Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Több felesleges megállója van a 200E busznak?

Olvasónk szerint a 200E autóbusznak több felesleges megállója is van. Szerinte a busz többek között feleslegesen áll meg a Felsőcsatári útnál, a Csévéző utcánál valamint a szemeretelepi vasútállomásnál. Úgy gondolja, hogy az ott lakókat több buszjárat is kiszolgálja, tehát a 200E buszt felesleges ott megállítani. Ezzel kapcsolatban várja a javaslataitokat, észrevételeiteket.

Tisztelt Gál Mihály!

Egy rövid észrevételt szeretnék megosztani önnel és a blogjával. Véleményem szerint a Kőbánya-Kispestről induló 200E jelzésű autóbusznak felesleges megállói vannak. Mivel ez a buszjárat a repülőtérre közlekedő utasokat szolgálja ki elvileg, szerintem fölösleges megállnia többek között a Felsőcsatári útnál, a Csévéző utcánál valamint a szemeretelepi vasútállomásnál. Az ott lakókat más buszjárat is kiszolgálja, a turisták pedig általában itt nem szoktak fel/le szállni.

A gyorsabb kijutás mellett szól még a komfort érzet növelése is. Sokszor ugyanis alig lehet elférni a buszon.

Kíváncsian várom az ön valamint a blogot olvasók véleményét erről.

16 Tovább

Azonnali változtatásokat léptet életbe a BKK az Üllői úton

Több tucat észrevételt kaptunk ma tőletek az Üllői úti villamospótlással kapcsolatban. Az e-mailben a Facebookon és az élő forgalomfigyelő szolgáltatásunkon keresztül hozzánk eljuttatott panaszok szerint a többszörösére nőtt a menetidő azokon a buszjáratokon, melyek a Lajosmizsei sorompó és a Kossuth tér érintésével közlekednek, és egyes beszámolók szerint a Villanytelep és a Határ út között közlekedő pótlóbuszok menetideje is 35-40 perc volt átlagosan.

A problémát szerencsére a Budapesti Közlekedési Központ igen hamar felismerte, és a mai nap tapasztalatai alapján azonnali változtatásokat léptetnek életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon áthelyeznek, és ezzel könnyítik az Üllői út forgalmát.

Ezúton is köszönjük a BKK-nak a gyors intézkedést, és a reagálást!

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV Figyelő blogon az 50-es villamos vonalának felújítása és a szükséges pótlás kapcsán ma megjelent bejegyzésére az alábbiakban szeretnénk reagálni.

Az 50-es villamos vonalán több közúti szintbeni kereszteződés található, melyek közül a most lezárt kispesti (Simonyi Zsigmond utca, Szabó Ervin utca) átjárók nagyon magas igénybevételnek vannak kitéve, hiszen naponta a több ezer személy- és tehergépjármű mellett több száz autóbusz is rajtuk keresztül halad. A jelzett útátjárók karbantartása, felújítása már 2011-ben esedékes lett volna, azonban csak ebben az évben nyílt lehetőség a kivitelezésre. Mivel a jelzett útátjárók alépítménye éppen a nagy igénybevétel miatt speciális kialakítású, amely nem teszi lehetővé a szakaszos lezárásokkal megvalósítható felújítást, ezért volt szükségszerű az útátjáró teljes szélességben történő lezárása.

Az útátjárók átépítésére korábban a BKV-nak kéthetes vágányzári elképzelése volt, melynek keretében több ütemű lezárással a Simonyi Zsigmond utcai, a Kisfaludy utcai, és a Báthory utcai útátjárókon felül a Határ úti csomópontban az üzemi összekötővágány is átépült volna. Ennek nyomán az autóbuszok, és az 50-es villamos forgalmában hozzávetőleg kéthetes korlátozás lett volna.

Az ütemezését felülvizsgáltuk és ennek keretében olyan megoldásra törekedtünk, amely összességében a legkisebb forgalmi zavart okozza, és a legkisebb kockázattal megvalósítható műszaki megoldást alkalmazza, így a korábban tervezett két hétig tartó vágányzár és az útátjárók részleges lezárása helyett a BKV műszaki igényeinek figyelembe vételével a munkanapokba nyúlóan rövidebb, csak két munkanapot érintő vágányzár vált lehetségessé.  Ez az átjárók teljes zárását jelenti ezen napokon a kisebb forgalmú nyári időszakban.

Összességében tehát a kéthetes vágányzári műszaki igényt sikerült két munkanapra és ezen felül négy hétvégi napra redukálni. Az autóbuszok és a közúti forgalom terelése, a villamospótlás minimalizált időigénye, valamint a kivitelezés minősége szempontjából is a teljes zárás volt a legkedvezőbb megoldás.

A forgalomkorlátozás ideje alatt rendőri operatív irányítást, forgalomsegítést is igénybe veszünk, amely kiterjed a gyalogosok átkelésének segítésére, szabályozására is.

A forgalomtechnikai tervek ismeretében nyilvánvalóvá vált, hogy a térségben közlekedő autóbuszokon, illetve a villamospótló járatokon a menetidő növekedni fog. Ezért például - az egyik legjelentősebb utasforgalmú - 136E autóbusz vonalán a menetidőt 16-25%-kal megemeltük, és emiatt az eredetinél több járművet állítottunk forgalomba. Az autóbuszaink a szokásos menetidejüktől a 7 és 8 óra közötti időszakban a városközpont irányába jelentősen eltértek, azonban a délelőtti időszakban a torlódás megszűnt és az autóbuszok ekkor már kisebb menetrendi eltérésekkel közlekedtek.

Az Üllői úton a közúti forgalom torlódását - elsősorban a reggeli csúcsidőszakban - tovább fokozta, hogy a lezárt kereszteződéseket kikerülő, kitáblázott terelő utakról többen behajtottak a lezárt útszakaszokra, ahonnan csak rendőri segítséggel, a közúti forgalom részleges akadályozása után tudtak kihajtani.

Az első nap tapasztalatai alapján a BKK azonnali változtatásokat léptet életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon át fogunk helyezni, hogy ezzel is könnyítsük az Üllői út forgalmát.

A felújítási munkák az utasok érdekében, a gyorsabb és magasabb színvonalú villamosközlekedés érdekében zajlanak. A változások és torlódások okozta kellemetlenségekért ezúton is kérjük az arra közlekedők elnézését és megértését!

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

0 Tovább

Kilométeres dugóban araszolnak a villamospótlók az Üllői úton

Mint arról tegnap már beszámoltunk, a Budapesti Közlekedési Központ ma vágányfelújításba kezdett az 50-es villamos vonalán. Bár a BKK a felújítást jó előre beharangozta és minden csatornánk meghirdette, ma a BKV-figyelő szerkesztői és olvasói hatalmas fejetlenséget tapasztaltak a helyszínen.

A terelések és az átjárók feltúrása miatt a Kispest Kossuth tér és a Lajosmizsei sorompó között 2 kilométeres dugó alakult ki. Az Üllői úton közlekedő buszok és villamospótló járatok menetideje a többszörösére nőtt. Olvasóink a BKV-figyelő élő forgalomfigyelőjén arra panaszkodtak, hogy a Havanna lakótelep és a Kőbánya-Kispest távot 45-50 perc alatt tudták csak megtenni a 136E busszal, de volt olyan utas, aki több, mint fél órát ült a villamospótlón a dugóban.

Abban biztos vagyok, hogy a BKK szakemberei elméreteztek valamit, és az íróasztal mögött a terelés és a pótlás is máshogy nézett ki. Bízunk benne, hogy nagyon hamar lépnek valamit.

Várjuk az észrevételeiteket és a beszámolóitokat, ha Ti is ezen az útvonalon közlekedtek!

5 Tovább

Ezért robbant be a BKV-busz ablaka


Mint arról tegnap elsőként beszámoltunk, kedden reggel a Bogáncsvirág utcában berobbant egy Ikarus 412-es busz ablaka. A bejegyzésünket illetve a képet többek között a Hír24 is átvette, nekik közleményben reagált a BKV. Mivel a közlekedési társaság a BKV-figyelő többtízezres olvasótáborát semmibe veszi, és az ilyen reakciókat nem osztja meg velük, így a közlemény azon részét tudjuk csak közzétenni, ami a hírportálon megjelent.

Ebben az áll, hogy a BKV szerint ritkán, de előfordultak régebben is ilyen esetek. Olyannyira ritkán, hogy tegnap a 148-as busz vonalán a Sósfürdő megállónál is ugyan ilyen baleset történt. (Lásd a fenti képet).

Az egyik, Örs vezér tere felé tartó 168E jelű autóbusz a Kollégium megállóhelynél kátyúba szaladt, és az egyik alsó oldalablaka betört. A több kilónyi üvegszilánk nagy része az ülésekre zuhant, de szerencsére senki nem sérült meg.



A BKV szerdai tájékoztatása szerint a vizsgálat kiderítette, hogy az ablakkeret elhasználódott és repedt volt, ezért az üveget nem tartotta rendesen. Az egyenetlen útburkolat miatt a karosszéria és az ablaküveg megfeszült, ami az üveg „beroppanását” okozta.



Ahogy a cég írja, nagyon ritkán ugyan, de fordult már elő ilyen eset korábban is. Az autóbuszt azóta kijavították, körülbelül 50 ezer forintba került javítással együtt.



A BKV hangsúlyozza: „Minden esetben törekszünk arra, hogy a műszaki meghibásodásokat megelőzzük, vagy azokat a lehető legrövidebb időn belül kijavítsuk. Az okozott kellemetlenségekért elnézést kérünk a busz utasaitól!”

Hír24 

6 Tovább

Bócsa Viktor cáfolja a BKK állításait

Cáfolja a BKK állításait Bócsa Viktor, a BKV vicces buszvezetője. Azt állítja, hogy csak ebédidőben adott rádióinterjút egy valóban műszaki hibás buszról, és a sebességhatárt is csak kétszer lépte át tavaly, méghozzá azért, mert a buszon rossz volt a sebességmérő, de ezért már megkapta a büntetését.

Mint azt csütörtökön elsőként megírtuk, a BKV azért rúgta ki Viktort, mert a cég szerint senki sem szerette amit csinált, és zavarta az utasokat. A blogunkon közzétett információkat a BKK még aznap késő este igyekezett megcáfolni. A közlekedési központ szerint „sorozatos szabálysértések miatt" nem hosszabbították meg Bócsa Viktor szerződését. Azt írták: volt, hogy Viktor a munkája közben interjúkat adott egy rádiónak, ezért műszaki hibára hivatkozva kiállt, és ezzel járatkimaradást okozott a 105-ös vonalán. A sofőr viszont azt mondja, hogy éppen ő ajánlotta föl, hogy a saját ebédszünetében szereljék meg a rossz lépcsőt.

„Nem akartam, hogy az ő idejükből, az utasok idejéből raboljuk el a szerelést, hanem az én étkezésemből”- magyarázta, interjút pedig, mint mondta, csak ekkor adott munka közben, máskor nem. A BKK szerint Viktor késett is. Ő azt mondja: azért, mert mindig ellenőrizni kell mindent.

„A busz átvételére nem lett volna elegendő idő, és én, például egy fékhibás busszal nem vagyok hajlandó dolgozni, az utasok biztonsága számomra (…) a legfontosabb”- folytatta. A cég szerint kétszer gyorsan is ment a busszal Viktor, ő azt mondja: azért, mert rossz volt a sebességmérő.

„A busz utasok nélkül közlekedett 70-es táblánál, tehát mindent maximálisan, és tökéletesen csináltam, ezt a mai napig így gondolom. Hogyha ugyanott lennék, ugyanígy csinálnám”- tette hozzá.

Ráadásul, mint mondja, ez tavaly volt, amiért már megkapta a büntetését. Viktor jövő hét végén dolgozik utoljára. Nem tudja, hogyan tovább. Azt mondja: elkezd munkát keresni.

28 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek