A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója azt reméli, hogy ehhez mintegy százmilliárdos uniós támogatást sikerül szerezni. Vitézy Dávid a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában szertdán elmondta azt is, hogy két részletben ugyan, de megépül a budai fonódó villamoshálózat.
Nagyszabású villamos- és trolibeszerzési program indul a fővárosban. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Magyar Rádió reggeli műsorában azt mondta, reméli, hogy ehhez mintegy százmilliárdos uniós támogatást sikerül szerezni. A tervek szerint mintegy száz új villamost és száz új trolit vennének, és fejleszteni fogják a kötött pályás közlekedést is. A buszpark teljes megújításához még az idén hozzákezd a BKK.
Villamosokat és trolikat venne a főváros
Végállomáson gyulladt ki egy BKV-busz motortere
Kigyulladt az 5-ös busz motortere szerdán reggel a főváros II. kerületében. A Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság tájékoztatása szerint a Pasaréti téri végállomáson egy Ikarus 260-as busz motortere kapott lángra. A tűz oltását egy éppen munkába igyekvő tűzoltó és a BKV-busz vezetője kezdte meg egy porral oltó készülékkel. Személyi sérülés nem történt.
Nem jelzi semmi az ajtóhibát a busz műszerfalán?
A fent látható videót egyik olvasónk készítette a BPO-564-es rendszámú buszon. Mint az a felvételen is látható, az ajtó jobb szárnya nem záródik rendesen, emiatt az rendszeresen visszanyílik. Mivel az utóbbi években több tucat ajtóhibát bemutató videót publikáltunk már, kénytelen vagyok a blogot olvasó buszosoktól megkérdezni: nincs semmi visszajelzés a műszerfalon amiből kiderül, hogy az ajtó meghibásodott vagy rosszul záródik? A balesetveszélyes helyzeteket egy egyszerű visszajelző lámpával nem lenne jó elkerülni?
A rendőrség vagy a BKV feladata a járműveken való rendfenntartás?
Olvasónk az alább olvasható levele egy nagyon fontos kérdést vet fel, méghozzá azt, hogy a BKV járatain való rendfenntartás kinek a feladata. A rendőrségé? A BKV dolgozóké? Ki az a személy, aki a történetben szereplő utasokkal szemben felléphet?
Kedves BKV-figyelő!
Naponta olvasom a BKV-blogot, és úgy döntöttem, hogy én is írok, hiszen nekem is vannak "élményeim", tapasztalataim, panaszaim ezzel kapcsolatban. Tudnék mesélni. De most egy konkrét esetet szeretnék megosztani, ami miatt igenis panaszolok:
Nem velem történt, hanem konkrétan a párom unokaöccsével, hogy egyik nap jött hazafelé munkából a 22-es busszal, ami a Moszkva térről megy Budakeszi felé, és a busz Dénes utcai megállójánál (ez még Buda) van egy árvaház, vagy nem tudom minek hívják, (nemrég óta lehet ott) és rengeteg fiatal gyerek szokott emiatt ezen a járaton közlekedni, lányok, fiúk, romák, nem romák, tök mindegy, nem is ez a lényeg, és ott szoktak leszállni.
Alacsonypadlós használt trolibuszokat vásárol Budapest
Az öreg szovjet trolik felújítását váltja ki a beszerzés, új járművek beszerzése továbbra is napirenden van, -áll a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.
A nemrégiben lezárult sikeres trolibusz-tender eredményeként alacsonypadlós használt csuklós trolibuszok érkezhetnek a fővárosba. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV 2010-ben jelentette be: használt trolibuszok és autóbuszok beszerzésére ír ki tendert a közlekedésüzemeltető társaság. A használt járművek beszerzése a tarthatatlan műszaki állapotok enyhítését szolgálja, nem helyettesíti az ezzel párhuzamosan az autóbuszpark, a trolibuszok és a villamosok jelentős részének lecserélését célzó nagyprojekteket, melyeket a BKK megkezdett.
Utolsó kommentek