Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rossz vétel volt a Localo?

A BKV két alvállalkozója VT-TRANSMAN és a Nógrád Volán is rendelkezik, az Alfabusz által gyártott Localo típusú autóbusszal. A buszok bemutatásakor többen is kifogásolták, hogy a helykihasználtság nem megfelelő, a busz hátuljában utazni extrém sportnak minősül. Minden nap utazom ilyen busszal, ezért szeretném 1-2 hibára felhívni a figyelmet.



-A múlt héten a Lépcsős utca megállóból kihajtó busznak a hátsó ajtaja félig nyitva maradt. Ezt a buszvezető később észlelte, majd próbálta saját kezűleg megjavítani.

-Több buszon a hátsó „kakasülőnél” a tájékoztató tábla csavarjai elviselhetetlenül nyikorognak, tegnap két utas is fogta a fülét, mert a szűk hely miatt már nem tudott előre menni.

-A szellőzőnyílások egy részénél már kiestek a csavarok, ezek az elemek lógnak, vagy már le is estek. A díszítő elemek több helyen is elrepedtek, a ragasztó sem fogja már őket olyan erősen.

-A 14-es vonalon alig egy éve közlekednek ilyen buszok, de a leszállásjelzők már most megadták magukat, kívül és belül is. Többször volt már, hogy a középső ajtóhoz kellett futnom, mert a hátsó ajtónyitó nem működött, nem tudtam felszállni.
 
-A legújabb hibajelenség, melyet a napokban láttam először: A busz ajtó a záródást követően minden megállóban visszanyílik (videó).

Ti milyen hibákat fedeztetek fel a Localokon?
77 Tovább

Mi változik és hogyan?

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület részletesen kidolgozta a Főpolgármesteri Kabinet 2008. február 21-i ülésén megtárgyalt (a BKV weboldalán is elérhető) Paraméterkönyv elemeit. Mivel a BKV hasonló anyagok nem készített (ha készített is, hozzáértők számára is nehezen értelmezhető) úgy gondolom, mindenképp köszönettel tartozunk VEKE-nek.

Kerületi bontás:

Ha számít neked, hogy 15 perc helyett 30-at kell majd várnod a villamosra, ha olyan buszjárat szűnik meg, melyet minden nap használsz, akkor írd meg a BKV-nak, és mondd el nekik is, miért nem okos dolog megszüntetni az adott járatot. (parameter@bkv.hu)
63 Tovább

Esélyegyenlőség

Bele sem merek gondolni, milyen lehet mozgássérültként a budapesti tömegközeledést igénybe venni. Bár az alacsonypadlós járművek száma egyre több, a megállók egy része annyira korszerűtlen, hogy kerekesszékkel lehetetlen közlekedni.

Vegyük példának a 23-as buszt, melyet mint már írtam, naponta többször használok. Az Etele térről indulva mehetek egyből 103-as busszal (alacsonpadlós Volvo), de a Lágymányosi hídnál nem tudok átszállni, mert minden irányból lépcső fogad.

Másik lehetőség a 47-49V (többségében alacsonypadlós Volvó). A felszállás még megoldható, ha a buszvezető nem 1 méterre áll meg a padkától (képünkön), mert oda még egy fiatal is nehezen pattan fel. Ezzel a busszal a Móriczig tudok menni, ahol a szintén alacsonypadlós Combino villamost venném igénybe.

A 23-as busz a Boráros térről indul, bár ott nem tudok átszállni, ugyanis ott is minden irányba lépcső található.

Hogy közlekedhet egy mozgássérült?

(u.i.: A fenti kép készítésénél egy rendkívül rendes buszvezetővel találkoztam. Valószínűleg tudta, hogy szarul rosszul állt be a megállóba, mert amint elővettem a telefont, és fényképezni kezdtem, megszólalt az indulásjelző és abban a pillanatban zárni kezdte az ajtókat, majd indult:) Történt mind ez szombaton, 18:34 perckor.)
29 Tovább

A BKV-nál az idő relatív

Helló BKV-Figyelő!

Már sokszor pampogtam a blog hasábjain a bkv járatainak indulási pontatlanságain. Most megint azt tenném. Elöljáróban néhány tény:

1. Nagyon bosszantó, mikor sietsz a buszhoz, látod, hogy még el fogod érni, mert van két perced, de a busz korábban megy el. Az szintén bosszantó, hogy úgy látod, van még 6-7 perced, beállsz a sorba reggelit venni, és a busz öt perccel korábban megy el, mint ahogy ki van írva. Persze busz után futni ősi román szokás, de a melóból elkésni is. Lehet pampogni, hogy korábban kell felkelni és a többi, de én nem vagyok hajlandó negyed órával előbb elindulni azért, mert a buszok nem képesek tartani egy indulási időpontot, ráadásul a végállomásról. Tehát nem arról van szó, hogy a forgalmi dugók miatt nem ér oda időben-korábban jön egy-egy busz.

2. A bkv 32-es buszáról lenne szó, amely az Őrs vezér térről indul és az Árpád hídig közlekedik. Ez a busz hétköznap reggel nyolc és kilenc között tíz percenként, tehát 8:10, 8:20 stb. időpontokban indul a metrókijárat mellett lévő buszállomásrol. A hévnél lévő megállóba pedig 2 perccel később, 12, 22 stb. percekkor ér. Hivatalosan.

3. Párom és az én birtokomban lévő telefonok-órák a számítógépeinkhez voltak szinkronizálva. A gépek pedig talán két hetente frissítették az időt a netes időszolgáltatótól, gondolván, ezt az időt használja mindenki. Egy ideig nem is volt baj ezzel, a buszok szépen jöttek, szinte pontosan. Aztán azt vettük észre, hogy mikor nálunk mondjuk 8:40 van, és a buszmegállóba tartunk, ahová a busznak 42-43 körül kellene érkeznie, a busz akkor hagyja el a megállót. Ezt itt szóvá is tettem, mire az egyik buszos kolléga azzal védekezett, hogy a buszok azért járnak össze-vissza, mert az Árpád hídtól érkező buszok késnek a dugó miatt. Ez annyira nem volt igaz, mert ha a pályaudvarról indultunk, akkor már ott állt két vagy három 32-s, várva az indulásra. A buszokon van ugye fedélzeti óra, plusz a megállóban van ilyen visszaszámoló kütyü is. Két három alkalom után - mikor a végállomásról indultunk - rájöttünk, hogy a bkv kb. 2 perccel siet a netes időhöz képest, ezért vannak ezek a csodás lekésések. Egymáshoz képest eléggé szinkronban volt a fedélzeti és az indítási idő, kevesebb, mint 1 perc volt az eltérés közöttük. A kényelmetlenségek elkerülése végett áthangoltuk az óráinkat, plusz az otthoniakat is. A gépek maradtak, és "késtek" 2-3 percet. Ez a dolog működött is kb. 4 hónapon át, egészen múlt hétig.

30 Tovább

Széles az Alfával kicsit, nélküle nagyot szakíthat

Széles Gábor újságja keményen ostorozta a BKV-t a botrányos busztender miatt, miközben a lap tulajdonosának egyik cége, az Ikarusból megmaradt IK Járműtechnika is keresett volna 80-100 milliót a genfi buszok beszerzésén. Ráadásul a cég az összeg többszörösét keresheti, ha az üzlet meghiúsul, és a BKV régi Ikarusait még jó ideig nem váltják le sem használt, sem új csuklósok.

A BKV genfi használtbuszos üzletét a Heti Válasz (HV) cikke torpedózta meg, de a beszerzés körüli botrányhoz a Magyar Hírlap is igyekezett hozzátenni saját információkat. A Széles Gábor milliárdos vállalkozó tulajdonában lévő újság már a HV-s cikk megjelenése előtt írt az összesen 84 használt csuklós buszra tett ajánlatról, és kétségbe vonta, hogy a svájci Volvók eleget tesznek-e a fővárosi közlekedési vállalat tenderkiírásának. Később pedig a lapból vehette át a teljes hazai sajtó a nevekről szóló találgatásokat, hogy kik fognak belebukni a korrupciós vádakba. A Széles-lap azt azonban egyetlen alkalommal sem tudatta az olvasókkal, hogy a tulajdonosnak is vannak érdekeltségei a beszerzésben. Ha megvalósul, akkor azért, ha nem, akkor akár azért.

Buszban utaznak együtt

Széles cége régi albérlőtárs az Antal Attila, BKV-vezér fia foglalkoztatása miatt a közbeszerzési pályázattól elállni kényszerült Alfa Busszal. Az Ikarus-birodalomból megmaradt IK Járműtechnika Kft. (IKJ) a buszgyár székesfehérvári telephelyén lényegében szimbiózisban él a Volvókat szerelő és forgalmazó céggel, és nemcsak a területen osztoznak, hanem folyamatos üzleti kapcsolatban is állnak egymással.


A cikk folytatása megtalálható az Indexen.

Erre tovább >>>

4 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek