kissé megfordítva a sorrendet kezdeném egy általános összefoglalóval: érzésem szerint kissé kulturáltabban és emberibb módon lehet közlekedni, korszerűbb jegyrendszerrel, viszont silányabb tájékoztatással. Főleg kötöttpályában gondolkodnak, így villamost érdemes választani, ennek meg van az az előnyös hatása, hogy a jóval kevesebb busz és az eltérő városszerkezett miatt érzésem szerint sokkal kellemesebb a levegő a városban.

254 Tovább

Kocsis István jelentősen átalakítaná a BKV-t.

Jelentősen átalakítaná Kocsis István vezérigazgató a BKV szervezetét és működését, de a társaság tagadja, hogy egy újonnan létrehozandó stratégiai posztra visszatérne a céghez a Kocsis bizalmasának számító Molnár László. Őt áprilisban menesztették főtanácsadói posztjáról, de úgy tudjuk, felmerült a neve, mint a több fontos területet felügyelő, újonnan létrehozandó törzskari igazgatóság lehetséges vezetője.

Nőhet jövőre a BKV vezetői apparátusa: a Kocsis István vezérigazgató által elképzelt - lapunk birtokába került - új szervezeti és működési struktúra szerint a jelenlegi három vezérigazgató-helyettes helyett négy lenne, illetve eggyel nőne az igazgatók száma is, miután létrehoznák a külön biztonsági igazgatóságot. Újdonság, hogy a vezérigazgató közvetlen felügyelete alatt álló szervezeti egységek száma ugyan csökken - így kevesebb középvezetővel kell Kocsisnak egyeztetni és napi kapcsolatot tartani -, viszont a továbbra is a közvetlen irányítása alá tartozó gazdasági, műszaki és közlekedési igazgatóság mellett létrehoznák az ugyancsak egy vezérigazgató-helyettes által irányított törzskari igazgatóságot.

19 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek