Jövő kedden üzemkezdettől kétórás figyelmeztető sztrájkot tart két BKV-szakszervezet. Az érdekképviseletek a tervezett járatritkítások, a létszámleépítések és munkakörülmények romlása miatt tiltakoznak. A meghirdetett sztrájkról szóló tájékoztatást elküldték a cég vezetésének. A két, összesen 2500 dolgozót tömörítő szakszervezet szerint a cég átszervezése és a létszámleépítések miatt veszélybe kerül a szolgáltatások színvonala és a tömegközlekedés biztonsága. A figyelmeztető sztrájkról a tájékoztatást elküldték a cég vezetésének, és szeretnék elkezdeni a tárgyalásokat egyrészt követeléseikről, másrészt a munkabeszüntetés alatti elégséges szolgáltatásokról. (Független Hírügynökség)
Forrás: index
2007. november 15. 18:54
Sztrájk lesz kedden a BKV-nál
2007. november 15. 13:41
Ismét egy jól szervezett villamospótlás
Kedves BKV figyelő!
Október 24-e óta elkezdték felújítani a 18-56-os villamos járat Moszkva tér-Budagyöngye szakaszát, ami előreláthatólag nov. 25-ig tart (vagy tovább). A BKV a fent említett felújítás alatt álló szakaszra 18-56-os villamospótló buszt állított forgalomba, hogy az vigye az embereket.
Ezzel szemben általában a túlzsúfolt 22-es és a piros 56-os buszokat sikerül elérnem, mivel a villamospótló járat vagy még messze jár vagy pedig épp az orrom előtt hagyja el a megállót. Az utobbi eset az elmúlt héten kétszer is megtörtént. Először nov. 5-én, hétfőn, 8:30 és 8:40 között a BPO-873 rendszámú busz vezetője látta, hogy érkezik a Hüvősvölgy felől a villamos. Beállt megfelelően a megállójába, ami kb. 50 méterre van a villamosmegállótól, majd amikor látta, hog mindenki leszáll a villamosról, és a reménykedők elkezdenek futni bezárta a busz ajtajait, és kiállt a megállóból teljesen üresen, és elindult a Moszkva tér felé. Ebben az esetben még én is a reménykedők között voltam, hogy elcsípem, úgyhogy futottam egy kicsit. A második esetben, már tudtam mi a dörgés és nem futottam, mivel nov. 8-án, csütörtökön, szintén 8:30 és 8:40 között a BPO-876 rendszámú busz vezetője ugyanugy otthagyta az utasokat.
Tudom, hogy a vezetőket csak az utasok zavarják, hogy fel és le akarnak szállni (meg, hogy egyáltalán léteznek), de nem kellene megvárnia az utasokat. Vagy ezt hívják dinamikus menetrendnek, mivel a villamos megérkezett, és a busz rögtön elindult. Az teljesen igaz, hogy a busz mind a két esetben megvárta, amíg a villamos teljesen beáll a megállóba, csak az utasokról felejtkezett el.
Ez főleg akkor nagyon jó dolog, amikor esik az eső, és az elmúlt hét elég csapadékos volt.
És mindezért a szolgáltatásért akarnak 25%-os áremelést és 10%-os járatcsökkentést beütemezni?
Üdvözlettel,
Dörfner Lukács
2007. november 15. 09:44
"to Örs vezér tere felé"
Volt már szó itt a blogon a külföldiek hanyag tájékoztatásáról, hozzá is volt kapcsolva egy BKV levél, ebből emelnék ki egy részletet:
„A BKV Zrt. igen sokat tesz a külföldiek korrekt tájékoztatásáért. Semmi esetre sem szeretnénk, hogy a helyismereti tájékozatlanság miatt bárkit budapesti tartózkodása alatt kellemetlenség érjen.”
2007. november 14. 19:14
Szívatják az átszállókat
A videót az indexen nem lehet kommentálni, itt a lehetőség.
2007. november 14. 13:11
Tökéletes tájékoztatás éjszaka
Kedves Mindenki!
Tegnap este (11.11.) éjszakai busszal szerettem volna az újpesten lévő Árpád üzletháztól a Deák Ferenc térig utazni. A kitett menetrend alapján a busznak 0.24-kor kellett volna a megállóból indulni. Minthogy tegnap este nagyon hideg szél fújt, ezért igencsak feltűnt, hogy olyan 0.35 körül még nem érkezett meg a busz. Felhívtam a BKV zöld számát, ahol kellemes meglepetésben volt részem.
A telefont azonnal felvették (amint beléptem az almenübe), illendően köszöntek (ez már meglepő volt). Elmondtam, hogy melyik megállóban, milyen irányba közlekedő, milyen számú buszra várok. A diszpécser válaszában elmondta, hogy "a busz műszaki hiba miatt nem tudott elinduli a végállomásról, azaz hogy el tudott, de öt méter megtétele után lerobbant". Elmondta továbbá, hogy "a buszt sajnos nem tudjuk pótolni, csak a másik végállomás felől, ami Önnek sovány vígasz". Valamint hozzátette, hogy "elnézést kér a probléma miatt".
Annyira meglepődtem ezen az teljesen korrekt, minden létező információt tartalmazó tájékoztatáson, hogy miután letettem a telefont, boldogan -és a hideggel mit sem törődve- sétáltam be Újpest központra. Nem volt arra szükség, hogy én csaljam ki a diszpécserből, hogy a műszaki hiba ellenére jön-e másik busz (vagy sikerült-e megjavítani azt), hanem kérés nélkül ő maga elmondott minden fontosat. Jó kedvűen, ugyanakkor együttérzően beszélt a diszpécser. Aztán Újpesten a többi várakozó utasnak már én mondtam el, hogy mi történt. Így aztán többedmagammal felszálltunk a kicsivel később érkező 950-esre és gond nélkül hazaértünk. Tudom-tudom, sokan hőzöngenek, hogy milyen béna ez a BKV, hogy nem képes pótolni a kiesett járatot, meg mi az, hogy elromlik a busz. Viszont az, hogy végülis normálisan tájékoztattak, mindezt képes volt feledtetni velem!
Üdv.:
XY.
Utolsó kommentek