Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bérletet hamisít a pénztáros

Mindenki tudja, hogy a BKV bérlet érvénytelen, ha az utas, vagy bárki más, javít az érvényességi idején. Vajon mi van akkor, ha a pénztáros teszi ugyan ezt?

Kedves BKV-figyelő!

Rendszeres olvasója vagyok blogotoknak de a legújabb levelekhez nekem is volna egy történetem. A cikk amihez az én történetem kapcsolódik az a bérletre kézzel ír a bérletpénztáros. A történet egyszerre vicces és rémisztő. Szóval a story:

2008.08.07.-én Békásmegyeren vettem két 30 napos bérletett, egyet 7.-étől, a másikat 11-étől kértem. Az elsővel nem is volt semmi különleges, na de a másik! J Az ugye aug.11.-től szept.10.-éig lett volna érvényes, idáig rendben is volt a dolog, na de nem látszódót szept.10-e, csak az, hogy szept.1. Miután lepecsételte a hölgy már láttam, hogy valami nem stimmel, mert Ő is megnézte, majd a másik alá csúsztatta. Gondoltam biztos rosszul láttam, majd meglessem, ha megkaptam.

Fizettem, visszaadott és a bérleteket is oda adta, egyben a pénzzel, közéjük csúsztatva. Nem léptem el a pénztártól, hanem kikerestem a kupacból az ominózus bérletett. Hát NEM látszódót a vége dátum rendesen, sőt alig volt kivehető a 0.

Azonnal jeleztem a hölgynek, hogy ez nem stimmel, mire ő közölte, hogy az jó.

Mondom: Nem, mert nem látszik.

Mire visszakérte és TOLLAL a PECSÉTELÉS mögé rajzolt egy 0!!! Visszaadta és szólt volna a következőhöz, mire megint közöltem vele, hogy ugye ezt nem gondolja komolyan?! Ekkor már kicsit „kivolt” és csatlakozott rövid és hevenyészett társalgásunkhoz egy kolléganője, aki – mily meglepő – szintén azt állította, hogy ez teljesen jó így.

Pechjükre érveik súlya nem rogyasztotta meg vállam. A történet vége, egy rendesen pecsételt bérlet, mely olvasható.

A Ferenc körúton megkérdeztem egy ellenőr hölgyet, hogy Ők elfogadták volna, ha egy ilyen bérletett mutattok, mire a válasz: „Muszáj, mert nem képesek a bérlet pénztárosok megjegyezni, hogy csak a pecsételt a jó. Ebben az esetben a pénztárosnak, ha látta, akkor nem lett volna szabad kiadnia, ha meg nem, akkor miután ezt jelezték felé, azonnal vissza kellett volna vennie és stornóznia.”

Üdv.: P. Rajmund

32 Tovább

Tanulja újra a budapesti tömegközlekedést!

Összevonások, átszámozások, új és megszűnő járatok, új megállók, járatritkítás és járatsűrítés egyaránt jellemzik a BKV új autóbusz-hálózatát, amelyet két részletben, augusztus 21-én és szeptember 6-án vezetnek be. A változások az egész fővárost érintik.

Újra kell tanulni a közlekedést Budapesten a BKV új menetrendjének hála. Ez a következménye annak, hogy az éjszakai közlekedés reformja után a nappali hálózatot is jelentősen átszervezik. Ez igazán időszerű volt, hiszen a hálózathoz évtizedek óta nem nyúltak hozzá jelentősen, különösen nem fejlesztették: csak helyi kiigazítások, illetve vonalmegszüntetések voltak.

A BKV új számozási alapelveket is bevezet, igaz, ezeket az elmúlt hónapok kisebb átszervezéseinél (XVI. kerület) és átszámozásánál (200-as a Reptér-busz helyett) már alkalmazott. Ezt a rendszert most a teljes hálózatra kiterejsztik.

A különböző kijelzőkön eltérő színnel és megjelenítéssel szerepelt a buszok száma, ami félreértésekhez vezetett, a digitális kijelzők például nem tudják például a piros színt jelölni. A színek különböző jelentése tehát most megszűnik, és a jövőben kerete sem lesz a számoknak. E változással a (külföldi és vidéki) utasok tájékoztatása is könnyebb lesz. A gyors (piros) járatokat a jövőben a szám utáni "E" betű jelzi, így lesz például a piros 7-esből 7E, a piros 173-asból 173E.

A jövőben az sem fordulhat elő, hogy azonos számot viseljen busz és villamos, busz és trolibusz. Ezért lesz például a 73-as buszból 173-as, a 30-as villamosból 21-es, a 21-es buszból 90-es. A változások után sem lesz 299 feletti járatszám, leszámítva a 900-as számcsoportba tartozó éjszakai buszokat.

A "márkavédjegyes" buszok mindegyikét beszámozzák, így például a Keresztúr-busz 201E és 202E jelzéssel (hétvégén és késő esete is) közlekedik, az Expo-járat 100-as lesz, a Ferenc-busz 281-es, a Békás-busz 160-as (és a Batthyány térig közlekedik a "régi" 60-as útvonalán).

A hálózat-változtatások célja, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült területeket a mainál jobban kapcsolják be a közösségi közlekedési hálózatba, de arra is van példa, hogy egy-egy járat közintézmények, bevásárlóközpontok miatt tesz majd kitérőt. Bizonyos járatokat összevonnak, hogy csökkentsék az átszállási kényszerek számát. Egyes összevonások csak az esti és/vagy hétvégi időszakban élnek.

Nagyításhoz kattints


56 Tovább

Az ellenőr miért hiszi azt magáról, hogy hatósági személy?

Biztosan tudjátok, hogy még a rendőr sem nyúlhat senkihez előzetes figyelmeztetés nélkül. Vajon egy BKV ellenőr, egy senki, miért engedheti meg magának, hogy utasok után nyúljon, rángasson, és vajon milyen jogon veszi el egy turista útlevelét „Police, Police” felkiáltással?

Tisztelt BKV Zrt!

 

Szíves érdeklődéssel kérdezném, hogy az Önök által alkalmazott ellenőrök mióta láthatnak el útlevélkezelői tevékenységet? Az egy dolog, hogy országmarketing címén a Deák téren a metróban láthatóan teljesen direktben rászálltak az összes külföldire, akiket rendszeresen "Police Police" felkiáltásokkal fenyegetnek (persze rendőr soha nem fog jönni...).

 

Tegnap azonban a 3-as metró Deák téri állomásának belő mozgólépcső feljáratánál (2008.08.15 18.06 perckor) "szolgálatot" teljesítő, rendszeresen ott akciózó csapat kezéből voltam kénytelen kimenekíteni két angol hölgy útleveleit, miután a szemüveges ellenőr úr úgy gondolta, hogy ő mostantól útlevélkezelővé képezte ki magát (természetesen az obligát polisz, polisz szó ismételgetése mellett). Ugyanitt rendszeresen látható külföldiek feltartóztatása, körbeállása, amihez ismereteim szerint továbbra sincsenek jogosítványaik.

 

Azt gondolom, hogy az egy dolog, hogy Önök jórészt alacsonyan iskolázott, az emberi kommunikációról mit sem sejtő, külső megjelenésükben erősen kifogásolható munkatársakat helyeznek ki az utazóközönség ellenőrzésére, akik megrészegülve a pillanatnyi hatalomtól kiskirályként viselkednek, azonban ha már angolul nem óhajtják/tudják megtanítani őket, legalább azt magyarázzák el nekik, hogy egyelőre nincsenek hatósági jogosítványaik.

 

A két hölgynek vonaljegyet vásároltam, majd tájékoztattam őket arról, hogy az ellenőröknek a köszönésen kívül semmilyen más jogosítványuk nincsen, és kellemes tartózkodást kívántam nekik Budapesten, Önök helyett is. Külön szánalmas egyébként, hogy a két vonalat összekötő folyóson egy aprópénzzel működő automata van kihelyezve, valamint két oldalra kitett tábla mellett különösebb tájékoztatás sincs a legtöbb külföldi számára teljesen logikátlan átszállási rendszerről - gondolom nem véletlenül.

 

Egyben szeretném jelezni, hogy legközelebb gondolkodás nélkül én fogok rendőrt hívni személyi szabadság korlátozása és okirattal való visszaélés miatt.

 

Tisztelettel: Molnár Ákos

95 Tovább

Összevizelte a buszt

Kedves BKV-figyelő!

 

Párom nagy nézője az oldalnak, és már cikket is küldött. Láttam egy úgymond furcsa esetet így gondoltam Én is megosztom másokkal a tapasztalatomat. Múlthét csütörtökön utaztam a 95-ös buszon (járatszámot nem tudok) olyan 20-21 óra magasságában. A stadionoknál szálltam fel, és szokásomhoz híven a hátsó ajtónál lévő egyes ülésre ültem. Elért a busz a Hős utcához, amiről alapból tudni kell, hogy nem egy szép, és jómódú emberekkel teli környék. Hát még éjszaka. Kinyílt az ajtó, meszticek szálnak fel-le. Egy középkorú hajléktalannak tűnő emberke megáll az ajtónál. Az egyik kezével kapaszkodik a másikba egy hatalmas zacskót tart. Piszkos volt a nadrágja de azért látszott a színe. Kék volt. Én ülök zenét hallgatok, továbbra is bámulom (de ki nem), és annyit látok hogy a belső combjánál elkezd foltokban sötétedni a nadrág. Előszőr azt hittem ivott valamit és leöntötte, de amikor 2 megálló után leszállt, és karácsony ugyan nem volt de ott hagyott egy kis ajándékot a buszon. Egy szép hatalmas pisi tócsát. Szerintem senki sem kísérte őt akkora figyelemmel mint én, de látszik is mert rémületembe fotózni sem tudtam. Utána szálltak még fel, de a tócsa múltjáról mit sem tudva, bele lépkedtek páran. Én meg kénytelen voltam 1 ajtóval odébb leszállni. Nos szerintem az emberünknek vagy nagyon kelhetett wc-znie vagy ennyire becsüli a közlekedési szolgáltatásokat (Az utóbbit meg is érteném)

 

Üdv: Vitibaba

41 Tovább

Offtopic: MÁV-nál legalább az ügyfélszolgálat működik

Aki olvassa a Plörköm az tudja, hogy már 3 napja nem BKV-zom, hanem biciklizem Kelenföld és Pesterzsébet között. Tetszik, és sokkal gyorsabb. De erre most nem térek ki.

Érd és Kelenföld között a biciklit (ami mellesleg egy BMX) vonattal viszem. A dolog érdekessége, hogy eddig egyszer sem kértek rá jegyet, amikor megvettem én tukmáltam rá a kalauzra, hogy érvényesítse. Felmerült bennem a kérdés: Kell-e a BMX-nek jegy? Gondoltam megkérdezem a MÁV-ot. Nekem nem volt fontos, ezért nem telefonáltam, írtam nekik.

Szombaton, 23:08-kor írtam a MÁV ügyfélszolgálatának, melyben több kérdést is feltettem. Nagy meglepetésemre, 23:50-kor meg is érkezett a válasz, melyből minden kérdésemre megkaptam a választ. Sosem gondoltam volna, hogy van olyan ügyfélszolgálat, ahol a hülye kérdéseimre szombaton éjszaka is válaszolnak. Sokat leveleztem a BKV ügyfélszolgálatával. Egy ilyen válaszra ott 30 napot kellett volna várni, a visszaigazoló e-mail is csak hétfőn érkezett volna meg.

H. Henrietta ügyintézőnek ezennel jó munkát kívánok, és köszönöm a segítséget.

29 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek