Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nincs hely tesztelni az új metrókocsikat

A Népszabadság információi szerint nincs sehol elég hosszú próbapálya ahhoz, hogy hatósági engedélyt kapjanak a 4-es metró új kocsijai.

Egy kilométer hosszú, azon belül legalább 400 méteren egyenes és vízszintes próbapályán kellene tesztelni a 4-es metró új kocsijait ahhoz, hogy működési engedélyt kapjanak a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. A Népszabadság információi szerint azonban nincs ilyen tesztpálya, illetve ahol van, ott nagyon drága lenne a tesztelés.

A gyártó Alstom ugyan már teszteli Franciaországban a kocsikat, de ezt a magyar hatóság nem fogadja el hitelesnek. A készülő alagútban sem lehet tesztelni az NKH szerint. A 4-es metró készülő kelenföldi pályaudvarán legfeljebb 400 méteres tesztpálya kiépítéséra van hely.

A 2-es metró Fehér úti telepén lehetne tesztelni, de egymilliárd forint többletköltséget jelentene odavinni a kocsikat. A 4-es metró 37 új kocsija összesen kerül 65 milliárdba. Kelenföld és Albertfalva közötti új próbapálya kiépítése is felmerült, de ez még drágább, 2,5 milliárd forint is lehet.

Ha viszont nem engedélyezi a Nemzeti Közlekedési hatóság a kocsikat, akkor nem lesz mi közlekedjen a 4-es metró alagútjában.
 

(Index)

48 Tovább

Újabb BKV-sztrájk lehet

BKV-sztrájk lehet január utolsó napjaiban, ezúttal azonban nem a buszosok, hanem a cég dolgozóinak, illetve tevékenységének egyaránt 60 százalékát lefedő kötöttpályás szakszervezetek szervezésében - tudta meg az MTI pénteken városházi és BKV-forrásokból.

Az érintett 11 érdekképviseleti vezető hétfőre egyeztetést kezdeményezett Kocsis István vezérigazgatóval, jórészt az általuk elhibázottnak tartott HÉV-kiszervezési terv kapcsán, illetve a dolgozók gazdasági és szociális érdekeinek, juttatásainak és munkakörülményeinek védelme érdekében.

Készek a sztrájkra

Gulyás Attila, a BKV-nál működő legnagyobb létszámú szakszervezeti szövetség elnökhelyettese, a metródolgozók szakszervezetének elnöke elmondta, hogy az egyeztetés eredménytelensége, vagy elmaradása esetén a munkavállalók érdekeinek megvédésére készek sztrájkot is hirdetni. A törvényi szabályozás szerint ha ez az egyeztetés hét napon belül nem vezet eredményre, sztrájkot is hirdethetnek - jegyezte meg.

Hozzátette, hogy várhatóan hétfő délelőtt folytatják a héten megkezdett bértárgyalásokat, ahol egyelőre még a múlt évi működési adatokat várják a cégvezetéstől. Hétfő délután pedig az általuk előkészítetlennek tartott HÉV üzletági kiszervezés lesz napirenden.

Érdekeket sért a kiszervezés

Az érdekképviseletek szerint nincs garancia arra, hogy a HÉV kiválásától pozitívvá válik a BKV közép- és hosszú távú gazdálkodása. Az viszont bizonyos, hogy egy ilyen lépés mind a BKV, mind a HÉV dolgozóinak gazdasági érdekeit jelentősen sértheti. Érdekesnek tartják azt, hogy egy olyan, számozás nélküli kormányhatározatra hivatkozva készíti elő a BKV vezetése a HÉV kiszervezését, ami a kormánydöntésként megjelölt napon, december 17-én meg sem jelent a Magyar Közlönyben. Az a 30 milliárd forint pedig, amit ez a kormányhatározat kilátásba helyezett a HÉV többségi tulajdonának megszerzése ellenében, aligha oldja meg a BKV gondjait.

32 Tovább

Miben jobb a Volán a BKV-nál?

Olvasónk a BKV egyik villamospótló járatán utazott, ahol a Volánbusz buszai közlekednek. Elmondása szerint a Volán utasbarátabb, mint a BKV. Korszerűsítették a buszok fűtési rendszerét, és a járművezetők és arra is figyelnek, hogy a végállomáson ne hűljön ki az utastér, ezért csak egy ajtót nyitnak ki. Ha a Volán meg tudja oldani a buszok fűtését, a BKV miért nem?

Kedves Figyelő!

Megosztanék én is egy történetet, melyben pozitív csalódás ért - na nem a BKV hanem a VOLÁN járatán.

A napokban a Batthyány térről a Móricz Zsigmond körtérre vezetett utam, így 19-es villamos híján a villamospótlót választottam.

Távolról egy nagyon lepukkantnak tűnő, harmonikaajtós Ikarus 280-as típusú (legalább 20 éves) volánbusz állt benn a megállóban, ami a villamospótlást végezte.

Már előre elkönyveltem magamban hogy szét fogok fagyni rajta, hisz a sokat szidott régi Ikarusokon 260/280-as típusokon általában soha nem működik a fűtés.

Fel is szálltam a busz egyetlen nyitva lévő ajtajánál (2-ik ajtó - hisz a vezető arra is figyel hogy a végállomáson ne fagyassza le az utast az összes ajtó kinyitásával) és nagy meglepetésemre kellemes meleg fogadott a busz belsejében. A műbőr ülések egyáltalán nem voltak kényelmetlenek, sőt a belső hőmérséklet miatt azok is langyosak voltak, tehát nem fázik fel az ember rajta.

Egyébként megfigyeltem a fűtési rendszert, az ülések mellől végig ki van szerelve a régi fűtéscső, helyette valami hőlégfúvó dobozkákat láttam beszerelve.  Nem értem hogy a BKV-nál miért kell toldani foldani a buszokat, és miért nem lehet legalább a felújított Ikarus 200-asokba ezt a megoldást alkalmazni (ha a volánnak megéri a több mint 20 éves buszaiba ilyeneket beszerelni, akkor a BKV is megtehetné ezt, nem lenne jelentősebb költségvonzata - legalábbis pár tanácsadó prémiumából meg végkielégítéségől már rég fel lehetne szerelni az összes régi tipusú buszt ilyenekkel így komfortosabban utazhatnánk a 9 ezres bérletünkkel)

Nem tudom a volánnál hogy csinálják, milyen a karbantartás színvonala, de menet közben megfigyelhető hogy az ablakok nem csörögnek - zörögnek a rázós úton, nem fúj be a centis réseken (illesztéseken) a hideg levegő menet közben sem, úgyhogy volna még mit csinálni a BKV karbantartóinak, ami nem feltétlenül pénz - inkább hozzáállás kérdése. 


Egyébként az is elgondolkodtató hogy a nagy szmog riadó közepette vajon miért járó motorral állnak a végállomásokon, illetve pihenőznek (a kresz szabályait is megszegve, a járdán) a dízeles, régi típusú buszok a Batthyány tér környékén, miközben többezer autóst arra ösztökélnek hogy hagyja otthon a kocsiját a szmogriadó miatt.  Érdekes módon a Volán le tudja állítani a motort, és pöcre indult a busz.

56 Tovább

Tényleg ennyire hülyék az utasok?

Néha olyan dolgok miatt is szidjuk a BKV-s dolgozókat, amiről nem is tehetnek. Olvasónk olyan hülye utasokkal találkozott, akik az ajtót rángatással és rúgással akarták kinyitni a kapaszkodóra szerelt ajtónyitó gomb helyett:

Kedves BKV-figyelő!

A hétvégén utaztam a 49-es villamossal a Deák tér és a Csóka utca között, és nagyon megdöbbentem azon, mennyire hülye emberek utaznak BKV-n.

Egy olyan villamoshoz volt szerencsém, aminek az ajtajait külön lehetett kinyitni a kocsi oldalán és a kapaszkodókra szerelt gombok segítségével. Mivel kint elég hideg volt, a villamosvezető nem nyitotta ki az összes ajtót egyszerre, csak az ajtók nyitásához adta meg az engedélyt (nem tudom mi a szakszó erre). Az utasok persze nem jeleztek, az ajtók nem nyíltak ki, és csak néztek mint a birkák.

Volt olyan utas mellettem, aki a villamosvezető anyját szidták, közben az ajtót rugdosták, rángatták mert –idézem- „Az a köcsög nem nyitotta ki az ajtót”. Nem válaszoltam neki, csak megnyomtam a gombot, és máris kinyílt az ajtó. Az előbb gyilkolni akaró utasból egy pillanat alatt bárány lett :-)

Szinte minden megállóban volt egy hülye, aki a gomb helyett saját erejével próbálta kinyitni az ajtót. Csak a technika volt más. Rángatás, rúgás, feszegetés. A villamosvezető és az anyja is biztos egész nap csuklott.

Üdvözlettel: P. K.

107 Tovább

Rácsukta az ajtót a felszálló utasra

Csak az utas jó reflexén múlott, hogy nem történt komolyabb baleset ma reggel a 96-os autóbusz Hubay téri megállójában. Az utas a csúszós, megállóban szeretett volna buszra szállni, de a busz vezetője minden jelzés ellenére becsukta az ajtókat. Nem elég, hogy a megállókat nem jégmentesítik, még a hasonló őrültektől is tartanunk kell:

Tisztelt BKV figyelő!

Sajnálatosnak és felháborítónak tartom, hogy a mai napon, amikor tiszta jégpáncél minden ez az eset megtörténhetett. Reggel kb. 7:00 órakor a Hubay téri megállóban szeretett volna felszállni a 96-os buszra a párom.

A megállóban álló busztól körülbelül 3 méterre lehettünk, az ajtók akkor nyíltak ki. Párom amennyire a tükör jég által borított megálló engedte odasietett és felszállni készült. A buszsofőr megvárta míg odaér a buszhoz, majd csengetés nélkül mosolyogva becsukta az ajtókat. Szerencsére a jó reflexeinek köszönhetően párom még vissza tudta húzni a kezét és a lábát mivel már a busz alsó lépcsőén  volt. Belegondolni is borzalmas, hogy mi történhetett volna ha nem lép vissza. Azt gondolom, hogy ez a magatartás még normál körülmények között is botrányos, de ilyen időjárási körülmények között megengedhetetlen.

Akkor amikor ilyen árakat kérnek el a jegyekért, bérletekért  elvárható volna, hogy a buszsofőrök  magatartása  megfelelő legyen, és ne azzal szórakoztassák magukat, hogy "szívatják" az utasokat.

A busz rendszámát amennyire a kosztol látni lehetett sikerült felírni: BPI-951 Remélem egyszer eljutunk arra a szintre, hogy az ilyen buszsofőröket alkalmatlannak nyilvánítja a BKV vezetése és nem engedik volán mögé ülni.

Üdvözlettel:  Garamvölgyi Zsolt

75 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek