Sziasztok!
A mai napon (XII. 14.) üzemzavar volt a ráckevei HÉV vonalán a Dunaharaszti és Tököl közötti szakaszon. A zuhanyhíradó szerint az üzemzavar reggel hat óra után jelentkezett, én nagyjából 07:45 környékén értem Szigethalom megállóhoz. Itt a már várakozó utasok közölték, hogy a HÉV nem jár. Nagyjából 10 perc várakozás után megérkezett a pótlóbusz, természetesen tömve, igy az utastér kiszellőztetése után, a sofőr változatlan utaslétszámmal indult tovább. Újabb 8 - 10 perc után megérkezett a következő hasonló módon tömött pótló, kis pofátlankodás árán erre már felerőszakoltam a testemet. Szigetszentmiklós - Gyártelep állomásnál azt az információt kaptuk, hogy jár a HÉV, így mindenki leszállt és átgyalogolt az állomásra. További hosszú perceket vesztegeltünk a hidegben, mire kiderült, hogy a szerelvények mégsem járnak, menjünk vissza a pótlóhoz. Rendben. Egy probléma volt csak. A pótló már elment. Totál káosz. Dunaharaszti felől közben megérkezett az ellenkező irányba közlekedő pótló. Ekkor már nagyjából 40 perce semmilyen érdemleges információt nem kaptunk, a beérkezett sofőrnek - szerencsétleneket oda- visszatúráztatták, hol telefonon, hol pedig az állomás diszpécsre által - fogalma sem volt merre is megy majd tovább. Közben újabb deformáció, - szó szerint - most már jár a HÉV. Természetesen kiderült, hogy ez a jereváni rádió hirszerkesztőjének ócska tréfája volt. A Tököl felé pótló buszt jelölték ki, hogy elinduljon vissza, Dunaharaszti alsóra. Elsőre ez apró reményt jelentett a HÉV állomás és a buszmegálló között túrázó utasok számára, további kérdezősködés után nagyjából egy busznyi utas zúdult fel, ugyanis a busz - objektiv okoknál fogva - közvetlenül Harasztira ment, a két pont között lévő Szigetszentmiklóst és még két másik megállót kihagyva. Nekem ez kedvezett, buszra fel, nosza induljunk Harasztitól már ok lesz minden. Hát persze.
Mozgásba hozzuk a várost
Katasztrofális műszaki állapotok
Tisztelt BKV Figyelő!
Nem tudom összefüggésbe hozható-e az előző létszámleépítés, és az, hogy ma már természetessé vált, hogy minden nap látok 1-2 lerobbant BKV buszt, de az biztos, hogy a helyzet lassan már tarthatatlan. A BKV az előző létszámleépítés során több száz műszaki alkalmazottat bocsátott el, mely véleményem szerint a lehető legnagyobb hiba volt. Nem titok, minden nap kb. 8-szor utazok BKV-n, ebből 6-szor buszon. Régen szinte elképzelhetetlen volt, hogy az a busz amin utazok, éppen két megálló között romoljon el, de az elmúlt hónapban, már háromszor szólt a buszvezető, hogy legyünk szívesek megvárni a következő buszt, és szálljunk fel rá, mert műszaki hiba történt. Szinte biztos, hogy nem azért romlanak el a buszok, mert régiek, hiszen a mostani két esetben az új Volvo buszok mentek tökre. Hozzáértő emberek válaszit várom (buszvezetők, volt karbantartók stb.) Mondjátok el a véleményetek, szerintük van-e összefüggés a rendszeres meghibásodások és a karbantartók elbocsátása között.
Köszönöm!
A 138-ason a sofőr a király
Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!
Panaszt szeretnék tenni az egyik alkalmazottuk ellen, aki 2007. december 8.-án szombaton a csepeli Szent Imre térről menetrend szerint 17:10 perckor induló 138-as járatot vezette. A buszra a szigetszentmiklósi Auchan áruház megállójában szálltunk fel a barátnőmmel, hogy egy megállóval később átszállhassunk a Volánbusz halásztelki járatára.
Az események a következőképpen zajlottak:
Az áruházi bekötőútról kihajtva a sofőr behajtott a körforgaloma amikor észrevettük, hogy - velünk szinte egyidőben - az a halásztelki járat is a körforgalomhoz ért amelyikre át akartunk szállni. A 138-as busz sofőrje - annak ellenére, hogy a körforgalomban neki van elsőbbsége - maga elé engedte a volánbuszt. Így aztán a két jármű egyszerre ért az áruházi bekötőút megállójába: előttünk a volánbusz, mögötte pedig mi a 138-ason. A söfőr melleti ajtón szerettünk volna leszállni - idejében jeleztünk de az ajtó csak nem akart nyílni. A sofőr felé fordulva szóltam neki, hogy legyen szives nyissa ki mert "át szeretnénk ugrani" az előttünk álló volánbuszra. Ő erre közölte, hogy "dehogy nyitja, nem ugrálunk sehova".
Barátnőmmel - és még vagy 7-8 utassal akik szintén át szerettek volna szállni - értetlenül néztünk néhány másodpercig, majd a sofőr közölte: "majd ha dupla megállót építenek ide akkor kinyitom". Döbbenten pillantottunk egymásra, nézegettük a megálló aszfaltját az ajtón keresztül. Közben az előttünk álló volánbuszra szép lassan szálltak felfelé az utasok. Körülbelül 10-en és mivel többségüknek jegyet kellett váltani, legalább 5 percen keresztül néztük őket vágyakozva. Közben az egyik hölgy felháborodottan közölte a sofőrrel, hogy "Ő ilyet még életében nem hallott, ha most nem nyitja ki az ajtót, akkor egy órát kell várnunk a következő járatra" - a valóságnak megfelelően. Nos ezt nem kellett volna mondani. A sofőrnek kifejezetten tetszett a dolog. Rezzenéstelen arccal kijelentette, hogy "akkor 1 órát fognak várni". Bennem közben kissé felment a pumpa, hogy nem enged minket leszállni annak ellenére hogy már percek óra állunk a megállóban és valami olyatmit mondtam neki, hogy "látom nagyon élvezed, hogy a buszon te vagy a király." Erre indulattól vörös arccal beleüvöltötte a képünkbe, hogy "igen, én vagyok a király". Utastársainkkal együtt morogtunk, zúgolódtunk, teltek a percek de az ajtó csak nem akart nyílni. A sofőr úgy érezhette, hogy azért megiscsak tartozik némi magyarázattal mert időközben még a következőket mondta - pontosabban üvöltötte:
Ellenőrzés az éjszakain
Kedves BKVF!
Az imént megbüntettek egy éjszakai buszon, mert lejárt a bérletem, 10 perccel. Jogos volt, tudom. Ettől még nyugodtan hozzátehetjük azt is, hogy gusztustalan, mert az is igaz. Kérdeznék valamit: egyáltalán mi a búbánatomért szállhattam én fel éjfélkor arra a buszra, ha pont akkor járt le a bérlet? Határozottan az a véleményem, hogy én azon a buszon nem is lehettem volna fönt. Engem oda ne engedjenek fel, és ne utána húzzák le a pénzemet büntetéssel.
Rövidre fogom a lényeget: a Napnál világosabb, hogy nem az utólagos büntetésre kell rámenni, mert ha az ellenkezője lenne, azzal naponta milliókkal többet kaszálna a BKV. Ezt többször ki is próbálták már, bejött, csinálták ugyanúgy tovább. Ez, ami van, kicsinyes, undorító, ez a legjobb szó rá: szarozás, ami itt folyik, hogy már az én pofám ég, én kérek elnézést a világtól, hogy a mi országunkban minden így megy. De ami a legeslegcikibb, az az, hogy mindenki tudja, hogy a kallerek kizárólag a balekokat büntetik. Igen, azokat, akik beleegyeznek, hagyják magukat megbüntetni. Én is balek voltam most, de utoljára életemben, mert ezt elhatároztam; olyan lapokkal játszom, amilyeneket osztanak nekem. Remélem, egyszer eljő a jobb kor.
Két éve volt olyan szerencsém, hogy Angliában jártam. Mindenhol azt láttam, hogy náluk az ilyen alapdolgok le vannak fektetve, nem szaroznak semmivel úgy, mint Magyarországon. Akár a sorbanállást vesszük a bevásárlóközpontokban (nem fejtem ki), akár azt hogy mindenki jobbra áll a mozgólépcsőn (apróság?), akár az egész tömegközlekedést... Egy automatából megveszed a mágnesszalagos jegyet, azzal enged be és ki. És jé, nézzük csak meg ezt a fényképet.
Jééé! Valaha még nálunk is így volt. Aztán miért szüntették meg?
Kb. két éve megjelent a hír, hogy a nagyokos BKV egy napra kipróbálta, hogy a metróban nem a feljövő utasokat b.-ák meg, hanem a lemenőket eleve nem is engedik le jegy/bérlet néllkül. És jééé: több millió forinttal több volt a BKV napi bevétele. AZTÁN MÁSNAP MEGINT CSINÁLTÁK UGYANÚGY, MINT ADDIG. Csak egy kérdésem van. Röhögjek, vagy sírjak? (Most vegyesen van mindkettő)
Meg kell alapozni egy értelmes rendszert, élhető körülményeket teremteni, és ahhoz hozzászokni. Ami már nem nehéz. Gondolom az angoloknak se volt az.
Peronzár, buszra első ajtón felszállni, jegyellenőröket az utolsó emberig elbocsátani!!! Számomra EZ egy felelős gondolkodás. Ami most van, csak egy nevetséges pepecselés, amire nincs szükség. ÉS MINDKÉT FÉLNEK KIMONDHATATLANUL MEGALÁZÓ.
EZ NEM PÉZNKÉRDÉS! GONDOLKODÁS KÉRDÉSE. De ha gondolkodni nem megy â013 komolyan mondom â013 akkor tessék egy az egybe lekoppintani Londont, Párizst. Náluk működik. Ezt tessék lekoppintani ne csak a Big Brother-t, meg a Pókerarcot.
Üdv!
Kippkopp
Meleg fülke, hűvös megálló
Kedves BKVFigyelő!
Hét éve élek budapesten, és eddigi véleményem a BKV buszvezetőiről elég pozitív volt. Segítőkészek, rendesek, figyelmesek, türelmesek. Legalábbis azokon a járatokon, amelyeken eddig jártam.
Most viszont a munkahelyemre az 53-as busszal járok, és felül kell bírálnom a korábbi megállapításomat. A járat a fehérvári útról indul, az egykori Skála mellől. Itt reggel az utazóközönség szélben, hóban, fagyban, esőben, szélben áll (nem kevesen, köztük sok idős ember, nehéz szatyrokkal), és vár a buszra. A busz (gyakran kettő is) kb. 50 méterrel hátrébb várakozik, zárt ajtókkal, a söfőr a kellemes meleg fülkében újságot olvas és reggelizik. Persze ebbéli tevékenységében semmi nem zavarná, ha a busz a megállóban állna, és felülhetnének rá az utasok. Egyszer megpróbáltam a várakozó (és éppen induláshoz készülő) buszra felszállni, de a sofőr elzavart, mondván majd a megállóban felszállhatok - ahova fél perc gurulás után meg is érkezett. Utasbarát megoldás a javából.
Ma természetesen ugyanígy történt minden. Az, hogy felszállás után tömény benzingőz fogadott az utastérben, már említésre sem méltó - ez a busz állapotából adódik.
Menetrend szerint szépen el is indult a busz, és előre ment a második villanyrendőrig. Ebben nem zavarta az, hogy az első villanyrendőr már régóta pirosan világított, amikor áthaladt rajta. Persze, ott nincs keresztforgalom, maximum gyalogosok, azokért meg úgysem kár.
A sofőrnek az utasokat ténylegesen veszélyeztető hozzáállása a következő megállókban volt látható: nyitott ajtóval fél-egy métert gurul a jármű. Teszi mindezt miközben szállnak le- és fel az utasok. Ezt megtette az első két megállóban is (Kosztolányi tér, Vincellér utca), a továbbiakról nem tudok, mert a harmadiknál leszálltam.
Ez nem szolgáltatás, ez balesetveszély okozása. Megjegyeztem a busz adatait: BPI-334 rendszámú, 2007.12.07 09:42-kor indult a Fehérvári útról.
--
Csaba
Utolsó kommentek