Sziasztok! Vasárnap 12:00 körül voltam tanúja az alábbi esetnek a 173-as buszon Kelenföld és a Körtér közt:
Első megálló után felszállnak az ellenőrök (mielőtt még jönne a szokásos szöveg nekem rendben volt a bérletem), eljutnak egy fiatal sráchoz, akinek nincs jegye. Szó nélkül átadja az igazolványát, szóval teljesen korrektül viselkedett. A szemben ülő idős hölgy azonban elkezdett beszélni az ellenőrnek, hogy micsoda dolog, hogy nem lehet ilyenkor jegyet venni a buszon, miért nem tesznek automatát a buszra (pl 4-esen van). Majd a sráchoz fordult, hogy sose adja oda az igazolványát, mert nem kérhetik el, satöbbi. A másik, mellettem álló bkv-s nő ezt megelégelte, és elkezdett elég durván, de azért nem trágárul visszaszólni az idős nőnek. Mikor ránéztem egyből elrakta az igazolványát. Naivan megkérdeztem, hogy csak nem azért tette-e el, hogy ne lehessen leolvasni a számát? A válasz az volt, hogy nem, csak mindjárt leszállnak. Úgy tűnik eljutott az ellenőrökhöz a blog híre :)
2007. augusztus 13. 01:40
"Mit pofázol te paraszt, gyere ide szétkaplak"
Amíg a BKV magukat megvédő utasokat jelent fel rágalmazásért, addig itt egy új ellenőrös történet. Flimo részese volt egy olyan ellenőrzésnek, aminek a vége csaknem anyázásba fajult. A dolog egyik legbosszantóbb része, hogy a kedves ellenőrök már az azonosítójukat is rejtegetik, nehogy bejelentést lehessen tenni ellenük. Annyira jó lenne, ha a BKV járatain is lenne már kamera, ami nem csak figyel, hanem rögzít is. Talán is az kiderülne, hogy Mi történt a Deák téren azon a bizonyos napon. (Ha esetleg valaki arra járt és látott valamit, jelentkezzen!)
2007. augusztus 12. 10:20
120 éves a budapesti Helyi Érdekű Vasút
A helyi érdekű vasutakat a XIX. század robbanásszerű iparosodása és az ezzel járó városiasodás hívta életre, hogy a városkörnyéki települések személyforgalmát és áruszállítását elősegítse. A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) a főváros-környéki közlekedés fejlesztésének érdekében már az 1880-as évek elején határozott a városkörnyéki vasúti hálózat kiépítéséről. A nyolcvanas évek során számos törvény, különféle engedélyezési okiratok írták elő a vasútvonal-építés feltételeit. Az első helyiérdekű vonal építéséről a BKVT 1882. április 4-ei közgyűlésén született döntés. Ennek értelmében a Közvágóhíd - Soroksár vonalszakaszon 1887. augusztus 7-én indult el a forgalom. A vonal meghosszabbításaként még november 24-én a Soroksár - Dunaharaszti vonal is megnyílt. A vonatokat kürtjelzéssel indították. 1888-ban, az első teljes üzletévben átlagosan 8 mozdony és 18 személykocsi bonyolította le a forgalmat a vonalon. Még ugyanebben az évben átadták a Kerepesi út - Cinkota vonalszakaszt (július 20.), majd a Filatorigát - Szentendre vonalat (augusztus 17.). A következő évben, 1889. december 28-án a BKVT leányvállalataként létrejött a Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Részvénytársaság (BHÉV). A vasút-politikai elképzelések formálódása közepette a Haraszti Ráckevei Vasút (HRV) is vonalépítési engedélyt kapott. Az I. világháború előtt folytatódott a helyi érdekű vasúti vonalak fejlesztése és kiépítése. Ezek közül az egyik legfontosabb változás volt, amikor a
2007. augusztus 11. 20:04
Tájékoztató
A BKV eddig még nem sok tájékoztatást adott arról, hogy miként változnak meg a főbb budai villamos vonalak augusztus 21-től. Az időpont közeleg, azonban még sokat nem tudnak az utasok arról, hogy miként is változik majd meg a 18-as 56-os 59-es és a 61-es villamos útvonala. A bal oldalon található egy kis térkép, ha erre rákattintotok, akkor megnézhető nagyobb méretben egy térkép a villamosok új vonalairól az új végállomásokról illetve az új megállókról. A villamos vonalak átalakításával kapcsolatban természetesen mindenki elmondhatja véleményét.
A térképért külön köszönet Someboy-nak!
2007. augusztus 11. 10:40
Javítgatják az állomásokat
Korábban már két postot is írtunk a 2-es metró állomásain található hibákról, úgy néz ki nem hiába. A metrót felújító cég emberei el is kezdték a hibák kijavítását és ehhez szeretnénk egy kis segítséget adni nekik. Ma este ismét bejártuk azt a 3 állomást, ahol a legnagyobb hibákat találtuk. Elöljáróban annyit, hogy a Déli pályaudvaron kijavították a falon található díszlapot, a Moszkva téren helyreigazították az órát, azonban a padról elfeledkeztek és ezt a hibát egy másik padnál is meg találtam.
El sem hiszem, sikerült! Déli pályaudvar:
2007. augusztus 10. 16:39
A 68-as csapdája
Kedves BKV-figyelő!
Történetünk Kispesten játszódik a 68-as busz megállójában. Épp kislányommal hazafelé igyekeztünk a játszótérről, a gyerek hulla fáradt és nyűgös, nálam táska, játékok és a bölcsis holmikkal teli szatyor. Várjuk a buszt. Mivel ebben a megállóban három busz is megáll, mindig figyelek, hogy felszállási szándékunk, vagy esetleg az, hogy nem azt a buszt várjuk egyértelmű legyen! A dologhoz még az is hozzá tartozik, hogy érthetetlen okból lánykám szereti a buszt, minden nap köszön a busznak, mikor felszállunk és integet neki mikor leszállunk! Na szóval állunk a megállóban, látom a buszunkat, gyorsan a járda széléhez helyezkedünk, hogy érthető legyen felszállási szándékunk. A busz ívéből látható volt, hogy a megállóba kanyarodik, de legnagyobb megdöbbenésemre nemes egyszerűséggel elhúzott előttünk! Köpni, nyelni nem tudtam! A lányom meg torkaszakadtából sírt, hogy őt itt hagyta a busz és nem a barátja többet, mert nem szereti!!! Na szép délután volt, arról nem beszélve, hogy a sírás és fáradtság miatt kincsem elaludt az ölemben, így negyed órát vártam három szatyorral és egy alvó gyerekkel az ölemben! Jó mi?
Utolsó kommentek