Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A szabályt csak a látássérültekkel tartatják be

Bizonyára emlékeztek még rá, mikor két látássérült fiatalt nem akartak leengedni az ellenőrök a metró területére, mert nem volt a kutyájukon szájkosár. Réka küldött nekünk egy képet, egy harcikutyáról, melyet a 2-es metró Keleti pályaudvar állomásán fényképezett le. Mélységesen felháborító, hogy az ellenőrök csak a vékonyabb, fiatalabb és a magukat megvédeni nem tudó embereket piszkálják.























Kedves BKV figyelő,
 
emlékszel az incidensre, ahol az ellenőrök nem akarták beeengedni a látássérült fiatalokat a metró területére, mert a vakvezető kutyájukon nem volt szájkosár? Nos, a mai napon újabb kutyás eseménynek voltam tanúja. A Keleti pályaudvarnál szálltam metróra. A bejáratnál a szokásos biztonsági őr / ellenőr csapat álldogállt. Amint leértem a peronra, megláttam egy srácot, aki egy harcikutyát vezetett pórázon. A kutyán szájkosár sehol (lásd mellékelt kép). Ez eléggé meglepett, mivel láttam az ellenőrcsapatot a mozgólépcső tetején. Előkaptam a gépem és lefotóztam a jelenséget. A kutya gazdája érdeklődött, hogy mi végett fotózok, így szóba elegyedtünk. A srác végig nagyon korrekt és kedves volt, nem támadt le a fotó miatt. Beszélgetés közben azzal érvelt, hogy a kutyája 'csak kutyákra megy, emberre nem', (ezzel gyakorlailag kimondta, hogy harcikutyáról van szó) és amúgyse bántana senkit és stb. Én megértem, nyilván mindenki így vélekedik a saját kutyájáról, de egy kutya számára a tömegközlekedés eleve stresszhelyzetet jelent, tehát nem véletlenül van előírva a szájkosár.
 
Sok alja biztonságis/ellenőr dolgot láttam már, de úgy tűnik mindennap képesek alulmúlni magukat.

Üdvözlettel
Réka
108 Tovább

Pótlóbuszos kérdések

Sziasztok Figyelők!

Dilemmám van, amit megosztanék veletek, illetve azt se bánnám, ha a "problémámat" továbbítanátok a BKV felé is, hátha ők tudják a pontos választ.

A téma a villamospótlás.

Régebben, amikor villamospótlásra került sor, a BKV mindig hangsúlyozta, hogy amivel a villamoson utaztam, annak a jegynek a másik felét kell kilyakasztani a pótlóbuszon is. Ez a tájékoztatás mostanában rendre elmarad - nem tudom, hogy ez most már nem érvényes, vagy általános szabály van rá, ezért nem kell minden egyes alkalommal hangsúlyozni.

A konkrét eset a 47-49V villamospótlón történt, illetve nem történt, de történhetett volna. Október 23-án otthon hagytam az autót, mert a Deák térnél dolgozom - ha aznap este valakik játszótérnek nézték volna a várost, akkor baja eshetett volna a kocsimnak, ezért indultam el tömegközlekedéssel a Fehérvári útról. Kilyukasztottam egy jegyet az 56-os villamoson, aztán ugyanazt lyukasztottam ki megint a 47-49V-n, abból az elgondolásból, hogy az 56-os most a 47-es helyett jár a Fehérvárin, a busz meg egyértelműen a 47-es vilit pótolja. Az elmélet meglehetősen tökéletes volt, de azért drukkoltam, hogy ne legyen ellenőr - szerencsére (?) nem volt. Mit gondoltok: jogos az egy jeggyel való utazás egy villamospótlón és az ahhoz csatlakozó más számjelű villamoson, ami viszont a pótolt villamos helyett jár? Mit gondol a BKV?

Üdv, McFigyeltem
18 Tovább

Nyílt levél Antal Attilának

Kedves Antal Attila

Weboldalunk több hónapos működése óta először keresem meg Önt. Felmerült bennem (és az olvasókban) néhány kérdés, amelyekre szeretnénk választ kapni. A BKV a közelmúltban több akcióba is belekezdett (Autósoknak ingyen próba jegy, táblák a fontosabb csomópontokon, műanyag Combinotehén, Combinofutás, utasszámlálás stb.) melyek előtt értetlenül állunk.
Nem értem, hogy egy SuperBrands nyertes vállalatnak miért kell ilyen módon reklámoznia magát, miért adnak ki ilyenekre pénzt?

Gondoljon csak bele, ezek árából hány BKV járművet lehetett volna kitakarítani, esetleg rendbe hozni? Hány autóbuszon, villamoson kárpitozhatták volna át az elhasználódott üléseket? Tényleg úgy látják, hogy az ilyen akciókra elköltött több százezer forintnak nincs jobb helye? Mielőtt a BKV új utasokat próbál szerezni, gondolkodjanak el azon, hogy a meglévő ügyfeleiket rendesen kiszolgálják-e, hány utasuk mondhatja el magáról, hogy elégedett? Utasaik elégedetlenségének nem kevés oka van.

Az, hogy koszos járműveken, büdösben utaznak, már-már megszokott, az is, hogy néhány éppen indulni készülő jármű, pont a felszállni szándékozó utas orra előtt zárja be az ajtót, arról nem is beszélve, hogy néhány járművezetőjük modora bőven az elfogadható határ alatt van, az ellenőrökről / biztonsági őrökről nem is beszélve. Tíz jegyautomatából jó, ha háromból lehet venni jegyet, ám még ekkor sem érezhetjük magunkat biztonságban, mert messze nem biztos, hogy a járműveken, vagy a metró területén lévő jegyérvényesítő-automata működik, és tudjuk kezelni a jegyet. Olyan is volt már hogy a kedves ügyfelüket az Önök hibájából büntették meg, mert hiába magyarázkodik az utas, hogy „Én próbáltam, de nem volt jó”, az ellenőr szemében Ő is ugyanolyan bliccelő, mint aki alapból jegy nélkül száll fel a járműre. Ön szerint ezeken nem kellene változtatni?

Én tisztában vagyok vele, hogy ezen berendezések egy részét az utasok teszik tönkre, de ez nem hatalmaz fel senkit arra, hogy ne legyenek karbantartva, esetleg kicserélve. Itt például lenne helye annak a több százezer forintnak, amit feleslegesen szórnak szét.

A fent említett hibákból tennék fel néhány kérdést Önnek.
Azt szeretném megtudni leginkább, hogy a BKV-val szerződésben lévő takarítócéggel miért nem mondták még fel a szerződést, hiszen sok utaspanasz keletkezik a járművek gyatra takarítása miatt. Ön mennyire tartja gusztusosnak ahogy egy piros overallba öltözött nő a metró-megállókban a peronon, az utasok előtt kézzel turkál a kukában, mert így üríti ki, tiszta kukás zsákra nem telik!? Egy olyan cég, ami nem végzi rendesen a munkáját, hogy lehet fővárosunk tömegközlekedési vállalatának takarítócége még mindig?
Köztudott az is, hogy a jegyautomatákat is üzemeltető Protokon Kft. nem a legmegbízhatóbb módon végzi a munkáját. A jegyautomaták megbízhatósága, és az ügyfelek ilyenszerű kiszolgálása 30% alatti. (Hétvégén, ünnepnapokon amikor a jegypénztárak egy része zárva tart növekszik az elégedetlen fizetőképes utasok száma).
A Kosztolányi Dezső téren a villamosmegállóban még a nyár közepén jelentettem be két, nem működő automatát telefonon (név, telefonszám meg volt adva). Lassan november van és még mindig nem sikerült megjavítani őket.
Hónapok óta üzemképtelen a Boráros téri és a Moszkva téri 4-6-os villamosmegállókban lévő érintőképernyős automata is.
Arról már nem is beszélve, hogy több hónapja bejelentettem Önöknek egy nem működő utastájékoztató órát a Boráros téren (Pontos Idő Kft.), melyet még azóta sem javíttattak meg. A Pontos Idő Kft. munkatársát megkérdeztem és azt mondta, hogy az óra már nem garanciális, az Önökön múlik mikor rendelik meg a javítást és mikor lesz újból működőképes. Szeretném tudni, miért kell hónapokat várnunk, hogy újból használatba vehessük az órát, mi tart hónapokig?
Így a levelet végigolvasva, tényleg úgy gondolják, hogy az ügyfeleiket teljes mértékben kiszolgálják, és új utasokra van szükségük? A műanyag tehénre és az egyéb haszontalan dolgokra költött több százezer fontnak nincs jobb helye?

Úgy érzem, hogy a hónapok alatt összegyűlt kérdéseinket feltettem Önnek, remélve, hogy hamarosan választ kapunk rá. Remélem, hogy a válaszokat nem a BKV ügyfélszolgálata
fogja megadni, mert az olvasókkal együtt már irtózom a sablonos válaszoktól. Kérem, hogy a választ lehetőleg a sajtóiroda mihamarabb küldje el az e-mail címemre. Remélem nem okoz gondot Önnek, hogy ezt a levelet a weboldalamon közzéteszem a válaszukkal együtt, hisz a kérdések nem csak bennem merültek fel, hanem több tízezer utasokban is, így valamelyest az Ő véleményüket is tükrözi. Amennyiben javító jellegű kritikákat szeretnének kapni, kérem adjon meg nekem egy olyan elérhetőséget, ahol megkereshetem Önöket, vagy ahová eljuttathatom őket írásos formában.

A válaszukat és az együttműködésüket előre is köszöni:
Gál Mihály, a legolvasottabb BKV-s weboldal szerkesztője.
102 Tovább

Mozgásba hozzuk a várost

Mindenki számára ismert, hogy a BKV legújabb kampányában autósokat riogat azzal, hogy úti célunkat már rég elértük volna, ha az autó helyett a tömegközlekedést választjuk. Több hozzászólásban is olvastam, hogy ezzel nem mindenki ért egyet, van olyan útvonal, ahol sokkal gyorsabban közlekedhetünk autóval mint a BKV járatain. Igazságtalannak tartom, hogy a BKV csak a jó oldalát mutogatja az autósoknak. Igazságtalan, hogy egy olyan táblát sem láttam, amin az lenne, hogy néha-néha a busszal is a dugóban kell ücsörögni. Egy táblán sem volt lángoló Ikarus 435-ös vagy esetleg a BKV új műanyag tehene, pedig sokakat érdekelne, hova is kerül a pénzük, és mit kapnak érte. 

Új BKV tábla javaslatok:
43 Tovább

BKV etika

A hagyományok tisztelete, együttműködés, egyenlő bánásmód, méltányosság, lojalitás, a munkahelyen elvárt magatartás, valamint az üzleti ajándék fogalmának részletezése is szerepel a BKV most készülő etikai és viselkedési kódexében.

A BKV új etikai kódexet készít, amely irányelveket ad arra, hogyan viselkedjenek a cég dolgozói a munkahelyükön, az utasokkal és adott esetben a sajtóval. A kiadvány tartalmát két lépcsőben kell jóváhagyni a cégnél. Az igazgatótanács tagjai már rábólintottak a tartalomra, s ha a vezetői értekezleten is elfogadják a tervezetet, akkor hamarosan nyomdába kerül az új útmutatás - tudtuk meg Regőczi Miklós, kommunikációs vezérigazgató-helyettestől. Az alapvető viselkedési normákat tartalmazó füzetet elsősorban az új belépőknek szánják, ezért nem nyomtatják ki tízezres példányban, ám a tartalmat a régiek is megismerhetik.

Erre már csak azért is szükség lehet, mert a hétköznapi intelmek mellett olyan új elemek is megjelennek az összeállításban, hogy az utasokkal való viselkedés mellett ki, hogyan bánjon a beosztottjaival és adott esetben a sajtóval is. A cég jó hírének megvédése, az utasok bizalmának megnyerése és a szakma megbecsülése újabban a legtöbbet hangoztatott cél a BKV-nál, ezért a kódex a vállalati titok kérdését is érinti, és némileg szabályozza. Felhívja a figyelmet, például arra, hogy a cég "minden munkatársának tartózkodnia kell munkatársai, tevékenységének nyilvánosság előtti bírálatától, különösen az érintett távollétében. Amenynyiben a munkavállalók elégedetlenek valamely kollégájuk, vagy felettesük döntésével, munkájával, véleményüket az érintett jelenlétében, szűk körben, kulturált hangnemben tegyék meg".

A gyűjtemény nemcsak a beosztottak, hanem a vezető beosztásúak házon belüli és nyilvános viselkedését is körvonalazza. A füzetből kiderül majd, hogy a cég vezetése elvárja a dolgozóktól a vállalat 1820-ra visszavezethető hagyományainak tiszteletét, a korrekt és hatékony együttműködést, a nemekre és a korra való tekintet nélküli egyenlő bánásmódot, méltányosságot és lojalitást. A leírás legfontosabb része azonban az utasközpontúságra való felhívás és a szolgáltatói magatartás részletezése. Az etikai kódex foglalkozik az üzleti ajándék kérdésével is. A leírás szerint a 20 ezer forint érték feletti üzleti ajándékot be kell jelenteni a munkáltatónak.

Forrás: Népszabadság Online
17 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek