Az Index információi szerint az elmúlt hónapokban a BKV 150 ezer forint értékben vásárolt szivart. A társaság hivatalos reagálása szerint üzleti ajándékról van szó.
Az Index úgy tudja, hogy a BKV 150 ezer forintért szivart vásárolt nemrég számlára egy cégtől. A vásárlás Kocsis István vezérigazgatói kinevezése után történt.
Az Index megkereste a BKV-t, hogy milyen célból vásárolták a szivarokat, a vezérigazgatói reprezentációs keret terhére vették-e, és hogy terveznek-e még a jövőben szivarbeszerzést.
A kérdésekre a BKV a következő választ küldte: "Más gazdasági társaságokhoz hasonlóan a BKV Zrt-nél is szokásos reprezentációs vagy üzleti ajándékok beszerzése az üzleti kapcsolatok kiépítése, az üzletpolitika megismertetése céljából.
Reprezentációs célokra a BKV Zrt. részére 150 ezer forint értékben történt üzleti ajándékok vásárlása. Ilyen kategóriájú üzleti ajándékok beszerzésére a társaság a 2008-as év első 8 hónapjában mintegy 3 millió forintot költött, ami megfelel a korábbi évek gyakorlatának.
A BKV Zrt-nél- a Társaság jelenlegi helyzetére tekintettel- az elmúlt időszakban szigorú költséggazdálkodást vezettünk be, amelyek megtakarításai természetesen messze fedezik a fenti kiadásokat."
(Index)
BKV: szolgálati szivar vagy üzleti ajándék?
Feljelenti a BKV a metrón tujázó fiatalt
Budapest — Ez már több, mint diákcsíny! Saját testi épségét veszélybe sodorva kétszer is tujázott, azaz a két kocsi között utazott a metrón Péter (15).
Balszerencséjére egyik társa mobiltelefonjával videóra vette ténykedését, ami aztán kikerült a BKV Figyelő blogra. A felvételen a fiú derűsen mosolyog, és pózol a kamerának. Aztán vélhetően szerepet cserélt a társával, mivel a felvétel egy másik fiú tujázásával folytatódik; ő pedig még rá is gyújt.
A Blikk megkereste Pétert, hogy adjon magyarázatot a történtekre.
– Nem tujázok, és életemben kétszer utaztam ott, utoljára nyáron csináltam – mondta el saját védelmében a fiú. A sajátos poénért azonban nagy árat kell fizetnie, a BKV ugyanis feljelenti őt és barátját.
– A metró hátsó ütközőjére felkapaszkodni vagy a szerelvények között utazni olyan, mint például villanydróton kötéltáncolni: az ilyen utazásnak minden másodperce életveszélyes. Ráadásul ilyen esetben az elkövető a megbízható és biztonságos közlekedést is veszélyezteti – mondták el kérdésünkre a BKV Zrt. sajtóosztályán. A fiatalok körében ennek ellenére egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tujázás. Az utolsó eset október 28-án történt, amikor két fiú a Combino villamos hátsó ütközőjére felkapaszkodva utazott. Ők sértetlenül úszták meg a mutatványt, ám június 20-án egy másik fiú kis híján az életét vesztette. A 10 éves gyerek súlyos sérüléseket szenvedett, miután leesett a 14-es villamos ütközőjéről.
– Sajnos járművezetőink az ilyen esetek nagy részében tehetetlenek, hiszen a potyautasok pont azt használják ki, hogy tettük a jármű visszapillantó tükréből közvetlenül nem észrevehető – tette hozzá a sajtóügyeletes. A BKV ezért azt kérni, ha utasaik ilyen esetet látnak, jelezzék azt a járművezetőnek.
K. P. (Blikk)
Buszos kontra biciklis
Olvasónk a BKV-figyelőn szeretné megtalálni arra a kérdésre a választ, hogy hétfőn a Váci úton egy buszvezető miért húzta rá a kormányt, és miért lökte meg a busz orrával a biciklijét. Panaszt nem tesz, csak a buszvezető verzióját szeretné elolvasni:
Tisztelt BKV blog,
Tegnap (2008.12.15-én) szokásom szerint kerékpárral mentem hazafelé a Váci úton, amikor egy buszsofőr szeretett volna elütni. Ezúton szeretném megkérdezni, hogy miért akart megölni, azaz írja már meg az ő verzióját. A történet a következő:
Megyek kifelé a Váci út mellett a gyalogos és kerékpárúton. Ez az út keresztezi az Árpád utat, ahol szokás szerint nem adták meg nekem az elsőbbséget, de ez leginkább a kereszteződés hibája. Az Árpád út után a bicikliút (pontosabban ez csak gyalogos és kerékpárút) elkanyarodik jobbra, én viszont rátértem a Váci útra. Az első lámpánál állt a sor, ezért én (szabálytalanul) felmentem a járdára és ott mentem tovább, amíg el nem indultak az autók. Akkor pont jött egy felhajtó a járdán, így vissza tudtam menni az útra. Egy autó mellé érkeztem, bőven elfértem mellette, nem zavartuk egymást. Mögöttünk jött egy busz, akit így gyakorlatilag jobbról megelőztem. Azonnal rátenyerelt a dudára jelezve a nemtetszését, ami végülis jogos volt, mert én szabálytalan voltam, igaz őt nem akadályoztam mivel a sor lassan haladt, tudtam tartani a tempót. Bár nem jó érzés, ha közvetlenül mögötted dudál egy busz, mindenesetre nem ijedtem meg, és nem is estem el. A sor közben felgyorsult, a busznak azonnal volt lehetősége megelőzni, tehát egy másodperc késedelmet sem szenvedett, mikor mellém ért visszafékezett az én tempómra és szép komótosan rámhúzta a kormányt. A padka ott elég magas, tehát nem volt hova mennem. Az első ajtó környékén voltam, gondolom nézett közben, hogy milyen messze vagyok és finoman meglökött a busszal!!! Nem estem el, de hogy pontosan mit csináltam arra már nem emlékszem a következő határozott emlékem, hogy a megállóban megáll, kinyitja az ajtót az utasoknak, én már ismét előtte vagyok. Megálltam, megfordultam, felvettem vele a szemkontaktust és azt ordítottam felé, hogy ELMENT AZ ESZED?!? Mutogatni, szerintem nem mutogattam. Valamit ő is kiabált, amiből egy szót sem hallottam, bár még nyitva volt az ajtó, de a gesztusokból az jött le, hogy ő pont fordítva gondolja. Majd legyintett egyet, amiből részben az jött le, hogy túltette magát a dolgon és feladta, hogy megneveljen. A gyilkolási hajlamom ettől elszállt, megfordultam és mentem tovább. A továbbiakban ő még kétszer előzött meg, először egy piros lámpa előtt közvetlenül, ahol be akart állni elém, de mivel nem volt 1 busznyi hely köztem és a lámpa között, ezért csak a busz elejét tudta elém betolni, én kénytelen voltam megállni a csukló után a busz mellett és megvárni, míg a zöldet kap és elmegy mellőlem. A lámpa után is volt egy megálló, ahol én előztem vissza, ezúttal szabályosan balról. (Kiraktam a kezem, besoroltam a belső sávba, az autók beengedtek azonnal, így lendületből elmentem az álló busz mellett. Amikor legközelebb utolért, már megfelelő oldaltartással és dudálás nélkül előzött meg és mindenki ment a dolgára. Amin leginkább megdöbbentem, hogy a buszsofőr egy jovális 50-es úriember volt, nem néztem volna ki belőle a gyilkos hajlamot. Ha elüt, én meghalok, ő börtönbe kerül. Ha nem üt el és feljelentem, akkor is alsó hangon elveszíti az állását és nem tudom könnyen kap-e munkát valaki az ő korában. (Sofőrként biztos nem, mert ugrott volna a jogsija is, én valószínűleg pénzbüntetéssel megúsznám a szabálysértést) Tehát mégis mit gondolt, mi értelme volt meglöknie? A busz rendszáma, a járatszám és időpont alapján gondolom könnyen beazonosítható lenne, szerintem tanú is akadna, felismerni felismerném, ennek ellenére nem akarom feljelenteni, hiszen végülis egy karcolás nélkül megúsztam, neki meg rámenne a hátralévő élete, ami talán túl nagy ár. De leginkább azért nem, mert a szemkontaktus alatt nem tűnt egy vérengző fenevadnak. Az ő verziója viszont érdekelne.
KovAk
Jövő héten BKV-sztrájk?
Jövő hét csütörtökön tartanák félnapos munkabeszüntetésüket a BKV sztrájkot jelentő szakszervezetei, ha addig, pontosabban december 15-ig nem sikerül megegyezni a cég vezetőségével.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője elmondta, ugyan érkeztek bíztató hírek arról, hogy a BKV vezetőségének sikerül forrásokat találnia a jelentős hiánnyal küzdő cég finanszírozására, de ha december 15-ig nem szolgálnak konkrétumokkal, akkor a sztrájkot megtartják.
A szóvivő elmondta 30 milliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése.
Nemes Gábor kitért arra, hogy a BKV-t előbb elérheti a műszaki-, mint az anyagi csőd: a vállalat járműparkja nagyon elöregedett; a naponta forgalomba kerülő 1200 buszból átlagosan 300 meghibásodik, ezek közül pedig mintegy harmincat nem is lehet a helyszínen megjavítani, azokat be kell vontatni a telephelyre.
A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a 2007-es adatokkal összehasonlítva idén 40 százalékkal több járatkimaradást regisztráltak.
A szakszervezetek öt pontban foglalták össze követeléseiket: szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére, az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működését, a főváros vállalja át a BKV 80 milliárdos tartozásából keletkezett kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését.
A követelések között az is megfogalmazódott, hogy a főváros ne a jegyárak növelésével pótolja a cég működéséhez hiányzó költségeket, hanem hozzon létre külön alapot, amely fedezetül szolgálhatna a BKV működéséhez.
(FigyelőNet, MTI)
A vizsgált BKV-buszok felénél talált hibát a közlekedési hatóság
A Nemzeti Közlekedési Hatóság az általa szúrópróbaszerűen ellenőrzött húsz BKV-busz közül tíznél talált valamilyen hibát. Erről Lovas Károly Róbert, a hatóság területi főigazgatója számolt be szerda este a TV2 Tények című hírműsorában. A főigazgató elmondta, hogy a hatóság szerdára virradó éjjel tartott ellenőrzést a BKV egyik telephelyén. A vizsgált buszok felénél a fékhiba olyan mértékű volt, hogy a járművek műszaki érvényességét - maximum 30 napra - korlátozni kellett. Lovas Károly Róbert közlése szerint ez azt jelenti, hogy 30 nap elteltével a buszokat megjavítva újból le kell vizsgáztatni. A fékhibán kívül elektromos problémákat is találtak - tette hozzá. Szilágyi Károly, a BKV szóvivője az MTI-nek szerdán elmondta, hogy a buszok átlagéletkora 15 év, vagyis nagyon elöregedett a járműpark. Olyan járműveket azonban, amelyek veszélyt jelentenének az utasokra, nem engednek forgalomba, de kisebb eltérések valóban előfordulnak. "Ezt erősítette meg a hatóság vizsgálata is, amely egyetlen járművet sem minősített balesetveszélyesnek, csak a kisebb hibákra hívta fel a figyelmet" - mondta Szilágyi Károly.
A BKV 30 napon belül kijavítja a hiányosságokat és újra levizsgáztatja a kifogásolt buszokat - tette hozzá a szóvivő.
(gondola/MTI)
Utolsó kommentek