Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rossz óra miatt büntettek?

Néhány buszon a BKV még mindig nem állította át az órákat a téli időszámításra, így amikor az utasok lyukasztanak, jegyük még érvénytelen volt, mert a jövőben utaztak. Olvasónk édesanyját éppen ezért büntették meg a 86-os buszon, ami azért különös, mert a jegyes időkorlátozás egyelőre csak a metróra érvényes, így a buszon elvileg 1 óra elteltével is érvényes a jegy. De akkor miért büntettek?

Tisztelt BKV Zrt.!

 

Ma (2008. december 10-én) délelőtt 9 óra környékén a 86os járaton a Kiscelli utcai megállónál megbüntették Édesanyámat. (389-es sz. ellenőr,pótdíjelismervény száma: 051676).

 

A dolog különlegessége, hogy édesanyám ritkán használja az Önök járműveit, ám ha mégis, van egy gyűjtőjegye, és lyukaszt is jegyet. Így történt ez ma is,ám mivel a busz órái még a nyári időszámítás szerint járnak,így az ellenőrzés idején a jegy már lejárt időpontot mutatott,és megbüntették. Az ellenőr szerint az Ügyfélszolgálaton tehetne panaszt az eset miatt,ám mivel az ellenőr bevonta az "lejárt" vonaljegyet, így állítását igazolni semmivel sem tudja,ráadásul a 6000 Ft-os büntetést a helyszínen befizette.

 

Kérem az ügy kivizsgálását, és a buszokon lévő jegykezelő automaták óráinak beállítását, bár tudom, hogy erre (s)nincs önöknek pénze " A viszonylatjelző táblák javíttatását (FOK-GYEM) a gazdálkodási keretek szűkössége miatt ideiglenesen felfüggesztettük. Budapest, 2008. november 21. Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető", de talán mégsem így kéne a BKV szűkös költségvetését kipótolni.

 

Jelen levelet másolatként elküldöm a bkvfigyelo.blog.hu-nak is.

 

Üdvözlettel: Damokos Áron

50 Tovább

45 perces gyötrelem az Akácfa utcában

A hétvégéi „Te se veszel jegyet a mesevillamosra” c. postom után olvasónk úgy gondolta, mégis megpróbál jegyet szerezni a BKV rendezvényére, ezért az Akácfa utcába ment. A jegyvásárlási procedúra 45 perc volt, ami alatt az ügyfelet többször is megszívatták. Végül a Blahán vett jegyet a jegypénztárból, amit később a BKV központban mesevillamosra érvényes jegyre váltott. A BKV székházban nem árulnák BKV jegyet. Logikus, nem?

Kedves BKV Figyelő!
 
2008. december 9-én délután elindultam jegyet vásárolni a mesevillamosra. Hát nem volt egyszerű.
 
A hirdetés szerint jegyeket kizárólag elővételben lehet vásárolni a BKV ügyfélszolgálatán, tehát bementem az Akácfa u. 18-ba és érdeklődtem, van-e még jegy? (telefonon azt az információt kaptam, hogy korlátozott számban még vásárolható) Igen, van - hangzott a pozitiv válasz. 1 db mesevillamos jegy 3 db bkv jegybe kerül. Ezt már korábban is tudtam, viszont 18 db jegyet nem akartam előre megvásárolni, hiszen én bérletet használok, vagyis ha időközben elfogy a jegy a mesevillamosra, nem tudtam volna felhasználni a vonaljegyeket. Azt gondoltam, hogy a BKV ügyfélszolgálatán biztos megoldható a jegyvásárlás. De sajnos nem lehet megvásárolni ott a helyszinen, átküldtek az Akácfa u. 22 szám alatti pótdijirodába, és megnyugtattak, hogy ott lehet kártyával is fizetni. Ennek nagyon megörültem, gondoltam, hogy ok, akkor mégis haladunk előre, van minőségi kiszolgálás! A pótdijirodában 10 perces sorbanálllást követően közölték, hogy álljak át a másik ablakhoz (összesen két ablak van), mert csak ott tudnak jegyet adni , ő nem tud sajnos, ráadásul csak a birságokat lehet kártyával fizetni, a jegyeket csak készpénzben. Logikus, igaz?

Visszamentem az ügyfélszolgálatra és mondtam a hölgynek, hogy nem kaptam jegyet és akkor megyek megoldom a Blahán, meg tud-e várni (az ügyfélszolgálat csak 5ig volt nyitva, a hölgy már miattam túlórázott, nem szerettem volna én sem húzni az idejét, de a jegyekért se szerettem volna duplán jönni). Kérte, hogy a szemben lévő automatához menjek és egyeztetett a pótdijirodás kolleganőjével, hogy soron kivül fogadjanak engem a jegyvásárlásnál, minél gyorsabban szabaduljunk mindketten. Szuper! Gondoltam, hogy végre meglesz a gyors megoldás. A pótdijirodában a hölgy befejezte az egyik ügyfél kiszolgálását és rögtön én következtem sorbanállás nélkül. Mondtam, hogy 18 db vonaljegyet kérek (6 db mesevillamos jegy 6x3db vonaljegybe kerül.... ) a mesevillamos jegyvásárlás miatt. Közölte a hölgy, hogy csak 1 DB VONALJEGYE van és nem tud mit tenni. Sajnálja, de ez pótdijiroda és nem jegyiroda. Legszivesebben mindezt ott, akkor, első felindulásomban beirtam volna a panaszkönyvbe, de idő hiányában inkább Önöknek irok történetem megosztására és közzétételére.

A történet vége, hogy elrohantam a Blaha Lujza térre és a metróban vettem jegyet, majd leizzadva visszarohantam az ügyfélszolgálatra és megkaptam végre a várva várt jegyeket a mesevillamosra! Megjegyzem az ügyfélszolgálatos hölgy nagyon rugalmas és segitőkész volt, rajta múlt, hogy sikerült a jegyvásárlás. De maga a rendszer tragikus!

Lassú, átgondolatlan, nem ügyfélközpontú a kiszolgálás, nehézkes és egy 2 perces jegyvételből igy lesz 45 perces kabaré..

Ezek után már nagyon-nagyon remélem, hogy megérte a sok rohangálást és nagyon jól fogunk szórakozni december 13-án a Mesevillamoson!
 
Tisztelettel: Kuti-Tóth Ildikó

27 Tovább

Jövő héten BKV-sztrájk?

Jövő hét csütörtökön tartanák félnapos munkabeszüntetésüket a BKV sztrájkot jelentő szakszervezetei, ha addig, pontosabban december 15-ig nem sikerül megegyezni a cég vezetőségével.

Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője elmondta, ugyan érkeztek bíztató hírek arról, hogy a BKV vezetőségének sikerül forrásokat találnia a jelentős hiánnyal küzdő cég finanszírozására, de ha december 15-ig nem szolgálnak konkrétumokkal, akkor a sztrájkot megtartják.

A szóvivő elmondta 30 milliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése.

Nemes Gábor kitért arra, hogy a BKV-t előbb elérheti a műszaki-, mint az anyagi csőd: a vállalat járműparkja nagyon elöregedett; a naponta forgalomba kerülő 1200 buszból átlagosan 300 meghibásodik, ezek közül pedig mintegy harmincat nem is lehet a helyszínen megjavítani, azokat be kell vontatni a telephelyre.

A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a 2007-es adatokkal összehasonlítva idén 40 százalékkal több járatkimaradást regisztráltak.

A szakszervezetek öt pontban foglalták össze követeléseiket: szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére, az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működését, a főváros vállalja át a BKV 80 milliárdos tartozásából keletkezett kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését.

A követelések között az is megfogalmazódott, hogy a főváros ne a jegyárak növelésével pótolja a cég működéséhez hiányzó költségeket, hanem hozzon létre külön alapot, amely fedezetül szolgálhatna a BKV működéséhez.

(FigyelőNet, MTI)

32 Tovább

Négy busz maradt ki

Aki BKV-val megy időre valahova, az jó, ha előre belekalkulálja a késést is a saját menetrendjébe, ugyanis a BKV buszok a budapesti dugók, és a rossz műszaki állapotok miatt már van ahol egyáltalán nem menetrend szerint közlekednek. Olvasónk a vizsgájáról késett el, mert négy busz kimaradt:

Üdvözlöm!

Egy ma reggeli élményem miatt írok önöknek. Nem voltam boldog, elkéstem a vizsgámról.

Az Astoriától szerettem volna a Fővám térre eljutni a 149-es vagy a 249-es buszok valamelyikével. 9:20-ra értem fel a megállóba a metróból. 9:40-kor jött egy 149-es. Az eltelt 20 perc alatt nem egy, hanem négy busznak kellett volna elmenni ezekből a menetrend szerint. Ezt követően a menetrend szerint ötperces út tíz percig tartott. Így összeadva, majdnem félórás többletmenetidővel számolunk már. Délután, amikor ugyanezen az útvonalon jöttem visszafele (Fővám tér - Deák tér), akkor szerencsére nem kellett 20 percet várnom, de az kb. kétszer annyi ideig tartott, hogy a busz átjusson a Kálvin téren az építkezés melletti kb. 50m-es szakaszon, mint hogy onnan eljusson a Deák Térig.

Tudom, a felszíni járatok menetrendjét nagymértékben befolyásolhatja az aktuális forgalmi helyzet. De vannak pontok, ahol elő lehetne segíteni, hogy ezek a felszíni járatok, akadályok nélkül közlekedjenek. Szerény véleményem szerint a következő módon lehetne ezen a szakaszon a közlekedést:

- A Múzeum körúton a Kálvin Tér fele jelenleg két sávban megy a forgalom. Itt rendszeresen lassú a haladás, mivel a Kálvin Téri kereszteződéstől feltorlódnak az autósok gyakran egészen az Astoriáig. Itt a két sávból miért nem lehetne az egyiket ideiglenes buszsávnak kijelölni? Vagy, ha közlekedésszervezési okokból kell az autósoknak két sáv, akkor miért nem lehet a parkolósávot átmenetileg felszámolni és ideiglenesen - a villamospótlás idejére - ott kijelölni buszsávot. Ezzel a buszok pillanatok alatt eljutnának a Kálvin Térig.

Megoldás: ideiglenes buszsáv a múzeum körúton a Kálvin tér felé (a jelenlegi egyik sáv vagy a parkolósáv rovására)

- A másik problémás terület a Kálvin Téren, a metróépítkezés mellett vezető rövid szakasz. Ahogy láttam, ma már megnyílt egy új sáv, de a helyzet rosszabb lett, mint ameddig csak váltakozó irányokban haladt a forgalom az egy sávon. Eltűnt a sorompó, így nagyon sokan behajtanak, akiknek nem volna jogosultságuk a "csak BKV, taxi, építkezési forgalom" tábla miatt. Itt miért nem lehetne, akár a rendőrséggel együttműködve, megoldani, hogy tényleg csak az arra jogosultak hajtsanak be oda. Egyébként ilyen kritikus zónákból a taxikat is ki kellene tiltani, hiszen a taxisok természetesen ott fognak áthajtani, nem pedig kerülni, és gyakran a sáv teli van taxisokkal, és emiatt a busz csak a harmadik zöldre jut át a lámpán.

Megoldás: A Kálvin térre valóban és ellenőrzötten csak a BKV és az építési forgalom hajthasson be taxik nélkül

Valljuk be, pl. az utóbbi probléma megoldása csak egy odafigyelést igényel. Ha cél, hogy a tömegközlekedést minél többen válasszák az autó helyett, akkor annak egy minőségi alternatívának kell lennie. Ha ugyanúgy együtt araszol a buszom 20 perces várakozás után az autókkal, amikben meleg van, szól a zene, nincs kosz, akkor miért válasszam a tömegközlekedést, ami nem is feltétlenül olcsóbb már.

Nem választ kérek, hanem az említett járatok felvázolt problémáinak a megoldását.

Köszönettel:

Jurdi Archibald

55 Tovább

A vizsgált BKV-buszok felénél talált hibát a közlekedési hatóság

A Nemzeti Közlekedési Hatóság az általa szúrópróbaszerűen ellenőrzött húsz BKV-busz közül tíznél talált valamilyen hibát. Erről Lovas Károly Róbert, a hatóság területi főigazgatója számolt be szerda este a TV2 Tények című hírműsorában. A főigazgató elmondta, hogy a hatóság szerdára virradó éjjel tartott ellenőrzést a BKV egyik telephelyén. A vizsgált buszok felénél a fékhiba olyan mértékű volt, hogy a járművek műszaki érvényességét - maximum 30 napra - korlátozni kellett. Lovas Károly Róbert közlése szerint ez azt jelenti, hogy 30 nap elteltével a buszokat megjavítva újból le kell vizsgáztatni. A fékhibán kívül elektromos problémákat is találtak - tette hozzá. Szilágyi Károly, a BKV szóvivője az MTI-nek szerdán elmondta, hogy a buszok átlagéletkora 15 év, vagyis nagyon elöregedett a járműpark. Olyan járműveket azonban, amelyek veszélyt jelentenének az utasokra, nem engednek forgalomba, de kisebb eltérések valóban előfordulnak. "Ezt erősítette meg a hatóság vizsgálata is, amely egyetlen járművet sem minősített balesetveszélyesnek, csak a kisebb hibákra hívta fel a figyelmet" - mondta Szilágyi Károly.
 
A BKV 30 napon belül kijavítja a hiányosságokat és újra levizsgáztatja a kifogásolt buszokat - tette hozzá a szóvivő.

(gondola/MTI)

34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek