A Régi Budaörsi úton a Virágpiac és a Gazdagréti út között az útpálya szélesítésével kialakítandó buszsáv kivitelezése az utolsó fázishoz érkezik. Július 14. és 16., illetve július 20. és 22. között aszfaltozási munkákat végzünk, emiatt időszakosan forgalomkorlátozásra, félpályás útlezárásra kerül sor több alkalommal. Július végétől az erre közlekedő 40-es, 240-es és 240E buszokon utazók - a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) törekvéseinek megfelelően - gyorsabban és megbízhatóbban érhetik el úticéljukat, -olvasható a BKK közleményében.
A Régi Budaörsi úton megvalósuló buszsáv 255 millió forintba kerül, ennek 85 százalékát Európai Uniós támogatásból fedezzük. A projekt keretében 790 m hosszan szélesítjük ki az utat és megújulnak az ezen a szakaszon érintett közművek is. A buszsáv létesítése miatt két helyen a meglévő kerékpárút nyomvonalát is kiigazítják, valamint egy autóbuszmegálló is megújul a munkák során. A projekt kedvezményezettje a Fővárosi Önkormányzat.
Önálló buszsáv épül a Régi Budaörsi úton
Milyen valódi alternatívát nyújt a főváros az autósoknak?
Az elmúlt napokban a Budapesti Közlekedési Központ és a VEKE Facebook oldala az új Budaörsi úti buszsáv miatti anyázásokkal volt tele. Érdemben nem igen lehetett vitatkozni a témáról, ugyanis a BKK nem minden esetben adott választ a felvetett kérdésekre, a VEKE pedig szokásához híven a demagóg, szánalmas, troll, stb. jelzőket aggatta azokra a hozzászólókra, akik nem értettek velük egyet. Pedig sok normális kérdés felmerült, többek között az is, amit Cser-Palkovics András is feltesz az alábbi cikkben. Hol a valódi alternatíva? Mit kínál a "külsősök" adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?
Székesfehérvár fideszes polgármestere dörgedelmes nyílt levelet intézett Tarlós István főpolgármesterhez a Facebook-on, melyben főváros-sovén szemléletről, a Szimferopol-Jalta trolijáratról, a kellemetlen BKV-s élményeiről beszél. Ha Budapest nem akar, Székesfehérvár lehetne az új főváros, -olvasható az Indexen.
Stílusában és tartalmában is szokatlan levelet intézett Cser-Palkovics András Tarlós István főpolgármesterhez, amiért reggelente neki és autós társainak megnőtt a menetidejük az M7-es fővárosi bevezető szakaszán a Budaörsi út új buszsáv-szakasza miatt.
Több tucat autó a Soroksári úti buszsávban (Frissítve)
Aki reggel a 23, 23E, 54, 55-ös buszokkal utazott Pesterzsébet és a Boráros téri végállomás között, annak egy hosszabb távot gyalog kellett megtenni a buszsávban álló autósok miatt. Én 8:45-kor szálltam le a buszról a Haller utca környékén, innentől kezdtem el videózni az összes buszsávban álló autóst. Több tucatot. (Az autók a Közvágóhíd és a Boráros tér között végig álltak a buszsávban). Különös figyelmet fordítottam a rendszámokra, bízva abban, hogy a rend derék őrei a videó hatására lépnek valamit, ha már a helyszínre nem jöttek ki. Volt olyan autós (nő) aki a videózás közben még integetett is, de volt aki kurva anyázott. Hiába mutogattam nekik az aszfaltra festett nagy BUSZ feliratot, nem érdekelte őket. Többen a videózás hatására besoroltak a másik sávba, de akkor már késő volt. (Kezem egy kicsit remegett a hideg miatt, de a lényeg talán látszik).
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Utolsó kommentek