Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Felszállás közben csinált maga alá a hajléktalan

Megint emelkednek a BKV tarifái, a színvonal ezzel együtt a megszokott módon csökkenni fog. Kevesebb lesz a fizető utas, kevesebb lesz a bevétel, ezért takarításra, karbantartásra és alkatrészekre egyre kevesebb pénz jut majd. (Az alvállalkozók és a tanácsadók nyugodjanak meg, ők ki lesznek fizetve. Elvégre barátokat nem hagyunk cserben).

Olvasónk egy hajléktalannak volt kénytelen utazni a minap a 37-es villamoson. Az úr felszállás közben „befosott”, szagával (és jelenlétével) zavarta az utasokat, ezért a villamosvezető egy utassal együtt letett a járműről. A villamosvezető hölgy szerencsés volt, őt nem verték meg úgy, mint több kollégáját a napokban.

Tisztelt BKV!

Tegnap, 2009. május 13-án a 37-es villamosra (indulás a Blaháról 17:49-kor) a Köztársaság térnél felszállt két hajléktalan. Az egyikük ezután (közben? közvetlenül előtte?) befosott, amitől a villamoson elviselhetetlen bűz támadt. Nem sokkal később a vezető hölgy egy utas segítségével lezavarta a férfiakat a villamosról, de a szag kiszellőztethetetlenül az utastérben maradt.

Kérdéseim a következők:

- Mit kívánnak tenni annak érdekében, hogy az utazási feltételeknek meg nem felelő utasok fel se szállhassanak a járművekre?

- Hogyan kívánják megvédeni (főleg a női) dolgozóik biztonságát abban az esetben, ha több, agresszív, részeg utassal szemben kell fellépniük?

- Miért nincs a BKV-nál egy olyan biztonsági rendszer, amely úgy működik, hogy a vezető beszól a központba: "X utcánál vagyok, az Y megállóba kérek egy egységet"

- És az adott helyen intézkedési jogkörrel ellátott személyek várnák a járművet.

NP

45 Tovább

300 forint lesz a BKV-menetjegy

A főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén foglalkozott az áfa-emelés BKV-tarifákra gyakorolt hatásával. Július 1-étől ugyanis az áfa 20 százalékos kulcsa 25 százalékra emelkedik, ami 1,2 milliárd forintos bevételkiesést okoz a BKV-nak. Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta: az ülésen elhangzott, hogy a BKV nem tudja kigazdálkodni a bevételkiesést, ezért az áfa-emelés miatt a viteldíjak átlagosan 4,2 százalékos emelésére tesznek javaslatot.

A javaslat értelmében a kerekítés és forgalmazhatóság miatt az egyes jegy- és bérelt-típusoknál különböző mértékű lenne az emelés: a vonaljegyek ára 3,4 százalékkal, a 10 db-os gyűjtőjegy ára 3,2 százalékkal, a havi bérlet ára 4,4 százalékkal, a tanuló-nyugdíjas bérlet ára pedig 4,2 százalékkal nőne.

81 Tovább

Itt a meleg, füstölnek a buszok

Tegnap felmentem a Citadellához a 27-es busszal. Ezen a vonalon olyan buszok járnak (midi Ikarus), amik nem a hegyre valók, emiatt a meghibásodásuk rendszeres. A BKV pont azokon a vonalakon járatja ezeket a buszokat (27-es, Várbusz) ahol a legtöbb turista megfordul. Ekkor kapják az első pofont, és szembesülnek azzal, hová is jöttek (és még fizettek is érte). Hogy Hagyó Miklós főpolgármester-helyettest idézzem: "Budapest, én így szeretlek!"

Tisztelt Nemzeti Közlekedési Hatóság!

2009. május 17-én kirándulni mentem a Citadellához. A hegyre a BKV 27-es autóbuszával mentünk fel, ami a Citadellához felérve füstölt, és ömlött a hátuljából a hűtővíz. A busz egy pillanatra le is állt egy másik, szintén füstölő autóbusz mellett, így az úton egymás mellett 2 műszaki hibás autóbusz állt. Az egyik egy kicsit később elindult, a forgalmat csak másodpercekre tartotta fel.

Körülbelül 1 órával később, szintén autóbusszal mentünk le a helyről (BPI-415). Az autóbusz szinte minden megállóban lefulladt, és csak többszöri próbálkozásra indult el, emellett a motortérből hatalmas füst szállt az utastérbe és az utcára is.

Tehát az általam látott 3 autóbuszból 3 rossz volt. Egy teljesen elfüstölt, kettőnek pedig felforrt a hűtővize, ömlött belőlük a víz (amíg el nem fogyott) és a füst, és így közlekedtek. Ez még semmi, előző nap ugyan ezen a vonalon 5 autóbusz hibásodott meg, amiket ki is állítottak a forgalomból a szerelő megérkezésééig.

Kérem Önöket, hogy járják be a vonalat, és nézzék meg az ott közlekedő buszokat menet közben, és ha közlekedésre alkalmatlan (és veszélyes) járművel találkoznak, azt küldjék a garázsba, ahogy azt máskor is tették. A BKV sajnos addig nem fog lépni, amíg halálos baleset nem történik, ezért kell az autóbuszok kiállításával a céget rákényszeríteni a karbantartásra és a járművek átcsoportosítására.

Várom megtisztelő válaszukat!

Tisztelettel: Gál Mihály

107 Tovább

Rendőr vagy biztonsági őr kell az ellenőrök mellé

3 éve járok rendszeresen a 23-as buszon, és ezen a héten volt másodszor, hogy ellenőrt láttam. És nem csak itt, hanem az 54-es vonalon. Úgy néz ki a BKV már nem csak Budára küldi az ellenőröket, hanem azokra a vonalakra is, ahol az utasok nagyobb részének nincs bérlete/jegye mert sosincs ellenőrzés. Olvasónk a 8-as buszon találkozott ellenőrrel (ott is ritka). 4 utasnak volt bérlete 4 pedig bliccelt, de egyikük sem adott iratot csak a fejüket csóválták, de utaztak tovább. Az ellenőr tehetetlen volt, nem tudott mit tenni velük. Ezért kellene biztonsági őr vagy rendőr az ellenőrök mellé.

Szia BKV figyelő!

Érdekes kis eseményben volt részem ma délután a 8-as busz vonalán. A történet úgy kezdődött hogy felszált egy BKV ellenőr a buszra (ez már önmagában érdekes eseménynek számít ezen a vonalon). Elkezdte az ellenőr sorban kérni az emberektől a jegyét/bérletét. Először egy hajléktalan emberhez ment oda aki rázta a fejét, aztán egy másik hajléktalanhoz (a nemzetiségét nem mondom meg ) aki szintén csak rázta a fejét.

40 Tovább

Színészek mondják majd a megállók neveit. De minek?

A BKV-nál már  megint megtalálták, mire lehet feleslegesen százezreket költeni. Új szlogenünk ugye már van, (bár a cég a kínos bemutató után inkább titkolja, tehát hiába fizettek ki 500 ezer forintot érte.) Most azt találták ki, hogy a járműveken Tarcsa Zsuzsa hangját ismert színészek hangjaira cserélik. A BKV-figyelő megszerezte az egyik ilyen felvételt, amin a Millenniumi Földalatti megállóit hallhatjátok:

Nem indul a videó? Kattints ide!


Számomra érthetetlen, hogy az erre költött pénzt a BKV miért nem takarításra, karbantartásra, vagy a külföldiek korrekt tájékoztatására költi, hisz a turisták által sűrűn járt vonalakon és megállókban szinte semmi angol vagy német nyelvű tájékoztatás nincs. Emellett -ahogy én tudom- Tarcsa Zsuzsát olyan szerződés köti a BKV-hoz, ami szinte felrúghatatlan, tehát a színészeken kívül őt is kell majd fizetni. Vajon a BKV mennyit fizetett a színészeknek, hogy a megállók neveit felmondják? Miért kell minden reggel a munkába járóknak azt hallgatni, hogy „Innen csak pár lépés Pesti Broadway”?  (Ezek az információk csak magyarul hangzanak el, tehát a turisták ettől nem lesznek okosabbak.) Vajon a szétrohadt, kigyulladó , kettétörő buszokon utazók boldogabbak lesznek attól, hogy színészek mondják a megállók neveit?

A BKV-figyelő információi szerint a BKV a hangokat előre elkészítette, majd később kiderült, hogy azokat a régi járművekre (MillFav) az elavult technika miatt nem lehet feltölteni, így a járművek utastájékoztatását vagy korszerűsítik (milliárdokért) vagy a kifizetett hangokat kidobják a kukába.

Szerintem joggal tesszük fel a kérdést: a vezérigazgató idehozott kommunikációs igazgatója eddigi regnálásnak ideje alatt milyen érdemi munkáról tud számot adni?

41 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek