Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ilyen használt buszokat venne a BKV

Ilyen, a képeken látható használt buszokat venne a BKV, összesen 640 millió forintért. A Van Hool buszai darabonként 20 millió forintba kerülnek, és eddig 300 ezer kilométert futottak. A BKV mellőzné a versenyeztetést, ugyanis a határidő szűkös. A BKV szerint ezek a buszok jóval olcsóbbak, mint a hasonló futásteljesítményű Volvo vagy Mercedes buszok. A közlekedési vállalat szerint a belga ajánlat azért is különösen kedvező, mert a vételár az alkatrész-utánpótlást, a sofőrök és a karbantartók betanítását is tartalmazza, holott ezeket a szolgáltatásokat általában csak új buszok vásárlásakor nyújtják.

152 Tovább

Kitolta a busz elé a babakocsit

A BKV-figyelőt nem csak az utasok, a BKV dolgozók is nagyon jól ismerik. Erre bizonyíték olvasónk levele is, aki buszvezető a BKV-nál. Néhány napja a 7-es buszon vezetett, ahol majdnem elütött egy babakocsival közlekedő anyukát, aki a piros jelzés ellenére kilépett elé a zebránál. Nem elég, hogy az anyuka szabálytalankodott, még rendőrt is akart hívni. Részletek alant:

Tisztelt BKV-figyelő!

Kollégám mutatta az oldalukat még régebben. Eddig csak mint olvasó voltam jelen, nem írtam hozzászólást és levelet sem küldtem Önöknek. Buszvezető vagyok a szeretett cégnél, amiről az oldal cikkei is szólnak. A kelenföldi garázsnál vagyok és a 7-es vonalon vezetek. Ezzel kapcsoltban írok most:

Tárgyhó 18-án a fenti vonalon dolgoztam. Épp lement a délelőtti csúcs, amikor Albertfalváról mentem vissza a Bosnyák felé. A Keletinél lévő megállóból álltam ki, haladtam a zebra felé. Tömve volt a busz eleje, az utasok beálltak az ajtóba, nem igazán láttam ki jobbra, csak a tükrökből tájékozódtam. Mentem a zebra felé, pont akkor váltott zöldre a lámpa, nem is lassítottam, 30-cal haladtam, amikor a buszom előtt megjelent egy babakocsi, egy anyuka, aki előzőleg a buszról szállt le. Nem voltak tőlem, talán csak 5-10 méterre, ezért rátapostam a fékre. Utasok estek-keltek a buszon, nem győztem bocsánatot kérni és magyarázkodni. Kinyitottam az ajtót, kiszálltam a fülkéből és leüvöltöttem a nő fejét, aki még rendőrt akart hívni, mert „majdnem meggyilkoltam a gyerekét”. Felvilágosítottam, hogy piros (tiltó) jelzés ellenére hajtott a zebrára, kitolta a buszom elé a kocsiját a gyerekével. Néhány utas le is szállt a buszról és kiállt mellettem, felvilágosították az anyát, hogy tényleg szabálytalan volt, nyugodjon le, mert ők hívnak rendőrt. Itt is megköszönöm nekik a segítséget.

Szerencsére az éberségemnek nem történt baleset, az utasok közül sem sérült meg senki, nem is engem szidtak, hanem az anyát. Persze ha nem figyelek, átmegyek rajtuk, engem büntetnek meg, hiába haladtam teljesen szabályosan, lassan.

ZL

89 Tovább

Aberrált emberek miatt nem tájékoztat a BKV

Élnek Budapesten olyan emberek, akiknek soha semmi nem jó. Ha késik a villamos, és tájékoztatják az utasokat, akkor az zavarja őket, panaszt tesznek. (Ha nem tájékoztatnak a késésről, azért panaszkodnak). Ezért nem használhatja a BKV a megállókba rakott hangosbemondókat sem este 8 után, mert az zavarja a pihenő embereket.  Vajon a BKV-nak az utas a fontosabb, vagy a hisztiző pesti?

Tisztelt BKV figyelő!

Egy hosszú egyetemi nap után 2009. február 18-án este 20.10 körül érkeztem a 3-as villamos Ecseri úti megállójába, ahonnan az Örs Vezér Tér irányába szoktam hazamenni. Ilyenkor általában 10-13 percenként közlekednek a villamosok. Húsz perc várakozás után a villamos még mindig sehol, a megállóban már kb. 30-40 ember vár, a Gubacsi út irányába azonban elment már a negyedik villamos is. A 25. perc után már nem bírtam tovább türelemmel várni, felhívtam a BKV ügyfélszolgálatát, ahol az ügyintéző készségesen felvilágosított, hogy műszaki hiba történt, a pótlás folyamatban van. Megkérdeztem, hogy miért nem használták az utasok tájékoztatására a hangosbemondót.

A válasz: este 8 után nem használják, nehogy lakossági bejelentés érkezzen a nyugalom megzavarásáról. Azt hiszem ezt a kifejezést használták. Pedig nem kellett volna mást tenni, mint 15-20 másodpercben elmondani a következőket:

"Tisztelt utasaink, műszaki hiba miatt nem jár a villamos, a pótlás folyamatban..."

Ez az utasbarát  BKV.

Pozandr

63 Tovább

BKV: A szakszervezetek maradnak az eredeti 8%-nál

Délután folytatódtak a tárgyalások az érdekképviseletekkel a 2009-es bérmegállapodás ügyében. A Munkáltató ismét újabb ajánlattal állt elő, a szakszervezeti oldal azonban egyöntetűen elutasította a javaslatot, és továbbra is kitartott a 8%-os emelés mellett.

A kiinduló 2,3%-os ajánlatról a múlt hét második felében előrelépést jelentett a 2,8%-os emelési javaslat. A menedzsment a mai napon módosított a pénteken átnyújtott megállapodás tervezeten – a bérfejlesztésre vonatkozó részekre helyezve a hangsúlyt – és további közeledésként 3%-os ajánlatot tett a bérnövekedés mértékére. A szakszervezeti oldal ezt az ajánlatot  elutasította és a mai tárgyalási napon is - ahogyan az eddigiek során mindvégig -  mereven kitartott a jelenlegi gazdasági környezetben túlzott és elfogadhatatlannak mondható 8%-os követelésnél.

Az egyeztetések csütörtökön folytatódnak. A BKV Zrt. a jelenlegi recessziós gazdasági környezetben is mindent megtesz a tárgyalások sikeres és a munkavállalók érdekeit is szem előtt tartó lezárása érdekében: a 2,3%-os kiinduló ajánlatát a jelenlegi 3%-os ajánlattal már közel 1%-kal emelte.

BKV Zrt.
2009. február 23.

39 Tovább

Kimossák és újból eladják a bérleteket?

Múlthét pénteken a blogon megjelent egy bejegyzés „Hamis bérleteket árul a BKV!” címmel. Abban a bejegyzésben egy utas panaszát olvashattátok, akit azért büntettek meg az ellenőrök, mert hamis bérlettel utazott. Mint kiderült, a BKV egyik alvállalkozójától vette a bérletet, amit egyszer már eladtak.

Több olyan visszajelzést is kaptam (e-mail, komment) amikből arra lehet következtetni, hogy a BKV alvállalkozásában lévő „kutyaól” pénztárosok közül páran nem csak eladják a bérleteket, a régieket is megveszik, egy nevetséges összegért. Egy olvasónk így emlékszik vissza:

Annyira nem meglepő. Kíváncsi voltam, mikor lesz ebből ügy, tőlem kb. 2 hónapja kérdezte meg a bérletárusító bódét támasztó BKV-s biztonsági őr, hogy mennyiért adom el a lejárt bérletem. Mondtam neki, hogy semennyiért, nézett, mintha ufót látott volna. Onnantól nyilvánvaló, hogy a "bódésok" ezt a játékot nyomják: visszaveszik, kimossák, eladják. Én innentől nem veszek semmit a bódénál,inkább negyed órát sorban állok. Rohadt szemétládák. Kurvajó lenne, ha ez nyilvánosságot kapna. (Vegyi Ali)

Több utas is jelezte, hogy bérletvásárláskor a kutyaólban ülő pénztáros megvette volna a lejárt bérleteit darabonként 4-500 forintért. Ha jól számolok, egy újra eladott, kimosott bérlettel a pénztáros 8-8500 forintot is kereshet.

Mindenki vigyázzon, aki az alvállakozónál vesz bérletet. Jól nézze meg a szelvényt, mielőtt kifizetné. Kérjen róla Áfás számlát, amire írassa rá a bérlet sorszámát. Ha hamis bérletet kapunk (egyértelműen látszik, hogy nem új, javított) cseréltessük ki, és értesítsük a rendőrséget. Legjobb, ha elkerülitek a kutyaólakat, és a bérletet hivatalos BKV vagy MÁV pénztárba veszitek meg. Ha elkapnak, hogy hamis a bérleted, nem csak 6 ezer forintra büntetnek meg, elkobozzák a bérleted, és még magánokirat-hamisítás miatt a bokádat is megütheted.

93 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek