A BKV felmondta a Nógrád Volánnal kötött szerződését, mely a 20E vonalon közlekedő csuklós autóbuszok alvállalkozói üzemére vonatkozott. A buszok gyakran lerobbantak, mégis magas üzemeltetési díjat kért értük az alvállalkozó.
Az Index információi szerint a Nógrád Volán kilométerenként 578 forintért üzemeltette a csuklós Volvo buszokat, amelyekkel, mint az Index beszámolt róla, már korábban is sok probléma volt a 47-es 49-es villamospótló vonalán (decemberben mentek át a buszok a 20E vonalra). Nemrég a cég 600 forint fölé akarta emelni az üzemeltetési díjat, amit a BKV már nem vállalt. Egy átlagos buszt kilométerenként 450-500 forintért üzemeltetnek a BKV-nál.
Felmondott a BKV a Nógrád Volánnak
A csuklónál szétszakadt a busz teteje
Rendszeres olvasóink már meg sem lepődnek a lenti képen, és utasunk sorain. Olvasónk a 7E vonalon olyan busszal utazott, aminek teteje a csukló gumirészénél kettészakadt:
Szia BKV-figyelő!
A mai napon (2009.04.27) tapasztaltam azt, amit a képen is láthatsz. A busz a piros 7-esen volt, ami a Városközponttól, a Keleti felé haladt.
Konkrétan elkezdett széthasadni a busz teteje az illesztésnél nagyon durva, és amíg utaztam vele egyre nagyobbá vált a rés…
A busz rendszáma: BPO-466 volt.
Üdv.: dromedár
"Válság van" -mondták a bliccelő utasok
Olvasónk feldühödött azon, amikor látta, hogy a villamoson rajta kívül nem sok utasnak volt jegye vagy bérlete. Az 1-es villamosra ellenőrök szálltak fel. Ezt meglátva az utasok több, mint fele felállt, és a következő megállónál leszállt. Két nő röhögcsélve megjegyezte: "Válság van" utalva ezzel arra, miért nincs bérletük. Az ellenőr vette a poént, és ezen jól szórakoztak mindketten:
Szia!
Ma reggel az 1-es villamoson a BKV ellenőrök és az utasok közösen meggyőztek róla, hogy ez az ország tényleg egy nagy Állatfarm. "Minden állat egyenlő, kezdte Süvi, de vannak olyanok, akik a egyenlőbbek a többinél. Napóleon elvtárs kénytelen igen sok emberrel találkozni, mert a megtermelt árút el kell adni, ezért ruhába kell öltöznie."
Ez az Orwelltől származó (Állatfarm) idézet jutott eszembe arról ami történt., röviden mesélem el, mert nincs kedvem a drága időmet ostoba, primitív emberek elemezgetésével tölteni...
Mire költik a BKV tízmilliárdos támogatását?
A fővárosi kabinet hétfői ülésén tárgyalt a költségvetés tervezetében szereplő 10 milliárd forintos közösségi közlekedési támogatásról, amelyet az önkormányzat a BKV-nak nyújt. Az előterjesztés az úgynevezett pénzeszközátadás-átvételi megállapodás tervezetét mutatja be és tartalmazza a támogatásból megvalósuló beruházások jegyzékét. A tervezet szerint 4,6 miliárd forintot járműfelújításra és korszerűsítésre fordít a BKV, 1 milliárdot metrószerelvények felújítására, további 2 milliárdot pedig infrastruktúra-fejlesztésre (pl. a budavári sikló rekonstrukciójára, kocsiszín-felújításra) fordítanak. Az előterjesztés szerint 500 millió forint jut mozgólépcső-felújításra, mintegy 600 millió pedig európai uniós projektek önrészére. A tervezet 1,2 milliárd forintot javasol villamos pálya-rekonstrukcióra, amelyből egyebek mellett a 17-es, 21-es, 37-es villamos pályáját újítják fel idén.
(Index)
Buszsávban közlekedő biciklist terrorizált a buszvezető
Olvasónk április 21-én, a Rákóczi úton halad kerékpárjával a Keleti pályaudvar felé (buszsávban) állítása szerint szabályosan. A BKV egyik buszvezetője mégis folyamatosan dudált rá, és kétszer is megelőzte. Ezek az előzések olyan szerencsétlenül sikerültek, hogy olvasónk majdnem a busz alá került. Szerencsére tanúkat is szerzett, így ha a BKV nem intézkedik, feljelentést tesz. Többi a levélben:
Tisztelt BKV!
A mai napon (2009. április 21.) du. 4 óra körül a Rákóczi úton közlekedtem kerékpárral as Astoriától a Keleti Pályaudvar felé.
Nem sokkal az Astoria után a BPO-445 rendszámú 7E járat hosszan dudált rám, majd előzés után bevágott elém, és csak fékezéssel tudtam elkerülni a balesetet. Miután a piros lámpánál megelőztem a buszt, a lámpa zöldre váltása után a buszvezető ismét hosszú dudálásba kezdett, majd megint leelőzött. elém vágott és leszorított az úttestről. Ezúttal a csuklós busz hátulja elkaszált vagy maga alá gyűrt volna, ha nem ugratok fel a járdára.
Utolsó kommentek