Tisztelt BKV-figyelő!
Naponta rendszeresen utazom kétszer a 28-as villamossal, nem egy-két megállót. Sajnos azt tapasztalom, hogy ez a villamosvonal kritikán aluli, minden szempontból. Csövesek és részegek sora a nap minden szakában. Arról nem is beszélve,hogy ellenőrrel évek óta nem találkoztam a vonalon. Vajon Nekem, mint rendes fizető utasnak nincs jogom kulturált körülmények között utazni? Miért kell a csövesek ordibálását hallgatnom és a bűzüket szagolnom? Miért kell Nekem este 15 percet várnom azért a 3-as villamosra, mert egy csöves miatt kiszáll a villamosvezető, vitatkoznak és ez miatt elmegy a 3-as villamos? Miért kell Nekem olyan villamoson utaznom, ami egy szemétdombra hasonlít sokszor? (csokipapír, sörösdoboz, szotyolahéj, cigarettacsikk). Havi majd 9000forintért erre van jogom? A mellékelt képet 2008.08.06 szerda délután lőttem az egyik 28-ason.
Írtam már ez ügyben a BKV-nak is,de a válasz annyi volt,hogy nincs pénz arra,hogy néha Biztonságiak legyenek a villamosokon. Ha jól emlékszem, évekkel ezelőtt még voltak valami "Villamos Biztonsági Szolgálat" elnevezésű ruhában biztonságiak este a vonalon. Úgy 2002-2003 környékén lehetett Őket látni este a 28ason. Most nincs pénz erre.
Köszönöm!
Zsolt
Ezt kapod havi 8250 forintért
Hat napos a BKV hetijegye
Elrontott bérletekről sok post született már a BKV-figyelőn. Megesik, hogy a pénztáros a kezdőnapból nem tud kivonni egy napot, cserébe egy nappal kevesebbet használhatja az utas a bérletét. Olyat is láttunk már, hogy nem szarakodott a kivonással a pénztáros, ráírta hogy 6-tól 6-ig érvényes, oszt' kész. Na de, hogy valaki 7-ig ne tudjon elszámolni, az szomorú. Vajon egy 8250 Ft-os bérlet vásárlásakor a 10 ezresből hogy ad vissza? A levél hajtás után olvasható.
Az éjszakai buszon is van rendes ellenőr
Milyen lenne már, ha a BKV-figyelő blogon folyton csak a fikázás menne, egy normális, pozitív észrevétel sem jelenne meg? Válasz: Nagyon egyoldalú lenne az egész. Azt meg mi nem szeretnénk. Itt egy pozitív észrevétel:
Kedves BKV-figyelő!
Ma hajnalban (július 30. 1-2 óra közt) elég kellemes meglepetésben volt részem. Felszálltam a 950-es járatra, ahol szokás szerint több biztonsági szolgálatos úriember, illetve 2 fehéringes, kulturált kinézető, csuklóján karszalagot viselő ellenőr utazott.
Felszálláskor kérték a jegyet, mire felmutattam nekik a 10-es gyűjtőjegyemet. A biztonsági szolgálat embere hátraküldött, hogy vegyek jegyet az ellenőrnél. persze megjegyeztem, hogy egy vagyont fizettem a gyűjtőért, de elindultam. a következő ajtónál az ellenőr a "jó estét, mi a probléma?" kérdéssel üdvözölt, mire óvatosan megkérdeztem: "nem jó ez a jegy? Mert akkor kérek egyet". És itt jött a meglepetés, mert kivette a kezemből, elsétált a lyukasztóig, érvényesítette, majd jó utazást kívánt.
Én meg csak ültem bambán és hallgattam a beszélgetésüket. A biztonsági őr ki volt akadva, hogy "Mióta fogadjuk el a 270 forintos jegyeket?", mire az ellenőr leintette, mert állítólag erről tájékoztatták őket, mert sok utaspanasz meg minden. Összegezve, nem értem akkor, hogy mi van a jegyekkel, de örültem, mert teljesen jófej volt az ellenőr, még egyszer köszi neki :)
P. Tibor
Egy és fél órát szívtak a terepjárós csaj miatt
Kedves Figyelő!
A mai napon (2008.08.05.) kb. 13 óra körül érkeztem Margit hídhoz, a 17-es villamoshoz. Az a látvány fogadott, hogy a villamosvezető az utasokat a buszmegállóba tereli, azzal az indokkal, hogy a Kavics utca előtt egy terepjáró beparkolt a villamos elé. Nem voltam rest, elmentem a tett színhelyére gyalog, igaz volt 3 darab pótló busz. A képeket ott készítettem. Mint később, az ott álló vezetőtől kiderül, 12.24 óta állt ott, és 13.49 kor indult újra a forgalom.
Üdvözlettel: TA-TB
Az ügyfélszolgálat-vezető nem tudja, mit beszél?
Olvasónk tájékoztatót kért a családi jegyről, melyet meg is kapott, csakhogy a pénztárban mondták meg neki, hogy amire ő hivatkozik, az nincs is. Újból felkereste az ügyfélszolgálatot, ahol beismerték, hogy félretájékoztatták az utast, és feleségével, és 4 éves gyermekével együtt nem tekinthetők családnak, nem vehetnek családi jegyet.
Tisztelt BKV-figyelő!
Kisfiam, a feleségem és én szerintem egy család vagyunk. A BKV szerint azonban nem. Pontosabban nem biztosak benne...
Idén januártól több ponton módosult a családi jegy használatának feltétele. Odáig világos, hogy a "családi jegyet 1 vagy 2 felnőtt (18 éven felüli személy), legalább 1, de legfeljebb 7 fő, 14 éven aluli gyermekkel együtt, egy kocsiban történő utazásnál veheti igénybe". Ebben az "újdonság" csak annyi, hogy a gyermekek számát 1-ben minimalizálták, ugyanis a korábbi években létezett ún. hétvégi családi jegynél csak a maximum volt megadva (így elvileg gyermek nélkül is lehetett vele utazni). Az új feltételnek mi megfelelünk, hiszen én és a feleségem bőven 18 éven felüliek vagyunk, a 4 éves gyermekünk pedig 14 éven aluli. A következő mondat azonban egy kicsit megkavarja a dolgot, hiszen abban az áll, hogy "a gyermekek 14 éves korig, érvényes magyar diákigazolvánnyal használhatják". Értelemszerűen óvodás gyermekünknek még nincs diákigazolványa, tehát ennek a feltételnek nem felel meg.
A dolgot tisztázandó, 2008. január 21-én e-mail-ben állásfoglalást kértem a BKV ügyfélszolgálatától, hogy akkor most mi hárman (mint család) igénybe vehetjük-e a családi jegyet vagy sem. Még azon a napon a BKV ügyfélszolgálat vezetőjének aláírásával a következő választ kaptam, idézem:Tájékoztatjuk, hogy a családi jegy (2 napos) a feltüntetett dátum alapján két egymást követő napon érvényes az éjszakai járatok kivételével. A családi jegyet 1 vagy 2 felnőtt (18 éven felüli személy), legalább 1, de legfeljebb 7 fő, 14 éven aluli gyermekkel együtt, egy kocsiban történő utazásnál veheti igénybe. A gyermekek 14 éves korig, érvényes magyar diákigazolvánnyal használhatják.
A felnőtt kíséretében utazó gyermek iskolai tanulmányok megkezdéséig, bármely személyi azonosításra alkalmas igazolvány (igazolás) felmutatásával díjmentes utazásra jogosult. Önök a családi jegyet igénybe vehetik, mivel gyermekük nem 14 éven felüli, és annak a feltételnek miszerint "1 vagy 2 felnőtt (18 éven felüli személy), legalább 1, de legfeljebb 7 fő, 14 éven aluli gyermekkel együtt, egy kocsiban történő utazásnál veheti igénybe" megfelelnek.
Ennek fényében azóta többször is utaztunk hármasban a családi jeggyel. Néha találkoztunk BKV ellenőrökkel is, akik mindig szó nélkül elfogadták a családi jegyünket.
Június 28-án, szombaton úgy terveztük, hogy felmegyünk a Budai hegyekbe kirándulni, és vasárnap a több kerülettel arrébb lakó édesapámat is meglátogatjuk. Logikus volt, hogy ezt ismét egy családi jeggyel tesszük meg. Hátizsákkal a hátunkon beálltunk a Határ úti metróállomás jegypénztárához, és kértünk egy családi jegyet. A jegypénztáros ránézett a fiamra, majd megkérdezte, hogy hány éves. Mondtuk, hogy 4. Erre megállapította, hogy mivel még nincs 6 éves, nincs diákigazolványa, ezért nem vehetjük igénybe a családi jegyet. Ekkor én természetesen a BKV ügyfélszolgálatának fenti állásfoglalására hivatkoztam, hiszen az pont ezt a kérdést tisztázta. A pénztáros közölte, hogy nekik ezt nem így oktatják, így nem ad jegyet (értsd: nem is vásárolhatok). Többszöri kérésemre sem volt hajlandó kiszolgálni. Erre odamentem az állomáson szolgálatot teljesítő jegyellenőrökhöz, hogy szerintük utazhatunk-e családi jeggyel. Erre ők azt mondták, hogy szerintük igen, és azt tanácsolták, hogy az automatából vegyem meg a jegyet, ha a pénztáros ilyen makacs. Mivel nem volt nálunk egy zsáknyi százas, amit az automata elfogad, ezért inkább nyomtunk két jegyet. A Deák téri állomáson dolgozó jegyellenőröktől is megkérdeztem, hogy ők elfogadták volna-e a családi jegyet. Erre azt mondták, hogy ők igen, bár megfogtam őket a kérdéssel, és lehet, hogy más ellenőrök másképp tennének.
Másnap újra írtam a BKV ügyfélszolgálatának, hogy változott-e valami a januári állásfoglalásuk óta. Legnagyobb meglepetésemre ugyanattól az ügyfélszolgálati vezetőtől, aki a januári választ szignálta most egy homlokegyenesen más válasz jött, idézem:
Utolsó kommentek