Rendkívüli méltányosságból a több mint 886 ezer forint helyett 64 ezerre csökkentette a BKV egy notórius bliccelő pótdíjtartozását egy most nyilvánosságra került határozat szerint. A BKV szerint hasonló engedmény elvileg ma sem elképzelhetetlen, de az erről döntő osztályvezető személyében azóta "változás történt", -számolt be a BKV-figyelő egyik bejegyzésének utóéletéről az origo.
Több mint 820 ezer forintos pótdíjtartozást engedett el a BKV egy utasnak, akit 2003 és 2007 közt összesen 64 alkalommal értek bliccelésen a közlekedési társaság járatain. A BKV-figyelő című blog által nyilvánosságra hozott, 2008-ban íródott levél tanúsága szerint az utas 886 ezer forint pótdíjtartozást halmozott fel, amit "rendkívüli osztályvezetői méltányosságból" 64 ezer forintra csökkentettek, és ezt is két részletben kellett befizetnie.
"A blogbejegyzésben szereplő eset óta az érintett osztály osztályvezetői és csoportvezetői státuszában személyi változás történt" - írta az [origo] érdeklődésére kedden a BKV. Nem sokkal később egy második, javított választ kaptunk, amiben már nem szerepelt a személyi változásokra utaló rész, csak annyit írtak, hogy az eset körülményeiről "csak a részletek megismerése és kivizsgálása után lehet pontos információkkal szolgálni."
Már nincs a posztján a 800 ezres büntetést elengedő BKV-vezető
Szétrohadt troli hogyan szállíthat utasokat?
A fenti képet olvasónk, Trudi Tru készítette és töltötte fel a BKV-figyelő Facebook falára. A felvételt elnézve, számomra érthetetlen, hogy ilyen állapotban lévő trolibusz hogy vehet részt forgalomban, és hogy szállíthat utasokat. Senki se mondja nekem, hogy ha ilyen a troli oldallemeze, akkor a padló illetve a váz többi része tökéletes állapotban van. Autóval rendelkező olvasóktól kérdezném, hogy ha az ő kocsijuk ilyen állapotban vajon kapna-e műszakit?
Rendkívüli osztályvezetői méltányosságból közel egymillió forintról mondott le a BKV
A fenti képet egy olvasónk küldte nekünk. Mint az a dokumentumból kivehető, a történet főszereplője 2003 és 2007 között összesen 64 alkalommal bliccelt, és emiatt 890 ezer forintra büntették meg. Az utasnak ezt persze nem kellett befizetnie, hiszen "rendkívüli osztályvezetői méltányosságból több mint a 90 százalékát elengedték, és 64 ezer forintra mérsékelték a notórius bliccelő bírságát.
Átszállhatnak a 14 éve megszűnt 67-es villamosra
A BKV tábláit az utóbbi időben csak kritizálni lehet, ugyanis egy olyan remekmű sem született mostanában, amiben ne lett volna valami hiba. Gondoljunk csak arra a több tucat elrontott viszonylatjelző táblára, amikről az elmúlt hónapokban írtunk, vagy a sikeresen elrontott metró illetve HÉV matricákra, ahol nem csak állomásfelcserélések, de komoly elütések és helyesírási hibák is voltak.
Gondolom senkit sem lep meg, hogy a Kacsóh Pongrác úti aluljáróba évekkel ezelőtt kihelyezett tájékoztató táblát sem sikerült hiba nélkül elkészítenie a BKV-nak. Gyakorlatilag úgy szar az egész, ahogy van, hiszen azon kívül, hogy szép, semmire sem használható. Egyfelől a Mexikói útnál nem a 2-es metróra szállhatunk át, hanem a Földalattira, másfelől pedig a 67-es villamos 1997-ben megszűnt, tehát arra is nehezen tudunk felszállni, ahogy a gyors 25-ös és a 25A buszokra is, hiszen ezek is megszűntek. Arról, hogy miért nem egységesek a metró illetve jármű logók az ilyen táblákon, már ki sem térek… Nem csak az siralmas, hogy évekig kinthagynak egy elavult táblát, hanem az is, hogy évek óta hibásan van kint…
Kik tartatják be az utazási feltételeket?
A címben feltett kérdésre olvasónk, László keresi a választ. Történt, hogy a 20E jelzésű buszon utazott, ahová egy szarszagú részeg nő szállt fel. Nem zavartatta magát, mert a vélhetőleg fekáliás ruhájával leült, és még azzal sem foglalkozott, hogy a buszon utazó többi ember szabályosan menekült mellőle. Ezt látva olvasónk segítséget kért a járművezetőtől, aki teljesen tehetetlen volt. Mit lehet tenni ilyen esetben?
Kedves BKV-figyelő!
Egészen friss élményemről kívánok írni:
Ma délután amúgy megszokott járatommal, a 20E-vel indultam hazafelé a Keleti Pályaudvarnál található végállomásról, nagyságrendileg 3/4 2-kor. (Ez a 13:47-es járat lett volna, annak a ténynek a megemlítésétől pedig már eltekintenék, hogy a menetrendben kiírttól eltérően ez NEM alacsonypadlós volt, amely tény az új menetrend bevezetése óta amúgy is megszokott.)
Utolsó kommentek