Még egy lehetősége van az Alstomnak, függetlenül attól, hogy a hét közepén francia bíróság dönt a felmondott metrókocsi-szerződés bankgaranciája ügyében: Tarlós István főpolgármester Budapestre hívta a cég vezetőjét, akinek három tárgyalási időpontot ajánlott fel - írta a Magyar Nemzet hétfői számában.
Miért nem a 173E autóbusz áll meg a Róna utcánál?
Több visszajelzést is kaptam tőletek az elmúlt hónapokban a 173E jelzésű busszal és a Róna utcai megállóval kapcsolatban. Azt kifogásoltátok (teljesen jogosan), hogy miért a 7E autóbusz áll meg ebben a megállóban, miért nem a 173E.
Tengelytörés miatt kisiklott a Fogaskerekű egyik kocsija
Mint arról a BKV-figyelő a Facebook oldalán elsőként beszámolt, ma délután Gyöngyvirág utca állomáson tengelytörés miatt kisiklott a Fogaskerekű vasút 54-es motorkocsija. Személyi sérülés nem történt. A Budapesti Közlekedési Központ így kommentálta az esetet:
Súlyos műszaki zavar történt a Fogaskerekű vonalán, az előzetes szakmai vizsgálat szerint tengelytörés következtében. A BKV a következő napokban átvizsgálja a 38 éves szerelvények forgóvázait, addig korlátozás lesz a Fogas közlekedésében, pótlóbuszok közlekednek.
A szerelvények cseréje nem halasztható, a BKK hónapokkal ezelőtt projektjavaslatot nyújtott be a Fogas szerelvények cseréjére és a vonal Széll Kálmán térig való meghosszabbítására. Reményeink szerint kapunk támogatást a programhoz és ebben az ágazatban is ledolgozhatjuk az elmúlt évtized elmulasztott döntései miatt előállt lemaradást, -olvasható a BKK közleményben.
A BKV vezérigazgatója Tarlós István főpolgármesterrel konzultálva úgy döntött, hogy keddig valamennyi szerelvényt kivonják a forgalomból - közölte a Fővárosi Önkormányzat. A BKV ultrahangos felülvizsgálatot végeztet el mind a hét szerelvény összesen 14 kocsiján. A vizsgálatot a közlemény szerint az indokolja, hogy "feltételezhető, hogy a fogaskerekű szerelvények is nagyon elhasznált állapotban vannak".
A minimál szolgáltatás keddtől, a teljes szolgáltatás várhatóan a jövő hét végétől állhat helyre. Akkor dől el, hogy a szerelvények meddig használhatóak még - olvasható a közleményben.A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a fogaskerekű teljes útvonalán lesz buszos pótlás. Svábhegyig a járatok a 21-es busz megállóiban, Svábhegy és a Széchenyi hegyi végállomás között pedig a fogaskerekű pótlójáratainak megállóiban állnak meg.
Kövesd a BKV-figyelőt a Facebookon, hogy elsőként értesülhess a BKV-t érintő változásokról, és az utasok által közzétett forgalmi zavarokról! Kattints ide!
A lenőtt lombkoronától nem látni a le- és felszállókat a Karinthy Frigyes utcai megállóban
Úgy tűnik, hogy mostanában csak balesetveszélyes megállókkal, állomásokkal foglalkozunk. Tegnap veséztük ki a Kossuth Lajos téri balesetveszélyes mozgólépcsőt, ma pedig egy buszvezetőnek hála a 33-as és a 86-os autóbusz Karinthy Frigyes utcai buszmegálló balesetveszélyes fáit mutatjuk be nektek. Ahogy az a lenti levélben olvasható, a megállóban lévő fa lobkoronája annyira lenőtt, hogy a hátsó ajtóknál alig látható a le- és felszálló utas, illetve az ajtóhoz lenyúló ágak rosszabb esetben a leszálló utas szemét is kiszúrhatják. Ha vannak még ilyen balesetveszélyes, rosszul belátható buszmegállók, akkor fotózzátok le, küldjétek el bátran!
Balesetveszélyes a Kossuth téri mozgólépcső?
Tegnap délelőtti bejegyzésünkben a Kossuth téri mozgólépcsővel foglalkoztunk. Mint azt a poszt bevezetőjében írtam, egymás után két utas lábáról is letépte a cipőt a mozgólépcső alsó fésűje. A blog rögtönítélő bírói látatlanban megállapították, hogy biztos az utas volt a hülye és a béna. Dolfi nevű kommentelőnk odáig ment, hogy kijelentette, idézem "Dögöljenek meg! Ilyen hülye emberekre nincs szükség, akik egy kurva mozgólépcsőről sem tudnak lelépni." Mára azonban kiderült, hogy mégsem az utasok a bénák, hanem a mozgólépcső fésűjével lehet probléma, ugyanis egy másik hozzászólónk, Leriel egy babakocsis balesetnek volt szemtanúja tegnap, ugyanott:
Utolsó kommentek