Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nyoma veszett a busznak

Tegnap este átfutottam a BKV weblapját, ahol semmilyen szembetűnő információt nem láttam a 273E (Pólus busz) megszűnéséről, pedig még az „Újabb utas-barát intézkedések a BKV-nál” c. közleményt is végigolvastam. A busz menetrendje még mindig elérhető a társaság honlapján, pedig a járat már 5 napja megszűnt. Aki a XXI. században az internetről tájékozódik, az rosszul jár:

Kedves Figyelő!

Csak egy rövid levéllel zavarnálak.

Tegnap a Pólus Centerbe mentem. Gondoltam a jól megszokott Pólus busszal megyek, az gyorsan ott van. Megnéztem a bkv.hu-t, hogy most milyen számon fut. 273E.  Elindultam. A megállóban derült ki, hogy ez a busz 2008. december 31-én járt utoljára. A bkv.hu-n erről természetesen semmilyen tájékoztatás nincs, a menetrendben is ott csücsül, mintha mi sem történt volna.

Üdv: N. Zoltán

63 Tovább

Fejetlenség a BKV-nál

A buszvezetők már azt sem tudják, melyik buszt vezetik, és mikor kell indulniuk. Legalábbis olvasónk erre panaszkodik, aki szerint a BKV lezüllése egyre inkább tetten érhető. Előbb induló, rosszul „felcímkézett” buszok alant:

Sziasztok,

Bár - szerencsére - ritkán veszem igénybe a BKV szolgáltatásait, de a színvonal teljes lezüllése egyre inkább tetten érhető. Ma két alkalommal szerettem volna a 106-os busszal utazni.

Egyszer az Aquincumi megállóban vártam az Árpád híd felől érkező buszra (15 órakor), amikor a menetrendhez képest teljesen logikátlan időpontban érkezett egy busz, aminek az első fehér tábláján 34-es jelzés volt, az oldalsó kijelzőn pedig 106-os. Bent csak annyit volt kiírva, hogy Árpád-híd. Na most ez a busz vajon hova ment? (Segítek, 106-osként járt...)

Este az Árpád-híd végállomáson állt bent egy másik 106-os, ami nemes egyszerűséggel 20:48-kor elindult. Nagy kár, hogy a menetrendben semmiféle napon és üzemmódban nincs :48-as indulás, de 20 órakor végképp nem. (Van helyette 58-as...)

Azt gondolom, hogy nemes egyszerűséggel most kellene abbahagyni, megtartani a metrót és a villamost, az talán még megy, és ezt az egész buszos borzalmat odaadni egy magáncégnek, talán nekik sikerül.

Üdvözlettel, Ákos

52 Tovább

BKV-bérlet automatából?

Tegnap a Kelenföldi pályaudvaron lévő MÁV pénztárban megvettem a szuperszónikus, mindenre érvényes Budapest-bérletemet. Amikor kezemben vettem meglepődtem, hisz ezt a bérletet is ugyan olyan papírra nyomtatták, mint a MÁV-jegyeket. Először azt hittem valami átverés. Elfogadja ezt az ellenőr? Mit csinál majd az ork, ha meglátja? Ezek a kérdések fogalmazódtak meg bennem először, majd az jutott eszembe, hogy ha a BKV-nak mindegy, hogyan néz ki a bérlete, miért nem árul hasonló minőségű bérletet az automatákból? (Másik két kérdésre ma megkapom a választ a metrónál)

115 Tovább

Újabb 80 millió a 4-es metró kommunikációjára

Egészen elképesztő, "arcpirító dolognak" nevezte Tarlós István, hogy újabb 80 millió forintot kíván a városvezetés a 4-es metró kommunikációjával foglalkozó PR-cégnek adni. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője kiemelte, hogy a cég összességében így már csaknem 300 millió forintot kap. A politikus szerint Demszkyék ingyen is el tudnák mondani, hogy hol tart a metróépítés.

Ezt a pénzt tulajdonképpen azért fizetik ki egy külső cégnek, hogy az elmondja a budapestieknek, hol tart a metró építése, illetve, hogy mit intéztek az EU-ban - mondta a Fidesz fővárosi frakcióvezetője. Hozzátette: Demszky Gábor főpolgármester vagy a helyettesei ezt "el tudnák mondani ingyen is a televízióban". Miközben iskolákat zárnak be, csődhelyzetben van a BKV, eladják a gázműveket, nincs pénz a köztisztviselők béremelésére, s "miközben telesírják a világot azzal, hogy nincs pénz", a PR-cégnek többet adnak - közölte Tarlós István.

Az ellenzéki politikus hiányolja, hogy nem kapnak az emberek pontos tájékoztatást arról, mire is költi a pénzt a városvezetés. A frakcióvezető furcsának tartja, hogy Brüsszelben tart bemutat ez a cég, miközben Demszky Gábor egy éve már azt nyilatkozta, hogy a brüsszeli támogatás tulajdonképpen befejezett ténynek tekinthető. Mikor mondott igazat? - tette fel a kérdést.

A BKV 4-es metró projekt igazgatósága hétfőn közleményben részletezte, mire is költik a tájékoztatásra szánt pénzt. Az MTI korábbi beszámolóját megerősítve kifejtik, hogy a hazai mellett a jövőben európai uniós tájékoztató kampányt is folytatnak. A cél az, hogy az uniós döntéshozók a támogatásra benyújtott szakmai pályázat pénzügyi és műszaki dokumentációja mellett kiegészítő információkat szerezzenek Budapest fejlesztési terveiről, közlekedési koncepciójáról és az egyes projektekről. A többnyelvű kiadványok, kiállítások, szakmai konferenciák költségigénye 80 millió forint, amit belső átcsoportosítással biztosít a projektigazgatóság, így többletköltséget nem jelent ez a döntés.

17 Tovább

Pénztárosok lopják meg a turistákat?

Igazi magyaros történet következik, turistákkal, magyarul beszélő pénztárossal, és pár darab vonaljegy árán eladott metrószakaszjeggyel. Kiabálás, veszekedés, trágár beszéd alant:

Kedves BKV-blog!

Egy tanulságos történtet szeretnék megosztani Önökkel, ami talán rávilágít arra, milyen a mi kis városunkban turistának lenni. Néhány napja dolgozni mentem a Nyugatihoz, ahol az egyik pénztárnál egy turista csoport állt nagy bőröndökkel, jegyet próbáltak venni. Ami feltűnt: A jegypénztáros vörös fejjel üvölt mint a sakál (magyarul) a turistákkal.

Odamentem megkérdezni, mi a probléma (persze angolul). Elmondták, hogy az interneten utána néztek a jegyeknek, ahol nehezen, de megtaláltak a jegyfajtákat, és az információkat, hogy mi mire jó. Kérték a kiválasztott jegyeket, de a pénztáros valami teljesen mást adott nekik. Próbálták visszaadni, de a pénztáros nem volt hajlandó kicserélni a jegyeket.

Köszöntem a pénztárosnak, aki visszaköszönés helyett, egy: „Te ebbe ne ugass bele”-t kiabált nekem. Nem idegeltem fel magam (annyit nem ér az egész), higgadtan beszéltem vele, mire megmondta, hogy nem tud jegyet cserélni, és egyébként sem az ő hibája, hogy rossz jegyet kértek. Megkérdeztem a turistákat, mit kértek, amire a válasz „Szingl Tiket” volt (németeseknek Vonaljegy), ami helyett szakaszjegyet kaptak (és most jön a csavar) a vonaljegy áráért. Egyértelműen a pénztáros akarta lehúzni őket, akinek nem tetszett, hogy közbeléptem. Persze megbeszéltük, és adta a jó jegyeket, bocsánatot viszont elfelejtett kérni.

Ha nem figyeltek volna, és nem segítek, akkor még az ellenőrök is megbüntették volna őket, ha tovább utaznak ezzel a jeggyel mint 3 megálló, akkor 5x6000 forintot is ki kellett volna fizetniük, ami szintén a pénztáros lenyúlása miatt lett volna.

Önök szerint milyen reklám ez Budapestnek? Ha nem lépek közbe, és ellenőrökkel is összefutnak, akkor mit mesélnek el, ha hazaérnek? Hogy Budapesten „kirabolták” őket? Lehet bármilyen reklámfilmmel meg plakáttal hirdetni a várost, amíg ilyen emberek elriasztják a turistákat.

R. Károly

90 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek