A fent látható képet olvasónk, Konrád készítette vasárnap este a 95-ös buszon. Mint írja, a a busz éppen Kőbánya Alsó Vasútállomásnál haladt, amikor kiszakadt a középső ajtónál lévő négyes ülésből kettő. Szerencsére személyi sérülés nem történt. A busz nem közlekedhetett tovább így beküldték a cinkotai garázsba busz cserére.
Valószínűleg ezt a hibát is a járművek magas életkorával magyarázná a BKV, és behazudnák az utasoknak, hogy ezt nem láthatták előre, a nyolc darab csavar egyszerre fáradt és törött el. Figyeljetek a koszos ülésekre, vigyázzatok, nehogy kitörjön alattatok, és figyeljetek arra is, hogy ha kigyullad a busz, könnyen ki tudjatok menekülni. Nem mindegy, hogy hová ültök...
Kiszakadt a padlóból az Ikarus ülése
Nem fizet a BKV a cserbenhagyott utasnak
Olvasónk, Viki még márciusban szenvedett baleset a 33-as busz Lépcsős utca megállójában. Az utas leszállás közben rosszul lépett, emiatt szalagszakadással korházba került, ahonnan gipsszel a lábán távozott. Az eset érdekessége, hogy a buszvezető valószínűleg az ajtózárás közben nem látta az esetet, emiatt segítségnyújtás nélkül elhagyta a megállót. Olvasónk kártérítését fordult a BKV-hoz, de jegyzőkönyv hiányában nem tudja bizonyítani az esetet:
Kedves BKV-figyelő!
Az eset március 18-án, péntek este történt, amikor a 17:59-kor Október Huszonharmadika utcától induló 33E autóbuszról a Lépcsős utcánál leszállás közben (kb. fél 7-kor) félreléptem, a bokám félre ment. A mögöttem leszálló emberek felsegítettek, de nem maradt ott senki. A buszsofőr sem szállt le, elhajtott, így helyszíni jegyzőkönyv nem készült.
Mi lesz nyáron? -Már most púposodnak a sínek és füstölnek a buszok
A tavasz a BKV életében az egyik legizgalmasabb évszak, mert ilyenkor szoktuk megtippelni, hogy a legmelegebb nyári napokon hány százalékos lesz a szolgáltatás, és ilyenkor szoktuk azt is megbecsülni, hogy a következő hónapokban hány jármű ég majd porig az hiányos karbantartás miatt.
Tegnap csak alig volt több 20 foknál, mégis több tucat bejelentést küldtetek a város minden pontjáról lerobbant buszokról, felpúposodott sínekről, és műszaki hibás járművekről. Szerda délután a 3-as, a 28-as, a 62-es és a 62A jelzésű villamosok nem közlekedtek, mert a Liget tér és a Szent László tér között felpúposodott a villamossín. Az 53-as busz vonalán a BPO-781-es rendszámú busznak kellett félreállnia (képünkön), a felforrt hűtővíz miatt. Műszaki hibákról számoltatok be a 7E illetve a 173-as vonalakról is, és írtátok, hogy a Várban közlekedő buszok is többször pihenőre kényszerültek.
Mikor lesz kerékpárszállító az autóbuszokon?
Olvasónk, A. Diószegi az alább olvasható levelében egy régi, ám még mindig aktuális problémával foglalkozik, mégpedig azzal, hogy a HÉV-pótló járatokon miért nem megoldott a bicikliszállítás. Mint ismeretes HÉV-pótlóként ugyan azok a buszok közlekednek, amik a napi forgalomban, illetve villamos, metró stb. pótlásnál, ezeken pedig a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem engedélyezi a kerékpárszállítást. Vajon nálunk mikor lesznek olyan kerékpárszállító alkalmatosságok, mint ami a lenti busz elején látható? Olvasónk levele a kép alatt olvasható.
Fertőzésveszélyesek a koszos ülések?
A fenti képet olvasónk, Csaba készítette a 151-es vonalon közlekedő FLR-740-es rendszámú Volvo buszon még tavaly. A képet látva több kérdés is felmerül a jegyet vagy bérletet tisztességesen vásárló utasokban: Tényleg ezt érdemli az ember havi 10 ezer forintért? Vajon milyen gyakran takarítja ezeket az üléseket a BKV?* Milyen fertőzéseket lehet elkapni egy ilyen erősen szennyezett üléstől?
*A szabályzat úgy szól, hogy ha egy hajléktalan leül egy ülésre, és a ruházata olyan, hogy beszennyezhette az ülést, akkor ki kell állni a forgalomból, és a buszt fertőtlenítésre be kell vinni a garázsba. Vajon ezt a szabályt hány buszvezető tartja be?
Olvasónk, Viktória a buszok tisztaságával kapcsolatban levelezett a BKV-val, ugyanis megunta, hogy egy rövid út után moshatta újra a ruháit, annyira koszosak és büdösek lettek. Előbb olvasónk levelét olvashatjátok, alatta pedig a BKV válaszát találjátok. Külön felhívnám a figyelmet erre a részre, melyben a BKV azt hazudja, hogy a koszos és elhasználódott üléseket rendszeresen cserélik:
Utolsó kommentek