Örömmel számolhatunk be róla, hogy a június 16-i bejegyzésünkben említett magára hagyott belvárosi favermek közül a Dózsa György úti helyszínen megtörtént a hiányolt helyreállítás. A Főkert Zrt. munkatársai a környéken alkalmazott díszkőburkolattal látták el az elkorhadt platánfa helyét - megnövelt járdafelületet adva vissza a gyalogosoknak. Üdvözöljük a gyors intézkedést - éljen a civil kontroll!
Reméljük hamarosan a Bajcsy Zsilinzsky út sarki kerékpárnyomvonalban fekvő másfél éves fagödör leburkolásáról is hírt adhatunk.
Addig is kérünk benneteket, hogy ha hasonló módon magára hagyott, kiszáradt fákkal/fahelyekkel találkoztok, jelezzétek nekünk, és mi megpróbálunk utánajárni a problémának!
Betömték a Dózsa György úti favermet
Kukába dobott milliók: megválik a saját utazás tervezőjétől a BKV
Kukába kerül a BKV internetes utazástervező programja, de aligha zokognak tömegek az összebuherált szoftver búcsúztatásán. A program ugyanis túl sok bosszússágot okozott a felhasználóknak, akik a BKV internetes oldalán próbálták megtudni, hogyan jutnak el busszal, metróval, villamossal legegyszerűbben úti céljukhoz, -olvasható a Blikkben.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) most a világ legnagyobb internetes cégére, a Google-ra bízza egy új program fejlesztését - tudta meg a Blikk. Ennek lényege, hogy hamarosan egy New Yorki és egy budapesti lakos is ugyanazon az internetes felületen tudja megnézni, hogyan juthat el legegyszerűbben a város egyik pontából a másikba.
Egyre több buszról szereli le az elektronikus jegykezelőket a BKV
Többször beszámoltunk már arról, hogy a BKV a pénzhiány miatt leépíti az egyébként sem túl korszerű jegykezelő rendszerét. A buszokra szerelt Protokon elektromos jegykezelők az elmúlt években igen csak leamortizálódtak a karbantartás hiánya és az alkatrészhiány miatt. Olvasónk, János is egy ilyen leamortizált, ám még életben tartott jegykezelőt fényképezett le nekünk, amit a BKV a cellux és a szigetelőszalag után most gyorkötözővel tartanak egyben. A látvány nem éppen európai, de legalább működik.
A turistákon állnak bosszút a BKV-ellenőrök?
Olvasónk, Paulin az alábbi levelében az igazságtalan pótdíjazási rendszerrel foglalkozik. Mint írja, nem tartja jónak azt, hogy az ellenőrök a notórius bliccelőket futni hagyják, a turistákkal illetve a védtelenekkel szemben pedig keményen fellépnek. Nincs egyedül a véleményével, a legtöbb ember (köztük én is) elítéli az ilyen megkülönböztetést.
Tisztelt BKV-figyelő!
Rendszeresen olvasom a blogját és minden hónapban a bérletemet is megveszem. Ma, 17:15 körüli időn kiszálltam a metróról a Keletinél, ahol végeztek jegyellenőrzést. Miután átmentem, megmutatva az érvényes bérletem, rájöttem hogy jobboldalon tartanak egy 30 éves körüli házaspárt, aki láthatóan el szeretne menni.
BKV buhera: villamospótló buszok közlekednek
A fenti képet látva az egyik szemem sír, a másik pedig nevet. Egyfelől elképesztő, hogy a XXI. század Budapestjén ilyen utastájékoztató rendszer működik, másfelől pedig öröm, hogy egyes BKV-s kollégák vették a fáradtságot, és ahelyett, hogy tojtak volna az egészre, tájékoztató lapot készítettek a tanácstalanul bolyongó utasoknak. Persze lehet azt mondani, hogy nem lehet minden helyzetre előre táblát és matricát nyomtatni (nem is kell), de a nagyobb tereken már régóta üzemelhetnének különféle vizuális táblák, amik az ilyen esetekben tájékoztatják az utasokat a villamospótlásról.
Utolsó kommentek