Kedves Szerkesztő, Drága Szerencsétlen Utastársak!Nem tudom, hogy az alábbi esettel találkoztatok-e már, mindenesetre érdekes és nagyon jellemző képet ad az egész BKV és tágabb értelemben egész Magyarország működéséről. Éjszakai 907-es járat, adott hónap 5-e 23.55 perc.Felszáll 3 ellenőr a buszra, karszalag nélkül, bár lehet érzékelni, hogy kik is lehetnek ők. Nyugodtan leülnek, beszélgetnek. Közben eltelik pár perc: már hatodika, 0 óra 2 van!!! Az ellenőrök felállnak, karszalag fel, és megbüntetik a fél buszt.....azon szerencsételen embereket, akiknek 2 perce járt le a bérlete. Valószínűleg a többség másnap reggel munkába menet megvette volna azt a rohadt bérletet. Nem baj, húzzunk le és szívassunk mindenkit! Őszintén gratulálok!A legnagyobb fájdalom az, hogy ez a mentalitás oly jellemző hazánkra, hogy akár nemzeti védjeggyé is tehetnénk!Üdv és további jó munkát!Bojan
Ellenőrzés az éjszakai járaton
Turisztikai látványosság II.
75-ös troli
Kedves BKV figyelő!Van egy probléma ami nem csak nekem okoz szerintem bosszúságot. Ez a probléma a 75-ös trolibusz végállomása a Stadionoknál. Hogy miért is? Mert útban van a busz sávban. Főleg amikor a Hungárián beáll a dugó. A 77-es troliknak ki kell sorolni egy sávot hogy kikerűlhessék a 75ös trolikat és a ha dugó van araszolgathatnak az autósok között. A kisorolás nem csak akkor probléma ha dugó van mert általában a kedves autósok nem akarják beengedni a trolikat. Tudom hogy ezen a környéken problémás elhelyezni még egy troli végállomást de van megoldás. A 77es trolibusz Ifjuság útjánál lévő végállomás és a tartozkodó bodé között fel kéne számolni a járdán való parkolást és kialakítani egy utat ahol végállomásozhatna a 75ös trolibusz (talán még a 95ös busz végállomása is elférne). Nem kerűlne többe mint átszámozni egy rakat buszjáratot. Tény hogy kicsit majd többet kell gyalogolni a troli végállomásához de az sem megoldás hogy a belváros felé továbbutazók percekig vesztegeljenek a dugóban (megint).
Nem jár az egyes villamos a fővárosban
Nem közlekedik szombaton és vasárnap Budapesten a Bécsi út és a Thököly út között az 1-es villamos, mert a Hungária körút és az Ajtósi Dűrer sor kereszteződésben vágányokat cserélnek. A munka nem csak a villamosközlekedést érinti, az autósoknak is terelésre kell számítani.
A Bécsi út és a Thököly út között villamospótló autóbuszok közlekednek. A pótlóbuszkra a legtöbb helyen a villamosmegállók közelében, a 901-es éjszakai járat megállóiban lehet felszállni. Ezen a hétvégén nem jár a 17-es villamos sem, a pótlóbuszok a vágányokon járnak és a villamosmegállókban lehet rájuk felszállni.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint az 1-es villamos vonalának felújítási munkái miatt hétfőn hajnali öt óráig két ütemben lesznek forgalomkorlátozások. A vágánycsere első részében a Hungária körút városközpont felé vezető balra kanyarodó sávja, valamint az Ajtósi Dürer sor belső önálló balra kanyarodó sávja lesz lezárva. A második ütemben a Hungária körút Francia út felé vezető balra kanyarodó sávját zárják le.
Elmarad a korábban október 15. és november 15. közötti időszakra tervezett felújítás az 56-os villamos vonalán. A BKV tájékoztatása szerint az egy hónapos vágányzár technikai okok miatt egy későbbi időpontra csúszik. Azt egyelőre nem tudni, mikor lesz pontosan az 56-os, 59-es és 18-as villamosok vonalát érintő felújítás.
Forrás: index, Független Hírügynökség
Kedd reggel villamossal
Figyelem pár napja az oldalt, hátha valaki más megosztja a kedd reggeli szupersztorit az 1-es villamos műszaki fennakadásáról. Érdeklődés hiányában megteszem én!
Kedden reggel 8 óra pár perckor az eddig soha nem használt hangszórók megszólaltak, és tudatták az újonnan érkezőkkel is, hogy a túloldalon lévő buszmegállóban nem viccből állnak az emberek, hanem a villamos nem jár, legfeljebb villamospótló. A megfogalmazás fontos, ezért leírom: "...az 1-es villamos műszaki problémák miatt Bécsi út és Lehel utca között nem közlekedik. Az utasokat villamospótló autóbuszok szállítják. ..."
Ezt az üzenetet szolgaian 10 percenként bemondták, és így ezen kívül mintegy 4 és félszer kellett meghallgatni, mire valóban megjött az első villamospótló autóbusz. Hogy a dolog még szebb legyen, rögtön 20 méterrel arrébb állt meg. Tele.
Hamarosan jött a következő, jött a harmadik, és jött a negyedik is, de 3-4 embernél több nem tudta betömöríteni magát a buszokba. Megjegyzem, hogy a 106-os busz folyamatosan járt, bár megfelelő tempóban ez sem tudta nyelni az embereket, és nekem amúgy sem volt jó.
Egy óra után, körülbelül 5-6-szor meghallgatva, hogy engem folyamatosan visznek el a pótlóbuszok, a sineken megindult az élet. Az addig vészesen villogó villamos elindult, nyomában egy egészséges szerelvénnyel, ami fel is vette a megállóban ácsorgó néhány szerencsés embert. Ekkor a hangosbemondó istensége közölte, hogy a problémát elhárították, és az 1-es villamos újra közlekedik.
Utolsó kommentek