A 220-as buszon hétfőn megbüntettek egy utast, amiért 270 forintos vonaljeggyel utazott. Az ellenőr szerint a jegy nem volt érvényes, azonban a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy a jegyet korlátlan ideig elfogadják, és erre fel is hívták az ellenőrök figyelmét.
Hétfő reggel a 220-as buszon az ellenőrök megbüntették az egyik utast azért, mert 270 forintos vonaljegye volt. Az utas tájékoztatása szerint azt mondta neki az ellenőr hölgy: „Nem képzeli, hogy február végén még elfogadjuk?” Ráadásul el is akarta venni a jegyet, nehogy tudja bizonyítani az ártatlanságát. Az illető egy nappal később befizette a 6 ezer forintos büntetést. A BKV ügyfélszolgálata szerint korlátlan ideig elfogadják a 270 forintos jegyet, és erre felhívták az ellenőrök figyelmét is. Azt ajánlották, hogy az illető tegyen panaszt, de persze fizesse be a büntetést, mert sokáig tarthat a kivizsgálás.
Az MNO érdeklődésére a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy valóban korlátlan ideig érvényes az ezüstcsíkkal ellátott 270 forintos jegy. A cég szerint konkrétan tudni kéne, hogy az ellenőr miért büntetett, elképzelhető, hogy sérült volt a jegy, vagy már korábban érvényesítették. (Olvasónk szerint egyik sem!)
(MNO)
Érvényes jeggyel rendelkezőt büntetett az ellenőr?
Formacipő-tanácsadás a BKV-nak 780 ezerért
A jegy- és bérletgyártás kérdései, sajtóhelyreigazítási ügyek, válságkommunikáció, devizapiaci változások elemzése, a többi között ilyen jellegű tanácsokat kért cégektől a BKV tavaly szeptember 1-től, összesen több mint százmillió forintért.
Összesen 23 céggel, közöttük bétékkel, offshore cégekkel, ügyvédi irodákkal kötött tanácsadói szerződést a BKV tavaly szeptember 1. óta az Index birtokába került dokumentum szerint. A szerződések összértéke meghaladja a százmillió forintot.
A legnagyobb értékű szerződéseket egy Dandy Trading Ltd. nevű és egy Everest Capital S. A. nevű svájci székhelyű céggel kötötte a BKV. Az elsővel a devizapiaci változások hatásainak elemzésére, 78 ezer 500 euróért (jelenlegi árfolyamon mintegy 23 millió forintért), a másodikkal pedig a BKV hitelfelvételi lehetőségeinek felmérésére (a pénzügyi válság tükrében), 81 ezer 900 euróért (közel 24 millió forintért). Mindkét szerződés meghaladja a közbeszerzési értékhatárt.
Szintén nagy összegű, 14,4 millió forintos szerződés született 2008. december 1-jén a BKV és a tiszaújvárosi Fazeno Bt. között üzleti szervezés-tervezés, vezetői információs rendszer kialakítása tárgyában.
Sztrájkolhatnak a villamos- és buszvezetők
A csütörtöki bértárgyalás után sztrájkot helyezett kilátásba a BKV 11 szakszervezete, amelyek főleg a villamos- és buszközlekedésben dolgozókat képviselik, értesült az Index. A cég vezetése nem mozdult el korábbi, 3 százalékos fizetésemelési ajánlatától.
Nem vezetett eredményre a BKV és a szakszervezetek közötti csütörtöki bértárgyalás. A megbeszélés után a főként a villamos- és buszközelekdésben dolgozó munkavállalókat képviselő szakszervezetek sztrájkot helyeztek kilátásba.
Jelenleg a BKV 3 százalékos emelést kínál, a szakszervezetek jelentős része viszont 8 százalékot kér. Az egyik, főleg metrósokat tömörítő szervezet hajlandó lenne elfogadni a 7,5 százalékot is.
Tizenegy szakszervezet alakította meg a sztrájkbizottságot, mondta az Indexnek Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. Ezek a szervezetek a BKV munkavállalóinak több mint 50 százalékát képviselik, tette hozzá. Innentől kezdve kétórás figyelmeztető sztrájk bármikor lehet, de ennek részletreiről Nemes Gábor egyelőre nem kívánt nyilatkozni
(Index)
Félmilliárdot kell gyorsan adni a BKV-nak
Eredetileg 200 millió forintra becsülték a 3-as metró motorvonatok felújításának árát, de a pályázatra csak egy jelentkező akadt, aki sokkal több pénzt kért a munkáért, összesen 714 millió forintot.
A főpolgármesteri hivatal tájékoztatása szerint a fővárosi közgyűlés most csütörtökön tárgyalhatja viszont a 2009-es átmeneti finanszírozásról szóló rendelet módosítását. Erre azért van szükség, hogy a BKV időben meg tudja kezdeni a 3-as metró motorvonatok elöregedett forgóvázainak cseréjét.
A legrosszabb állapotban lévő, anyagában elfáradt forgóvázakat a műszaki felmérések alapján idén kell kicserélni. Egy korábban meghirdetett közbeszerzési eljárás során azonban az eredetileg becsült 200 millió forint helyett 714 millió forintos ajánlatott kapott a közlekedési vállalat az egyetlen jelentkezőtől.
Kiherélték a BKV-vezér átalakítási terveit
A fővárosi önkormányzat nem kötelezi el magát a Kocsis István BKV-vezérigazgató által szorgalmazott holdingkoncepció mellett, legalábbis addig, amíg a cég hosszú távú finanszírozási stratégiáját ki nem alakították. Kocsis egyes elképzeléseit, így például a hétszáz fős leépítést, a kollektív szerződés racionalizálását, egy telephely eladását viszont hasznosnak tartják.
A főváros vezetése keddi kabinetülésén tárgyalta a BKV úgynevezett holdingkoncepciójának szakértői értékelését. Az anyag gyakorlatilag kimondja, hogy a közlekedési cég Kocsis István vezérigazgató által szorgalmazott feldarabolására nincs szükség, legalábbis addig, míg ki nem alakították a BKV hosszút távú finanszírozási stratégiáját.
A stratégiát a főváros megbízásából várhatóan a nyáron teszi le az asztalra a Boston Consulting Group. Mindemellett az Index birtokába került tanulmány szerint az elképzelés egyes hatékonyságjavító javaslatai megvalósíthatók.
Kocsis István öt és fél hónapja foglalta el a helyét a BKV élén. Elképzelése szerint hét különböző rt.-re, leányvállalatra darabolnák a közlekedési céget, így lenne például HÉV Zrt., Autóbusz Zrt. vagy Metró Zrt. Az igazgató a struktúra átalakításától az átláthatóság, a költséghatékonyság növekedését, és a magántőke megjelenését várta.
Utolsó kommentek