A több mint négymilliárd forintból felújított Szabadság híd pesti hídfőjénél úgy sikerült átépíteni a Fővám téri villamosmegállót, hogy a szembejövő villamosok visszapillantó tükrei összeérnek, tudta meg az Index. Az ok a tervezők szerint: ez a híd adottsága.
Külön intézkedési tervet készített a BKV a villamosvezetőknek arra az esetre, ha a Szabadság hídon mennek át a 47-es és a 49-es villamosokkal.
Az Index értesülése szerint az utóbbi időben kiderült ugyanis, hogy a Fővám téri megállóperon végénél lévő ívben előfordulhat, hogy a Deák tér felé haladó szerelvény kihajtott hátsó tükre összeér a szemből érkező szerelvény első tükrével. A megállót a felújítás során középperonosra építették át.
A törések elkerülése érdekében múlt hét szombattól a szerelvényeken a hátsó tükröt be kell hajtani. (A tapasztalatok szerint ez nem mindig egyszerű, ráadásul a visszaállítás is nehéz, mert ki-be kell szállni a fülkéből hozzá.) Ha a műszaki feltételek nem teszik lehetővé a hátsó tükör behajtását, akkor a járművezetőknek kerülni kell az ívben való találkozást a szembejövő szerelvénnyel.
Az Index megkereste a Szabadság híd felújítását tervező Főmterv Zrt.-t, hogyan fordulhatott elő, hogy szűkre szabták a pályát. Keszthelyi Tibor közlekedéstervezési igazgató elmondta, hogy a pályát valóban nem a szabvány szerint építették át, mégpedig azért mert ilyen a híd adottsága.
Keszthelyi hozzátette, hogy ha a szabvány szerinti szélességeket vették volna alapul, akkor 50-80 centivel meg kellett volna szélesíteni a hidat, ami egy műemlék esetében nagyon sokáig tartott volna, és nagyon sok pénzbe került volna, ha egyáltalán kapnak rá engedélyt örökségvédelmi hivataltól.
Keszthelyi szerint ez nem egy ritka jelenség a világban. Számos városban fontosabbnak találták a műemlékvédelmi szempontokat, például Prága szűk belvárosi utcáin is megvárják egymást a villamosok.
Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője szerint a Főmterv válasza kikerüli a lényeget, hiszen korábban nem volt ilyen probléma, csak a szélső peronos megálló középperonosra építése után keletkezett. A megálló - véleménye szerint öncélú - átépítését szerinte a főpolgármesteri hivatal sem támogatta.
(Index)
Szűk a villamosoknak a felújított Szabadság híd
Miben jobb a miskolci tömegközlekedés?
Olvasónk Budapesten lakik, és Miskolcra jár egyetemre. A két nagyvárosban mindig tömegközlekedik, ezért megtapasztalta már a két tömegközlekedési cég (BKV és MVK) jó és rossz oldalát egyaránt. Alant elolvashatjátok miben jobb Miskolc város tömegközlekedése a miénknél:
Hello!
Régóta olvasom a blogot, nekem eddig szerencsére rossz tapasztalatom nem igazán volt a BKV-val, igaz nagyon jó se,a BKV van,olyan,amilyen és kész.
Most nem a BKV-ról írnék, hanem az MKV-ról (miskolci BKV). Láttam egy pár rövid postot erről a közlekedési társaságról,de részleteset nem nagyon. Budapesten lakom, de Miskolcon járok egyetemre már 2. éve, azelőtt Budapesten töltöttem életemet. És hétvégenként aktívan használom a BKV-t is. Szeretném röviden összehasonlítani a BKV-t és az MKV-t.
Először nekem furcsa volt Budapest után,hogy sokkal lassabb a (főleg tömeg)közlekedés. Eleinte idegesített, de meg lehet szokni. Miskolcon tényleg csak elvétve lehet buszt 40-nél többel menni és elsőajtós felszállás van(->jegylyukasztás, bérletfelmutatás a vezetőnél-> bliccelők kis arányban), de a buszok pontosak nagy arányban (persze nem 100%-ig, olyan nem létezik max. talán Japánban) és az embereket nem idegesíti, hogy miért halad ilyen lassan. A pontos BKV meg elég ritka, mert szerintem(tudom, sarkított vélemény, nappal késik, éjszaka korábban jön). Ha már éjszaka szóba jött, ami itt rosszabb, hogy nincs éjszakai járat hálózat kiépítve az egész városra. De van éjszaka azt hiszem óránként villamospótló busz, tehát van éjszaka is tömegközlekedés, de elenyésző.
A járműpark. A buszok fiatalabbak és jobban karban vannak tartva és tisztábbak. Vannak új (pár éves, K-s rendszámú) Neoplánok, olyan MAN buszok,mint a 14/114 (azt hiszem 114/213/214 már) járatokon 3 verzióban: csuklós, mint a BKV-s, és alacsonypadlós rövid, Ikarusok itt is vannak (200asok, 435, 415, 412), és Rábák(csuklós,szóló). A 200-as Ikarusok kis arányban vannak a BKV-hoz képest, de jobb állapotban vannak, mint Budapesten. Villamosból 2(azaz kettő) járat van összesen,de nem is kell nagyon több szerintem, a buszhálózat szépen lefedi a várost. A 2 fajta villamostípus: régi bécsi villamosok(mint a rex felügyelőben) és Tatra(mint a 18/56-os, csak csuklós kiadásban).
A buszvezetők higgadtabbak, mint a BKV-sok(nem akarok ebből félreértést, van pozitív és negatív példa mindkét oldalon, bár Miskolcon olyat még nem láttam, mint amiket olvastam a BKV-figyelőn). Egyik legszimpatikusabb példa az volt, amikor felszálltam egy 2-es buszra, egyik megállóban felszállt egy vak ember. Rögtön többen felajánlottuk ülőhelyünket neki, de nem akart leülni, a vezető megvárta, amíg elhelyezkedik és csak aztán indult el. Egy régebbi busz volt hangos utastájékoztatás nélkül, ezután a megálló után a vezető mondta a megállókat. Persze hagyott busz a megállóban Miskolcon is és találkoztam rendes BKV sofőrrel is, nem akarok általánosítani.
A jegypénztárakról. E témában nincs komolyabb tapasztalatom, de amit láttam, a pénztárosok türelmesebbek, készségesebbek (nem általánosítok itt se). És egy pár hete valaki küldött egy képet, hogy minden pénztárban lehet kártyával fizetni. Mondjuk szörnyű a hó eleji sor a pályaudvarnál, amikor az összes diák akarja egyszerre megvenni a jegyét, de hát semmi se tökéletes. Itt még írnék a jegyekről, bérletekről. Nincs akkora választék, mint a BKV-nál, de nem is kell ide annyi féle, van vonaljegy, tömbjegy 30 napos és havi bérlet. Van a kombinált bérlet (villamos+busz) és a villamosbérlet. Az árakat nem tudom pontosan fejből, csak azt,hogy tavalyhoz képest 300 Ft-tal drágult a havi diák kombináltbérlet (2400->2700).
Összegezvén a dolgokat, szerintem jobb a Miskolci tömegközlekedés, teljesen más. Én úgy látom, utasbarátabb. Sokkal kisebb a város, a vállalat is. Gondolom, a költségvetés is, de valahogy itt meg tudták oldani, hogy kulturált legyen nagyjából. Tömegnyomor járatok persze vannak itt is útvonal és idő függvényében.
Remélem, nem lett elfogult a cikk, igyekeztem objektív lenni. Megvannak a pozitív és negatív dolgok itt is, ott is.
Üdv.: Zsolt
Menet közben esett ki a busz ablaka
Olvasónk a minap a 99-es buszon utazott, ahol le szeretett volna ülni. Szemezett az ülésekkel, de annyira koszosak voltak, hogy inkább állva utazott. Ez a szerencséje, ugyanis menet közben a busz egyik ablaka kiesett, pont arra a székre, ahová előzőleg le akart ülni.
Tisztelt BKV figyelő!
Január 27.-én este a 99-es buszon utaztam. Le akartam ülni, de olyan koszosnak találtam az ülést, hogy meggondoltam magam. Pár másodperc múlva nagy robajjal pont arra az ülésre kiesett a busz ablaka, úgy egyben.
Szóval szerencsésnek mondhatom magam, mert koszos volt a busz? A BKV-nak néha nem kéne átvizsgáltatni a járműveit? Amúgy a kapaszkodók és ülések takarítását is ajánlanám figyelmükbe, esetleg a kárpitok cseréjét néha. Bár nem is értem, miért ilyen könnyen koszolódó ülések vannak... mindenesetre most szerencsém volt emiatt. Ennek ellenére szánalmasnak tartom azokat az állapotokat amelyek a járműveken uralkodnak. Ezért fizetünk ennyit?
Egy utas, aki inkább autóval közlekedik.
Ha nincs le- vagy felszálló, nem áll meg a villamos
A BKV újabb energiatakarékos és egyben utasbarát lépésével kapcsolatosan a következő tájékoztatással találkozhat az utazóközönség február 1-jétől az 59-es és az 59A villamos vonalán, március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon: "Felhívjuk tisztelt utasaink figyelmét, hogy a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik. Kellemes utazást kívánunk!"
Egyelőre kísérleti jelleggel, a BKV Zrt. leszállásjelzővel felszerelt villamosai csak akkor állnak meg a megállóhelyeken, ha ott felszálló utas várakozik, vagy a járművön előre jelezte valaki leszállási szándékát. 2009. február 1-jén üzemkezdettől elsőként az 59-es és az 59A villamos vonalán vezetjük be az utasbarát és egyúttal energiatakarékos intézkedést, majd március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon. (Farkasrét, Márton Áron tér irányban az Apor Vilmos téren, valamint a Könyves Kálmán körút irányban a Haller utcánál mindenképpen megállnak a villamosok)
Bár több villamos-vonalon jelenleg is csak szükség esetén nyitják ki az ajtókat, az új intézkedés következtében - a téli hidegben - az Utazóközönség számára még komfortosabb szolgáltatást nyújt a BKV Zrt., emellett még energiát is megtakarít.
Az újítás sikerének érdekében Utasainkat arra kérjük: továbbra is idejében jelezzék leszállási szándékukat, illetve az érintett járatok menetrendjéből tájékozódjanak az egyes megállókból történő indulási időpontokról.
2009. január 30.
BKV Zrt.
Megsértődött a buszvezető?
Olvasónk néhány napja utazott a 109-es buszon, egy hajléktalan társaságában. Előre ment a buszvezetőhöz, hogy értesítse őt a kellemetlen szagú utasról. A buszvezető elfordította a fejét, mikor olvasónk bekopogott hozzá, majd állítólag sértődötten, szándékosan lassan vezetett. Utasunk értetlenül áll a buszvezető viselkedése előtt, hisz a blogot olvasó, bejegyzéseket kommentáló BKV-sok mindig azt tanácsolják, hasonló esetben a buszvezetőhöz forduljunk, ő tud nekünk segíteni. Most akkor mit csináljon az utas?
Kedves BKV Figyelő!
Rendszeresen olvastam a blogot, de nem nagyon szoktam találkozni a rémségekkel, amiket beküldenek az olvasók. Ma (01.25.) délelőtt olyan dolog esett meg velem, amit még most sem tudok hová tenni.
A Flórián térről mentem a belvárosba, és ehhez a hétvégi 109-es buszt vettem igénybe, mert kényelmes, meleg Volvo-busz, és át sem kell szállni. Elől szálltam fel, de hátra akartam menni, mert ott alig voltak. Aztán a csuklós részen felvilágosítottak, hogy miért: egy hajléktalan embertársunk fészkelte be magát a hátsó négyes üléshelyre, és irdatlan büdös. Tényleg, néha meg-megcsapott az illat, hát mit mondjak nem volt kellemes. Ettől függetlenül leültem közvetlenül a csukló előtt, és próbáltam ignorálni a rendszeresen, két-három percenként érkező illatfelhőket. Aztán úgy az Arany János utca környékén elégeltem meg, és gondoltam, ha már úgyis leszállok a Deákon, akkor már teszek is valamit az amúgy nem valami erős állampolgári öntudatomért.
Előrementem az első ajtóhoz, és bekopogtam a sofőrhöz egy "Elnézést..." kezdéssel, amire a reakció egy feltűnően másik irányba való bámulás volt. De nem rövid ideig. Erre nem tudtam mit csinálni, elfordultam, de ott maradtam az ajtó előtt, nem ültem már vissza. Ami ezután következett, az egészen elképesztő volt: LÉPÉSBEN haladtunk a Deák téri megállóig végig a Bajcsyn és az Erzsébet téren. Azt hittem, valami baja van a busznak, viszont a sofőr állandóan elkapta a fejét, és a visszapillantót vizslatta, amikor hátranéztem rá. Nagy nehezen aztán megérkeztünk a megállóba, én leszálltam, hátra sem néztem, de alig tettem 10 lépst, amikor a busz padlógázzal húzott el mellettem.
Szeretném kérdezni a véleményeket, ez vajon mi lehetett? Bosszú, hogy hozzá mertem szólni? Megrémült tőlem? Ennyire meg vannak félemlítve vagy ennyire alacsony szinten állnak a sofőrök? Ez az egész történet nagyon szomorú. Nemrég itt olvastam egy bejegyzésben, hogy a Volán-sofőrök mennyire felelősnek érzik magukat a járművükért és az azon utazókért. A BKV-nál miért nem?
Egy határozott fellépésű ember még agresszív, alja népségnél is tud eredményt elérni, s főleg maga mellé tudná állítani a többi jó érzésű embert... Nem lehet, hogy a BKV-nál be kéne venni egy új kiadást a költségvetésbe, "pszichológus" címszó alatt? (Hogy a vezetőségnek jót tenne egy ilyen, az nem kérdés.)
Üdvözlettel, egy átlag utas
Utolsó kommentek