Az eset 07.30-án, 14:50 körül történt a Rákóczi úton. Jól látszik, a postás kocsi a sarkon megállt, sokan kikerülték, de a busz nem bírta. Nem messze vártam egy barátom, egy cigit kényelmesen elszívtam (cca. 5-7 perc) mire előkerült a sofőr.
Azt tudom, hogy van megállapodás a rendőrség és a BKV között, hogy segítik a buszok haladását – talán kellene egy ilyet kötni a Postával is.
Postakocsi parkol
Undorodnak tőlünk a franciák
Mutant levelén azért nem csodálkozom, mert a napokban több újság és TV is beszámolt arról, hogy a BKV rontja legjobban az országimázst.
Sziasztok!
Olvasótok vagyok már egy ideje. Egyébként viédeken éltem,csak 2 éve "élek" itt,fent. Barátaimmal egy fesztiválra indultunk Pécsre, így a 2-es metrót -amit ugyebár felújítottak-vettük igénybe a Déli-Pályaudvarig. A Deák térnél felszállt 3 francia lány. Olyan 22-23 év körüliek lehettek. Kettő leült, de a harmadik állva maradt. leírom a párbeszédet,amit folytattak(igen,beszélek franciául):
- Te nem ülsz le?
-Pff... Nem. Itt minden olyan taszító/undorító(fordítás kérdése). A vonat, a metro,a busz. Minden. Többet nem jövök ide. Budapesten csak kosz van,főleg ezeken(a metróra célzott,de gondolom,az egész BKV-t minősítette).
- A fesztivál sem tetszett?A koncertek?
- Inkább megyek máshová külföldre,de ide nem jövök többet.
Ezután a koncertekről beszéltek,meg hogy minden drága volt,stb...Szerintem lassan ébredhetne a BKV-vezetőség, mert ezek az állapotok tarthatatlanok. Főleg,hogy a turistákat is elriasztják.
mutant
Kitálalt a BKV-s, ezért kirúgták
Elbocsátotta a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Molnár Ferenc buszsofőrt hétfőn, amiért a férfi a vállalat engedélye nélkül nyilatkozott és segített újságíróknak, hogy a nyilvánosság valós képet kaphasson a BKV valós helyzetéről.
hvg: Miért bocsátották el a BKV-tól?
Molnár Ferenc: Van egy vezérigazgatói utasítás, miszerint a BKV alkalmazottai semmiféle információt nem adhatnak ki a cégről, de azoknak, akiknek kötelessége lenne tájékoztatni az utazóközönséget arról, hogy mi folyik a vállalatnál, hallgatnak, mert be vannak fenyítve. Csak egy példa: a TV2 egyik riportere forgatási engedélyt kért a buszgarázsomba. Megkapta az engedélyt, de valószínűleg közben rájöttek, hogy ebben vannak a legrosszabb buszok, ezért úgy döntöttek, hogy csak a kelenföldi garázsba kap engedélyt, mert ott vannak a legjobb buszok. Odamehetett kísérővel. Amikor a szóvivőnek felvetette, hogy a téma a buszok rossz állapota lenne, ő azt felelte, hogy úgyis csak arról fog beszélni, hogy jó állapotban vannak. Amikor a tévések erre azt mondták, hogy ez így nem jó, a szóvivő egyeztetett a vezetéssel, ahol azt mondták neki, hogy száz buszt bevallhat. Tiszta „pártállam” van a BKV-nál. Nem tudnak, vagy nem akarnak elszámolni, hogy mire megy el a pénz. A buszok karbantartása a béka segge alatt van, nem foglalkoznak a buszokkal, s ez az utasok biztonságát is veszélyezteti. Először a paraméter-könyv bemutatójakor emeltem fel a hangom, ami után lejegyzőkönyveztek, és aláírtam, hogy tudomásul vettem, ha még egyszer merek szólni, akkor a legsúlyosabb felelősségre vonás lesz. Tehát emiatt rúgtak ki. Ez munkaügyileg rendben is van, de az nincs rendben, hogy a nyilvánosság előtt elhallgatják a tényeket.
hvg: A BKV pénzhiányra hivatkozik.
M.F: Ez sem igaz. A szentendrei HÉV vonalára csináltak egy utastájékoztató rendszert 150 millió forintért, ami 30 fok felett nem működik, mert nem bírja a meleget. Dobják ki a milliókat, de a buszhoz nincs egy kapcsoló, egy hűtőt nem tudnak venni.
hvg: A szakszervezet nem elég hatékony?
M.F: Nem. Van huszonegynéhány szervezet, ebből az egy kezemen meg tudom számolni azokat, akik szóba álltak velem. A többiek nem foglalkoztak velem. A BKV-tól kapják a pénzüket, miért mennének szembe a vezetéssel?
hvg: Mi a legégetőbb probléma Ön szerint a BKV-nál?
M.F: A fő probléma, hogy a régi típusú buszoknál nem lehet tudni, hogy egyáltalán végig tudja-e dolgozni a műszakot. Sokadszor robban le a busz ugyanazzal a hibával! A szerencsétlen utas kilyukasztja a jegyét, de nem tud utazni. Leszáll, de egy másik buszban már nem érvényes a jegye. Száz ilyen eset van Budapesten! Nem a paraméter-könyvekkel kellene foglalkozni, hanem ezzel a problémával.
Forrás: HVG.hu
A BKV nem tud mit kezdeni az anyázó ellenőrrel
Imádom, mikor az ellenőr támasztja a lyukasztót, szotyizik, beszélget (értsd: dolgozik) leszarja a jegyet és a bérletet. Ha elsétálsz mellettük (biztos nem érnek rá) egyből odajön, anyáz, és „köcsögbliccelőnek” nevez. Ha már itt tartunk, ellenőr-e, vagy csak sima utas az, aki jegyet, bérletet kér, de kérésre nem azonosítja magát?
Tisztelt BKV-figyelő!
Ez egy tegnapi (aug. 04.) történet, amit el szeretnék mesélni. Párommal a Déli pályaudvarra szerettünk volna eljutni a Mexikói úttól. A kisföldalattival mentünk és a Deák téren szálltunk át. Aki már járt arra az tudja, hogy a kijáratnál mindig állnak ellenőrök. Barátnőm elől én utána. Mikor az ellenőrökhöz (biztonsági őr) értünk láttuk, hogy el voltak foglalva másokkal, ezért elhaladt barátnőm mellettük.
Akkor látom, hogy az egyik utána fordul, meg akarta fogni a karját, de nem sikerült (szerencsére), de ezután el kezdett Vele kiabálni, nem a legszebb hangnemben. Erre én odamentem a droidhoz és szóltam neki, hogy azért ezt mégsem kellene, hogy egy hölggyel így beszél.
Ekkor kérte, hogy mutassam meg a bérletemet. Mondtam, hogy rendben, de azzal a feltétellel, hogy ha ő is megmutatja nekem az igazolványát, amire közölte, hogy nem mutatja meg. Na ekkor kezdett felmenni bennem a pumpa. Kértem újra, hogy azonosítsa magát, mire másodjára is közölte, hogy ugyan miért mutatná meg. Ekkor én már elővettem a bérletemet és bemutattam neki. Ekkor mondtam, hogy mi lenne ha rendőrt hívnék, mert akkor ezek szerint ő egy hamis ellenőr, hiszen nincs igazolványa. Erre ő csak röhögött és mondta, hogy azzal szart se érek.
Nem volt kedvem tovább vitatkozni, ezért otthagytam és elmentem a forgalmi ügyeletre, ahol közölték, hogy nem tudnak mit tenni, mert külsős cég. Szinte számítottam erre a válaszra, mert sajnos olvastam már hasonló levelet itt. Gondoltam mégsem hagyom annyiban a dolgot.
A mai nap folyamán telefonáltam a BKV ügyfélszolgálatára, ahol meglepő módon nagyon készségesek voltak. Kértek személyleírást, pontos időpontot. Mivel annál a kijáratnál van kamera, kértem, hogy nyugodtan nézzék vissza a felvételt. Délután felhívtak, hogy elindították az eljárást az ügyemben és mindenképpen vissza fognak szólni, hogy mit sikerült intézni. Kíváncsian várom a folytatást.
Azért azt felháborítónak tartom, hogy hogy képzeli az a (és inkább itt nem használnék semmiféle jelzőt) biztonsági őr, hogy úgy kéri bárkitől is el a bérletet vagy jegyet, hogy nincs nála igazolvány, (vagy nem tűzi ki) csak egy karszalag és még a képembe röhög és közli, hogy nem mutatja meg.
Ennyi erővel otthon varrok magamnak én is egyet és beállok közéjük. Bár annyira én soha nem tudnék lealacsonyodni.
Üdvözlettel: KGy.
Majdnem agyoncsapta őket a lámpa
Réka és gyerekkori barátnője Judit nem mindennapi történetet írt a BKV-figyelőnek. Békésen utaztak a 48-as buszon, amikor a felettük lévő lámpa az ölükbe esett. Hírtelen nevettek az eseten, majd elgondolkodtak azon, mi lett volna ha nem az ölükbe, hanem a fejükre esik. Ha más nem is, ez jól megmutatja a BKV járművek elhanyagoltságát…
A történetet továbbítjuk a BKV-nak is, kíváncsian várjuk, Karola hogyan magyarázza majd ezt ki. A lányok leveléből a videó alatt részletet olvashattok.
Utolsó kommentek