A BKV-figyelő információi szerint november 10-én, hétfőn (azaz holnap) üzemkezdettől üzemzárásig a Combino villamosok helyett 12 darab csatolt ICS villamos közlekedik a körúton, ugyanis annyi Siemens villamos hibásodott meg az utóbbi időben, hogy nem tudnak kiállni a kocsiszínből. A villamosokban a homokszóró rendszer hibásodott meg, ezért a villamos nehezen, időnként késve tud csak megállni. Arra a kérdésre, hogy miért hibásodott meg egyszerre ennyi új villamos, idáig nem kaptunk választ.
Holnap tehát nagy számban, magyar gyártmányú Ganz villamosok járnak a körúton. Jó nosztalgiázást! :)
Nosztalgia a körúton
Lehúzós pénztáros a Keletinél
A Keleti pályaudvaron a bérletpénztáros vagy számolni nem tud, vagy a kevesellt fizetése mellé szeretne rövid időn belül egy kis kiegészítést szerezni. Másodállás helyett inkább az ügyfeleit rövidíti meg, hol egy 100-assal, hol 800-zal. Van olyan utas, akit hülyének is néz, egymás után kétszer próbálta megrövidíteni. Két hasonló történet:
Kedves BKV-figyelő!
Régóta olvasom a blogot, de nem gondoltam volna, hogy egyszer én is írni fogok nektek. Felháborító eset történt velem október 22-én a Keleti pályaudvarnál, erről írnék néhány sort.
Itt lakom a Keleti közelében, minden hónapban itt veszem meg a bérleteimet. Egyesített bérletet veszek, mert MÁV-val is szoktam utazni, de erre ebben a hónapban nem volt szükségem, ezért sima BKV bérletet vettem. A pénztárban ülő 30-as hölgynek odaadtam a pénzt (10000 forintot) és a visszajáróval együtt odaadta a bérletet. Odébbálltam az ablaktól, nem akartam feltartani a hosszú sort, majd számoltam. Már majdnem eltettem a pénzt, amikor eszembe jutott, hogy nem egyesített bérletet vettem, hanem az olcsóbb BKV-t.
A kedves hölgy megrövidített 800 Ftal. Visszamentem szólni, erre megvádolt, hogy lenyúltam a pénzt, és hazudok, miért nem akkor szóltam, amikor ott álltam. Mondta, hogy a nyugtára is a BKV bérlet árát írta, ő biztos jól adott vissza. Kb. egy tucat ember alázott meg, és vádolt meg lopással, végül odaadta a 800 Ftot…
Ezért vegyen az ember bérletet?
Üdv: Gyuszi
"A f@szomat, ez pihenőhely!”
Olvasónk szomorúan tapasztalta, hogy a busz amivel jár, már egy ideje este nem menetrend szerint közlekedik. Volt ideje a következő buszig, így bekopogott a BKV-sofőrök tartózkodójába, ahol tájékoztatást szeretett volna kérni. A címben szereplő mondat fogadta:
Tisztelt BKV!
Szomorúan tapasztalom majdnem minden este, mikor munkából hazafele a 151-es busz Kőbánya Városközponti végállomásánál, hogy a 21:17-es menetrendszerinti járat, rendszeresen 21:15-kor már nincs a megállóban. A következő járatuk közel 20 perc múlva indul újra. Azt is szomorúan tapasztaltam, hogy megpróbáltam az ott lévő pihenőjükben megérdeklődni, miért is van ez így, választ nem igazán kaptam első nekifutásra, újabb próbálkozás után, az egyik BKV sofőr felállt TV-nézéséből, aztán közölte velem, hogy: "A faszomat, ez pihenőhely, nem reklamáció", miközben én csak érdeklődtem, nem reklamáltam! Ezek után, azt kérdeztem, hogy akkor hol lehet erre a kérdésre választ kapni. A válasz ugyanaz volt, mint az első megnyilvánulása. Sajnos elkerülhetetlen számomra a BKV használata, de javasolni tudnám a buszvezetők kommunikációs készségfejlesztő tréningjét. Szeretném, ha ezzel a jövőbe nem így kéne szembesülnöm.
Köszönettel: Katalin
Éjszaka láncfűrésszel szórakoztat a BKV
Nem csak azt tudják megszívatni a BKV-nál aki velük utazik, hanem azt is, aki az egyik járat közelében lakik. Olvasónk éjszaka arra ébredt, hogy a felsővezetékre lógó ágakat vágják láncfűrésszel a BKV dolgozók. Ki is ment hozzájuk, akik megnyugtatták, hogy még egész héten jönnek, és zörgetik a láncfűrészt majd éjfél és fél négy között. Persze logikus, hogy máskor nem lehet (hisz jár a troli), de a vágásnak egy csendesebb formája nincs?
Kedves BKV-figyelő!
Hála a BKV-nak, hajnali fél kettőkor sikerül ezt a levelet írnom, ahelyett, hogy mint általában minden nap, aludnék. Hogy miért? Az utcánkban (XIV. ker, Egressy út) ma 11 óra után (lehet, hogy fél 12 volt, nem néztem az órát, mivel nem gondoltam, hogy kéne) egyszercsak elkezdtek fát vágni.
Egy ideig gondoltam, biztos valami nagyon fontos dolog miatt levágnak pár ágat, rálóg a trolibusz vezetékére vagy ilyesmi. Így fél kettő tájban - minthogy hálószobánk ablaka az utcára néz - gondoltam, rákérdezek, hogy mégis mi folyik odakint, és legfőképp meddig tart.
2 darus kocsiról vágják a vezetékre lógó, faágakat. Megkérdeztem hát az épp faágakat összegyűjteni készülő úriembert, hogy mégis meddig terveznek még dolgozni, meg hogy egyáltalán ki küldte őket - nem mintha velük bármi problémám lenne, hisz csak a munkájukat végzik - megnyugtatott, hogy a héten még 3x jönnek, éjféltől fél 4-ig vágják a vezetékek fölött húzódodó ágakat. Miért épp ebben az időben? A válasz abszolút logikus. Máskor nem lehet lekapcsolni a troli vezetékéből az áramot, csak ebben az időszakban.
Nem értek hozzá, biztos bonyolult feladat, de ember, nem egyszer áramszünet volt a troli vonalán - amikor még volt szerencsém trolival járni -, vagy éppen baleset miatt nem tudott járni a troli, ekkor nagyon ügyesen buszokkal tudták pótolni a járatokat. Miért nem lehet ezt akár hétvégén fényes nappal is megoldani? Így - bár akkor sem kellemes a favágással járó zaj - talán kevésbé zavarnák az embereket. Nem hiszem, hogy olyan lehetetlen feladat lenne. Viszont egy utca lakói - és azok, akik felé még embereink tovább utaznak - éjszakákon át nem tudnak aludni. Nem tudom, ki hoz ilyen döntéseket, de ezúttal is kívánok neki hasonló éjszakákat!
Üdv: bendy
A felszínre törtek az Orkok
A BKV büszkén bejelentette, hétfőtől zöld karszalagos Orkok zaklatják az utasokat a Moszkva téren, majd néhány nap múlva a Móriczon és a Fehérvári úton is. Cél a bliccelő utasok kiszűrése. De vajon mennyit ér az egész rendszer?
A fontosabb vonalakon ahol végállomási ellenőrzés van (19-es villamos, 7E, 173E busz, 4-6 villamos) az első megálló nincs messze a végállomástól, maximum 400 méter, de van olyan vonal, ahol ez csak 200 méter. Ez 2-3 perc séta annak, aki nem akar fizetni. Lássuk ezt a gyakorlatban:
A fenti felvételen a Moszkva tér látható és az utána következő első megálló a Széna tér. A két megálló között körülbelül 150-200 méter távolság van (útvonaltól függ) ami reggel egy jó 1-2 perces séta maximum. Aki elvből nem fizet a BKV-ért az ezt a távolságot röhögve lesétálja és felszáll a villamosra. A Moszkva téri ellenőrzés óta egyébként jelentősen nőtt a Széna téri villamosmegálló forgalma. Az ellenőrzésnek így annyi értelme van, hogy a bérletesek minden reggel felmutatják a bérletüket, és felszállnak. A bliccelők nem is próbálkoznak. És hiába jár több ellenőr a vonalon, aki bliccel úgyis leszáll, ha ellenőrt lát…
Utolsó kommentek