Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Interjú egy metróvezetővel

A blog történetének egyik legjobb interjúját sikerült elkészítenem tegnap. Ellenőr és buszvezető után, most egy metróvezető mindennapjába nyerhetünk bepillantást. Akit kicsit jobban "vonz" a metró, a cikk végén néhány képet* is talál. Továbbra is várjuk a BKV-s dolgozók jelentkezését, egy névnélküli, teljesen anonim interjú erejéig. Jelentkezni a bkvfigyelo@index.hu címen lehet.

Az első kérdésem már egyértelmű azoknak, akik olvasták az előző két interjút: Miért lesz valaki metróvezető?

A kérdésre nehéz válaszolni. Vannak akik megélhetésből, a biztos munkahely miatt, mások a vasút szerelmesei, hiszen ez egy "kisvasút".

A BKV-nál az egyik legfelelősségteljesebb munka a tiéd. Egyszerre több száz ember életéért felelsz. Nehéz volt megszerezni a vizsgát? Mesélj erről.

Nem tennék különbséget, hogy a BKVn belül melyik munka felelősségteljesebb. Minden munkának megvannak a specialitásai, melyek esetenként több figyelmet érdemelnek. Ennek köszönhetően szigorú elvárásokat támasztanak a metróvezetőkkel szemben. Pszichológiai alkalmassági, teljes körű orvosi vizsgálat. A kettes metróra a leendő kollégának egy három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie mely szabályzatokból, járműismeretből és egyéb más fontos tantárgyakból áll. A tanfolyam elvégzése után segédvezetőként dolgozhat vezető mellett és ha egy éves rutint szerezett segédvezetésből és éppen van lehetőség, hogy vezető lehessen, akkor egy újabb három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie. A hármas metró esetében többször un. "utcáról jött tanfolyam"-ot indítottak, amikoris a leendő vezetőnek kétszer három hónap alatt kellett elsajátítania a segédvezetői majd a vezetői tananyagot. Hogy képet kapjunk, hogy mennyire nagy a követelmény: az utolsó ilyen jellegű tanfolyamra 22 ember jelentkezett, ebből 5 fő végezte el. A metróvezetőknek 2 évente megerősítő vizsgákat kell tenniük, tulajdonképpen 2 évente újra megszerzik a jogosítványukat.



121 Tovább

"Te egy g*ci senki vagy"

Tisztelt BKV-figyelő!

Az alábbiak ma délután történtek velem. A BKV-nak is elküldtem már az esetet. 

V.-évfolyamos. Egyetemi hallgató vagyok. A mai napon 2008.03.28-án, pénteken 17.10 perc körül a Stadionok Metro állomáson az Örs vezér  tere irányába induló metróhoz szerettem volna lejutni. A lépcső tetejénél két kék egyenruhás biztonsági őr (nem BKV ellenőrök), ellenőri szalaggal ellenőrizte a lefelé igyekvőket. Érvényes bérletemet  az érvényes diákigazolvánnyal együtt felmutattam az egyik ellenőrnek (kb 20-25 éves férfi, 170-175 cm magas, majdnem teljesen kopaszra borotvált fejű), Aki erre azt kérte mutassam meg a diákigazolvány hátoldalán levő matricát, a diákigazolványt kihúztam a tokból úgy, hogy a matrica teljesen látható legyen, és kb. 20cm-re az arca elé tartottam, erre azt mondta, hogy húzzam ki az egész diákigazolványt amit én meg is tettem.

Ekkor megpróbálta elvenni tőlem, kérdésemre, hogy mit akar, hiszen jól látja az érvényes (a többitől elütő színű) matricát, nem válaszolt, de erővel ki akarta venni a kezemből, amit én nem hagytam. Így álltunk az igazolványtokot fogva kb. fél percig, többször kértem: "Engedd el!" Elengedni nem volt hajlandó, cselekvését nem indokolta, mivel ekkor beérkezett egy metró, más megoldást nem látva durván felszólítottam: "Engedd el baszd meg!". Erre a biztonsági őr kétszer jobb felkaromba ütött, ököllel!

Próbáltam menekülni, de hozzászorított a lépcső melletti falhoz majd ezt kiabálta:" Te egy senki vagy! Te egy geci senki vagy! Neked itt nincs semmi jogod!" Közben többször a fejem felé ütött valószínűleg provokatív céllal. Én nem ütöttem vissza! Még mindig nem mondta meg, hogy mit akar! Teljesen kikelt magából úgy viselkedett, mint egy őrült szemei vérben forogtak! Mindezt több finn turista végignézte, a másik őr (idősebb férfi) a helyén állt és gyakorlatilag oda sem nézett! A következő  metró érkezésekor elengedett, és mint aki jól végezte dolgát visszament a helyére. Az átélt sokk miatt nem mertem a rendőrséget  a helyszínről hívni. A rendőrséget az este folyamán értesítettem. További lépéseimet egyelőre nem kívánom nyilvánosságra hozni.

Itt még egyszer hangsúlyozni szeretném, mind a bérletem, mind a diákigazolványom érvényes volt, azokat jól láthatóan felmutattam, a biztonsági őr a diákigazolványt indoklás  vagy bármiféle gyanú említése nélkül akarta elvenni a kezemből, amihez nincsen joga!Az érvényesítő  matricát egyébként karunk tanulmányi osztályának munkatársa helyezte el saját kezűleg a diákigazolványomon.
137 Tovább

Buszról autóra váltok

UPDATE1: Április elseje van ma!

Kérem, hogy az Akácfa utcában az ünneplő tömeg tegye el a pezsgőt, a konfetti helyeket pedig szíveskedjenek feltakarítani. Akinek esetleg egészségügyi problémája van, nyugodjon meg. Antal úr is foglaljon helyet, nem venném a szívemre, ha még egy infarktusa lenne. Be szeretnék jelenteni valamit.

Az autózz! blog szerkesztőjével már a múlt héten kitaláltuk, hogy így bolondok napján meglepünk titeket valamivel. Rocko ötlete volt, hogy csináljuk ezt közösen, cseréljünk blogot, meg autót, meg bérletet meg mindent, milyen jó móka lesz. Bevallom őszintén, egy pillanatig sem gondoltam volna, hogy valaki ezt el fogja hinni, pont ezen a napon:)

Nem cseréltünk semmit. Sem bérletet, sem blogot, ez egy áprilisi tréfa volt, a blog pedig tovább folytatja a munkáját:)

Köszönöm Silent-nek, hogy amíg iskolában voltam, próbálta meggyőzni az embereket a történet valóságáról, igen jól helytállt:)

Az autózz! blog szerkesztője SilentSound egy érdekes kéréssel keresett meg a minap. Egy személyes beszélgetés alkalmával elmesélte, hogy elege van a sok bunkó, nemtörődöm autósból, Ő ezt már nem bírja. Viccesen mondtam neki: Szállj BKV-ra legalább egy hónapot, megtudod milyen az élet.

 

A blogger kolléga ezt komolyan is vette, és egy cserét ajánlott fel. Megkapom az autóját és a blogját legalább egy hónapra, ha kifizetem neki a bérletét és ez idő alatt szerkesztheti a BKV-figyelőt.

Ma hónap eleje van, így egyértelmű, hogy innentől indul a csere. Ma délelőtt megveszem a bérletet Silentnek, reméljük, délután már kocsival jöhetek haza. Aki az autós élményeimre kíváncsi, azt várom az autózz! blogon, remélem már este kitehetem a saját élményem, aki pedig BKV-s történetekre vágyik az maradjon, és olvassa el SilentSound BKV-s élményeit.

59 Tovább

Graffitis nyomozócsoport alakult

A ma esti Kékfényben is helyet kapott az 56-os villamos kisiklása. Ennek az egy videónak nem szerettem volna új postot indítani, így itt kap helyet. Akit a lényeg érdekel, tekerjen bele egészen 12:20-ig. Ha nem indulna el a videó, akkor kattints ide!




BRFK közleménye:

A Budapesti Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya nyomozást rendelt el ismeretlen tettesek ellen, közúti közlekedés biztonsága elleni bűntett megalapozott gyanúja miatt.

A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint az ismeretlen elkövetők 2008. március 20-án 21 óra 34 perc körüli időben a Budapest XI., Fehérvári úton a villamosvágányra újságpapír – köteget tett, melynek következtében az 56–os viszonylatszámú villamos kisiklott. A baleset során személyi sérülés nem történt, ám az anyagi kár jelentős. A villamos kisiklatása után egy fiatalokból álló társaság felszállt a villamosra és graffitis rajzokat készítettek.

Budapest Rendőrfőkapitánya egy négyfős nyomozócsoport létrehozását rendelte el az eset kivizsgálása és az elkövetők megtalálása érdekében.

A nyomozócsoport feladati közé tartozik a nyomozati iratok, hang, - video,- és fényképfelvételek beszerzése és elemzése, adatgyűjtés, illetve a Budapest területén elkövetett hasonló jellegű graffitis cselekmények elemzése és összehasonlítása. 

A Budapesti Rendőr-főkapitányság 06 80 555-111 „Telefontanú” zöld számán várja az esettel kapcsolatos bejelentéseket. A bejelentő személyét bizalmasan kezeli. 

2008.03.31. hétfő 16:10

BRFK KOMMUNIKÁCIÓS OSZTÁLY
28 Tovább

60 millió forint lehet Antal Attila végkielégítése

Hétfőn tárgyal Demszky Gábor és kabinetje Antal Attila leköszönt BKV-vezér végkielégítéséről és a 2008-as paraméterkönyv új változatáról. Egy nagy bank osztályezetője is többet kapna, mint a BKV-vezér, állítja Somlyódi Csaba fővárosi képviselő.

Minimum 60 millió forintos végkielégítés illeti meg Antal Attilát jogi szakértők szerint, közölte vasárnap Somlyódi Csaba (MSZP) fővárosi képviselő az MTI-vel.

Antal Attila BKV vezérigazgató közös megegyezéssel való távozásáról, végkielégítésének fedezetéről és a cég idei paraméterkönyvéről, összmenetrendjéről is tárgyal hétfőn a főpolgármesteri kabinet.

Ha perelne, 100 milliót kapna

Az önkormányzat gazdasági társaságai feletti tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági bizottság elnöke szakértőkkel egyeztetett a vezérigazgató távozási szándékának bejelentése után.

 Szerintük a 2011 áprilisáig szóló munkaszerződése és a januártól érvényes 1,5 millió forintos havi fizetése és a prémiuma alapján Antal Attilát többféle jogcímen, minimum 60 millió forintos végkielégítés illeti meg jogszerűen.

Ennél a 60 millió forintnál sokkal nagyobb összeggel távozhatna Antall Attila az önkormányzat egyoldalú, rendkívüli felmondása esetén. Ennek ugyanis három súlyos feltételei van, amelyeknek egyidejűleg kell fennállniuk.

Egy bírósági perben a szakértő szerint csak akkor nyerhetne a fővárosi önkormányzat, ha bizonyítani tudná, hogy Antal Attila valamilyen ügyben szándékosan, vétkesen kárt okozott. Somlyódy Csaba megjegyezte, hogy a nagy vitát kiváltó használtbusz-tender kapcsán sem állapítható ez meg. Így ha az önkormányzat egyoldalúan felmondana, a vezérigazgató a bírósági eljárás végén több mint 100 millió forinthoz jutna.

Nyáron lehet új vezérigazgató

Ha a főpolgármesteri kabinet is egyetért azzal, hogy Antal Attila munkaviszonya közös megegyezéssel szűnjön meg, a gazdasági bizottság kedden meghozza a döntést. A megbízott vezérigazgató posztjára Balogh Zsolt a legesélyesebb.

A kabinet álláspontjának ismeretében várhatóan áprilisban a szakbizottság pályázatot ír ki a BKV vezérigazgatói posztjára, s ez alapján legkorábban júliustól lehet új vezérigazgatója a cégnek.

Egy osztályvezető többet érdemelne

Somlyódy Csaba elmondta azt is, hogy egy nagy bank osztályvezetője hasonló esetben nemcsak ennél több pénzzel, hanem egyéb juttatásokkal, például a részére biztosított gépkocsi 10 százalékos áron történő megvásárlási lehetőségével távozna posztjáról. Antal Attila viszont semmilyen más juttatást nem kap távozásakor.

A 2006 decemberében ugyancsak közös megegyezéssel, 26 év után távozó Aba Botond, Antal Attila elődje 35 millió forintos végkielégítést kapott a fővárostól, és 9 millió forint járandóságot a BKV-tól is.

Antal Attilát pályázat nélkül, Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes javaslatára 2006 decemberében a kormánypártok és több ellenzéki képviselő szavazatával nevezte ki a Fővárosi Közgyűlés 2007. január 1-jétől a BKV vezérigazgatójának.

A Főpolgármesteri Kabinet múlt kedden határozott arról, hogy a BKV paraméterkönyvét, összmenetrendjét egy ütemben, 3 milliárd forint hiánycsökkentéssel módosítják. A korábban ez ügyben felmerült 6 milliárd forintos hiánycsökkentés 10 százalék körüli járatritkítást eredményezett volna. A BKV vezetése üzleti titoknak nyilvánított konkrét paraméterkönyv javaslatát pénteken juttatta el a Városházára.

Index/MTI

Kapcsolódó cikk:

79 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek