Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A hét k*csög autósai

Ha nem BKV-zom, akkor gyalogosan, vagy biciklivel közlekedem. Minden nap tapasztalom, hogy néhány autós miként tesz a KRESZ-re, és parkol le villamosmegállóban, járdán, kerékpárúton. Megfogadtam, hogy ettől a héttől lefotózom őket, és heti egy postban bemutatom őket az olvasóknak.

2008. 08. 19. 18:19 Pesterzsébet Baross utca: Citroenes barátunk valószínűleg nem talált magának parkolóhelyet, ezért foglalta le a gyalogosok elől 99%-ban a járdát. A kint lévő táblákra nem emlékszem, de valószínű, hogy a Chevroletes sem a legjobb helyen parkol.



98 Tovább

Használt jegyet adott el az utasnak

Mit csinál a törvénytisztelő állampolgár, ha a nyaralásból hazatér, és nincs jegye, bérlete? Venni próbál egyet. Igen ám, de pénztár nincs, az automata pedig rossz. Megpróbál segítséget kérni egy BKV Orktól aki ad neki egy jegyet, 270 Ft-ért. Igen ám, de használt.

Kedves BKV-figyelő!

Remélem 2007-08-17-én, vasárnap este szerzett tapasztalataim segítenek árnyalni az olvasók BKV-alkalmazottakról kialakított képét. Mivel a történet ízét, a lenyúlás pitiánerségét a részletek adják, ezért tömörítés helyett a teljes, BKV panaszirodának elküldött levélnek az eseményt leíró részét adom közre. Az ékezetekért bocsánat!

Helyszín: Moszkva tér, a metrónál a mozgólépcsôk tetejénél
Idô: 2008-08-17 kb. 20:15

A történet megértéséhez elôre kell bocsátanom, hogy évek óta bérlettel közlekedem a BKV járatain, így nincs semmiféle rutinom a vasárnap esti jegyvásárlás viszontagságaiban. Mint ahogy abban sem vagyok járatos, hogy ellenôröknek szabad-e, hol, vagy a nap milyen szakában jegyet árusítaniuk.

A megadott idôpontban nyaralás elôtt-után hazatérvén nem volt érvényes bérletem és 1 db jegyre volt szükségem a 6-os villamossal történô hazajutáshoz. A Moszkva téren a pénztárakat már zárva találtam, a metróépületben a ‘Forgalmi Ügyelet’ üvegablaka elôtt nem állt sorba senki és semmi jel nem mutatott arra hogy ott jegyet is árusítanának (pedig mint késôbb kiderült, igen…). Ezért apróm nem lévén a pár méterre lévô jegykiadó-automatánál próbálkoztam papírpénzzel. Nem fogadta el, de hamar egy napbarnított, kopaszodó, testes, középkorú férfi BKV-ellenôr termett a mozgólépcsônél ellenôrzô csapatból mellettem, hogy tud-e segíteni? Mondtam, hogy egy jegyre lenne szükségem, de az automatával nincs sikerem. Az nem mûködik – mondta -, de tôle viszont tudok venni jegyet. 500 forintomért rendben megkaptam a 230 visszajárót és 1 db, maroknyi BKV-jegy közepérôl kihúzott jegyet. Megköszöntem, elégedett voltam az ellenôr segítôkészségével, az emberarcú szolgáltatással és a 6-os villamos felé vettem az irányt.

Már a villamoson vettem észre, hogy az ellenôrtôl vásárolt jegy egy használt példány, mégpedig a pecsét tanulsága szerint egy 2008. 8. 13-án 20:53 perckor érvényesített darab! Azonnal leszálltam a Széna téren és visszatértem a vásárlás helyszínére – nem szeretek érvényes jegy nélkül utazni és bosszús is lettem a lehúzás-átverés miatt, amit ráadásul egyenruhás alkalmazott, ha úgy tetszik a rend és fegyelem, a szabályok betartásáról elvileg gondoskodó ELLENÔR követett el.

A jegyet nekem eladó ellenôrt már nem láttam a metró mozgólépcsôjénél dolgozó ellenôrök között. Ekkor a ‘Forgalmi ügyelet’ nevû ablak mögött ülô munkatársukhoz fordultam panaszommal, aki nem tudott segíteni az ellenôr hollétét illetôen, viszont kiderült, hogy az ablaka egyben jegypénztár is! Vettem is jegyet azonnal, ezúttal nem használtat, szabályosan, nyugtával. Egy hölgy munkatársuk még ki is jött a fülkébôl hitetlenkedni és megnyugtatni a panaszom után, de segíteni ô sem tudott. Amikor ô visszatért és én újra a villamos felé indultam volna, hirtelen felismertem az ellenôrök között az engem becsapó férfit. Odamentem hozzá, közöltem vele, hogy használt jegyet adott el nekem, ami helyett most egy másikat, jót kérek. Meg sem nézte, el sem kérte a rossz jegyet, hanem azonnal az egyik kollegájának intve, tôle kért egy másik jegyet, amit odaadott. (Tehát nem is volt nála érvényes jegy…) Ezután kérdôre vontam, hogy ha nem az átverés volt az eredeti szándéka, akkor miért nem a tôlünk kb. 5  méterre lévô ‘Forgalmi Ügyelet’ ablakhoz irányított, ahol árultak jegyet és nem is állt sorba senki? Erre nem válaszolt. Ekkor én az azonosító számát kértem.

- 400. – válaszolta. Ez elég hihetetlenül hangzott, ezért megkértem, hogy mutassa is meg azt az igazolványt. Erre elô is kotorta az inge alá rejtett mûanyagkártyát és felém mutatta. Nyilvánvaló volt, hogy ravasz módon úgy tartja az igazolványt felém, hogy az azonosító számból pont csak a ‘400’ legyen látható, a szám folytatását pedig bal kezének mutatóujja kitakarja! Sikerült azonban azt félretolnom, így tudtam leolvasni a teljes, hatjegyû 400 xxx azonosító számot.

- Kijönne velem beszélgetni? – ez volt a reakciója. – Nem. – válaszoltam, és sietôsen gyakorlatilag menekülôre vettem a dolgot, hiszen vele és kb. 5 kollegájával szemben egyedül voltam. Vissza sem mertem nézni még kint a téren sem, de azt hallottam, hogy utánam ered és kiáltozással próbál megállítani. Szerencsére sikertelenül."

Üdvözlettel: Kohlhaas Mihály

34 Tovább

Bemutatjuk az új menetrendet

Augusztus 21-től a BKV bevezeti a Paraméterkönyv első változásait. Több járat számozása módosul, követési idők nőnek illetve csökkennek, amitől a cég milliárdos megtakarítást remél.

Nem csak az új számozásokat kell majd megszokni, hanem az új menetrendi táblát is, melyet a társaság bevezet. Előrelátóak voltak, ezért már most elkezdték kihelyezni őket, például a 23-as busz vonalán is. A BKV-figyelő szerint az új menetrend áttekinthetőbb, egyértelműbb és tetszetősebb, ám még szokatlan.

Előnye, hogy a napok észrevehetően szét vannak választva. Többször fordult velem elő, hogy figyelmetlenségből hétvégén a hétköznapi menetrendet néztem, és idegeskedtem, hogy hol késik már a busz. Azoknak, akik ismeretlen vonalon utaznak, előnyös lehet még a menetrendi táblán, hogy nagyobb betűvel kiemelték, honnan hová közlekedik az adott járat, illetve a fontosabb átszállási lehetőségek is olvashatók. Ezeket a megállók mellett tüntették fel.

50 Tovább

Regőczi Miklós vegyen neked vonaljegyet

Nem egy cikket írtam már arról, hogy a BKV automatáiból szinte lehetetlen jegyet venni. Volt olyan postom is, melyben fényképeken dokumentáltam, hogy 18 automatából 4 működött, a Móricz Zsigmond körtér környékén. Mit csináljon szerencsétlen utas, ha hétvégén jegyet akar venni?

Kedves BKV-figyelő!

Pénteken, a Moszkva téri metró lejáratnál készítettem ezeket a képeket a két jegykiadó automatáról. Mókásabb, bár inkább ironikus a felirat az egyik gépen, miszerint az utazók észrevételei alapján "egyszerűsítették" a jegyvásárlást...
Ahogy a másik kép mutatja, a másik automata is rossz volt.
Üdvözlettel:

Ger

72 Tovább

Teljes gázzal ment el a várakozó utasok mellett

Gábor viszonylag kulturált levelet írt, pedig 30 percet kellett várnia egy HÉV-vezető miatt, aki lassítás nélkül továbbhajtott az ideiglenesen kihelyezett megállóhely mellett, ahol 15 ember várakozott.

Kedves BKV-figyelő!

Ha lehetséges, blogotokon keresztül szeretnék köszönetet mondani mind a magam, mind az ÁTI-Sziget ipari park dolgozói nevében annak a "tehetséges", a ráckevei vonalon tevékenykedő HÉV-vezetőnek, aki augusztus 13-án, 16:16-kor, ignorálva a megállóban várakozó kb. 15 embert, lassítás nélkül, full gázzal hajtott keresztül Szigetszentmiklós alsó időszakos megállóhelyen. Köszönjük, hogy fél órát álldogálhattunk a következő vonatra várva a tikkasztó hőségben, köszönjük, hogy 8 óra meló után nem siethettünk haza a családunkhoz, én pedig külön köszönöm, hogy egy fontos találkozóról késtem vezetőnk miatt. A szigetszentmiklósiak közül néhányan gyalog indultak haza, de a legtöbben - köztük én is - Pestről járnak be a munkahelyükre, ami gyalog kellemes táv lenne a sínek mentén...A megállóhely egyébként nem régen létesült,  az is lehet tehát, hogy a vezető tért vissza hosszú szabadságról, de akkor miért nem igazították el rendesen? És mi van azokkal, akik netán le akartak szállni? Gyalogolhatnak ők is? Szigetszentmiklós alsó előtt több időszakos megállóhely is van, netán azokat is kihagyta versenyzőnk? Vagy csak azért száguldozott ennyire, mert 3 perc késésben volt? Rejtély.
Mint ahogy az is rejtély marad, kik azok a jótét lelkek, akik az említett vonalon kilopták a sínből a csavarokat, ami miatt a szerelvény bizonyos megállók között csak lassan tud haladni. Szeretném tudni, mikor lopják el a síneket is, és lesz-e olyan MÉH telep, ami beveszi a feldarabolt síneket?
Lesz.

A BKV meg állítólag - legalábbis a kalauz elmondása szerint - most fog pályázatot kiírni az ellopott csavarok pótlására (Gyengébbek kedvéért: még csavar sincs nekik raktáron). Szóval, köszönet a BKV vezetőségének is.

Üdv: Gábor

51 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek