A képért külön köszönet az addict blognak!
2007. október 17. 19:26
Hogy lesz kevesebb autós, ha kevesebb a busz?
Egyelőre titok, hogyan képzeli a járatok ritkítását jövőre a BKV, amely már nem is a főváros illetékes ügyosztályával, hanem közvetlenül a szocialista főpolgármester-helyettessel, Hagyó Miklóssal egyeztet. Az ellenzék és a civilek szerint kevesebb járattal nehéz elképzelni, hogyan választják többen autó helyett a BKV-t.
Valószínűleg lesz járatritkítás a BKV-nál 2008-ban, de erről és a jövő évi tarifaemelés pontos mértékéről csak november végén dönt a városüzemeltetési bizottság, amely szerdán azt próbálta megtudni a BKV menedzsmentjétől, hogyan képzeli a 2008-as évet. Az ülés előzménye, hogy a BKV vezetése az utóbbi időben egyre többet beszélt arról, járatritkításokat javasol a jövő évre, hogy tarthassák az üzemi szintű nullszaldó-közeli állapotot, vagyis minimalizálják a cég veszteségeit. A járatritkítást Demszky Gábor főpolgármester cáfolta, mondván a főváros vezetése nem tervez ilyet, korábban pedig az Indexnek adott interjújában Antal Attila vezérigazgató is arról beszélt, hogy nem járatritkításokkal tervezi a cég ledolgozni az évente termelődő tízmilliárdos hiányt. Bár több ellenzéki bizottsági tag is rákérdezett arra, hogy lesz-e összteljesítmény-csökkenés jövőre a szolgáltatásban, a BKV jelen lévő vezérigazgatója, Antal Attila és két helyettese, Somodi László és Regőczi Miklós erre nem tudtak válaszolni.
Már nem egyeztetnek
A menedzsment azzal érvelt, hogy a végleges terveket csak három hét múlva (november 6-án) kell leadniuk, addig azonban még változnak a számok. Ezt az ellenzéki képviselők, és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) jelen lévő tagjai némi kétkedéssel fogadták. A BKV a 2008-as és a 2009-es év terveiről csak a már korábban is kommunikált, általános célokról számolt be, amiből részletek nem derültek ki, pedig ahogy többen is megfogalmazták, "az ördög a részletekben rejlik". Az ülésen derült csak ki - az elnök Lakos Imre főpolgármester-helyettes meglepetésére is -, hogy a járatritkításról és a BKV jövő évi tarifáiról a közlekedési céggel már nem az önkormányzat közlekedési ügyosztálya egyeztet, hanem Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes. A közlekedési ügyosztály részéről Benda György elmondta, a BKV már nyár végén bemutatott az ügyosztálynak egy - az összteljesítményt nem csökkentő - jövő évi paraméterkönyv-tervezetet, ám azt hamarosan visszavonta. Azóta pedig nem keresték az ügyosztályt. Vagyis az egyeztetési folyamatból mind a városüzemeltetési bizottság, mind az önkormányzat szakmai csapata is kimarad.
Kevesebb busz, kevesebb autó
Benda szerint egyébként érdemes figyelni a miskolci példára, ahol már megtörtént a járatriktítás, emiatt viszont a város elesett az állami támogatás egy részétől is. "Nehogy a megtakarítással az állami támogatást takarítsuk meg" - hangzott el. "10 százalékkal csökkenteni kell a teljesítményt, ennek az előkészítése zajlik" - jelentette ki az ülés végén Wintermantel Zsolt fideszes képviselő, aki szerint a járatok további ritkításával csak az autósok száma gyarapodik a városban, holott a fővárosnak és a BKV-nak is épp ellenkező céljai vannak. "Ki gondolja komolyan, hogy kisebb teljesítménnyel több utast lehet szállítani?" - tette fel a kérdést Wintermantel, majd javaslatot tett arra, a bizottság hozzon határozatot arról, hogy nem fogad el 2008-ra teljesítménycsökkentést. A javaslatot két ellenzéki támogatta, öten tartózkodtak. Demszky közlekedési tanácsnoka, Dancs Gábor szerint nem kéne megkötni a BKV kezét: ha csökkenteni akar, csökkentsen.
Kormány- és ellenzéki oldalról is erős kritikát kapott az ülésen Regőczi Miklós a cég gazdasági ügyekért felelős vezérigazgató-helyettese, amiért a jogi következményekre emlékeztette a tervezett járatritkításokról nyilatkozó Vitézy Dávidot, a VEKE szóvivőjét, a BKV felügyelő-bizottságának tagját, illetve azokat az újságokat, amelyek lehozzák a VEKE hazugságait. Vitézy több alkalommal hazugnak nevezte a BKV-vezetést.
Forrás: index
Valószínűleg lesz járatritkítás a BKV-nál 2008-ban, de erről és a jövő évi tarifaemelés pontos mértékéről csak november végén dönt a városüzemeltetési bizottság, amely szerdán azt próbálta megtudni a BKV menedzsmentjétől, hogyan képzeli a 2008-as évet. Az ülés előzménye, hogy a BKV vezetése az utóbbi időben egyre többet beszélt arról, járatritkításokat javasol a jövő évre, hogy tarthassák az üzemi szintű nullszaldó-közeli állapotot, vagyis minimalizálják a cég veszteségeit. A járatritkítást Demszky Gábor főpolgármester cáfolta, mondván a főváros vezetése nem tervez ilyet, korábban pedig az Indexnek adott interjújában Antal Attila vezérigazgató is arról beszélt, hogy nem járatritkításokkal tervezi a cég ledolgozni az évente termelődő tízmilliárdos hiányt. Bár több ellenzéki bizottsági tag is rákérdezett arra, hogy lesz-e összteljesítmény-csökkenés jövőre a szolgáltatásban, a BKV jelen lévő vezérigazgatója, Antal Attila és két helyettese, Somodi László és Regőczi Miklós erre nem tudtak válaszolni.
Már nem egyeztetnek
A menedzsment azzal érvelt, hogy a végleges terveket csak három hét múlva (november 6-án) kell leadniuk, addig azonban még változnak a számok. Ezt az ellenzéki képviselők, és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) jelen lévő tagjai némi kétkedéssel fogadták. A BKV a 2008-as és a 2009-es év terveiről csak a már korábban is kommunikált, általános célokról számolt be, amiből részletek nem derültek ki, pedig ahogy többen is megfogalmazták, "az ördög a részletekben rejlik". Az ülésen derült csak ki - az elnök Lakos Imre főpolgármester-helyettes meglepetésére is -, hogy a járatritkításról és a BKV jövő évi tarifáiról a közlekedési céggel már nem az önkormányzat közlekedési ügyosztálya egyeztet, hanem Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes. A közlekedési ügyosztály részéről Benda György elmondta, a BKV már nyár végén bemutatott az ügyosztálynak egy - az összteljesítményt nem csökkentő - jövő évi paraméterkönyv-tervezetet, ám azt hamarosan visszavonta. Azóta pedig nem keresték az ügyosztályt. Vagyis az egyeztetési folyamatból mind a városüzemeltetési bizottság, mind az önkormányzat szakmai csapata is kimarad.
Kevesebb busz, kevesebb autó
Benda szerint egyébként érdemes figyelni a miskolci példára, ahol már megtörtént a járatriktítás, emiatt viszont a város elesett az állami támogatás egy részétől is. "Nehogy a megtakarítással az állami támogatást takarítsuk meg" - hangzott el. "10 százalékkal csökkenteni kell a teljesítményt, ennek az előkészítése zajlik" - jelentette ki az ülés végén Wintermantel Zsolt fideszes képviselő, aki szerint a járatok további ritkításával csak az autósok száma gyarapodik a városban, holott a fővárosnak és a BKV-nak is épp ellenkező céljai vannak. "Ki gondolja komolyan, hogy kisebb teljesítménnyel több utast lehet szállítani?" - tette fel a kérdést Wintermantel, majd javaslatot tett arra, a bizottság hozzon határozatot arról, hogy nem fogad el 2008-ra teljesítménycsökkentést. A javaslatot két ellenzéki támogatta, öten tartózkodtak. Demszky közlekedési tanácsnoka, Dancs Gábor szerint nem kéne megkötni a BKV kezét: ha csökkenteni akar, csökkentsen.
Kormány- és ellenzéki oldalról is erős kritikát kapott az ülésen Regőczi Miklós a cég gazdasági ügyekért felelős vezérigazgató-helyettese, amiért a jogi következményekre emlékeztette a tervezett járatritkításokról nyilatkozó Vitézy Dávidot, a VEKE szóvivőjét, a BKV felügyelő-bizottságának tagját, illetve azokat az újságokat, amelyek lehozzák a VEKE hazugságait. Vitézy több alkalommal hazugnak nevezte a BKV-vezetést.
Forrás: index
2007. október 17. 09:13
Jó arc ellenőr
Sziasztok!
Ma este hazafelé sietvén a Hősök terén 21:52 környékén a következő történt:
Lemegyek, ellenőr sehol. Hamar kiszúrtam, hogy a térképnél áll két fiatallal, gondoltam, büntit kapnak, vagy nem tudom. Azonban kiderült, hogy azt mutatta meg a fiatal külföldi párnak, hogy melyik az Oktogon, majd a jegyautomatánál megmutatta, milyen jegy kell oda, aztán a forgalmi ügyelethez irányította őket, ahol mondta az ellenőr a hölgynek, hogy az Oktogonig mennek, majd onnan kezdve aranyos jelbeszéddel megállapodtak a két darab jegyben :) Ezután megmutattam neki a bérletemet, mire mosolyogva közölte, hogy ő nem olyan szigorú. Helyben közöltem vele, hogy öröm a normális ellenőröket látni, mert a többség sajnos nem az. Mire mondta, hogy ez így van de ő azért igyekszik, ma is jónéhány babakocsit hurcolt le a megállóba. Ezután kérdeztem meg az időt, ami ekkortájt volt 21:52. Szóval ha van jófejellenőr díjatok, akkor neki kérnék egyet, fene tudja, másokkal milyen volt, én ezt a 3 percet láttam a napjából, de már 3 perc is remek élmény, ha az emberhez normálisan állnak.
Csak az a kár, hogy az ilyesmi élményszámba megy :(
Szép estét!
Yumi
2007. október 16. 13:41
Ellenőrzés az éjszakai járaton
Kedves Szerkesztő, Drága Szerencsétlen Utastársak!Nem tudom, hogy az alábbi esettel találkoztatok-e már, mindenesetre érdekes és nagyon jellemző képet ad az egész BKV és tágabb értelemben egész Magyarország működéséről. Éjszakai 907-es járat, adott hónap 5-e 23.55 perc.Felszáll 3 ellenőr a buszra, karszalag nélkül, bár lehet érzékelni, hogy kik is lehetnek ők. Nyugodtan leülnek, beszélgetnek. Közben eltelik pár perc: már hatodika, 0 óra 2 van!!! Az ellenőrök felállnak, karszalag fel, és megbüntetik a fél buszt.....azon szerencsételen embereket, akiknek 2 perce járt le a bérlete. Valószínűleg a többség másnap reggel munkába menet megvette volna azt a rohadt bérletet. Nem baj, húzzunk le és szívassunk mindenkit! Őszintén gratulálok!A legnagyobb fájdalom az, hogy ez a mentalitás oly jellemző hazánkra, hogy akár nemzeti védjeggyé is tehetnénk!Üdv és további jó munkát!Bojan
Utolsó kommentek