A BKV után Hagyó Miklós is megküldte válaszát a kerékpárbérlet témában. A Főpolgármester-helyettes levele számomra elfogathatóbb, mint a BKV előző levele, ugyanis mellébeszélés helyett leírja, jelenleg miért nincs mód az új bérlettípus bevezetésére, és milyen változások kellenek ahhoz, hogy később újból felvethessük ezt a témát.
2008. máj 09. 14:15
Tovább védik a védhetetlent
A villamos kisiklás után ismét médiavisszhangot kiváltó cikk jelent meg kedden a BKV-figyelőn. Ákos elmesélte, hogy az éjszakai buszról érvényes jegye ellenére dobták le a BKV biztonsági emberei. Nem lepődtem meg, mikor a cikk megjelenését követően csörgött a telefonom, hogy a Blikk beszámolna erről (is). Természetesen együttműködő voltam, hisz a biztonságiak is ezt a szakirodalmat olvassák, jó ha szembesülnek azzal, hogy kiderül az, amit ők megpróbálnak elhallgatni. Ismételten kérlek titeket, hogy ne hagyjátok magatokat terrorizálni, álljatok ki az igazatokért. A BKV hiába védi a mocskait, egyre nyilvánvalóbb, hogy komoly hiányosságok vannak a cégen belül, melyért egyértelműen a vezetőség vonható felelősségre, akik képtelenek elismerni a hibáikat és képtelenek rendet tartani. Jó lenne, ha végre észrevenné a BKV, hogy nem csak követelni kellene, hanem az alapvető kötelességeket be kellene tartani. Írjatok tehát bátran, ránk számíthattok:)
2008. máj 09. 06:51
Kar nélküli embertől követeltek rokkantigazolványt
Olyan embertől követeltek rokkantsági igazolványt a BKV ellenőrei, akinek vállból hiányzik mindkét keze, írja a Népszabadság. A törvény szerint ingyen utazhatna, még kísérőjének sem kell jegyet vennie. A BKV szerint az ellenőrök még rendesek is voltak, hiszen csak a kísérőt bírságolták meg.
Rokkantigazolványt követeltek Simon Csabától a BKV-ellenőrök az 56-os villamoson, írja a Népszabadság. Simon Csabánál nem volt igazolvány, amúgy is nehezen rántotta volna elő, hiszen mindkét karja vállból hiányzik.
A Népszabadság beszámolója szerint a súlyosan fogyatékosok a helyközi tömegközlekedést díjmentesen használhatkják, sőt, még kísérőjük is jegy nélkül utazhat. Simon nem tud kapaszkodni, ezért kísérő segítségére szorul. Mivel "állandó testőrt" nem tud megfizetni, alkalmi segítséget szokott kérni utastársaitól.
Se most Simont és kísérőjét is meg akarták büntetni a BKV ellenőrei. Simontól az ingyenes utazásra feljogosító igazolványt követeltek, majd közölték, hogy vagy adnak egy csekket 12 ezer forintról, vagy, ha helyben, készpénzben elintézik, akkor csak kísérőjét bírságolják meg.
A Népszabadság megkeresésére a BKV elismerte, hogy ellenőrei intézkedtek egy mozgássérült utassal szemben, "akinél semmilyen hivatalos dokumentum, díjmentes utazásra jogosító igazolás nem volt". A cég hivatalos álláspontja szerint az ellenőrök "eltekintettek" a megbírságolásától, de kísérőjét, akinek szintén nem volt díjmentes utazásra jogosító igazolványa - mivel ilyenje nem is lehet - megbírságolták.
A BKV szerint helyesen jártak el. "A BKV Zrt. számára kiemelten fontos a hátrányos helyzetben lévők, a mozgáskorlátozott embertársaink közlekedésének elősegítése. Ellenőreink tréningeken vesznek részt annak érdekében, hogy minden helyzetben, jogos pótdíjazási esetekben is az utasok emberi méltóságát és jogait tiszteletben tartva járjanak el" - állították a történtek után.
Index
2008. máj 06. 21:24
Elfogyott a gázolaj a BKV-nál
A négynapos hétvége végére kifogyott a gázolaj a kőbányai buszgarázsban, így 35 autóbusznak a dél-pesti garázsban kellett tankolnia. Az üzemanyagtartályt hétfőn feltöltötték.
Nyolcszázöt kilométer plusz rezsimenet, huszonhét túlóra. Ez volt az ára annak, hogy hétfő hajnalban valamennyi, a 7-es vonalcsoportba tartozó autóbusz elindulhasson. A probléma még vasárnap adódott a kőbányai Pongrácz úti troligarázsban, ahol a 7-es és 173-as gyorsjárati autóbuszok jelentős része éjszakázik.
Vasárnap kaptuk a hírt egy járművezetőtől, hogy kifogyott a gázolaj a kőbányai garázsban, emiatt a buszokat a 11,5 kilométerre lévő dél-pesti garázsba vitték tankolni. Értesülésünket a BKV sajtóirodája kedden megerősítette.
A négynapos ünnep végén, vasárnap fogyott el a konténerben tárolt üzemanyag, ezért 35 autóbusznak (ezek vasárnap forgalomban voltak, és hétfőn reggel is utasokat kellett szállítaniuk) vasárnapról hétfőre virradó éjszaka a dél-pesti buszgarázsba kellett mennie tankolni.
A „kitérő” buszonként 23 kilométer plusz rezsimenetet eredményezett, járművezetőnként körülbelül 45 perces túlórával. A gázolajhiány miatt buszmenet nem maradt ki, és az üzemanyagtartályt is feltöltötték hétfőn.
A BKV állítása szerint a lehető legkisebb költséggel oldották meg a kialakult helyzetet.
Index
2008. április 29. 08:21
Kinyírják az utolsó szakembert a BKV-nál?
Tárgy: Azonnali intézkedést követelünk!
A múlt pénteken lezajlott sztrájkot értékelve a sztrájkbizottság felszólítja a BKV menedzsmentjét, hogy azonnal hatállyal intézkedjen a Közlekedési Vezérigazgató-helyettes leváltása ügyében!
A sztrájkot megelőző napon kötött megállapodás értelmében csak azon a vonalakon lehetett volna szolgáltatást indítani, ahol az egyébként közlekedő járművek minimum 50%-ki tud menni. A megállapodás az élet-, vagyon- és közlekedésbiztonság érdekében történt, egyébként a BKV ZRT vezetése a tárgyalások során mindvégig ragaszkodott az elégséges szolgáltatásnál az 50%-os mértékhez.
Az érintett Vezérigazgató-helyettes ezt megszegve szabadságot adott olyan kollégáknak, akik sztrájktörőkként viselkedve kivittek forgalomba villamosokat, ezzel veszélyeztetve a maguk és a járművek épségét! Ennek kirívó példája volt az egyik Combino esete, amikor a 820 millió forintot érő járművet egy olyan kolléga vezette, aki azelőtt soha nem vitte egyedül ezt villamost a Nagykörúton. A kiállás után az illető 500 méter megtétele után le is robbant a járművel.
Ez tűrhetetlen és felháborító! Milliárdos értékeket nem lehet ilyen felelőtlen módon kezelni! A szakszervezetek minden megkötött megállapodást betartanak, és ezt joggal várják el a cég vezetésétől is!
A Vezérigazgató-helyettes úr megszegte a megállapodást! Tőle ez nem szokatlan, hiszen a 2007. december 14-i megállapodást sem tartotta be és nem egyeztetett a szakszervezetekkel a Paraméterkönyvről!
Felszólítjuk a BKV vezetését, hogy azonnal hatállyal intézkedjen az ügyben!
Utolsó kommentek