Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jön az egy órás metrójegy, és a kerékpárbérlet

Számos változás várható a jövő év január 1-jén hatályba lépő új BKV-tarifarendszerben, tudta meg az Index. A cég felügyelőbizottsága a változtatások zömét jóváhagyta, a végső szót a fővárosi közgyűlés mondja ki.

Hatvan perces időalapú metrójegy lesz, megszűnik a drágább éjszakai jegy, olcsóbb lesz a napijegy, kiegészítő kerékpárbérletet lehet majd váltani - ilyen változtatási javaslatokról tárgyalt legutóbbi ülésén a BKV felügyelő bizottsága. A javaslatok jelentős részét a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nyújtotta be.

Jóváhagyták a tervezett 7,9 százalékos tarifaemelést, így tehát a vonaljegy 290 forint, a dolgozó bérlet 8900 forint, a diák-nyugdíjas bérlet pedig 3500 forint lesz, ha a fővárosi közgyűlés november végi ülésén jóváhagyja az előterjesztést.

A legfontosabb változás az lesz, hogy bevezetik a 60 perces metrójegyet. Ez azt jelenti, hogy a jegylyukasztástól számított egy órában bármerre mehet, bárhol átszállhat az utas (vissza is fordulhat), nem kell új jegyet vásárolni. A BKV tervei szerint később a felszíni közlekedésben is be lehet vezetni az órás jegyet, de ehhez több busz jegykezelő automatáját időpecsétessé kell alakítani (ami rányomtatja a jegyre a kezelés időpontját). A 60 perces menetjegy ára annyi lesz, mint egy sima menetjegyé, azaz 290 forintba fog kerülni.

61 Tovább

Zsebre tette az utas bérletét

Tegnap, az egyik post bevezetőjében büszkén írtam arról, hogy  a BKV biztonsági őreik megemberelték magukat. Nem verekszenek, nem látni őket a TV-ben, kevesebb a panasz. Elszóltam magam sajnos. Itt a legújabb:

Tisztelt BKV Figyelő!
 
Leírnám kálváriám történetét:
 
2008 nov.8-án történt a Ferenciek terén.Az ellenőrök kérték bemutatásra a bérleteket. BEMUTATÁSRA. Ezzel szemben kikapta kezemből a bérletemet,kivette tokjából,és zsebre tette. Majd azt mondta: "Maga nem jogosult erre a kedvezményre!"

Évekkel ezelőtt nyugdíjas bérletem kettészakadt ahogy a tokból kivettem. Tixoval megragasztottam .Ez volt a baj. Kértem vissza,nem adta. Odaadtam a nyugdíjas igazolásomat,nem jó mert ilyen akárkinek lehet. A TAJ kártyámon rajta van hogy nyugdíjas vagyok?Nincs mert 1995-ben kaptam a kártyát. Az utolsó nyugdíjas szelvényem?Nincs,lakossági számlára utalják. Kedvezményes utazásra jogosító szelvény? Nem a BKV-ra vonatkozik. Végül nehezen személyi igazolványom hatására összefirkálva visszaadta bérletem.1947 jan 5-én születtem. Nem tudják megnevelni az ellenőröket?Milyen jogon teszi zsebre az én bérletemet,amikor jogosult vagyok rá?!Normális fizetős utasokat inzultálnak és ezt nem lehet viselni! 8 napon belül csináltassak új fényképes igazolványt,mert különben mi lesz?Ő csak megkérhet,és nem itélhet el. Mert vele ellentétben másnak modora van,és tud viselkedni!

Ő a "438". Én meg egy megbántott lassan 62 éves vérnyomás beállításon lévő nyugdíjas vagyok...
 
H. Ibolya

60 Tovább

Hajtás Pajtás tojik a KRESZ-re

Kamikáze bicikliseket könnyű találni Budapesten. Többük narancssárga táskát visel, és a Hajtás Pajtás futárszolgálatnál dolgozik. Nem érdekli őket a KRESZ, és tojnak a szabályokra. Életük árán is kiviszik a rájuk bízott csomagot. Keresztül hajtanak a piroson, elfoglalják a buszsávot, és szívatják a buszvezetőket:

Kedves BKV-figyelő!

 

Bár észrevételem csak részben BKV-s, nem ismerek más blogot ahová elküldhetném, ezért nektek küldöm. A történet szeplője egy Hajtás Pajtás kerékpáros futár, néhány busz és több tucat autó, Helyszín az Astoria kereszteződés, és a Keleti felé vezető útszakasz.

 

Tegnap (nov. 11) du. a 7-es busszal utaztam a Keleti felé, amit a megállóknál folyton egy biciklis előzött meg, össze-vissza szabálytalanul. Kacsázott az autók és a sávok között, hol a busznak kialakított sávban szakított, hogy az autók között. Több gyors 7-est is veszélyesen megközelített, volt olyan, amikor a biciklis a busz mögött alig 1-2 méterre hajtott. (mondanom sem kell, hogy egy hirtelen fékezéskor mi lett volna a biciklivel). Hátán egy táskát viselt „kiszállás 60 perc alatt” (vagy hasonló) úgy látszik a futár és a cége számára fontosabb a gyorsaság, mint a biztonság és a szabályok.

 

A Ferenciek terénél a keresztforgalom miatt pirosat kaptunk, de a biciklist ez sem érdekelte. Itt is behajtott a busz elé, majd stop vonalon átgurult, az egyértelmű tilos jelzés ellenére. Mi még álltunk a lámpánál, így a buszsávban ismét előnyt szerzett.

 

Valahol a Szép utca környékén értük utol, ahol a buszvezető egy gyengét rádudált, mert középen ment a mi sávunkban, így akadályozta a busz közlekedését. Nem reagált semmit majd a busz ismét rádudált, ekkor már hosszabban. (Többen anyázták már a buszon a biciklist), majd a biciklis megállt anyázni kezdte a buszvezetőt. Félrehúzódott, majd otthagytuk.

 

A Vas utca és a Gyulai Pál utca között ért minket utol, ahol a zebránál álltunk (nekünk ismét piros volt a lámpa), a legszélső sávban. Egyszer csak az első ajtó mellett megjelent a biciklis, közel 20 centis helyen behajtott a busz mellé.

 

Ezen a rövid, 2-3 megállós távon (sima 7-esen ültem), több gyorsjáratot, autóst és különjáratos buszt megszívatott a biciklis azzal, hogy tett a szabályokra, semmibe vette a KRESZ-t. Nem érzitek úgy, hogy az ilyen futárokat kötelezni kellene a jogosítvány megszerzésére?

 

Üdv: Attila

239 Tovább

Ingyenes lett a földalatti?

Bár eleinte nem örültem, hogy a BKV a Kisföldalatti állomásaira is humanoid beléptető kapukat tett, mára már annyira megszoktam, hogy hiányoznak a sárga ruhás szekusok. Igaz, hogy eleinte sok utast megvertek, és egy kicsit túllépték a hatáskörüket, valami hasznuk mégis csak volt, mert a metrón és a földalattin drasztikusan csökkent a hajléktalanok száma. Most újból szabad a bejárat:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV beléptetős ellenőrzést vezetett be a 4-es és a 6-os villamosok végállomásain, valamint az Etele téren (időnként jelennek meg). A szóvivő a rendszer bevezetésekor büszkén nyilatkozta a TV-ben, hogy több embert nem kellett felvenniük, mert átcsoportosítással oldották meg az új rendszert.

Ez egyrészről jó, mert takarékosak, és ezt becsülöm bennük. A cégen belül nagyon elfolyik a pénz, de legalább ezzel takarékoskodnak. Azt viszont elfelejtette mondani a BKV embere, hogy ezzel drasztikusan csökken a biztonságiak száma a többi vonalon.

Kevesebb biztonsági van az éjszakai buszokon, a metrókon és a földalattin. A hajléktalanok és a fizetni nem akaró brazilok száma pedig napról napra nő. Kitapasztalják merre mozognak a biztonságiak, és ahol nincsenek, ott felszállnak a járművekre. Amikor a BKV bevezette ezt a rendszer, nem értettem vele egyet, főleg a sok utasverés miatt, de az utóbbi időben összeszedték magukat, és valami hasznuk is volt. Most ismét szabad utat kapnak a bliccelők és a hajléktalanok?

Péter

71 Tovább

Visszafejlesztik a jegyértékesítést

Hetek óta egyre kevesebb jegyautomatát látok azon a rövid útvonalon, amin minden nap közlekedem. Az elmúlt hónapokban a BKV sok bérletpénztárát zárt be, hogy teret adjon a kutyaól pénztáraknak. De vajon miért? Ha nincs jegyértékesítés, hol vegyen az utas jegyet? Ha nem lehet jegyet venni, akkor az ellenőr jogosan kér? Joggal büntet meg, ha nem tudtam jegyet venni? Ezekre a kérdésekre keresem a választ:

Tisztelt BKV! Tisztelt Ombudsman!

Hónapok óta figyelemmel kísérem a BKV leépítését, mely néhány hete egy új fázisába lépett. A BKV vezetése úgy gondolta, hogy utasaiknak jegyautomatákra nincs szükségük, ezért több megállóból leszerelték azokat. Több automata eltűnt a körútról, és pl. a Kosztolányi Dezső térről is. A cég jegyértékesítési rendszere eddig is kritikán aluli volt ezért állok értetlenül a visszafejlesztés előtt. Az egész érdekessége az, hogy tapasztalatim szerint sokkal több jegyellenőr dolgozik ezeken a vonalakon, ahol az utasok nem tudnak jegyet venni. Véleményem szerint, itt az utasok szándékos szívatásáról van szó, és egyszerű bevételnövelésről.

Cégük évek óta harcol a bliccelés ellen, és a cég összes hibáját a bliccelőkre keni. Menetrendszerűen kiadnak félévente egy közleményt, hogy az utasaiknak 30%-a bliccel, és ebből 100-nál több új autóbuszt lehetne venni. Ezekbe a közleményekbe miért nem írják bele, hogy a lebuktatott bliccelők hány százaléka fizetett volna a szolgáltatásért, ha lett volna rá lehetősége? Nem minden utasuk budapesti, és a budapestiek körül sem mindenki engedheti meg magának, hogy gyűjtőjegyet hordjon magánál. (Nem tud minden budapesti előre felkészülni az utazásra). Véleményem szerint Önöknek kellene lehetőséget biztosítani a jegyvásárlásra a megállókban, a főbb csomópontokon, esetleg a járműveken. A jegyértékesítő rendszer fejlesztése helyett önök már évek óta visszafejlesztenek. Leszerelik az automatákat, csökkentik a jegyet értékesítő autóbuszvezetők számát, és bezárják a pénztárakat, melyek helyett néhol rosszabb szolgáltatást nyújtó, rendszeresen zárva tartó „kutyaól” pénztárakat üzemeltetésére adnak engedélyt, alvállalkozóknak.

Önök szerint igazságos a jelenlegi értékesítési rendszer? Mégis hol vásároljon jegyet az utasuk, egy külvárosi megállóban, ha se jegyautomata se bérletpénztár nincs a közelben? Jegyet sem a járművezetők, sem az ellenőrök nem árulnak, így aki egyszeri utasuk, nem készült az utazásra, jegy nélkül kénytelen utazni, egy esetleges ellenőrzéskor pedig 12000 forintra bírságolják az Önök fejetlensége miatt. Kérdem én: Szabályos eljárás ez? Mégis milyen jogon követelnek jegyet az ellenőreik, ha annak megváltására nincs lehetőség? Ha a bliccelés visszaszorításán dolgoznak, miért kényszerítik az utasokat bliccelésre?

Kérem Önöket, hogy a fent feltett kérdésekre válaszoljanak. A levéllel kapcsolatosan az ombudsman állásfoglalását és reakcióját is várom!

Tisztelettel: XY, szerk.

154 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek