Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Aki éves bérletet vett az optimista, vagy hülye?

Olvasónk egy buszvezetővel beszélgetett, a BKV helyzetéről, a járművek állapotáról és a privatizációról. A BKV dolgozója szerint a cég annyira rossz helyzetben van, hogy aki éves bérletett vett, az vagy nagyon optimista, vagy hülye, mert lehet, hogy a BKV meg sem éri ezt az év végét.

Kedves BKV-figyelő!

Már egy éve olvasom a blogot és eddig nem írtam észrevételt, csak hozzászólást a kirakott levelekhez. Pár napja utaztam a 173-as buszon, és a buszvezetővel volt egy érdekes beszélgetésem. Pontos dátumot, meg rendszámot két okból nem írok. Nem emlékszem rá, és nem is szeretném, ha a cég kitenné a dolgozóját csak azért, mert őszinte.

A busz a végállomáson állt, vártunk az indulásra. A buszvezető bent ült a fülkében, írogatott valamit a menetlevélre. Bekopogtam hozzá, mert kérdésem volt, és beszélgetni kezdtünk a BKV-ról. Mesélt a rossz munkakörülményekről, a rendszeresen lerobbanó Ikarus és az egyre sűrűbben javításon lévő új Volvo (!) buszokról. Szó volt az Astoránál széttört buszról is, ami a buszvezető szerint a BKV karbantartásának szimbóluma lehetne. Az mondta, hogy a járműpark napról napra rosszabb, semmire nincs pénz, a buszokat villamosokat már csak a lélek tarja össze (Ezt látjuk is). Elég rég óta dolgozik a cégnél ahhoz, hogy kijelentse, ilyen rossz helyzetben még sosem volt a cég. Idézek tőle: „Aki éves bérletet vett, az vagy nagyon optimista, vagy nagyon hülye. Ha ez így megy, a cégnek csak hónapjai vannak hátra…” Persze nem akart riadalmat kelteni, ki is jelentette, hogy ez csak az ő személyes véleménye, amit a garázsban lát/hall, és amit munkája során tapasztal abból tette össze.  Sokat megélt már ő, de ilyen rossz helyzetben még nem volt a cég. Öregek a járművek, és nem tartják karban őket. Sok a meghibásodás, ami szerinte a karbantartás hiányára vezethető vissza.

Szó esett még a BKV privatizálásáról is, mint lehetőség. Szerinte a cég üzletágainak kiszervezése a legrosszabb megoldás. Több menedzsment, több főnök, több pénz adminisztratív célokra, kevesebb az utasokra és a szolgáltatásra.

Nem beszéltünk többet, mert indulnia kellett, vezetés közben meg nem akart beszélni, inkább figyelt. Elköszöntem tőle. Sajnos már itt tartunk. Mint írtátok, az európai hírű cégből az egyik legrosszabb lett.

További jó blogolást: Zoli

99 Tovább

Szakemberek készítik a menetrendet

Kedves BKV-figyelő!

Napi rendszerességgel közlekedem a 182 és/vagy a 282e jelzésű buszokkal. Eddig nem igazán figyeltem a menetrendjére, de nemrég megragadta valami a figyelmemet. A két busz a Nefelejcs utcáig ugyanazon útvonalon közlekedik, csakhogy a 282e menetideje valamiért 8 perccel tovább tart, mint a 182-é, holott ugye az útvonaluk eddig a pontig ugyanaz. Csak arra lennék kíváncsi, hogy mit csinál a 282e ezalatt a 8 perc alatt?

57 Tovább

Megérkeztek az első új metrókocsik

Kedden éjfél előtt megérkezett az új Alstom metrószerelvények első két kocsija a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telephelyére. A kocsik a 2-es metró vonalán váltják le a régi orosz metrókocsikat, a 4-es vonalra hasonló, de automata járművek érkeznek később.

Megérkezett Budapestre az első új metrószerelvény. A járművet teherautók szállították a BKV Fehér úti telephelyére. A 2-es metróvonalra további 21 szerelvény érkezik még az év végéig. A szállítás csúszásban van: a 2006-os szerződés szerint már 2008 májusában meg kellett volna érkezni az első kocsinak.

Fotó: Hajtó Bálink - VEKE (További képekért kattints!)


Az első szerelvény egész tavasszal a próbafutásait fogja teljesíteni az Örs vezér tere és a Pillangó utca közötti próbapályán, így várhatóan sokat lesz majd látható az utazóközönség részéről is. A próbafutások majd a 4-es metróra később érkező, hasonló, de teljesen automata szerelvényeknél okoznak majd gondot, az új metróvonalon ugyanis jelenleg nincs alkalmas pálya erre.

A VEKE honlapja szerint most érkezett metrókocsiknak még nincs végleges típusengedélyük, forgalomba akkor állhatnak majd, ha a hatósági előírásokat teljesítik. A kocsik félautomata üzeműek, személyzetük egy fő, így a metrókocsi-segédvezető munkakör végleg megszűnik a BKV-nál.

A 2006-os metrókocsi-szerződés 37 új metrószerelvényről szól, amelyből 22 érkezne a 2-es és a 4-es vonalra. Mielőtt a járművek forgalomba állnának a piros metró vonalán, még kb. 10 milliárd forintot kell költeni a frissen felújított vonal átalakítására, hogy az új szerelvények közlekedhessenek rajta.

A szerződés szerint a BKV 263 és fél millió eurót, azaz mintegy 65 milliárd forintot fizet ki a járművekért. A hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvények a 2-es metrón 1023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.

Felvetődött, hogy a BKV 3-as metró vonalán is bevetheti a 4-es vonalra érkező új Alstom metrókocsikat (természetesen nem automata üzemmódban). Az új szerelvények ugyanis legalább egy-másfél évvel a 4-es vonal elkészülte előtt megérkeznek Budapestre, és érdemes futtatni őket, hogy az esetleges hibák a két éves garancia lejárta előtt kijöjjenek.

(Index)

132 Tovább

Luxusbuszokat vett a BKV (csak nem nekünk)

A BKV több milliós Volvo luxusbusz flottával rendelkezik. A buszok egy részét a cég ajándékba kapta a Volvo-tól a megvásárolt alacsonypadlós buszok után, egy részüket azonban a cég megvásárolta. A luxus felszereltségű buszokat a cég iskoláknak, csoportoknak adja bérbe:

Kedves BKV-figyelő!

Nem új a hír: A BKV Volvo flottával rendelkezik. Már hónapokkal ezelőtt beszerezték az új, luxusbuszokat, de tegnap mégis kurva anyáztam egyet, amikor megnyitottam a BKV weblapján a Volvo buszokhoz vezető linket.

A BKV európai szintű, luxusbuszokat ad bérbe, kirándulásra, sí-utakra, különböző rendezvényekre. Részlet egy közleményből:

"Buszaink, európai szintű luxus színvonalat képviselnek, melyek külföldi és belföldi utakon egyaránt kényelmes utazást biztosítanak. Autóbuszaink a világhírű VOLVO gyár legújabb csúcsmodelljei. A VOLVO B12 B 9900 egy olyan modell, melyet a Volvo szakemberei álmodták meg, akik hosszú évek buszokon szerzett tapasztalatai során azon munkálkodtak, hogy a legapróbb részletekre is gondosan ügyelve a biztonság, megbízhatóság, kényelem és design szempontjából minden idők egyik legigényesebb autóbuszát engedjék az utakra. Ez a túlzások nélkül remekműnek nevezhető autóbusz emberek által emberek számára készült azért, hogy elérje a legfontosabb célt: a ügyfelek megelégedettségét, melyet a BKV Zrt. is minden egységében elsődleges célkitűzésének tekint."


Amíg te, kedves utas, megfulladsz az Ikarus utasterébe visszaáramló kipufogógáztól, fűtetlen, szétrohadt buszokon utazol, addig a te pénzedből megvett buszok ilyen felszereltség mellett állnak szinte kihasználatlanul:

134 Tovább

Két nyertessel kevesebb a pontgyűjtésben

A BKV pontgyűjtő akcióval próbálja a csökkenteni a bérletpénztárak előtti sorokat. A közlekedési társaság azokat jutalmazza, akik 15-e és 25-e között váltják meg bérleteiket. A BKV szerint az akció sikeres volt, a sorok hossza csökkent.

„Azok az utasok, aki az akciós időszakban vesznek bérletet, ingyenes családi belépőt kapnak a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumba - mondta csütörtökön a BKV szóvivője. Szilágyi Károly hozzátette: azon utasok között, akik 10 matricával igazolják, hogy 15-e és 25-e között vettek szelvényt, a BKV egész évre érvényes BKV bérleteket és 5 személyes éjszakai metrólátogatást sorsol ki.”

A BKV holnapján már elérhetőek a nyertesek nevei. A listából kiderül, hogy nem öt, hanem csak három személyt sorsoltak ki a metrólátogatásra, ami ha jól számolom pont kettővel kevesebb. Arról, hogy hová tűnt két nyertes, még nincs információnk.

 


A dolog érdekessége, hogy a BKV weblapjáról eltávolította a pontgyűjtő akciót kihirdető közleményt is, így aki az akció pontos részleteit meg akarja tudni, annak tovább kell keresgélnie.

A nyerteseknek természetesen gratulálunk!

31 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek