Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Problémák a 26-os buszon

Kedves Blog,

már írtam nektek pár sztorit, de most végső elkeseredésemben fordulok hozzátok és a BKV-hoz. Tényleg nem bírom tovább. Betelt a pohár. Nem tudom, hogyan tovább...

A siralmam a 26-os buszt érinti, amely a Margitszigeten közlekedik. Mivel a szigeten dolgozom, naponta ezzel a busszal járok oda-vissza. Ezzel a busszal rengeteg probléma van. Csak hogy párat soroljak:

1. Télen, nyáron, esőben, melegben, hóban, dugóban - bármi van, azonnal 10-40 perces késésekre lehet számítani, a leghosszabb várakozási időm eddig 48 perc volt. Mivel a szigeten nem jár más közlekedési eszköz és egyik csücskéhez, sem vagyok közel, ez igen kellemetlen bír lenni.

2. A vonalon a nemrég tesztelt, aprócska Ikarus 412 busz közlekedik. Nyáron ezen a buszon utaznak a szigeten dolgozók, a strandolók és az úszók egyaránt. El lehet képzelni a tömegnyomort, levegőtlenséget, valamit az ajtózárási nehézségekből adódó jelentős késést reggel és délután.

3. Ami viszont végképp kiakasztó, hogy a csövesek egyre inkább ingyen taxi gyanánt használják a buszt. Már a szigetre is kiözönlöttek, ott rontják a levegőt a halastónál, és a 26-os busszal ingáznak, ott isznak, alszanak, vedlik le a rühes cuccaikat. Ez a helyzet tűrhetetlenné fajult. Nincs nap, hogy ne az orrfacsaró bűzben menjek dolgozni és haza. Miért kell ezt nekem végigszenvednem? Ki az, aki az utazási feltételeket betartatja? Erről érdekes beszélgetésem volt ma délután.

Szokás szerint hazafelé mentem a busszal, amelyen egy, eddiginél is büdösebb csöves fetrengett a hátsó 4es ülésen keresztbe-kasul. Mondanom sem kell, hogy a középső ajtótól hátra senki nem bírt megmaradni a bűztől. A sofőrtől megkérdeztem, nem lehetne lepaterolni a buszról az illetőt? A válasz (flegma modor alapértelmezett): 'Neki ugyanolyan joga van utazni, mint bárki másnak. A vezérünk megmondta.' Hogy kit értett vezér alatt, nem sikerült megtudnom, mivel a sofőr nem tűnt lelkesnek az utassal való kommunikáció gondolatától.

Oké, felhívtam a BKV 80-as telefonszámát. Egy igen szolgálatkész úrral beszéltem, aki elmondta, hogy a sofőr valóban nem foghatja meg tettlegesen a hajléktalant, mert erre csak hatóság jogosult, ellenben kötelessége volna felszólítani a leszállásra. Megkérdeztem, hogy akkor itt mi is az összefüggés? Mert logikus ésszel azon szervezet munkatársainak kellene betartatni a feltételeket, amely szervezet megfogalmazta őket! Ki írta az utazási feltételeket? és kinek a dolga betartatni őket? Erre mind nem sikerült választ kapnom.

Most már ott tartok, hogy töröm a fejem, hogyan tudnám elkerülni a 26-os buszt, de túl nagy időveszteség, kényelmetlenség nélkül nem megoldható. A Combinora már nem szállok fel a hőség miatt (erről korábban a bkvfigyelon volt post). A 26-os is használhatatlan lett a kosz és a bűz miatt. Az lesz a vége, hogy a BKV minden járművéről le kell mondanom a tarthatatlan utazási körülmények miatt? Tényleg ez következik? Tényleg ennyire megoldhatatlan a helyzet???

Üdv: Réka
101 Tovább

Elmarad az augusztus 20.-i átadás?

A kíváncsiság vezérelt, mikor elmentem megnézni az Örs vezér téri és a Pillangó utcai metróállomást, kíváncsi voltam, hol is tartanak a munkálatok. Mit találtam? Két félig elkészült állomás épületet és ücsörgő, nézelődő munkásokat. Hogy lesz ez kész egy hét múlva? Kérdem én…
34 Tovább

Költségcsökkentés a BKV-nál


Ez egy régebbi kép, most került elő.
22 Tovább

"Mit pofázol te paraszt, gyere ide szétkaplak"

Amíg a BKV magukat megvédő utasokat jelent fel rágalmazásért, addig itt egy új ellenőrös történet. Flimo részese volt egy olyan ellenőrzésnek, aminek a vége csaknem anyázásba fajult. A dolog egyik legbosszantóbb része, hogy a kedves ellenőrök már az azonosítójukat is rejtegetik, nehogy bejelentést lehessen tenni ellenük. Annyira jó lenne, ha a BKV járatain is lenne már kamera, ami nem csak figyel, hanem rögzít is. Talán is az kiderülne, hogy Mi történt a Deák téren azon a bizonyos napon. (Ha esetleg valaki arra járt és látott valamit, jelentkezzen!)

Sziasztok! Vasárnap 12:00 körül voltam tanúja az alábbi esetnek a 173-as buszon Kelenföld és a Körtér közt:

Első megálló után felszállnak az ellenőrök (mielőtt még jönne a szokásos szöveg nekem rendben volt a bérletem), eljutnak egy fiatal sráchoz, akinek nincs jegye. Szó nélkül átadja az igazolványát, szóval teljesen korrektül viselkedett. A szemben ülő idős hölgy azonban elkezdett beszélni az ellenőrnek, hogy micsoda dolog, hogy nem lehet ilyenkor jegyet venni a buszon, miért nem tesznek automatát a buszra (pl 4-esen van). Majd a sráchoz fordult, hogy sose adja oda az igazolványát, mert nem kérhetik el, satöbbi. A másik, mellettem álló bkv-s nő ezt megelégelte, és elkezdett elég durván, de azért nem trágárul visszaszólni az idős nőnek. Mikor ránéztem egyből elrakta az igazolványát. Naivan megkérdeztem, hogy csak nem azért tette-e el, hogy ne lehessen leolvasni a számát? A válasz az volt, hogy nem, csak mindjárt leszállnak. Úgy tűnik eljutott az ellenőrökhöz a blog híre :)

146 Tovább

120 éves a budapesti Helyi Érdekű Vasút

A helyi érdekű vasutakat a XIX. század robbanásszerű iparosodása és az ezzel járó városiasodás hívta életre, hogy a városkörnyéki települések személyforgalmát és áruszállítását elősegítse. A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) a főváros-környéki közlekedés fejlesztésének érdekében már az 1880-as évek elején határozott a városkörnyéki vasúti hálózat kiépítéséről. A nyolcvanas évek során számos törvény, különféle engedélyezési okiratok írták elő a vasútvonal-építés feltételeit. Az első helyiérdekű vonal építéséről a BKVT 1882. április 4-ei közgyűlésén született döntés. Ennek értelmében a Közvágóhíd - Soroksár vonalszakaszon 1887. augusztus 7-én indult el a forgalom. A vonal meghosszabbításaként még november 24-én a Soroksár - Dunaharaszti vonal is megnyílt. A vonatokat kürtjelzéssel indították. 1888-ban, az első teljes üzletévben átlagosan 8 mozdony és 18 személykocsi bonyolította le a forgalmat a vonalon. Még ugyanebben az évben átadták a Kerepesi út - Cinkota vonalszakaszt (július 20.), majd a Filatorigát - Szentendre vonalat (augusztus 17.). A következő évben, 1889. december 28-án a BKVT leányvállalataként létrejött a Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Részvénytársaság (BHÉV). A vasút-politikai elképzelések formálódása közepette a Haraszti Ráckevei Vasút (HRV) is vonalépítési engedélyt kapott. Az I. világháború előtt folytatódott a helyi érdekű vasúti vonalak fejlesztése és kiépítése. Ezek közül az egyik legfontosabb változás volt, amikor a
6 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek