Csak egy érvényes ajánlat érkezett a BKV-hoz a használt buszok vásárlására meghirdetett pályázatra, de még nem nyilvános, hogy kitől vásárolna a cég, írja a Magyar Hírlap.
Egyetlen érvényes ajánlatot talált a BKV csütörtökön azon a közbeszerzési pályázaton, amelyet használt buszok beszerzésére írt ki a társaság. A cég még nem hirdetett eredményt, így egyelőre azt nem hozták nyilvánosságra, hányan jelentkeztek a pályázatra, írja szombati számában a Magyar Hírlap.
Az ellenzék sérelmezte, hogy a pályázaton nem indulhattak önkormányzatok, mivel azt úgy írták ki, hogy olyan vállalkozás jelentkezhetett, amely minimum hárommilliárd forintos buszforgalmazást tud felmutatni.
A BKV-nak egyébként nem állt rendelkezésére a 3,3 milliárd forintos vételár, ezért a fővárosi közgyűlés jóváhagyásával ideiglenesen 906 milliót csoportosítanak át a kettes metró szerelvényeire elkülönített összegből. A pénz hetvenöt alacsony padlós buszra elég.
A Fidesz kifogásolta, hogy kezdetben a BKV 30-50 százalékos megtakarításról beszélt, jelenleg viszont már arról van szó, hogy az új buszok árának 50-70 százalékáért vásárolnának járműveket. A Magyar Hírlap információi szerint a BKV milliméterre pontosan meghatározta a vásárlandó buszok paramétereit, így a kritériumoknak valószínűleg csak egy típus tud eleget tenni.
A lap úgy tudja, Genfből érkeznek a hatéves járművek, amelyekben még motort kell cserélni, hogy megfeleljenek az Euro 4-es szabványnak.[Index lapszemle]
2008. február 04. 14:14
Genftől vásárol használt buszt a BKV?
2007. december 06. 09:41
Mindenkit hülyének néz a BKV?
"Budapesten számos busz üresen, vagy csak egy-két utassal közlekedik. Az ilyen járművek üzemeltetése gazdaságtalan. Így minden óra, amíg ezek a kihasználatlan járatok az utakon közlekednek, pazarlás. A mi pénzünk pazarlása." Khmm, amíg el nem készült az éjszakai menetrend, addig nem volt probléma, hogy a szolgálati járatokon csak 1-2 "utas" közlekedik, és ez gazdaságtalan. Most meg azt mondják, h többletköltség. Micsoda, az, hogy mások is vannak a buszon?
"Talán nem mindenki gondol bele abba, hogy a BKV-buszok is üzemanyaggal működnek, mint bármelyik autó. Ezért az üzemanyagköltségekkel éppúgy számolni kell, mint saját otthoni költségvetésünk esetében." 12-es busz. Azt hiszem egy éve cserélték meg a megállóját a Boráros téren az 54-sel. Így a 12-esnek egy plusz kört kell tennie, mielőtt elindulhatna, ráadásul a Soroksárin így nehezebben jut ki a Petőfi híd felé. Ez nem zavarja őket?
"Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz" Lásd éjszakai, illetve a sztrájk miatt nem közlekedő buszok is kieső pénzt okoznak.
"Talán nem mindenki gondol bele abba, hogy a BKV-buszok is üzemanyaggal működnek, mint bármelyik autó. Ezért az üzemanyagköltségekkel éppúgy számolni kell, mint saját otthoni költségvetésünk esetében." 12-es busz. Azt hiszem egy éve cserélték meg a megállóját a Boráros téren az 54-sel. Így a 12-esnek egy plusz kört kell tennie, mielőtt elindulhatna, ráadásul a Soroksárin így nehezebben jut ki a Petőfi híd felé. Ez nem zavarja őket?
"Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz" Lásd éjszakai, illetve a sztrájk miatt nem közlekedő buszok is kieső pénzt okoznak.
2007. július 04. 23:42
Pályázati felhívás
Tiszta udvar, rendes ház! Láttam már sok helyen kiírva. De ez a mondás vajon a BKV-ra is igaz? Nem szeretnénk véleményt alkotni a társaságról néhány tisztítatlan busz alapján, így hát pályázatot írunk ki, "Ki találja meg a legkoszosabb járművet?" címen. Várjuk a képeket és a sztorikat. A busz rendszáma vagy a jármű azonosító száma nagyon fontos, ne felejtsétek el megnézni! Sok sikert kíván a BKV figyelő! [KÉPEK]
Utolsó kommentek