Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szolgálati közlemény

A BKV-figyelő blog igyekszik az általa megfigyelt vállalatnál jobb és kimerítőbb tájékoztatást nyújtani felhasználóinak. Ezért született meg ez a post, amelyben arról tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a megjelent postokhoz ezentúl napközben 7 és 16 óra között csak Indapass belépéssel lehet hozzászólni. Aki nem akar, vagy nem tud belépni a blog.hu-ba, 16 és 7 óra között továbbra is belépés nélkül kommentelhet.

A változás célja, hogy kiszűrjük a rendszerint napközben érkező offtopic, értelmetlen, floodoló hozzászólásokat és ezáltal értelmesebb, tartalmasabb párbeszédek, viták alakuljanak ki a postok alatt.

Az átalakítás másik célja, hogy 300 - többnyire értelmetlen - hozzászólás helyett, kevesebbet, és értelmesebbet kapjunk. Örülnénk neki, ha a regisztrált hozzászólók rendszeresen visszalátogatnának, és kialakítanának egy kis közösséget az oldalon.

A fenti idők a hozzászólások tartalmára való tekintettel módosulhatnak (ha például azt vesszük észre, hogy este is sok értelmetlen hozzászólás érkezik, a kötelező belépés idejét meghosszabbíthatjuk).

Reméljük, hogy rövid időn belül megszokjátok az új rendszert, és többen regisztráltok.

32 Tovább

Levelet kaptam lájf!

Több mint egy éve csinálom a blogot, és eddig nem voltam jó véleménnyel a BKV ügyfélszolgálatáról. Sokszor kerestem meg őket, sokszor küldtek sablon leveleket, volt, hogy nem is válaszoltak. Blogon megjelent, de az ügyfélszolgálatnak tovább nem küldött észrevételekre eddig nem kaptunk reakciót. Bár a véleményemen nehéz változtatni, mégis pozitív változást vélek felfedezni.

Talán a BKV belátta, hogy az utasészrevételekkel foglalkozni kell, ki kell vizsgálni őket, még akkor is, ha csak egy blogon jelenik meg. Talán az új vezérigazgató szeretne nagyobb hangsúlyt fektetni az utasészrevételekre, ezért ez a hirtelen változás. Bár az is lehet, hogy én állok túl pozitívan a dologhoz. Mindenesetre: Pozitív változás, hogy az ellenőrök nyilatkozata alapján az utast nem hazugozták le, és felajánlották, hogy amennyiben álláspontjához ragaszkodik, tegyen feljelentést.

Tisztelt BKV Figyelő!


A BKV Figyelő blogon 2008. augusztus 29. 12.03 órakor megjelent "Ütögette és rugdosta az utast, majd ledobta a laptopját az éjszakai buszról" ügyben, a leírtak alapján, annak súlyosságára tekintettel vizsgálatot kezdeményeztünk.


Az éjszakai autóbusz vonalak ellenőrzését a Társasággal szerződésben álló biztonsági szolgálat munkavállalói végzik, ezért megkerestük az alkalmazásunkban álló cég vezetőjét, és az eset vizsgálatát kértük tőle. Az ügyben érintett munkavállalók jelentései összefoglalva a következőket tartalmazzák:


A 907-es autóbuszon ellenőrzés során a Hölgynek érvényes bérlete volt, a Férfi utas viszont jelezte, hogy diákbérlete van, mely nincs nála, ezért jegyet nem hajlandó venni. A biztonsági őrök ekkor kérték meg a Férfit, hogy az önkormányzati rendeletet, illetve az Utazási Feltételeket betartva vásároljon jegyet, vagy a járművet hagyja el a következő megállóban. A kérésnek nem tett eleget, így a járművezető a Bosnyák téri megállóhoz érve segítséget kért a diszpécsertől, aki utasította, hogy a Férfit szállítsák le a járműről.


Sajnáljuk a kialakult kellemetlen helyzetet. Tekintettel arra, hogy a blogon megjelent, illetve a cég munkavállalói által elmondottak jelentős mértékben eltérnek egymástól, ezért amennyiben Utasunk úgy véli, lehetősége van arra, hogy feljelentést tegyen az illetékes hatóságnál az általa kifogásolt nem megfelelő bánásmód miatt.


Társaságunk elítéli minden utasokkal szemben tanúsított agresszív megnyilvánulást, ezért kértük a biztonsági cég vezetőjét, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében oktatásaik alkalmával hívják fel a figyelmet a konfliktus helyzetek megfelelő kezelésére, az utasokkal szembeni előzékeny magatartás fontosságára, figyelembe véve a szabályok betartását és betartatását.


Budapest, 2008. szeptember 5.


Üdvözlettel: BKV Zrt.

36 Tovább

Majdnem elütötte az éjszakai busz

Az éjszakai közlekedésben az egyik szívás az, hogy ha hamarabb megy el a busz, akkor egy órát kell várnod a következőre, márpedig az éjszakai sofőrök szeretnek gyorsan vezetni. Olvasónk is egy ilyen esetet oszt meg velünk.

Egy lány futott a korábban induló buszhoz, mert nem szeretett volna egy órát várni a következőre. Az induló busz majdnem elcsapta:

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Engedjék meg, hogy panaszomat egy dicsérettel kezdjem: az éjszakai járatok átszervezése a VEKE javaslata alapján kiváló döntés volt. Azóta szinte minden héten igénybe veszem ezt a szolgáltatást. Bár a nappali járatok is ilyen ésszerűen volnának szervezve.

 

Tegnap este (2008.Szeptember 3.) azonban két olyan eseménynek is tanúja voltam, ami egyetlen sofőr fegyelmezetlen viselkedésének köszönhetően kellemetlenné teheti a szolgáltatás igénybevételét az utasok számára. A kevésbé megrázó incidens rögtön akkor történt, amikor a menetrend szerint a Blaha Lujza térre 00:36-kor érkező 931es busz 00:32kor Schumachert megszégyenítő "depó beállást" imitálva érkezett a megállóba, és azonnal tovább hajtott. Nem szívesen lennék azoknak a helyében akik ezzel lekésték az amúgy csak óránként érkező járatot! Az éjszakai menetrendnek nagyon fontos eleme, hogy a buszok bevárják egymást, illetve pontosan érkeznek és távoznak a megállókból: 4 perces eltérés - különösen korábban távozás - megengedhetetlen!

 

Ugyan ez a sofőr amúgyis érdekes stílusban vezetett el a Nyugati térig (ülve is kapaszkodtam), ahol viszont olyat tett, ami mellet a menetrend nem betartása eltörpül. Újabb Forma 1-es érkezés, ajtónyitás, csukódás jelző, futó utasok (előtte állt egy másik busz, emiatt hátrébb állt meg) ajtó csukódás, lemaradt utasok. Ami még ennél is rosszabb: nem törődve azzal, hogy az egyik hölgy utas még a busz közvetlen közelében áll, elindult a sofőr, majdnem elütötte szegényt. A lány utána szaladt a busznak, ami épp nem érte el a zöld lámpát (nyilván ezért kellet sietni) és ott a sofőr méltóztatott felengedni a buszra. A dologban a bizarr az, hogy ezek után a lány megköszönte, és majdnem hogy ö kért elnézést. Sajnos nem hallottam mit mond a sofőr neki, de a hangsúlyból azt sejtem, hogy nem bocsánatkérés volt...

 

Én megértem, hogy a buszsofőrnek nyilván van családja, akihez siet haza, pláne az éjszaka közepén, de nekünk is van, ők is várnak ránk, és nem a balesetire szeretnének értünk jönni! Bizonyára nehéz olyan sofőrt találni, aki vállalja az éjszakai műszakot, ezért meg sem fordul a fejemben, hogy komolyabb következményei legyenek az eseményeknek, de annyit kérek: hozzák értésére a kérdéses buszsofőrnek, hogy viselkedése megengedhetetlen!

 

Köszönettel: Ö.R.

30 Tovább

Ezért lopják el a menetrendet

Mindenhol azt hallani, hogy a rongálók és a firkálók évi több milliárd forint kárt okoznak a BKV-nak. Hetente telefonálok be, hogy XY megállókból már megint eltűnt a menetrend, legyenek szívesek pótolni. A vonal másik végéről mindig az önsajnálat jön. Minket meglopnak, minket megrongálnak, nekünk ez rossz. Talán a menetrendek sem tűnnének el állandóan, ha rögzítenék valahogy. Az ilyen helyzetekre születetett a mondás: Aki utcalánynak megy, ne csodálkozzon, ha...


Kedves BKV, ezért lopják el a menetrendeket:


44 Tovább

Csoda a 93-as buszon

Nem csak turistákkal kiabáló forgalmisták és turistákat rendszeresen lehúzó ellenőrök vannak, hanem normális, angolul beszélő buszvezetők is. Ági találkozott is eggyel:

Kedves BKV-figyelő!
 
2008.08.28 18:04-kor Ferihegy 1-ről induló 93-as buszon meglepő dolgot tapasztaltam. A buszvezető segítőkészen és angolul válaszolt a turisták kérdéseire. Nem állítom, hogy tökéletesen beszélt angolul, de azt meg tudta mondani, hogy mennyibe kerül a jegy, illetve, hogy inkább menjenek inkább a 200-as busszal, mert az gyorsabb. Tapasztalatom szerint az idősebbek (egy középkorú buszvezető volt) sokkal bátortalanabbak, mikor kevés nyelvtudást kell használni, de ő legalább megpróbálta és sikerült is elmondania a lényeget.
 
Azért örül az ember, amikor azt látja, hogy valami pozitív változás is van a BKV-nál. Gondolom, a BKV a 200-ra próbál olyan buszvezetőt tenni, aki tud angolul, és úgy látszik a 93-ról sem feledkeztek el.
 
Ági

44 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek